Josefa, har du kvar paddan?

Här är en katt som behöver hjälp omgående, kanske något som din vän kan hjälpa till med:
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kattunge skrev jag, inte en vuxen katt på 4 år!

# O kära nån - jag ber så hemst mycket om ursäkt för min dåliga läsförmåga!
Det är bra ändå Kattassen, men fundera vidare… poppes liv är bara för några dagar om ingen vill hjälpa.
Och 3 blå/vit pojkar.
Sen är det mest svarta och svart/vita kvar.

#4 Ja det låter ledsamt. Synd att många vill ha kattungar när man kan få en vuxen fin kastrerad och välskött katt i sina bästa år. Nåja hoppas på en framtid för Poppe trots allt!
Den som finns i Kalmar.

Om man redan har en vuxen katt är det mycket lättare att sätta ihop den med en kattunge än med en vuxen katt. Sen kanske man även i övrigt har en önskan om just en kattunge och inte en vuxen och då får man respektera det.

#12 Nja det är nog inte allom givet. Men har de bestämt sig för det så. Vi har inte tagit in några kattungar till våra vuxna katter utan de som kommit har varit i samma ålder.
Det kan till och med vara en fördel att ha katter i samma ålder så blir de lite mer "jämnspelta". En kattunge till en vuxen katt är inte helt enkelt heller. Kattungar är busiga och vill härja - inte säkert den vuxna katten uppskattar det.
Men det är min erfarehet
Har du frågat Gulliver och Destiny i Trelleborgstråden? De har ju flera ungar till Charlene och Candice. Vet ej om någon är padda, men minns att de är jättesöta på bild. Inte långt att åka heller om din bekant finns i södra Skåne.
Åh, vilka sötnosar ni har wendel83 och Josefa! Jag skulle vilja ha allihop!

Destiny har en gråpadda från Trelleborgskatterna

Det är ingen jag känner, bara en som jag läste om på ett annat kattforum. Ska tipsa henne om denna tråd.
Joesefa vilka underbara katter du har därhemma! Blir kär i dem alla!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Har också en ca 4 månader gammal och tam liten tös Tammy. Hon är svarttigré sköldpadda.
#21 Jösses vilka skönheter! Hur söta som helst! Bo´rde vara köbildning till dessa snyggingar! :)
Blir nyfiken på hur svarttigré paddan ser ut. Har du någon bild?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jättefina katter! Hoppas att de alla får jättefina hem. Vore roligt om de som miste sin katt skulle falla för någon av dem. Har tipsat dem nu i alla fall.
Hejsan
Det är mig det handlar om.Jag fick låta Tezzi somna in i min famn igår.
Sorgen är enorm men jag fick fina 10år.JAg har många fina vänner på kattforumet som har verkligen gett mig tips.
Jag önska man kunde hjälpa alla katter men det kan inte.JAg vill det ska kännas rätt och visst det är många som behöver hem,men jag vet ändån vad min andra katt som behöver (taamira)
Jag vill ha en kattunge,då taamira är jätte bossig.Som sagt jag länner henne bäst sj.
Det handlar inte om att jag inte vill ge dessa ett hem,utan det handlar om att jag ska känna att det ska vara rätt.JAg måste veta i mitt hjäta att det är rätt katt för mig.
den katten från kalmar….vart hittar jag den?
annars är jag intresserad av en liten och jag hoppas på tips om det.
tack alla som försöker hjälpa
Änglakatterna

#26. Välkommen hit! Skickar dig en varm tröstkram och hoppas av hela mitt hjärta att du hittar katten som är helt rätt för dig.
Tusen tack sagolika.Jag blir så glad att alla försöker.Jag vill så gärna ha en kise till,framför allt när Taamira mår så dåligt.
Känns inte rätt att ta in en stor katt och utsätta henne för den stressen.
det va så många fina katter som man har sett idag,och önska att det verkligen va så många.
Det är synd att katter är slit och släng för många.De är ju en familjemedlem och en del av en….
Vå är fortfarande helt förkrossad över att Tezzi fick somna in.

Änglakatterna

#26. Om du menade den söta paddan i inlägg #9 så undrar jag om inte den fanns i Teckomatorp? Det var nog katten i inlägget under som fanns i Kalmar (om jag inte missförstått)?
Sen bor Josefa i Helsingborg, så henne har du nära till
Även om hon inte har någon padda nu, så kanske hon får in en ifall du inte föll för någon av dem hon har just nu.
Ja tror jag va i kontakt med Josefa då det handlade om om kattungar som va här ute på mitt område.JAg har sen jag flytttat hit plaserat ut alla de små liven,men de sista tre skulle isåfall josefa ta om jag inte har fel för mig.Men tyvärr blrv de skjutna av jägaren.
Men hur kommer jag i kontakt med josefa?Vill ju gärna ha en svart padda.
Änglakatterna

Testa att skicka ett pm till henne. Annars dyker hon kanske upp här i tråden igen så småningom.
puttar upp denna tråd
Maggan47

TezziTaamira har skapat en egen tråd
Jag låser därmed denna tråd då vi inte skall ha två trådar i samma ärende pågående samtidigt.