*Låst* Svarten är synlig, hjälp med infångning!!!!
Men snälla snälla nån, jag vädjar finns det verkligen ingen som kan hjälpa Svarten
. Han har nu varit synlig i trakten igen men nu har de som skulle hjälpa till att fånga in han tröttnat….
Snälla, snälla, finns det ingen som i närheten av; NORJE, ligger mellan Sölvesborg och Karlshamn. Fälla finns att låna hos Birgitta, annebeate har hennes telefonnummer.
Jag gråter för denna katt och bannar mig själv att jag ska sitta så långt bort….Jag hjälper gärna till med nån hundring till hjälp för vetkostnader eller bensin eller vad som behövs….Jag får panik när jag sitter där jag sitter och bara kan skriva och be folk att hjälpa
, det gör ont i hjärtat för denna katt…
HJÄLP SVARTEN INNAN DET ÄR FÖRSENT!!! Någon som kan länka till den andra tråden får gärna göra det…
Här är tråden om Svarten
vad handlar det om?

putt!!!
Mison, kolla trådlänken…
hjälp med infågning med vad det innebär… Anmälaren har förut försökt att fånga Svarten utan resultat. Nu vill de inte hjälpa längre så vill det sig riktigt illa så kan Svarten bli skjuten, för där han håller till är han inte omtyckt. Svarten har ett väntande jourhem hos hairballs…
Skulle kännas för jävligt om allt skulle skita sig pga att ingen kan hjälpa denna hemlösa misse med att passa en fälla. Jag vet inte hur det ska gå till….. men jag vet att fler än jag önskar att Svarten ska få en chans att komma in i värmen, få mat och kärlek
Kan nån rädda och hjälpa Svarten, mitt hjärta blöder för denna kisse.!!!!!
puttar denna viktiga tråd….
Putt för Svarten!!!!!!!! Här behövs hjälp!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Svarten lever mycket farligt nu och vi måste hjälpa honom. Ska han bli en ny Pelle? Ska vi en dag få beskedet att Svarten också blivit skjuten.
Situationen för honom måste rimligen nu dramatiskt ha försämrats. Vi är många på forumet och det måste finnas medlemmar som inte bor allt för långt borta från Sölvesborg.
Snälla hjälp Svarten innan det är försent!
håller med Annebeate…… finns hjälp inom räckhåll?
Finns det ingen här som bor nära Karlshamn-Sölvesborg som kan försöka hämta in Svarten nu i helgen? Han har ett stödhem som väntar på honom, och fälla finns tydligen också att tillgå, se tråden
Den lilla katten riskerar både att bli skjuten av kringboende och att frysa ihjäl, så det är bråttom att fånga in honom!
Jag önskar att jag kunde hjälpa Svarten.. underbart att han har ett väntande stödhem, det är få förunnat. Men riktigt surt att det faller på själva infångandet.
men vilka är det som bor inom räckhåll då? Kan vi inte fråga om de vill hjälpa?
Kan från Stockholm bara putta för Svarten 
Medarbetare Hittekatter iFokus
Vet vi inte några här på hittekatter som bor i närheten och som vi kan skicka pm till så att de inte missar den här tråden ?
Det är så sorgligt om ingen hjälp finns att få för denna lilla kisse eftersom han nu varje dag lever så farligt. 

#12 ja precis, vet vi någon som bor i närheten som finns här inne som vi kan pm:a och fråga?
Fråga kan man ju alltid. Men är det ingen som kan skriva på SKS, jag kommer inte in där som vanligt..
finns det inga andra katthem där i närheten som man kan fråga om hjälp, mer än KKS?
Jag slog på nätet och vad jag förstått finns det ett nytt katthem i Kristianstad och även ett katthem i Sölvesborg (vet ej om det senare finns kvar) som drivs av privatpersoner. Dessa tycks knutna till KKS och om jag kommer i håg rätt skulle Pelle som blev skjuten
vidare till katthemmet i Kristianstad efter infångning. Det är kanske planerat så också för Svarten men vad tjänar planeringen till när han ändå inte tycks ges möjlighet att komma in eftersom ingen aktivitet finns nu för att han ska komma in.
Det känns så fullständigt hopplöst just nu att inget händer och aktiviteten på denna tråd är dessutom låg. Svarten kämpar vidare där ute i snö och kyla utan att veta om faran.
Det måste bara finnas någon/några som har ett stort hjärta och som skulle kunna ställa upp för honom. Kostnader i samband därmed kan vi alltid ordna. Snälla……….. han får inte bli ett offer likt Pelle eller gå under i kylan.

Ja det känns som någon lite längre bort än Sölvesborg måste rycka in. Vi måste helt enkelt vidga ringen 10-15 mil till för att leta efter hjälp. Från Karlskrona i öst till Malmö i väst och uppåt förstås.
Måste finnas någon vänlig själ som kan göra ett ryck åt Sölvesborgshållet för en koll. Snälla!!
Jag är alldeles för långt borta denna gång för att ens kunna köra en kollar-runda
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Kanske Birgitta A själv kan ställa ut en fälla i Norje efter helgen, när hon ändå ska till Sölvesborg. Det är ju i närheten. Så här skriver hon i andra tråden:
"Jag har fått hem fällorna här, i helgen är de lediga efter det måste jag ha dem för att fånga in de 2 sista från kattkolonien i Sölvesborg som hotas av avskjutning.
Jag kan säkert ordna med annan fälla om så behövs."
Om jag inte missuppfattat förstås.
Problemet är tydligen också att bevaka fällan. Det skulle behövas hjälp av någon/några som verkligen kan det med infångning, m a o vana infångare. Här nere i Skåne har flera skygga katter fångats in påfallande snabbt.

