Minikatt eller stannat i växten?
Jag adopterade Zigge från KKS för ca 1,5 år sen och jag tycker att han inte växer som han ska. Jag har 2 andra katter och vad jag kommer ihåg så var de mycket högre och större i hans ålder. Han går inte upp mycket i vikt men är frisk o kry och ett riktigt busmonster. Han har varit mycket hos veterinär pga att han hade chlamydia i drygt 4 månader innan vi äntligen fick bukt på det, då var han ca 12 veckor o 4 månader framåt. kan det ha o göra med att han typ stannat i växten? eller han helt enkelt är en mini katt? Funderar oxå ibland på om han har så kallad feberpäls, Om jag jämför med mina andra 2 så e hans päls mycket tunnare och lite grå här o var.
Vilken fin katt. Hans färg heter svartsmoke och den ska se ut sâ. En ganska ovanlig färg hos huskatter. Om han är över 1,5 âr sâ lär han ju inte växa mer. Vad váger han? Jag har en kattfamilj som är väldigt smâ i växten. Ca hälften sâ stora som mina andra katter. 4 honor och en hane. Honorna ligger pâ mellan 2-2,5 kg och hanen pâ ca 3 kg men de är helt normalt, bara deras anlag.
Vad är feberpäls?
En jättesöt katt, kanske inavel så att han inte växer mer?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mammas katt tickar in på strax över 2 kg. liten i växten o framförallt korta! ben. Ser rätt skoj ut. Veterinäsren sa att hon är en liten katt helt enkelt. Kan ju vara så oxå att svält (troligen) sina första 8 veckor i livet har satt sina spår. Älskad är hon ändå o perfekt i storleken för min mor. Annat är det med min tjockis som säkert tickar in på 7 kg, +….
#2 Feberpäls eller frostade pälsar uppträder när mamman t.ex. haft en infektion med feber under tiden hon bar ungarna i magen. När då ungarna föds så kan t.ex. svarta ungar vara askgråa över ryggen och detta försvinner sedan när de blir äldre.
Jag har också en kastrerad honkatt som är 5 år och väger endast 2,1 kg. Fick denna när den var 6 månader och veterinären har inte hittet några fel på henne på hela tiden.
När katterna är små är det ofta frågan om inavel också. Så ytterligare anledning att kastrera dem……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

i skrivande stund väger han 3.9kg och jag fattar seriöst inte hur han kan väga så mycket för han e så liten o smal. Min hona puma väger ca 4 kg och hon är typ dubbelt så stor som han.
jag har ingen aning om det e inavel eller ej eller vem hans mamma e och hur hon såg ut eftersom han o hans syskon hittades i skogen av kks.
Alla hans syskon hade så fläckig päls så antagligen var deras mamma sån ..
En sån där liten kompakt muskeltyp då. Vi har också en sån. pipis. Liten , den eviga kattungen. MEn tar du i katten så är hon rätt så tung och stenhårda muskler…..

Hehe ja han får väl muskler när han klättrar i gardinerna och busar/bråkar med de andra två =) jag e inte orolig för hans hälsa jag funderar bara eftersom jag har som sagt 3 katter o Zorro som är 5 år väger ca 9 kg o Puma som är 7 år väger ca 4 kg och då Zigge på sina 3.9 kg till sin ålder (1.5) och de äter exakt samma. Förrutom zigge som nog äter mest av dem alla.
Väger han 3,9 är han ju inte pytteliten iallafall. Är han kastrerad ännu? Om inte, kan ju det påverka vikten också.
Sajtvärd Katter iFokus
HAHA, det är kul med så små. Folk frågar alltid om det är en kattunge och säger att den är så söt…. HAha 5år!

#10 Ja han e kastrerad blev det när han var ca 6-7 månader dels för det står i kontraktet och dels för att jag vill inte bidra till fler hemlösa katter om han skulle rymma.. O sen ville jag att han skulle bli lugnare men tji fick jag…
hehe jo folk tror alltid han e yngre än han e

#10 Ja han e kastrerad blev det när han var ca 6-7 månader dels för det står i kontraktet och dels för att jag vill inte bidra till fler hemlösa katter om han skulle rymma.. O sen ville jag att han skulle bli lugnare men tji fick jag…
hehe jo folk tror alltid han e yngre än han e

oj han ser verkligen ut som en kattunge
haha Hon…. lilla pipis är en elak liten tjej!

min lillan väger knappt 3 kilo… liten som en 6 månaders kattunge men är 11 år…hennes syrra var mycket mycket större.. lillan har en massa muskler
växer inte katter tills de är 3 år ungefär?…
min jullan var liten längre men vid 3 års ålder syns stor skillnad mellan henne o lillan…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Kastrerade små honkatter är tydligen elaka små tjejer allihoppa. Dom ettrigaste är just dom små,heh.
ja men så gosig i sängen på morronkvisten! ligga nääääääära…..