Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 571 ggr
vanessa
2

Underbara Astor på Hitta hem

Nu var vår underbara Astor med på hitta hem. Katten som hittades i en trappuppgång när ägaren blev vräkt. Som sedan kom till oss. Blev adopterad till himmelriket. En stor lägenhet på Östermalm med två innätade balkongen, och sedan en stuga på en ö, där de fiskar mat till honom. Utöver det så har han kattpass så han reser runt i Europa. Där kokcar och servitriser älskar honom. Snacka om lyx mot trappuppgången.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Leffe
0
AmeliaWatson
0

Vilken underbar solskenshistoria. Skrattande
Tänk om nån av "mina" katter kunde få ett hem med så mycket respekt och kärlek.

Tezza
0

Jo det syndes verkligen på honom att han fick lyxmatFlört Men han såg verkligen ut att trivas, verkar leva ett riktigt lyxliv den missen.

majvi
0

Vilken kreativitet hos djurhjälpen som kommer på idén att sätta in en kontaktannons.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Jenna-Gun
0

Jaa tänk om alla hemlösa katter kunde få det som Astor.

Men det är kanske en önskedröm.

Många har ju fått fina hem. Men mycket återstår.

Jenna

vanessa
0

#4 Alla sätt är bra, eller hur? Man måste vara kreativ på alla sätt. Även om man ibland tar nya och outforskade vägar. /Vanessa

gejsa
0

Ha,ha ja den katten har verkligen det gött. Han var lite fet också. *ler*

kajsa08
0

Min dotter och jag grät glädjetårar! Astors hem förtjänar ett fång rosor. Och inte minst han själv, gosekatt. Tänk om alla vanvårdade och hemlösa katter skulle få komma in i värmen så som Astor gjort..För varje kattliv som "räddas" så finns det glädje! 

Ja, det finns inte ord. Djurhjälpen, ni är fantastiska!

modellflickan
0

Jag blev verkligen glad av det avsnittet med söta Astor. Han kunde inte få ett bättre hem. :)

Sidentass
0

Kunde inte se avsnittet då jag inte har tv4, men läser om missen o blir glad o varm ända in i märg o ben…underbart helt enkelt!

Sidentass

emjon
0

Nu satt jag än en gång med tårar i ögonen av lycka över en solskenshistoria. Inslaget var lika underbart som matte, husse och inte minst Astor. Det kunde inte bli bättre reklam för att ta sig an en hittekatt och få en livskamrat.

Helt fantastiska människor som förstod kissen så bra och ville göra det bästa för honom. Stor eloge till alla på Djurhjälpen som ser alla möjligheter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Astor bjöd oss alla på en solskenshistoria utan dess like. Det visar katters värde och vilken glädje de förmedlar till sin matte och husse som tack för att de får ett bra liv. Sådana positiva förebilder kan nog få människor att tänka om som inte fattat galoppen ännu.

Säger som andra skribenter i denna tråd, himla kreativt grepp med kontaktannnons! Bra jobbar Djurhjälpen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gejsa
0

Ja, när jag såg det på tv:n så sa vi att så där bra skulle alla katter ha det.

gubben
0

Jag hoppas bara att han inte bara får kött och kokt fisk eftersom det inte innehåller alla näringsämnen som han behöver och mycket kokt fisk ökar ju risken för urinsten hos kastrerade grabbar och han var ju inte direkt mager heller Skrattande vilket är ytterligare en riskfaktor. Ibland är det ju så att folk tror att de är snälla mot djuren när de ger dem vad de själva anser vara godsaker men som faktiskt inte är särskilt nyttigt för djuret. Men Astor var verkligen en cool kille och han måste ju tycka att han har hamnat i himmelriket och vad lätt han verkar ha anpassat sig till allt nytt. En riktig solskenshistoria.

Jenna-Gun
0

Sidentass kolla denna länk

Jenna

Lena
0

#14 Jag visste inte att kokt fisk kunde ge urinsten/grus besvär! Vet du vad det är i fisken som ger dessa besvär?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gubben
0

Jag vet inte faktiskt men att rå fisk för ofta kan ge B-vitaminbrist och kokt fisk kan öka risken för urinsten har jag lagt på minnet men jag minns inte varifrån. Gissningsvis så innehåller kokt fisk mycket magnesium men jag vet som sagt inte.

Lena
0

#17 Värt att forska vidare i kanske. För mycket protein av vissa sorter kan visst också ge uringrus har jag hört. Men annars innehåller kokt vitfisk ett lättsmält protein som t.ex. njursjuka katter tål bättre än protein från nötkött etc. Vad som är problem med fisk nu för tiden är annars halten av miljögifter som kvicksilver.

//Lena

gejsa
0

Det är väl för ensidig kost också?

Hawknestgrove
0

Jag hade bara en undran, hur gick det med den andra katten som var i sällskap med Astor? annars såv ar det en verklig solskenshistoria. Men han var tämligen fet, lille Astor! Han var i samma fyrkantiga form som Esther! Men hon blir satt på bantning nu, när tjejerna har ätit upp Arnes före detta mat. Vägde henne hos veten i går, 4,6 kg, lika mycket som sist. Men det är klart kortisonet gör henne lite rundare.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Ja, Astor har alltid varit rund. Han hade vårt köksbord på katthemmet som sin tron. Husse är veterinär i grunden tills han flyttade till Sverige, så han ger nog de tillskott en katt behöver. Och de har hela tiden veterinär som kollar honom. Dels för deras besök utomlands då han har kattpass och alla vaccin måste var i ordning. Och han är kung i deras hem, så den vill de inte förora. Men vi bearbetar dem för att de ska ge honom vanlig mat också.

Astors vän flyttade till Dalarna om jag inte missminner mig. Han är älskad för fullt, även om han är en aningens skygg, men det är helt okej för dem att ge honom den tid han behöver. Sover i deras säng och njuter av livet. /Vanessa

gubben
0

Ja en riktigt maffig katt är han i alla fall Astor och det syntes nästan att det är han som bestämmer i den familjen Skrattande

Erika91
0

#21  Nemen e det du som har Astor, Vanessa? :)
Vilken underbar katt han är :)
Det märks tydligt att han har det jättebra hos er, värsta lyxlivet :D
Hälsa honom från mig! :P
:)

gubben
0

Jag tror att Vanessa menade att Astor bodde på Djurhjälpens katthem (där hon jobbar) innan han flyttade till detta rikemansliv Skrattande

vanessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, Astor bodde på Djurhjälpens katthem och hamnade inte hos mig efter det. Han hande inte varit lycklig hos mig. Men han var min lilla stora vän där. Något han var till alla som var där. Sätter in en bild på honom när vi har mutfest på katthemmet. Snacka om att stå först i kön. /Vanessa

vanessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden ovan så är det förresten bara Astor sm är en taming fårn början. Övriga är skygga. Nu har alla på den bilden fått hem. Lägger in en till bild på Astor, när han är på katthemmets diskbänk. /Vanessa

Lullan1
0

Han var ju rätt rund och go redan då! Glad Helt underbart att se att han har fått det så bra!

Lena
0

#26 Astor är en riktig godning! Härliga bilder! :)

//Lena