Hoppas,hoppas……..någom måste det ju finnas?
Jag bor i Dlaran så det blir FÖR långt för mig.
Puttar denna tråd
Ska det sluta med att Svarten blir skjuten precis som Pelle?
Annebeate, du finns väl här nere i Skåne. Kan inte du åka upp och försöka fånga honom?
Jag ställer gärna upp för olika katter på det sätt jag kan hjälpa till, nämligen transportera viss dag och ge penningbidrag. Jag har aldrig fångat in någon katt och det behövs dessutom att man kan avsätta tid med att bevaka fälla etc. M a o någon/några som kan vistas där till och från och i detta fallet dessutom en person/er som har erfarenhet av infångning eftersom Svarten inte är den som bara går snällt in i fällan. Han har varit runt fällan tidigare men inte gått in. I detta fallet skulle vi behöva hjälp av någon/några som bor ganska nära Sölvesborg och som kan samarbeta med Birgitta A på KKS.
Man får väl ha nån som är van att fånga in katten? Du annebeate
har du inte vart medlem ett tag här? I så fall borde väl dom andra veta detta att du inte har gjort det innan,
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

#24 Jo det har du rätt i. Man lär känna folk och får faktiskt lite koll på vilka "specialiteter" som var och en är bra på och kan hjälpa till med. Så är det. 
Sedan kan det ju vara så att man kan kombinera sysslorna. En kanske är duktig med fällan men har ingen bil/körkort. Då kan någon annan bli chaufför i stället och kanske hjälpa fällvaktaren på ett bra sätt.
#24 jag har varit medlem ett bra tag men det är inte säkert att man vet just när det gäller mig. Det fina med forumet är att vi efter var och ens förmåga kan bistå med olika saker till hjälp för våra stackars hemlösa utekatter.
Det borde rimligen finnas någon/några med erfarenhet som skulle kunna hjälpa till med just infångningen, annars kan det gå riktigt illa för Svarten.
Kan man inte starta en egen tråd om detta? leta efter nån medlem i närheten av svarten, Ingen vet ju att det behövs om dom inte går in just här och ser detta
Myse missar
26 Så det är första gången du nämner detta att du aldrig har fångat in nån katt innan?
Myse missar
Kan någon lägga ut en karta över stället?
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
I alla fall jag har svårt att fatta var stället ligger, om man ser en karta över området och lite utanför så kanske någon nappar, eller är det bara jag som inte kan kartan över hela Sverige? 
*Nalle Puh*
http://www.hitta.se/Route.aspx#6337077;1284603;Varberg;;Varberg;|6214252;1423961;Sölvesborg;;Sölvesborg; JA nu sökte jag från varberg och till sölvesborg
Myse missar
Bra, tack kattarina.
35 mil från mig… någon annan som har närmare?
*Nalle Puh*
Jag har 22 mil ungefär dit men jag kan inte stå ensam där, jag har vart med flera gånger när missar ska fångas in
Myse missar
Madelene 85 kanske vet någon som kan hjälpa till?Man kan ju fråga henne,Det står att hon åker ut och fångar in katter på hennes hemsida
Myse missar
Men du har väl en dotter med kompis som fångat in katter i bla Svalöv eller var det nu var? Kan du inte skjutsa dit dem? Antar att du även varit med och sett hur det går till att fånga in katter. Någon gång måste vara den första gången att göra det själv.
Ok putt om vädjan i stället för skäll?
ok nu är det ute på SKS

Jag finns i närheten, men har lite begränsat med tid och ingen fälla. Men någon kväll skulle jag säkert kunna avvara för lille Svarten. Nu är jag inte alls insatt bara. Vem håller i detta? Vem ska jag prata med?
38 Hoppas dom ser dig att du kan hjälpa till
Myse missar

#38 Birgitta A hos KKS är kontaktperson. Mailas här
Mobilnummer har inte jag men någon annan kanske kan bistå med det. PMa isåfall detta till tiana
38 Birgitta a på kks
birgitta.axelsson@kks.nu mejla henne
Myse missar

Hoppas,hoppas att detta löser sig till slut.
Puttar upp
ja för ärligt talat, KKS står nog inte högt hos någon just nu.
Tiana
Jag har skickat Pm till dig.
Jag har pmat tiana och mejlat Birgitta a,Angående att jag kan hjälpa
till jag med,Så får vi se vad Birgitta a svarar,
Myse missar
Jättebra kattarina.
Jag har inget hört ännu
Myse missar

Då kontaktar jag henne så snart jag kan!
Jag har inget hört från birgitta a
Myse missar
Mina fällor är upptagna denna veckan eftersom 2 katter från kolonien i Sölvesborg ska fångas in. De är hotade med avskjutning.
Det går säkert att ordna en annan fälla.
Om det är någon som kan hjälpa till och inte har erfarenhet av infångande av katter så kan jag visa hur man gör. Det är enkelt att ladda en fälla med mat.
Problemet är att den måste kollas ofta och att det kan ta ett tag innan man har rätt katt i fällan. Därför behöver det vara någon i närheten, men är det någon som vill resa hit får ni gärna göra det.

Tråkigt.
Jag kan hjälpa till att fånga in Svarten,men då måste jag ha skjuts ner.Bor i Falun.
Det borde ju finnas folk som bor lite närmare än Falun och en människa som verkligen brinner för detta i Blekinge.

