Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 4291 ggr
pia-app
0

Är man riktigt klok ?

Skulle just gå och lägga mig men nu sitter jag här i stället på fredagkvällen och väntar på en infångad katt med skadad svans som ska sova här i en bur tills i morgon då den ska få följa med oss  till veterinären när vi ska vaccinera 16 av föreningens katter.

Är det det här som gör att folk inte tycker att man är riktigt klok ?

Jag vet att jag i alla fall känner mig så hemma här på Hittekatter där det finns så många "okloka"människor !

Sov gott !

lillmymlan
0

Det är helt okej att vara "inte klok" Pia, du tillhör gänget Glad helt klart!

Ha en god fredag… jag visste inte ens om att det var fredag ju Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[sarasvati]
0

Japp, det är just det som gör det. God bless you for that! Kyss

Är det fredag sa ni? Sov sätt Pia-app och lillmymlan etc. Tungan ute

bymaruska
0

Jag gillar att inte vara riktigt KLOK!!!

majvi
0

Det är helt normalt.Det är andra som inte är riktigt kloka.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[sarasvati]
0

#3 ha ha inte sant. Skrattande Kan var störande för nära anhöriga bara … ;-)

annebeate
0

#5 De brukar vänja sig med tidenFlört Tack pia-app för allt gott du gör för våra små.

pia-app
0

Kissen är så fin,helröd men med en svansstump som inte ser så trevlig ut. Jättehungrig var han också men har varit i kontakt med vår vet nu så nu får han inte mer mat innnan vet besöket i morgon.

pia-app
0

#5 o 6 Jag har en sådan tur som har en man som är lika knäpp som jag och lika engagerad i föreningen. Annars hade det nog inte funkat.

xray
0

Tänk så många fler hemlösa katter det hade funnits kvar ute om vi hade varit "normala"!!!! Fram för fler knäppskallar!! ?

Pälsbollarna i Höganäs

UlrikaD
0

Själv har jag legat på mage på golvet med en liten skål med mjukmat och pratat med min nyaste stödkisse som gömmer sig i arbetsrummet. En tass fram och en tillbaka, men längre och längre fram vågar hon sig. Har döpt henne till Tassa för det är hennes fyra vita tassar jag ser mest av.Flört

En helt normal fredagskväll med andra ord.

Lycka till med kissen.Skrattande

Sherwood
0

Det är ju så att min och många andras fredagsnöje är att ligga på mage på golvet och försöka tämja en vildbas med att kasta bollar omkring sig och dra snören efter mig. Min gamle mor bara ruskar bara på huvudet men jag fortsätter. För oss är detta enbart normalt.

lillmymlan
0

Hur gick med missen Pia?

*Nalle Puh*

Sidentass
0

Vi som kattfolk är nog lite kända för att vara "tossiga" själv är jag inget undantag.Oskyldig..hur gick det med missen…håller tummarna för att den snart får hjälp att bli en glad o frisk kisse!

pia-app
0

Nu har vi kommit hem från veterinären och vi har haft fin stämsång i bilen.

Svansen som är halv såg jättekonstig ut tjockt med skorv och så hade han ju slickat massor så det hade blött. Men veterinären sövde honom och rakade hela svansen och skinnet såg faktiskt helt ok ut. Så nu är det tratt i minst 14 dagar samt penicillinbehandling.

August heter kisse,kastrerad var han men ej märkt. Lite sliten ,en hörntand borta.Superkelig och charmig. Ljudresurser som en okastrerad hankatt.

Nu skjutsar Micke,min man, honom till Finspång där ett stödhem väntar.

Lena
0

I så fall är det att betrakta som en komplimang att inte vara riktigt klok. :)

Vilken tur för August att 9Liv finns!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

Hoppas att medicinen hjälper så han blir bra i sin lilla svans, ingen bild på underverket?

*Nalle Puh*

pia-app
0

Kristina tog bilder ,vi ska se hur dom blev.

Han gjorde sig till för stödhemshusse direkt i alla fall.

Molly1
0

Min kompis och jag har också stått på knä halvt bakom en soffa och lirkat med en vippa till en liten skyggis i kväll….. så kul att sen komma hem och läsa detta, att flera håller på så en vanlig fredagskväll..Glad