Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 2586 ggr
Delvoriah
0

En familj fick ett hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För 1½ år sedan ringde min pappa till mig.

- Sara, det har kommit en kattfamilj hit till jordbruket, med en mamma och fyra kattungar. Vad ska jag göra?! Ska jag avliva dem?

- Nej, nej! Jag kommer och hämtar dem! säger jag med lite lätt panik i rösten.

Bara någon dag senare var jag på plats och det gick ganska snabbt att fånga in hela familjen med lite mat.

Ungarna var fyra små charmtroll som var ganska tama och en mamma som stod ut med det mesta. Tre av ungarna fick bra hem, medan den fjärde fick stanna hos mig efter ett återbud.

En av mina vänner föll pladask för kattmamman, så även hon kom snart tillrätta. När de skulle kastrera henne, så drog de även ut några ömmande tänder, och när hon väl slutade ha ont, så blev hon både lekfull och kelen.

Inte en särskilt dramatisk historia med andra ord. Inte ens det faktum att min pappa frågade om han skulle avliva katterna - anledningen till att han ringde mig var ju för att han visste att jag skulle göra något åt det.

Anledningen till att jag ändå skriver här är för att jag vill visa bilder på kattmamman. Hur hon sliten och raggig kom hem till mig, och den skönhet hon är idag! …och påminna er alla här, om den goda effekt ert arbete har för många, många hemlösa katter i landet.

http://brisingasmycket.se

Delvoriah
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…och denna vackra drottning är hon nu.

http://brisingasmycket.se

UlrikaD
0

Vilken otroligt vacker tjej, jag föll pladask!Kyss

[sarasvati]
0

Ahh så fin. Och fint. Tack för att du berättar.

anebit
0

Tack för att du tog hand om dem!

Snyftar alltid när jag läser om kissar som farit illa ute och sedan fått det bra.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

vilken vacker mamma, och säger som andra, vi behöver solskenshistorier

Maggan47Skrattande

Sherwood
0

Vilken vacker charmtroll, en sådan som man bara vill gosa med morgon till kväll.

gulliver
0

Åh vad härligt!

pip89
0

underbart :)

Gullimat
0

Vilken vacker katt, och solsken behöver vi alla, i alla formerSkrattande

Sidentass
0

Vilken fin berättelse..o mamman..ja..vad ska man säga..hon är ju bedårande vacker, en riktig drottning af Cat!

Hawknestgrove
0

sånt värmer i vinterkylan!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

AgnetaB
0

Åh så fin hon blev med lite pyssel.