4lådor/43 katter...
Hur kan man bara själv bo i nåt sånt här????
Mison tipsade mig om detta…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
men snälla nån….undrar vad som kommer att hända med de katterna….
ja gissa……..arma djur…. Man har ju lust att strypa sånt folk

43 katter…. hur många heltidsjobb är inte det med mockande o matande o det sociala?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

_"Paret förbjuds nu att ha fler än 14 katter. De ska dessutom lämna in uppgifter om samtliga katter, hålla dem så att inavel inte kan förekomma."
_Borde det inte stå KASTRERING! 
Hur sjutton kan dom få tillstånd att ha 14 katter.
Paret har haft ögonen på sig i 5 år och ändå har det gått så här långt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Undrar om dessa katter hade några lådor, dessutom strider h*n om vårdnaden för dessa katter.Sjukt
http://www.care2.com/causes/animal-welfare/blog/over-200-cats-found-in-pasadena-storage-unit/
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
majvi, usch….
och många av våra djurskyddsförsskrifter haltar. Inte bara när det gäller katt. ta t ex förbudet att ha hund i kätting/lina. det står, att man inte får ha hund i lina/kätting längre än 2 timmar ute. Inget om temperatur eller vatten elelr längd på linan. Ska jag i så fall anmäla någon som har bandhund, så måste jag ha vittne på att hunden står i lina mer än två timmar…. Foton duger ju ine, för det kan ju manipuleras. HAr fått en ny j**a granne, som har sin hund bunden utanför…. OCh det hjälper ju inte om jag tar bilder på hund i band, för ägaren kan ju neka och säga att jag ljuger….
#6 kanske filma?
Eller be dem komma omedelbart så kan dem få sitta hos dig och glo på hunden i 2 timmar? :P
Har du pratat med grannen om att det är olagligt att ha hunden så?
ja det är enda möjligheten att filma, men jag har ingen videokamera. Jag får väl anmäla nästa gång jag ser det…. Så får LST sitta och kolla själva. Grannen är väldigt informerad om , att han inte får släppa lös sina hundar, så de går in på vår mark……Gör han det, så tar jag hunden och åker ner till polisen med den. Då hamnar den i Spekeröds hundstall och kostar fläsk att lösa ut.
#8 ja men då är det ju antagligen pga det dem har den i lina, för att den ska kunna vara ute men kan uppenbarligen inte vara lös på gården…
finns rastgårdar……att köpa…..
Jo jag skulle dock inte vilja bygga in hela min trädgård i en rastgård, för det är ju inte bara hundens plats, lillebrorsan lekar ju där osv och sen ser det ju inte så snyggt ut, dock bor ju jag i villa område, du kanske bor på landet?
ja självklart bor jag på landet…. och en rastgård behöver ju inte ta upp en hel trädgård heller. Finns ju mått som är minimi som man kan gå efter om man vill
#12 jo men har man dem löst på gården är det ju för att dem ska ha hela gården att röra sig på ;)
jag sa RASTGÅRD, inte trädgård.
#14 Nu ska jag försöka vara tydligt så du förstår vad jag menar.
Har jag min hund ute på gården är det ju för att han ska få vara ute och röra på sig och då vill jag ju att han ska kunna ha hela gården, bygger jag då en liten rastgård i ena hörnet har han ju inte hela gården längre och bygger jag in hela gården som en rastgård blir det inte speciellt snyggt eller praktiskt…
fattar inte vad du är ute efter. jag pratar om RASTGÅRD!!!!!! För övrigt, så får man väl i så fall hägna in hela sin TRÄDGÅRD om man vill låta sin hund springa lös….. ÄR du ute för att bråka?
#16 nej jag försöker bara förklara att det kanske inte är så snyggt eller praktist att ringa in hela gården som rastgård.
Och en vanlig rastgård är väldigt liten…
Därför har dem hundne i lina istället?
Vadå vanlig rastgård väldigt liten??? Det beror väl på dig själv? Och vad är det för fel på att ha inhägnad tomt? Spelar ingen roll hund i lina ensam ute är en styggelse. Vi hade en tax förut i löplina för många år sen. Då var det tillåtet. En jakttax, elak liten f-n. Så den gick inte att ha inne. Vi hade satt upp ett skynke för kojans ingång och på julaftonens morgon hittade vi hängd hund…..Han hade trasslat in sig i lina och skynke. efter det, Aldrig en hund i lina! Ok nu var det inte hund denna tråd började med, utan 43 katter på 4 lådor.
Jag hade min hund bunden i många år. Iaf tiden vi var ute. Enda chans att hunden kunde vara med oss utan att rymma direkt. Nu har hon lärt sig och stannar kvar på gården. Hundgården har jag när jag åker bort.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#4 jag känner precis som dig. kan inte förstå att de får ha katt överhuvudtaget.
#3 Det finns så många märkliga fall att man snart slutar att förvåna sig. Det värsta är myndigheternas flathet. Att de trots kännedom låter det pågå år ut och år in. Himla märkligt att de trots att de inte hållit tidigare begränsningar tillåts ha 14 katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"