Jag kan avvara några kvällar som sagt. Bor i Olofström/Ronneby och jobbar i Tingsryd, så det är ju några mil dit ändå. Men fälla behövs!
Jag kan åka dit där missen finns,Men ska ja stanna över natten så blir det problem jag känner ingen där
Myse missar

Tiana: va bra. Men en fälla måste ju gå att ordna fram då när viljan och möjligheterna finns nu?
Nu finns det medlemmar som är villiga att göra en insats för Svarten och nu fattas det fälla.
Snälla finns här någon inom rimligt avstånd från Sölvesborg som kan ställa upp med fälla?
I nästa vecka går vi in i själva julveckan med allt vad innebär och då befarar jag att det är kört för lille Svarten. Vem ska då hinna med att göra något för honom?!
Lille Svarten, varför ska det vara så omöjligt att hjälpa honom?
Jag fick ett mejl av birgitta a det ända hon fråga vad hur långt ifrån jag bor
Myse missar
ja men ser att det börjar lösa sig lite grand på fronten, men de som kan hjälpa Svarten är Tiana och Kattarina, och det som fattas är fälla eller? Hur långt har du dit då Kattarina?
ja det är synd att jag har så himla långt, 82 mil enkel, hade det varit närmare så hade jag inte tvekat…. Men då får han väl inge mat heller stackarn…..
58 Jag har ca 22 mil,Men det är okej för mig
Myse missar

Kattarina kan.Toppen!!.
Har någon en fälla?
Befarar också att om han inte fångas in denna vecka så är det nog kört.
Nästa vecka har väl dom flesta ingen möjlighet.
Jag har ca 90 mil.Jäkligt långt.
Jag tycker detta är konstigt,Kks ska väl ställa upp med en fälla nu
när vi är två att åka dit, Finns svarten där nu?Detta är en Chansning vi gör att vi ska hoppas på att vi kan fånga han när vi är där
Myse missar

Ja,jättekonstigt tycker jag.
Är det madelene85 som har all info om Svarten,vart han finns å så ?
Står allt och faller med henne?
Vet någon annan om exakt vart Svarten finns?

Jag kommer ha besök under hela julhelgen så jag kommer inte ha tid att sitta vid datorn men annebeate har mitt nummer tror jag om det skulle lösa sig för Svarten och han skulle gå i fällan. KKS hade ju 2 fällor som var utlånade för infångningen innan anmälaren tröttnade så de borde ju ha någon att låna ut fortfarande.
Nu fattar jag inget,Kks är det väl som har hand om svartens ärende?
Myse missar

Jo, jag tror det.Tråden har blivit lite rörig.
Alltså, Madelene85 är TS och ingår i Kattjouren?
Birgitta på KKS är den som har hand om Svartens ärende verkar det som.
Hon säger att någon gärna får åka dit och försöka fånga in honom.
Finns det någon kattfälla ledig nu?
2 st. som kan hjälpa rent konkret, Kattarina och Annebeate och kanske Hairballs om jag fattat rätt?
Går det inte att få tag på Birgitta då?
Ska jag försöka?

Det är KKS som ska ha hand om Svarten som ärende men det är ju för att det inte finns tid och folk som kan hjälpa till som alla engagerat sig här, eller? Birgitta har tonvis med andra katter som behöver hjälp, ingen bil eller tid för att fånga in Svarten. Det måste du ju veta kattarina eftersom du erbjudit dig att hjälpa till. Meningen är ju att Svarten ska hem till mig om han fångas in, men eftersom jag kommer vara minimalt inloggad så tänkte jag att annebeate kanske kunde ringa om lilla pojken kan fångas och räddas.
Jag har både smsat och mejlat, Det ända jag fick vad att hur långt ifrån bor du
Myse missar

OK.Nu börjar det klarna.
Svarten ska hem till Hairballs om han fångas in.
Kattarina kan hjälpa till att fånga in och Tiana.
Är det en fälla som fattas nu bara?

För kännedom så är Birgitta Axelsson sjuk i en svår influensa och sjukskriven på heltid (vet ej hur länge).

Har mailat Birgitta ang fälla nu. Väntar på svar…

OK.
Ja vi kan bara hoppas på det bästa.
Krya på dig Birgitta!
Är hon sjuk?Hon kunde väl sagt nått innan idag i mejlet,Jag mejla henne igår,Hon har inget sagt
Myse missar

Ja,jag vet inte.
Men om ni är 2 st nu som kan hjälpa till vilket är suveränt gjort:
finns det ingen annanstans man kan låna en kattfälla?
Hoppas,hoppas
Men varför nämner hon inget om detta idag när hon skrev här inne??? Ja att hon är sjuk? Det är måndag idag, jag ´menar det får ju va någon på plats där svarten är, Ska vi nu sitta och vänta tills fällan dyker upp? Jag tycker detta inte är planerat,Sitta och vänta på en fälla,Ingen är där svarten är nu, Vet någon vart katten befinner sig???
Myse missar

#71 Jättebra att du kan hjälpa till Tiana.
#75 Vad menar du har Birgitta A skrivit här inne på Hittekatter? Skulle förvåna mig storligen om hon har tid med det även när hon är "frisk".
gulliver
´Birgitta A är "kks-blekinge" och skrev senast här i dag se #50.
Det är så förvirrat stundtals när det gäller Svarten. Några har varit vänliga och nu erbjudit sig att försöka fånga in Svarten som springer vind för våg ute i kylan, får han mat? kommer han bli skjuten? frågorna är många.
Nu behöver vi få fram en fälla och det måste väl finnas någon här på forumet som kan ställa upp med detta. Det vore underbart om någon erfaren infångare skulle kunna ställa upp tillsammans med Tiana och Kattarina och försöka få in Svarten innan det är för sent. Om det gäller bensinkostnader kan jag bidra till detta.
Ska Svarten räddas måste något hända nu, efter jul kan det vara försent! 
Men Hallo!
Det här måste väl iallafall vara ett prio 1 ärende. Svarten har ett väntade stödhem och ingenting verkar fungera.
Vet man exakt var katten befinner sig?
Fällor var finns den/de?
Fällvaktare: vilka kan ställa upp?
Transportörer: vem kan köra?
Transport pengar: Resekassan?
Ev Veterinär kostnad: ska vi skramla?
Nu hjälps vi åt och hjälper Svarten.
Inte lätt att sitta 35 mil ifrån och bara förvånas över att ingen tar tag i det hela. Skit i KKS och vad som är bestämt innan. Rädda katten istället.
Var är allt syd folk?
M-H
Puttar upp för Svarten ! Går kanske låna fälla hos miljökontor ,om det finns något kvar,veterinär eller ett katthe ?.Finns även i Helsingborg om någon kan åka dit och hämta…
Bor inte Monsi här i närheten ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Läs #78 Vi måste organisera oss nu. Svarten måste få hjälp!
Var snäll och lista dig på det som du kan ställa upp på. Vi kan inte vänta längre.
Veterinärkostnaden lär KKS står för. Själv kan jag lämna bidrag till reskostnader och hjälpa till med transport viss sträcka.

