Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3112 ggr
wendel83
0

*Löst*Kelen gråspräcklig katt i Teckomatorp

Min syster som jobbar inom hemvården, ringde mig och berätta om en katt som stod och skrek på en parkering.Hon kunde inte se nån märkning men det är mörkt ute nu och fruktansvärt kallt.Någon som vet någon efterlyst i området?Vet inte kön men han /hon är gråspräcklig med vita tassar och nos.Inget halsband. Någon som annars kan ta emot katten? Tycker så synd om den i denna kylan.Men har redan 7 katter här hemma.

De har matat den tidigare där.

Ankie
0

men kan du inte ha den i badrummet eller nåt då? Eller din syster kanske… Stackarn ska väl inte behöva vara ute i denna kyla och blåst…..Men lilla missen….:(

Hawknestgrove
0

Då bör honn i alla fall ta in den. För den arma katten har ju blivit van att få mat där. Ta in den, kolla om den är chippad och gå in på KAttpolisen här med en efterlysning helst med bild. Där finns även bra tips i de nålade trådarna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

wendel83
0

jag har tyvärr inget badrum.Vi håller på att renovera så där e inget golv.Min syster har en schäfer som inte är van vid katter utan blir jättestirrig när han ser dem ute så det vågar vi inte tyvärr. Min andra syster har redan katter i deras badrum.Så har försökt med allt. Detta är ju tyvärr inte den enda jag försöker få in utan det är ett 10  tal.

kattarina
0

Handlar detta om 10 katter?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

wendel83
0

nä har även andra trådar för de andra katterna.

wendel83
0

denna är mest akut då den är tam och verkar frysa och vara mkt hungrig.Har inte sett han/hon själv så kan inte säga så mkt. Men vilket nummer ringer man för att få in den hos polisen så man får in den i värmen så länge åtminstonne?

Hawknestgrove
0

de tar ine in någon katt….. men du får ringa 11414

kattarina
0

Vart finns denna katt?Kanske någon på akuthem som kan hjälpa till?

Myse missar

Hawknestgrove
0

Det står i grundinlägget i rubriken.

kattarina
0

Och vart ligger det?

Myse missar

Hawknestgrove
0

Skåne

wendel83
0

i Skåne.Nära Lund & Landskrona

Josefa
0

Jo, polisen i Skåne tar emellanåt in tama katter. De brukar annonsera under efterlyses på Blocket.

Hawknestgrove
0

Ok, hur länge?

wendel83
0

får ringa och kolla om jag inte hittar någon.men vad jag förstått aVLIVAS DE EFTER ett par dagar.

kattarina
0

Men då är det väl inget bra alternativ

Myse missar

wendel83
0

nej egentligen inte.men om den nu är hemlös så fryser den ju ihjäl om ingen tar in den.

Hawknestgrove
0

ja suck väjla mellan pest och kolera…..

kattarina
0

17 Men har du inget rum ledigt,Badrummet går ju inte men nån annan lösning kanske

Myse missar

annebeate
0

Om polisen tar hand om katten är risken uppenbar att den blir avlivad. Känner du ingen som skulle kunna ta emot den högst tillfälligt så mera tid ges att hitta hem åt den?

kattarina
0

17 Badrummet va ju inget alternativ men det måsste ju finnas nån som kan hjälpa dig

Myse missar

wendel83
0

nej tyvärr.Har flera jag tagit in tillfälligt men som inte hittat hem så kan ju inte bara ta in hur många som helst av många anledningar.Har inte hjärta att släppa ut de igen om inget hittas. Har en sambo som inte blir alltför glad om jag gör det, är allergisk men har 7 katter här just nu.En av mina äldre katter tycker inte det är jättekul med nykomlingar så vill ju att de andra här ska må bra.Har ett rum som jag brukar använda men håller på att försöka fånga en annan skygg katt som jag försökt med länge så måste ha det till honom.Hade det varit så att jag har någon annan som kan ta emot efter så klart ja kan ta emot ,men det måste vara säkert så jag inte sitter här sedan.

Hawknestgrove
0

putt kan någon hjälpa snälla katten i Teckomatorp?

kattarina
0

Nu kommer jag inte va hemma så mycke nu i juldagarna,Men efter jul och nyår så kanske jag kan hjälpa till om ingen annan har hjälpt katten

Myse missar

wendel83
0

vart bor du Kattarina?

Hawknestgrove
0

varberg. så det är ju inte så himla långt…..

kattarina
0

Strax tillbaka,Jag bor lite utanför varberg

Myse missar

kattarina
0

25 är du här

Myse missar

wendel83
0

japp

kattarina
0

Har katten syns till nu så ni kan fånga in katten?

Myse missar

wendel83
0

vet inte min syster såg den när hon körde runt inom hemvården.Jobbar hela dagen imorgon.Men är ledig på tisdag så om inget annat kan jag själv kanske sticka dit på tisdag.Men jag behöver veta att ett hem väntar till 100% Ska även fråga runder där katten är så det inte finns någon ägare.Och ringa polisen och kolla så han/hon inte är efterlyst.Har du nån som kan transportera katten.Har dåligt med tid och min bil ska in på reparation ev då jag av nån anledning fått motorolja i kylarvätskan.

kattarina
0

Jag ska kolla upp detta,Men det får ja göra imorgon på eftermiddan,Det är ett elände med bilar

Myse missar

wendel83
0

japp gör det.Vet förhoppningsvis mer själv på tisdag.

Hawknestgrove
0

vore ju toppen… här har vi ju i så fall ett offer för Gubbens kulpåse!!!!Huskattens hjälpkassa….

kattarina
0

Ja visst,Vi får höras av

Myse missar

kattarina
0

Eftersom jag ännu inte har hört något,Har pmat ts men inget har jag hört,Hon skulle visst veta mer i tisdags????

Myse missar

Hawknestgrove
0

finns ju en liten slant i Gubbens Kulpåse åt denna kisse….

kattarina
0

En bra kontakt i början är bra tycker jag,Men ja har inte hört nått,Jag har fått samtal om 2 missar som behöver min hjälp annars,

Myse missar

wendel83
0

jag har fixat hem till den katten ev permanent. Jag fick aldrig når mail från dig Kattarina.Men har andra som behöver komma in.Har du vana för skygga el tar du bara tama? Finns flera i Billesholm både tama och skygga där de har fått matförbud och mataren har nyss tagit in 8 katter så hon har ingen möjlighet.Sedan har jag de i Landskrona.

Hawknestgrove
0

putt för de fyras gäng……Gråter

wendel83
0

alltså hur pm: ar man någon?

wendel83
0

har fixat pm nu Glad

wendel83
0

Har glömt att skriva att för denna katten är det löst.Permanent hem väntar.

Hawknestgrove
0

underbart…… då kan väl någon ändra rubriken

Ankie
0

super Glad

kattassen
0

Då låser jag tråden och ändrar i rubriken! Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer