Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 6484 ggr
wendel83
0

4 Skygga katter i Landskrona fryser.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag matar 4 katter i Landskrona som bor på en bakgård till ett förfallet hus.Som jag misstänker att de kommer riva snart. 2 av katterna är handnära och pratar glatt med en när man kommer med mat. De är alla kastrerade och id märkta. 4 andra som höll till här finns i stödhem.3 hos min syster och en har fått plats på katthem.Själv har jag inte plats för fler.Har 7 här hemma. Någon som kan hjälpa någon av dessa kisar?På bilden är willie, en av de som var skyggast när jag börja mata men han är handnära.Har klappat han lite på huvudet när han åt men blev lite rädd.Men de har gjort stora framsteg alla här ute.

wendel83
0

Verdi honan som är kvar.

wendel83
0

Vally den andra som är handnära.Han är bara så mysig.Pratar och pratar gör han.

Ankie
0

men småmissarna då… men hur de ska ha det.. har de nå skydd nu när det är så mycket snö och blåst då?

Hawknestgrove
0

Oj….. putt för dem stackarna………

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

wendel83
0

de har tak över huvudet men inte så värst varmt.Försöker fixa med frigolit lådor men det funkar ju inte i längden då jag snart tror att det rivs.De har redan börjat runt om.I huset bor bara massa skumt folk.

bambino0
0

Är detta ett TNR-projekt i och med att katterna är id-märkta och kastrerade?

Hawknestgrove
0

det är ju för bra att de är kastrerade. de borde vara lättare att få in……

wendel83
0

Ja TNR japp men de finns ute på KKS sida också.Men de var många och vi ville inte de skulle bli fler.Så vi börja i den ändan.

Hawknestgrove
0

så dessa och den lille ensamma är KKSkatter? finns ingen där som kan ta hand om dem?

wendel83
0

Den ensamma i Teckomatorp finns inte på kks för min syster ringde mig nyss och berätta.

Hawknestgrove
0

Ok……stackarn…. men  det är väldigt jobbigt om man matar och inte tar hand om. Katten kommer ju för han vet ju att där får han mat……

wendel83
0

vet inte om den får mat alltid el flera ggr.Det är äldre som några är dementa osv.Vet att de i hemtjänsten hade kastat ut lite mat nån gång.

De jag har hand om får ju mat varje dag.Men den lilla i Teckomatorp är mest akut eftersom jag inte vet om den får mat dagligen.Så man kan leta upp ev ägare.

Hawknestgrove
0

Ok…….stackarn…..Gråter

Ankie
0

men ja du

puttar för dessa ……

Hawknestgrove
0

ingent nytt???

wendel83
0

nope.Alltid tyst när jag försöker få någon som kan hjälpa dessa 4 stackare. Den ensamma i Teckomatorp ska jag och kolla efter själv imorgon. En annan i FFk  ( hjälper också hemlösa katter)har varit och letat och frågat runder idag.Så får se om katten dyker upp imorgon.

Hawknestgrove
0

vendel  lika tyst när vi frågat om Eslövskatterna. Inge som piper till där heller. OCh dessa fyra är ju kastrerade!!!!!!!MEn Som sagt, KKs får väl försöka lite de med……

wendel83
0

jo det försöks för fullt.Tyvärr är det ju många andra med.Måste ju vara kunniga el iallafall folk med tålamod.Min förmedlare har haft dålig erfarenhet av stödhem när det gäller skyggisar då folk ett par dagar senare vill lämna tillbaka dem. Var tänkt att någon skulle komma till ett katthem.Men grannarna klagade att där fanns många lösa katter så kommunen var där.Men de är på hennes sida för allt sköts som det ska men hon måste ligga lite lågt och försöka få ner antalet katter.

Hawknestgrove
0

Ok…… Stackar små kissar…. Kastrerade och klara bara det är ju guld värt…..

wendel83
0

javisst.Tycker bara så synd när man är där varje dag och matar så håller de en tasse upp åt gången för att det är kallt i snön.Men det värsta är ju att deras vatten fryser ju så snabbt.Willie springer direkt till vattnet när jag kommer.Äter ju mest torrfoder nu eftersom våtmaten fryser med det samma.

kattarina
0

Är detta samma katter som du prata om

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Hawknestgrove
0

kattarina det är samma katter, ja. De i Landskrona.

kattarina
0

Jag ska sätta mig och skriva till ts imorgon,Har haft en del att göra idag,

Myse missar

wendel83
0

japp 4 skygga i Landskrona, en tam i Teckomatorp som jag ska försöka hitta imorgon och knacka lite dörrar om nån vet mer om den.kan du ta emot den så tar jag in den så länge el fixar nån annan tillfälligt.

kattarina
0

Jo men jag kan inte säga exakt datum som jag kan ta mot katten

Myse missar

wendel83
0

nä datumen är inte viktigast, bara att du inte hoppar av.Obestämd

wendel83
0

Skulle den visa sig vara någons under tiden så finns det ju flera andra.Vet att där finns en långhårig som går ute i Bjuv också.En där som tagit in 8 katter men den och nån mer har börjat komma till henne.Hon nämde att den ev behövde till veterinären också.

kattarina
0

Nä jag har aldrig hoppat av när jag hjälper nån katt,

Myse missar

kattarina
0

Jag tycker vi får pratas vid på telefonen,Det är bättre än att sitta och skriva här,