Daisys Reskassa är välfylld för sådant här.
Nummer 50 här i tråden är det inte birgitta a???
Myse missar
Fick mejl från birgitta a nu,Jag fattar inget,
Myse missar
Jag tycker detta verkar helt otroligt,Stackars katt som finns där ute
nu i snön och i denna skyla, Det har gått flera veckor sen denna tråd startade, Och flera har erbjudit sin hjälp men inget funkar ju, Flera frågor men man får aldrig något svar, Hoppas att svarten får
komma in i värmen och få fira jul, Jag personligen tycker detta är knepigt en katt går någonstanns där ute, Men inget görs,Det gör så ont i mig att kanske händer det svarten lika dant som den andra missen
Myse missar
Vad kan Du hjälpa till med?
Innan den här veckan är slut måste Svarten vara löst annars tappar jag tron på det här forumet, då är det faktiskt mycket snack o liten verkstad som gäller här.
Lista Dig minsta lilla hjälp kan vara värdefull tänk på det.
//M-H
Men helt otroligt tycker jag, Jag fick mejl av birgitta a men tydligen har hon inte meddelat er andra, Jag kan ställa upp att åka dit där svarten är
Myse missar
Har fått svar från en i närheten som kan åka och försöka.
Vi provar med det först.
Detta fick jag av birgitta a,Jag måsste ju säga det är en sånt dåligt samarbete
Myse missar
Det har nu gått 2, 5 månader sedan Ankie startade den första tråden om Svarten som fortfarande kämpar där ute i kylan och som sannolikt har svårt att hitta föda och i en omgivning som är hatisk inställd till honom. Ingenting har hänt under denna tid. Om vi inte fixar detta tappar jag också tron på detta forum precis som maruskaowille skrev.#85. Lista dig!.Det blir ingen rolig jul med vetskapen om att Svarten fortfarande kämpar där ute ensam och övergiven i en fientlig miljö.
Nu måste vi ge järnet för att få in honom!.
Kattarina, fick du någon information från Birgitta A i mailet som vi alla bör känna till?
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det lyckas för svartens skull,Men att få nån information det räknar jag inte med
Myse missar
88 Hon skrev bara det jag har lagt ut här i tråden
Myse missar
Kattarina,
vad fick du för information? I fortsättningen får vi nog förlita oss på oss själva men vi måste få närmare besked av Birgitta A exakt var han uppehåller sig. Det har skrivits om Norje . Vem har fått den uppgiften och var där? Skulle du Kattarina kunna maila Birgitta A och begära snabbt svar var han finns mera exakt. Jag arbetar hela dagen i morgon och kan inte på arbetet maila till utomstående annars får vi ringa till henne men det skrevs att hon hade svår influensa men hon skrev samtidigt här, Blir inte riktigt klok på detta. Är hon mycket sjuk måste vi ta hänsyn.
Detta
Har fått svar från en i närheten som kan åka och försöka.
Vi provar med det först.
Myse missar
91 Ja kan mejla birgitta a ,
Myse missar
Bra, vi tar tag i Svarten i morgon eller rättare sagt idag.
er som tänker tappa tron på forumet om inte svarten-fallet är löst innan veckan är slut vill jag påminna att det finns många andra katter också som "forumet" vetat om länge och som inte fått någon hjälp. det är lite tråkigt att döma ut varenda människa som skriver här om nu inte svarten får hjälp tycker jag. sedan håller jag med om att det behövs läggas energi på hans fall.
kattarina, kan du låna en fälla av tjejen som du samarbetar med i varberg om det blir så att du ska åka ner till svarten?
Dom kanske inte tappar tron utan får man inget riktigt besked angående svarten som nu är fallet, Så man blir hjälplös,Jag har
mejlat birgitta a men man får inte riktiga besked, Bara att det va någon som hade mailat som bor närmare, Jag har frågat dessa jag
hjälper, Visst kan man låna en fälla men att bara chansa att åka dit ner och hoppas att man lyckas fånga in stackarn, Man kan ju fråga
sig varför dom som gav upp att fånga svarten, Varför gjordes inget efter detta,Ja ett nytt försök, Så detta är planen att vi som ska
hjälpa till, Vi ska då åka dit och hoppas att han nu går han i fällan?Finns det verkligen ingen här inne som bor närmare som kan åka
dit om han nu inte går i fällan när vi är där?Ärligt talat så tycker jag detta verkar helt otroligt men det är min mening
Myse missar
jag trodde det var det ni tänkte när ni erbjöd er, att ni skulle åka ner på chans och hoppas att ni fick in honom. man kan aldrig garantera att en katt går i en fälla hur mycket eller lite den än är synlig i ett område. det kanske kan gå att få telefonnummer till de som försökt fånga honom tidigare för att få mer klara besked kring varför infångandet inte lyckats.
men nu hejjar jag på er…. för nu jädrar ska väl ändå Svarten va hos hairball snart…. det är min önskan. Men undrar vem Birgitta menade, att det var nån som bodde i närheten som skulle försöka….
hmmmmm, nu måste jag åka å praktisera,
puttar för Svarten…
Det är faktiskt så att jag tappar tron på folket här på forumet.
Katten Svarten har funnits med länge och ingenting har hänt…….
Det är många här på forumet från södra Sverige men var är ni nu.
Det kan väl inte vara meningen att vi norr över ska behöva åka till Blekinge för att fånga in en katt.
När nu katten har ett väntande stödhem vilket oftas är problemet måste väl försjutton det gå att fånga in katten.
Lista Er för att hjälpa katten Svarten!
men vänta nu, backa bandet, detta är just ett forum, inget annat. Att man sitter och kräver saker istället för att ta tag i det själv.
Jag ser missarna om och om igen, man sitter här på forumet och diskuterar istället för att lyfta luren och diskutera direkt. Den som ska fånga in katten måste ju själv ta ansvaret och inte skyffla över det på forumet. Man måste ju börja med att ta reda på vart katten är, sedan tar man reda på vart det finns en fälla, sedan vem kan transportera och när och vart. därefter aggera.
så ta luren och prata med varandra istället, om ni nu inte har telefon eller pengar på kortet skaffa Skype!!! fungerar överallt där det finns internet. Kostar inget att ringa till varandra eller chatta med varandra.
Just exakt ett forum! under de här två åren som varit medlem har många katter fått hjälp av medlemmarna här på forumet, många har organiserat sig och fått till en lösning.
När det gäller katten Svarten känns det bara är helt hopplöst och det gått troll i det hela.
Någonstans måste det gått helt fel annars skulle den här katten som figurerat här på forumet så länge fått hjälp alla redan.
Min personliga åskit: här är en katt som far illa och hela tråden handlar bara en massa rappakalja om vem som har ansvaret och vem som inte gjort vad osv.
Det måste väl trots allt vara handling som gäller katten far illa!
Kan du inte hjälpa till eller tillföra något konkret så hoppa över den här tråden så den inte slutar i en massa trams bara.
Var finns katten EXAKT!

