Djurskyddet i italien
Kanske någon här vet hur man kan kontakta djurskyddet i italien?
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
om du hör med DjurArken, så vet nog h*n bäst, elelr Alexej, de är duktiga på internationella frågor…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det handlar om en häst som är i dåligt skick,Jag lyckas inte lägga ut bilden
Myse missar
Nu funkar det,
Myse missar
har du hört inne på hästar i fokus?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Oj det såg inte så bra ut! Hästsajterna kan nog hjälap dig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Förrutom att den är väldigt lerig så tycker jag inte att det ser ut att vara något större fel på hästen? Den ser ut att vara i gott hull och hovarna är inte för långa. Visserligen lite svårt att säga av bara en bild, som dessutom visar hästen i vinterpäls.
Ursh när jag var i italien så var det massor av hästar som inte hade det något bra. speciellt alla dessa vagnshästar som drar turister, vissa hade stora skavsår från utrustningen men fick gå ändå..
Dock är jag inge bra på djurskydd i just Italien, det får någon annan svara på
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Lera kan göra mycket skada på djur vad det än är för djur, Sitter leran på djuret för länge så kan det orsaka skader på huden. Om det är häst eller ko ja alla djur så kan det orsaka problem för
djuret, Jag läste en gång i tidningen om en man som fick djurförbud för hans hästar och kor såg ut på detta viset,
Myse missar
#9 Ja här i sverige får inte djuren se ut såhär några längre perioder då speciellt hästar ska "hållas tillfredställande rena".
Kanske är andra regler i Italien?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Sen är det väl också lite skillnad på om det är lera eller om det är gödsel.
Hästen är smutsigt men ser frisk ut. Hur kom du på tanken att det är i Italien?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har en väninna som känner hon som har lagt ut bilden
Myse missar
Det kan va både och josefa, Både gödsel och lera
Myse missar
Och? Tänkte du anmäla en smutsig häst?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#13 Är det inte då bättre att be din vännina att prata med hon som lagt ut bilden och be henne hålla bättre "ordning" på sin häst än att göra en anmälan? Hästen kanske inte alltid ser ut sådär utan de kanske bara har tagit en bild på hur smutsig hästen är, det brukade jag ofta göra när jag var hästägare bara för jag inte kunde fatta hur min häst kunde grisa ner sig så mycket under en dag ute.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det kan ju vara så att hästen har fotats efter att den tagit ett gyttjebad i hagen. Och jag tycker faktiskt att det mer ser ut som lera än hästsk*t.
Det är inte min väninnas väns häst, Det som förvårnar mig här är era svar ibland, Detta är en häst i italien som hon har hittat kort på
Myse missar
Hittat kort? vart då?
Det va till salu hästar i italien
Myse missar
#20 Hade det kommit fram från början så hade man nog reagerat annorlunda. Nu fick iallafall jag för mig att det var din väninnas väns häst och det ber jag om ursäkt för.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men man kan ju inte anmäla någon utifrån en bild man har sett. Jag menar, det pågår ju ingen direkt djurplågeri på bilden. Det är ju sådant som tar tiden från myndigheterna, så de inte har tid att kolla upp de ärenden som verkligen behöver kollas upp.
Nu är det så att jag själv skulle vilja läsa hur djurskyddet fungerar i italien
Myse missar
Jag är helt säker på att "djurskyddet i Italien" inte åker iväg och kollar på en lerig häst. Finns det förresten något djurskydd i Italien? När det gäller hundar och katter är det i alla fall obefintligt, idéella organisationer i så fall.
Kattarina, se dig om i Sverige. Det finns massor med vanskötta hästar här, hört talas om Svenska Hästars Värn?
Nä det har jag inte hört talas om
Myse missar
Märker att länken inte fungerar. Nu då.