Dräktig hona? Maskmage?
Igår fångade jag in den sista katten och det visar sig vara en jätte tjock honkatt, kelen och sååå go vill hellre ligga i knät än äta, det säger allt.
Hon är ju bred som en laggårdsdörr
men har inga tuttar alls, när brukar de få dem?
Vet ju inte om hon verkligen är dräktig eller bara full med mask så kanske denna fråga kan avväga lite åt vilket håll det lutar.
Större spenar märks redan efter 3 veckors dräktighet, och då har magen knappast blivit större. Så det lutar åt mask.
ja då är det mask för hon har inga tuttar alls, eller små vanliga tuttar. Men guud vad tjock hon e om magen 
En tjock kisse med mask. Många kissar blir lite rundare på vintern.
hon e inte lite rundare utan ser ut som om hon ska föda ca 10-12 ungar i dag
En hona jag plockade in en nyår såg ut ungefär så men när hon äntligen fick igång magen så kom det ut massa bark m.m. som suttit fast i magen på henne. Hoppas inte att det är så här.

Men usch då, har hon diarré? Då brukar de svullna upp. Det kan de ju få av mask också.
nej tack och lov har hon ingen diarre, hon ser lite mindre ut idag så vi får se hur det fortsätter men eftersom hon inte har några bröstvårtor alls så är det nog bara mask och gaser men vi ska avvakta tills i morgon och se om hon går ner annars blir det till vetten för att kolla.
vilken tur……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#7 menar du angående eventuellt kattungar så håller jag med dig, ingen vore lyckligare än jag om det inte är kattungar, finns alldeles för många. Just nu ligger hon i en klöspelare ute i huset och morrar åt alla andra katter och de är lika rädda för henne som hon är för dem.
menar ju jag med….. och även tur att magen har gått ner lite
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....