Läste ett inlägg av Birgitta att dom skulle fånga två katter i Sölvesborg från en koloni. Hade det då inte varit läge att fånga Svarten med, eftersom han också finns i Sölvesborg

Svarten finns i Norje, utanför sölvesborg. Alltså på ett annat ställe än fällorna. Jag har kontaktat Birgitta och försöker komma fram till en lösning med fälla. Bollen är i rullning!
Hairballs: PMa mig gärna om var du bor och telnummer så kan vi ordna den biten med.
Tiana toppen att du kan hjälpa till och satt bollen i rullning. Underbart om Svarten nu kanske kan bli infångad vi håller tummar och tassar för det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jag listar mitt erbjudande:
och står fast vid erbjudandet att transportera ut Svarten till Hairballs från Göteborg (om han reser via GBG förstås).
Har mailat birgitta a för att få mer information var exakt svarten befinner sig. Sen så vad det ju nån som skulle försöka skrev hon ju
Myse missar
Bollen i rullning - igen. Tack och lov Tiana och kattarina och resten!
Listar mitt erbjudande igen: betalar kastreringskostnad (o dyl) för Svarten; Birgitta A har mina kontaktuppgifter och skulle höra av sig så fort det blev aktuellt (dvs räkning skickas till KKS och betalas av mig). Det var en stund sedan …
HEJA SVARTEN!!!
PS Bor i Gbg och kan tyvärr inte hjälpa m annat än pengar + drabbats av "musarm", därför inte varit här på länge - måste undvika datorn så mkt som möjligt.DS
Nu sammarfattar jag lite:
Tiana har kontakt med Birgitta A ang. fällor och var katten befinner sig är det korrekt?
Kattassen fixar transport från GTB till hairballs.
Kattarina åker till Norje och vaktar fälla när det blir aktuellt.
Sarasvati hjälper till ekonomisk med kastrering.
Saknas:
Någon som matar in Svarten i Norje, ett måste om katten ska hitta fällan.
Fler fällvaktare i Norje
Transport till från Norje till GTB saknas
Ni får förlåta om jag lägger mig i! jag är bra på organisation och känt innan att det bara far runt och ingen vet vad. Ingen kritik till någon utan bara för Svartens skull.
Ev kan Malin och jag åka till Norje och vakta fälla.
//M-H

NU bör jar det hända saker………………..KANON!
DET HAR VERKLIGEN GÅTT TROLL I DET HÄR….
Jag kan också hjälpa till,men tycker egentligen inte att vi i Norr ska behöva åka ända ner till Skåne………….det måste ju gå att lösa ändå+
Jag skänker gärna en slant.
Skulle vi nu lyckas fånga svarten när vi är på plats,Så kan jag ta med mig svarten till varberg och vidare till nya hemmet
Myse missar
Jag prata med annebeate i går angående att skicka mail till birgitta a nu har jag gjort detta
Myse missar
Alltså, det finns en fälla hemma hos Monsi, till utlåning. Visserligen tar vi 1500 i pant, men den slanten får ni ju igen. Det är Eslövskissarnas fälla och den är ju betald av folk här inne, så därför är vi noga med depositionen. Monsi bor i Skåne. ni får PMA henne
Nån här som har hört något?Jag har mailat birgitta a men inget svar,
Myse missar

Jag har fått svar från Birgitta att hon kollar med sina kollegor hos KKS om en fälla. Hennes är ju som sagt ute redan.
Vart tog hon vägen som skulle hjälpa till nu som bor i närheten?
Myse missar
114 Se inlägg 112 Det finns ju fälla att låna där
Myse missar

