"LÖST"Matte dog, Katten Poppe är kvar ska bort
Poppe en fyra års kastrerad katt är kvar i lägenheten efter matte dog. Det var tumult i lägenheten när man försökte rädda matte och katten Poppe ligger nu och gömmer sig då han inget förstår vad som hänt. Nästa vecka ska lägenheten tömmas och då ska Poppe vara borta. Finna ingen som kan hjälpa poppe så släcks även hans liv. Jag har ingen plats för honom och kan inte hjälpa hur gärna jag än vill. KKS har ärende stopp januari månad så jag efterlyser någon som kan hjälpa tama Poppe.
Han är mestadels vit och lite grått, tam och kastrerad.Han är utanför Lund men kan säkert fraktas dit någon hjälper honom.
Nummer dit du ska ringa om du tillfälligt eller permanent kan hjälpa poppe är:
0737-220418

Här är en länk där någon söker en katt!
Kolla med sagolika…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Nej, det verkar ju inte alls lämpligt! Det var en kattunge som söktes, inte en 4-åring, kattassen.

Såg detta - sorry. 
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
putt för denna lilla kisse, det brådskar så. Inte ska han behöva dö

Ingen fara, hoppas rätt hem dyker upp snabbt till honom.
#5 jag önskar det vore så men redan nästa vecka ska lägenheten tömmas och Poppe vara borta. Framgår inte heller när i veckan. Finns något hem på gång månne?
Usch vilken sorglig historia! Stackas Poppe!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så hemskt! Ni har troligen redan undersökt detta, men utifall inte:
Finns inga släktingar till matte som kan hjälpa? Eller grannar till matte? Åtminstone för en tid så att man får möjlighet att söka hem till Poppe. Sätt upp lappar med foto och text, typ: min älskade matte är död + vädjan om hjälp?
Vi gjorde så vid ett liknande fall här i grannskapet (gbg) i höstas - hastigt dödsfall, ensamstående man - men katten var känd och älskad så en granne ryckte in, högst tillfälligt, och släpper aldrig mera katten :-)
men snälla nån, lille kisse… så hemskt för han….
men puttar denna viktiga tråd inte ska väl Poppe behöva somna in……
men finns det ingen som kan hjälpa han???????
#8 Bra råd du ger där. Dödsbokatter brukar vädja till människor medkänsla, men det gäller ju att kattens situation blir känd så att säga.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#8 bra råd. Frågan är bara om tiden räcker. Vi vet inte ens vilken dag Poppe nästa vecka ska vara borta från lägenheten.
Om ändå det fanns någon på forumet som skulle tillfälligt kunna ta honom så vi vinner lite tid.Gäller det transport uppåt kan det säkert ordnas. Skulle själv kunna hjälpa till en bit och hämta honom där han nu finns.
Du snälla skåning som har en ledig vrå i några dagar - ta in lilla tama Poppe och rädda hans liv!!! Det brådskar!
Bra råd i #8.
puttar

ja offta så informeras inte den avlidnes kontaktnät i tid,, har hänt mig tyvärr, min vän dog o inte en kotte kunde ringa mig,, o hon hadde katter,, som ingen ville ha,,,,
om någon i närheten av poppe kunde ringa nr och åka o fota katten o få mer info om honom så vore det nog guld värt!! då kan massiva anonsinsattser göras i allfall, svårt som nu att hitta hem till en katt man inte vet mycket om,, bra med att veta om dödboet vill gå in med att betala anonser o ev resor o annat som kan dyka upp,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Åhh,,vilken ledsam och sorglig historia…putt för en sörjande liten misse…:-(
Kungen av Norje har räddats nu gäller det för oss att rädda lille Poppe!
Vi har inte många dagar kvar, låt oss rädda Poppe! Det brådskar!!!!
puttar

Telnr finns i #0 så det är bara att ringa den som känner sig manad.
#18 Jovist men puttanden och vädjanden kan bidra till att få någon att känna sig manad. Och det kan vara någon som råkar komma in på sajten ikväll, inatt, imorgon bitti - bra då att #0 inte drunknat och försvunnit i mängden.

putt
Sarasvati, precis som du skriver är det nu oerhört viktigt att denna tråd hålls levande. Det gäller en stackars katt som förlorat sin matte och som inte därför även själv ska behöva dö.
Så snälla finns det någon här på forumet som själv eller känner någon som kan öppna sin dörr för lille Poppe innan det är försent.
Han är bara 4 år gammal, dessutom tam och kastrerad.

#19 Det är jag fullt införstådd med men det utesluter inte att någon ringer, får fler uppgifter och kanske någon/några bilder. Finns också minnesgoda puttare här inne som t ex ankie.
#22 helt rätt (fast vi kan ju inte överlåta puttandet till ankie hur suverän hon än är ;-). Jag ringer numret imorgon då för fler uppgifter i alla fall (om typ släktingar, grannar, foto etc). Kanske inte läge nu inatt? Eller tycker ni? Det är ju inte som att jag själv kan ta hem Poppe i nuläget.
Men snälla igen, någon i södra Sverige. Det behöver inte vara för lång tid. Bara rädda några dagar så fortsätter vi kämpasökandet efter ett hem.
…skrev om katten i min statusrad på Facebook. Hoppas att någon ser det och svarar.
http://brisingasmycket.se
Jag fick svar ikväll på ett SMS att Poppe har fått ett nytt hem.

Är det sant? Det är ju bara helt underbart.
Nalle
#25 alldeles underbart!!!! är det sant. berätta mer. 
Hon skrev i SMS et att Poppe är hos en tant och farbror, det var dom som först hade hört av sig. Om det inte fungerar där så hör hon av sig igen. Mer vet jag inte.
Skönt!
http://brisingasmycket.se

Han slipper i alla fall vara ensam i lägenheten. Hoppas, hoppas att dom vill behålla Poppe.
Nalle
#25 härligt! Var "hon"som svarade LenaOkks då? Lite extra tid i alla fall att söka hem. Om Poppe inte får stanna där. Tusen tack Millan1. Somnar glad ….
Det stämmer att lille Poppe fått komma till ett äldre par och det ser ljust ut för lille Poppe. 
Härligt att Poppe har fått ett hem! HURRA!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Underbart att det löst sig. Då skriver jag "LÖST" i rubriken.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
men så underbar läsning, 
underbart att höra…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vi kan väl inte säga annat än att kissarna har fått en bra start på året. Nu håller vi tummarna att det fortsätter så här.

#38 DET där håller vi verkligen med om. Bara solskenshistorier under 2011.
Nalle

#25 Men åhh vilka underbara nyheter!! Nu hålls tummar för att Poppe snart ska återfinna tryggheten o trivas i sitt nya hem:-)
Det är sådant som gör kattvärlden vacker. Att så många underbara människor engagerar sig.
STORA KRAMAR TILL ER ALLA FÖR ERT ENGAGEMANG. pUSS.
Lena O KKS