Myse missar

wendel83
0

okej då kan vi kanske höras imorgon efter jg försökt kolla upp katten.maila mig ditt nummer.angelica_wendel@yahoo.se

wendel83
0

ska vara understräck mellan angelica & Wendel

kattarina
0

Ja skulle det nu visa sig vara så att ägaren hittas så kan jag ju hjälpa till med den andra missen,Vad är de för en misse då?Men ska du imorgon kolla upp katten så kanske det tar ett tag innan ägare hittas

Myse missar

wendel83
0

ja fast då finns den här under juldagar och nyår så har vi ett par dagar att leta ägare under tiden.Den andra vet jag inte mkt om men det kan jag också ta reda på. Ja har fixat så ja får sponsrat med kattsand och en del mat från ett ica lager så brukar lämna till den här damen som nyss tagit in 8 katter.När jag prata med henne så nämde hon den långhåriga.

kattarina
0

Ok men kan du höra med henne?

Myse missar

wendel83
0

japp ska kolla upp det.

kattarina
0

Jag har nyss hjälpt två missar som ska va kvar till efter nyår så det är lite därför jag inte kan nu,

Myse missar

Hawknestgrove
0

kattarina nu är du insläppt på Huskatten

Hawknestgrove
0

kattarina nu är du insläppt på Huskatten

wendel83
0

Katten i Teckomatorp är nu infångad Glad Finns hos FFK i Teckomatorp och letar ev ägare. Fråga några tjejer på ett dais där hon hållt till, om de sett nåon och visst hade de sett en katt som alltid satt under en balkong.Och visst satt hon där när ja kom.Ville inte gå i snön och skaka när ja lyfte henne.Hon tyckte såklart det var kallt.Men nu är hon inne i värmen iallfall.När hon kom in gick hon runt och jama lite sedan kom hon och kela och spann för fullt och åt.Inen av de som bod där trodde hon hade ett hem heller.Träffade en man som tagit in en annan katt som en hade flyttat ifrån för 3 år sedan.Att man kan göra så??? Han sa att där funnits en annan smal svart katt och kattungar tidigare men inte sett dem på ett tag.Så dyker kanske upp fler så småningom.

Hawknestgrove
0

men så underbart för den lilla kissen!!!!!!

FFKTeckomatorp
0

Den lilla söta i Teckomatorp heter nu mera Solveig, hon är så mysig och kelen. Nu skall det jagas ev. ägare och åkas till vet. och det finns redan en som vill adoptera henne i så fall. Ibland blir det så bra med en gång:-) Så skönt att kisen kom in nu när det är över 20 minus här.

wendel83
0

japp så skönt att ni redan lyckats hitta ett ev nytt hem. Skulle jag kolla upp nån mer katt?Finns några tama i Billesholm och de ute i Teckomatorp har ju två de tog in tillfälligt med.

FFKTeckomatorp
0

Jag skall höra med Malmöföreningen igen om det är aktuellt.

Solveig piper mycket, jag vet inte vad hon vill men hon lugnar sig när jag är hos henne, hon vill helst ha sälskap hela tiden sötnosen

FFKTeckomatorp
0

En bild på Solveig från Teckomatorp

soso
0

#44  Åh så fin hon är!

Hrm…..roligt namn på en katt Flört.

Solveig

FFKTeckomatorp
0

Solveig efter en härlig gammal tant som adopterat 2 katter av oss, vi träffar henne vart tredje månad och fikar, trevligt.

Hawknestgrove
0

Så vacker hon är, lilla Solveig!!!! HAha det heter jag med……

Hawknestgrove
0

hur går det för de fyra?

wendel83
0

de är kvar där de är. Ska höra med Kattarina om hon kan ta emot skygga el bara tama? Finns några i Billesholm, vet inte antal än men damen som matar dem har fått förbud för att mata dem.Hon har redan tagit in 8 så hon har ingen möjlighet.Vet att där finns både tama och några skygga.

Hawknestgrove
0

ja hör med Kattarina tycker jag verkar vara ett bra alternativ

kattarina
0

50 Så du heter solveig?

Myse missar

Hawknestgrove
0

som mellannamn ja…….

kattarina
0

Den långhåriga missen hur gick det för den missen?Kan du tjoa till när du är här inne

Myse missar

wendel83
0

jag tänkte försöka sticka dit på onsdag när jag e ledig.Skulle finnas flera stycken där.

wendel83
0

Så om fler kan hjälpa till så tar jag med missarna hem så länge. Glad

De har ju matförbud av hyresvärden så det är urakut.

Ankie
0

puttar denna

wendel83
0

Nu har jag fått besked om katterna i Billesholm.Ska dit och fota imorgon kväll.Det finns 8 stycken kvar ute.7 tama och en lite skygg.Så nu behöver jag hjälp med många så jag kan ta de med mig.Damen som matar har fått matförbud så hon är tvungen att ge dem mat sent på kvällen när det är mörkt.De sitter utanför lägenheten och skriker från 19 till 01 så de vill såklart in i värmen.En långhårig som hade helt igentäppta ögon tog hon in i trappen så hon kunde bli bättre och tvättade ögonen.Nu är bättre men vill inte gå ut.Damen har redan tagit in 8 och har en hund i lägenhet så hon har ingen mer möjlighet. Snälla kan någon hjälpa dessa ifrån kylan?

Ankie
0

men puttar, har du face? Du har kunnat lagt ut det det där….

wendel83
0

japp vart? Jag brukar lägga ut på kks,ska lägga ut när jag fotat på min grupp hemlösa katter i Skåne imorgon med.