Det är jag som bor i närheten. Tyvärr är fällan i #112 lite för långt borta för att jag ska ha möjlighet att hämta den, det är trots allt över en timmes körning enkel väg till fällan… Och jag jobbar 4 mil åt andra hållet, så det går inte ihop tidsmässigt för mig.
117 Ska du försöka själv??
Myse missar

Jag håller på och kollar upp saker nu, väntar på svar från Birgitta. Det är inte första gången jag är ute på kattjakt 
119 Jag har sagt att jag kan hjälpa till,Men då behövs samarbete
tycker jag,Det är inte första gången för mig heller,Men okej lycka till då
Myse missar

Har PMat dig kattarina

En dum fråga Ursäkta men hur är det med KKS nya katthem i kristianstad. Skulle dom inte kunna vara behjälpliga med den här kissens Infångande.
Kristianstad ligger ju bara ett stenkast därifrån och dom bör väl ha en fälla?. Annars har ni ju Nauqita i Ronneby som inte gör annat än fånga in katter så fälla borde hon väl ha?? Sorterar ju oxå under KKS ??
Nalle
121 Jag har hittat en tjej här inne som har kattfälla,
Myse missar
i närheten av där kissen är?
Jag har fått besked att denna tjej har flyttat så mer information finns inte,Tyvärr får jag inte tag i henne
Myse missar
Detta är ju rena rysaren. Hâller alla tummar….
Ok, finns det någon som i så fall kan kontakta Monsi? för det verkar vara den enda fälla som finns….
Finns här inte någon aktiv inom KKS som kan ordna fram en fälla snabbt? Det får inte stupa på detta.
Man kanske kan låna fälla av ett katthem eller kommunen?
Tiana har ju kontakt med Birgitta a, Men jag har mailat henne men nu inget svar,
Myse missar
Jag har också precis mailat Birgitta.
Här måste finnas flera medlemmar med kontakter inom KKS som skulle kunna ordna fram en fälla via KKS.
131 Jag har mejlat Birgitta a flera gånger,Men jag får inga riktiga svar
Myse missar
Ok som sagt, finns fälla att tillgå hos Monsi. det verkar vara den enda fällan i södra sverige……..
Har någon kontaktat henne? JaMonsi?
Myse missar
Jag får inga riktiga svar ialla fall,Så det är väl bättre någon annan kontaktar henne,Det märktes tydligt i sissta meilet
Myse missar
Du får pma henne. Hon skriver inte här.

Letar, letar, letar… Men alla kan inte svara direkt…
Men har inte KKS-Emma någon fälla?

Tiana
skicka pm till Monsi, hon är inloggad nu

Jag har ev en fälla på gång. Väntar på svar nu.
Wow sicken röta!!!!!!
Håller tummarna för dig Tiana!
*Nalle Puh*
åh men håller mina tummar och tår :)
Här hålls tummar och tassar allt vad vi kan.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tummen upp för ert fantastiska jobb!
Hoppas,hoppas att ni får tag på en fälla.
Kommunen måste väl ha fällor annars?
kommunenerna har nog dåligt med fällor, eftersom djurkydd inte är deras bit längre. Bara om det är sanitär olä'genhet och då kallas ofta Anticimex in

Jasså, Är det så?
Vi får hoppas på att Tiana får tag på en fälla då.
Hoppas,hoppas
Tiana
Var bor du ort/stad? jag kan skicka ner min fälla imorgon med bussgods, då har du fällan till fredag.
Kan det vara något?
//M-H
pma Tiana #148 så vet du att hon ser det!!1
147 Sån kontakt gillar jag
Myse missar
Tummen upp för utvecklingen. Igen. Tiana och #148 - hoppas ni fått kontakt.
Puttar, ber och hoppas för Svarten!!!
#148 Stort tack. Hoppas du och Tiana snabbt får kontakt.
puttar
Enligt Birgitta A så ska Tiana låna kks-fälla av annan aktiv som bor i närheten.
Tyvärr räcker inte min tid till för att hjälpa även om jag bor rätt nära. Att vakta fällor i kattkolonier eller på platser där man vet att katter regelbundet äter är en sak, men att vakta på platser där det kan gå flera dagar emellan utan att katter äter eller syns till känns för mig omöjligt, men kanske bara jag som är negativ. Synd att närboende som vaktade fällorna gav upp! Men de tröttnade kanske på att släppa ut både sina och grannarnas katter ur fällorna?
Håller i alla fall tummarna för att allt ska gå bra så att Svarten kommer vidare till sitt väntande stödhem!

