Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 3825 ggr
Ailurofil
0

Löning, för kissarna också?

Hej!

Vill så gärna hjälpa kissar och andra djur, men har tyvärr inte plats för någon hemma hos mig.Tänkte istället skänka lite pengar och vill höra om någon vill hänga på? Läs nedan. :)

Varje månad när det blir den 25 tänkte jag skänka någon hundralapp till något katthem eller organisation som hjälper djur. Tänkte höra om det är fler som skulle vara intresserad att skänka en hundralapp varje gång det blir den 25? En strörre summa kan man göra lite mer med. Blir det av så tycker jag alla kan få bestämma minst vars en gång vart den tycker pengarna ska gå till (givetvis något vettigt). Finns det intresse för detta så diskuteras det vidare. Hoppas på att det är någon som nappar på idén!

Hawknestgrove
0

putt för en bra ide!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tuska
0

Jag hänger på om vi blir några som kan skrapa ihop hundringar varje månad.  

Hela året 2011

Förslag vart summan ska gå behövs ????

Hoppas vi blir 10 st

Sherwood
0

Vi säger att 30 pers är med o lägger en hundring verje månad, så blir det en hel del. Jag är på som det heter.

kattarina
0

Jag är med på detta

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Ailurofil
0

Vad skoj att ni är på. Hoppas på mer än tio :)

Angående pengarna som kommer att strö in (förhoppningsvis). Kan man öppna ett konto? Ska prata med banken om vi behöver betala för detta kontot när det är till välgörenhet. Det behöver absolut inte vara jag som har hand om det, men bara det inte kommer i någons privata ficka.

Jag tycker att lite vårpengar ska gå till kastreringar. Kanske hjälpa någon organisation att synas bättre i tidningar så folk hämtar katter :) Alla förslag är bra förslag!

tuska
0

Det blir väl att många har olika meningar vart pengarna ska gå varje månad.

Gunilla har ju jädrans koll och alltid bra förslag till vart pengarna ska gå på huskattskontot. Sen kan vi ha vissa önskemål givetvis. Datumet är ju jättebra för då betalar vi alla andra räkningar och en hundring ska vi väl kanske ha råd med eller ?

Får vi ihop en tusing varje månad så räcker det till vårkastreringar på kattgubbar.

Vi lassar på Gunilla dettaSkrattande

Ailurofil
0

Hoppas Gunilla kan hjälpa till med detta!! Skulle vara kul om vi kunde få ut detta till allmänheten också så att fler kan bidra. =)

tuska
0

Till allmänheten tror jag att 100 kr i månaden blir väl mycketObestämd

Det är vi som värnar mycket om katter som blir villiga att ge den summan.   Jag tror ingen av mina "snälla" vänner skulle bida med den summan.   Övriga allmänhet tror jag inte mycket på. kanske är jag allt för negativ där

Alexej
0

Det finns godkända insamlingar här. Kolla under låsta inlägg. Där finns bara människor/föreningar med där vi vet att de jobbar seriöst.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

ja, inte för att göra någon lessen, men jag orkar inte ha koll på fler insamlingar än de jag har. Jag har förutom Tradera och kstreringskontot även hand om Lilla Huskattens konto. Sen har jag helt privat en pyttekassa som jag bygger upp på vunna auktioner på tradera där en krona går från varje vunnen auktion. Den är helt min privata och den är till för annonser för någon här inne. i skrivande stund så har jag lite över 200 på det kontot, så om ni har förslag på några som behöver 70 kr till en Blocketannons så pma mig.

MEn det är ju inte fel, att lägga en slant på de godkända insamlingarna som finns här inne. Finns ju många som behöver en slant.  OCh de insamlingar som finns här inne är helt klart rena och fina, inget fuffens. Och hallå…… En person som tydligen blir bortglömd, så är det väl Alexej….. hon behöver hjälp hon med…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sagan
0

Varför inte skriva upp alla "godkända" kattföreningar och insamlingar här samt kontonr och vilken månad man ska skänka till dem. Och har ett rullande schema som någon ordnar med. Så skänker alla så mycket dem kan den månaden till den kattföreingen/insamlingen som står på tur. Sen att pengarna sätts direkt in på respektive konto utan mellanlandning på någon bank.

Kajsa77
0

#11 Mycket bra ide!

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

kattassen
0

#11 Det finns en sådan klistrad tråd sedan länge här:

Godkända insamlingar

Det är väl kanske lättast att folk tar en titt där i bland och skänker pengar när och hur man har möjlighet. Att ha mer administration med konton/bevakning/schema etc. är nog mer än vad folk hinner med är jag rädd.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

#10 det är inte så farligt. Vad har behöver är många nya hem….Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sagan
0

#13 Jag vet att det finns för godkända insamlingar men inte alla kattehem i samma lista. Eller att man gör en egen lista o följer den själv. Men det kan vara bra att lista alla och månad för månad att man betar igenom hela listan. Så får alla en slant och inte dem man kanske oftast skänker till. Ungefär som tidigare när pengar skänktes till månadens katt förening/katthem  typ.

SaraC
0

Jag är också intresserad av att vara med. Kan hjälpa till också om det behövs.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

tuska
0

det finns 13 godkända insamlingar här på hittis ser jag.

Det skulle ha varit 13 månader på året ellerhur ?  Då hadde det varit jättelätt.

Sidentass
0

tycker jag är en mycket bra idé!:-)

Alexej
0

En del katthem jobbar inte speciell seriösa, dvs de tar tex inte emot skygga katter eller avlivar för snabbt. Därför är det alltid bra att kolla först innan man ge pengar.

Kajsa77
0

Jag håller med Alexej. De som är i störst behov anser jag är privatpersoner som hjälper skygga katter. Skygga katter har ingen chans utan dessa privatpersoner. Jag kontaktade tex ett flertal katthem för att höra om de kunde hjälpa till med Kattkolonin Stora Sundby. De som svarade sa att de inte tar skygga katter, vissa svarade inte alls.

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

Ailurofil
0

Känns som att detta blev klyddigare än vad jag räkna med. Man kanske kan vara några styckern som lägger en slant till någon kattförenin som finns här på forumet?