Japp, det stämmer. Jag har fått ordning på fälla och ev kan Svarten mellanlanda på katthemmet i kristianstad. Dock har jag inte pratat med dem personligen utan infon kommer från Birgitta.
Dock år frågan hur kisse tar sig vidare från katthemmet till hairballs. Där kan jag ju inte hjälpa till 
men det kunde kanske kattarina hjälpa till med?
Jag har sagt innan vad jag kan hjälpa till med, Jag kan transportera svarten till nya hemmet från mig i varberg,Ingen vet ju vilket skick
svarten är i när han fångats in, Om han behöver till
veterinären, Kanske man behöver någon att göra detta med, Ifall han kommer att behöva komma till veterinär
Myse missar
ok, då får i såna fall någon se till att kissen kommer till varberg då när och om han blir infångad?
Vem tar svarten till vetrinären?I fall det behövs?
Myse missar
Den frågan får väl i så fall komma upp, när och om kissen är infångad. Jag tror att planeringen är tämligen klar bara de får tag i kissen
Man vet ju faktiskt inte hur stackars svarten mår, Jag lämnar inte över en dålig katt, Då tycker jag att innan han ska till nya hemmet
besöka veterinären,När han kommer till det nya hemmet så behöver nog svarten lugn och ro,Inte efter någon dag behöva sättas i en transport bur igen,
Myse missar
ja men i dagsläget är väl det viktiga att han kommer bort därifrån så han inte blir skjuten, prio ett.
162 Ja själv klart är det de.
Myse missar
håller med Ankie. Som jag har fattat så finns det ju planering bakom detta och bara han blir fast, så är ju resten klart. Stödhem finns och kattarina har ju sagt att hon ska ta katten från Varberg till stödhem. Länkarna innan dess vet jag bara lite om, men många finns redan.
För att jag nämner detta med veterinär är för att det hände mig så 1 gång, Jourhemmet sa att vi tar missen till veterinär när missen
kommer, Dagen efter så fick ja världens utskällning på telefonen, Missen såg frisk ut när jag lämna henne, Speciellt när man har läst om svarten hur han lever där han är,Så dom som låg bakom detta
med katten sa samma att missen ser frisk ut och att det nya hemmet skulle göra detta,
Myse missar
jo, men nu ska vi väl intr gå några händelser i förväg. du har sagt att du kan transportera kiss från dig till Hairballs. sedan är det ju upp till de som fångar in och hairballs att komma överens om vetbesök och sånt. Självklart så tror jag att ett vetbesök för koll på statusen är det första som sker när och om han blir infångad. MEn du har väl kontakt med tiana i så fall? elelr vice verca. För vad som behövs, är ju transport från Kristianstad till dig. MEn först ska han in.
Det sista jag hörde från tiana att hon skulle höra av sig,Så det inte blir samma dag hon hör av sig,
Myse missar
Ja inte hör hon av sig samma dag som hon vill att du ska åka med katten. Föst och främst måste ju någon åka från Kristianstad till Varberg för du tar ju bara från Varberg till HAirballs vad jag föstår?
Tiana skulle höra av sig angående om jag skulle åka dit ner där svarten är,
Myse missar
ja, men då har ni ju kontakt. och att vara två när man ska fånga in, det behövs ju inte. För du har ju inga övernattningsmöjligheter. Tiana ska val vad jag förstår, passa fällan till han kommer in och så länge hon får låna fälla. så din pusselbit i det hela är just att forsla kisse till Hairballs, såvida du inte kan hämta kisse i KRistianstad när han är inne och åka till HAirballs.
Det kan ju lösas bara jag inte har annat att göra så,,Så kan jag åka den biten att hämta han
Myse missar
vore ju toppen… För du behöver ju inte åka på vinst och förlust. För Tiana kontaktar dig ju inte förrän herrn är bakom lås och bom
Ja nu i jul så har jag en del att göra,Jag hoppas att detta blir snart att svarten går i fällan
Myse missar
ja men ni får ju samarbeta. Tiana ska väl också fira jul
Ja visst ska hon det,Men jag har barn hemma och hundar,Som jag inte bara kan lämna,Katterna klarar sig en stund
Myse missar
Jamen ingen kommer ju att kontakta dig och säga att du ska åka på studs! Och förhoppningsvis, så kan transport ordnas, så kan ju du ta Svarten till Hariballs när det passar dig. Så då tar vi väl i samma veva här och hör om det finns någon som kan tänka sig att hämta katt i Kristianstad och frakta till antingen Varberg eller Hairballs. När det nu blir av…..

Ja, nu är det ett steg i taget som gäller. Jag vill tala med katthemmet själv först och se vad de säger, om de kan ta honom till vet eller vad som gäller.
Men det tar lite tid, jag har långa dagar med pendling till jobb, så är iväg mellan 7-18 de flesta arbetsdagar… Men som sagt, ett steg i taget 

Lycka till med infångning och allt. Håller tummarna att detta nu skall gå i lås
När väl Svarten är infångad fixar vi naturligtvis med gemensamma krafter transporten till Hairballs. Jag trodde att Birgitta A KKS skulle ta honom till veterinären men problemet är att inget hörs från henne så det får nog ordnas på annat sätt.
Stort tack Tiana och Kattarina för ert engagemang när det gäller infångningen och Sarasvati när det gäller kastreringen.
Jag kommer inte vara med när svarten fångas in det behövdes ju inte,
Myse missar
nej, men du är en viktig länk i kedjan……OCh man kan ju inte begära att du är här nere flera dagar, för Tiana kanske inte får in kisse första gången. och man behöver ju inte vara två för att vakta en fälla
Håller tummar för Tiana och infångande av Svarten och allt!
Det är fel áv mig tydligen att få ersättning när jag hjälper till
Myse missar

#183 Nej det är inte fel att få ersättning om man känner att man behöver det. Det är det som reskassan är till för.
Själv har jag ibland gjort så att jag kört och hämtat kisse och betalat ur egen ficka (när ekonomin har tillåtit detta). Ibland är det dock såpass ansträngt i plånboken så att man inte kan ta på mer utgifter - det är då reskassan kan hjälpa till.
Kan säga för min egen del att jag har hyfsad ekonomi men stundom hopar sig utgifterna och så är det nog för de flesta.
puttar för Svarten och hoppas han låter sig infångas snart….
Jag ska inte begära ersättning för svarten,När kissen är på väg till mig så transporterar vi han till nya hemmet blir det bra så
Myse missar
Låter jättebra, trodde du hadde backat för uppgiften.
Nu är det bara att vänta, tills du hör att han är klar för transport.
Nej då har jag sagt att jag ska hjälpa till att transportera så gör jag det,Det är inte jag som kommer köra svarten ska ge honom bensin pengar för detta,
Myse missar
Jaha nu har jag inte följt med i svängarna, skit samma.
Jag har trott du skulle ta tåget. Huvudsaken det finns färdmedel och följeslagare åt killen, då spelar det ingen roll om det är med bil eller tåg
Tåget skulle jag tagit om min hjälp behövdes att hjälpa till med infångningen,Men till nya hemmet med bil
Myse missar
jamen då kan du ju i efterskott söka pengar ur Daysis kassa kattarina.
Men nu hoppas jag på lite action snart…….
Det löser sig säkert till det bästa,Jag vill att den som transporterar missen till mig kontaktar mig på pm så hör jag av mig,
Myse missar
Här verkar det stå stilla och stackars,stackars Svarten som går där ute och hungrar och fryser..Varför händer här ingenting ??
Debattia

Debattia, jag jobbar på det! På måndag bärjar jag reka efter plats till fällan, skulle börjat redan men ligger nere i förkylning just nu.
Just nu känns bara allt förvirrat och Svarten fortsätter kämpa där ute i kylan. Kan någon informera om något är på gång eller är sanningen den att han är en förlorad liten kisse som aldrig kommer få någon hjälp.
Krya på dig Tiana!
Kanske behövs flera att försöka fånga in svarten nu när hon är sjuk,Hadde det vart fler så kanske hon.han försökt i helgen att fånga in svarten
Myse missar
Kan inte någon annan hjälpa också hjälpa till då.Tiana kan ju inte hjälpa hon blivit sjuk,krya på dig!!! Finns det inte någon mer där nere som är här inne på Hittekatter ???
Debattia
Så besvärligt det är för denna stackars kisse. Han verkar befinna sig på fel plats. Känns ju kymigt när det är ordnat med stödhem och allt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det som gör det särskilt oroande är att vad jag känner till ingen vet hur han har det och om han överhuvudtaget får mat. Jag vet inte ens om man vet exakt var han uppehåller sig. Tiana som nu ligger sjuk har verkligen velat göra något för Svarten. Tyvärr har vi inte fått några ordentliga besked i övrigt från den som har den bästa informationen och det har självfallet försvårat. Svarten borde vara infångad för längesedan och nu går vi in i julveckan då alla har mycket omkring sig. Det ser verkligen mörkt ut för Svarten.
Hoppas fortfarande på att någon/några som bor inom rimligt avstånd från Svarten nu skall kunna erbjuda hjälp. Han får inte bli en förlorad liten kisse.
Ni som är gamla medlemmar vet ni inga från skåne?
Myse missar
Det finns ju flera från skåne här inne har jag sett, Om jag inte minns fel så kunde birgitta a visa er som aldrig har fångat in en katt innan,Eller utanför skåne finns ju,Varför erbjuder sig ingen att hjälpa till?
Myse missar
ja du Svarten Svarten hoppas nu att du inte går förlorad ut detta… Säkert svårt att lokalisera vart han är med….Krya på dig Tiana, vore ju bra om fler kunde sluta upp, det kan ju inte falla med att Tiana blir sjuk..:( Ja tänk att det ska vara så svårt, han är väl utsvulten, lever han ens……ja ingen som vet….
Men snälla det finns ju folk här från skåne,En bit ovanför,,Varför hjälper dom inte till
Myse missar
Varför inte sätta ut en tråd om detta,Alla som bor i Skåne tex,Det är ju många medlemmar här inne både gamla och nya,
Birgitta a borde man kanske fråga vart han syntes till sist han försöktes fångas in?
Dom som gav upp fråga dom, Om dom har sett till svarten?
Är det någon som vet om birgitta a är sjuk ännu?
Kanske birgitta a kan åka dit och ställa ut fällan
Nu är ju tjejen sjuk som skulle sätta ut fällan,Det skulle ju vart bra om det fanns fler som kunde hjälpa till,
Ingen har ju erbjudit sig att hjälpa till och det tycker jag är konstigt,
Mer än tiana,Så nämnde jag att jag kunde men jag bor en bit därifrån.
Myse missar
Det skulle ju vara på sin plats att de som tidigare matade eller hade någolunda koll på Svarten blev kontaktade.
Om jag förstått det hela rätt så gav dom upp eller har jag fel?
Dessa personer måste väl veta var katten upphåller sig eller katten kanske inte ens har varit synlig på länge.
Eller är det så att Tiana har fått den informationen redan.
Sen tycker jag faktiskt att det hela Svarten historien är mycket märklig.
Katten är hemlös, har stödhem som väntar, har i egna medel för veterinärvård, resekassan finns att tillgå. Den här katten har ALLA förutsättningar och det är inte många hemlösingar som har.
Vad f-n är problemet? allt ska väl inte hänga bara på Tiana….
//M-H
Jag har smsat Birgitta a,Jag har lagt ut en tråd om hjälp för svarten angående hjälp med infångning,
Myse missar
#206 näe jag håller med, allt borde inte hänga på Tiana…
Verkar som det inte finns nån mer än Tiana som ska hjälpa med infångning och Kattarina med skjuts och de är de enda som är villig att hjälpa… Ingen vill väl, det är den enda krassa sanningen för annars så hade ju fler erbjudit sig…..Ja jag vet inte men vad annars kan det bero på…
Finns ingen mer som vill hjälpa en stackars kisse å komma från sitt helvete i att vara hemlös…?
Känns hopplöst detta!!!!!!! Stackars Svarten :(:(
Birgitta a är sjuk,tiana är sjuk,
Kan undra om någon har telefonnummer till dom som gav upp att fånga svarten,
Myse missar
Nu har jag läste om den här stackars katten allt för länge och kan inte hålla fingrarna vid styr utan blir så fruktansvärt frustrerad av taffliga personer som jamsar hit och dit på bekostnad av kattens liv. 
Vad är det som är så svårt? Sätt ut fälla och ta in honom i en liten vrå till att börja med! Ta bekymren som de kommer!! Punkt slut!
Herrejisses!
Han har ju ett stödhem till skillnad från andra katter som är inte är lika bra lottade. Snart blir Svarten påkörd, sjuk eller blivit skjuten och då sitter alla och ojar sig.
GÖR NÅGOT NU!!!! Tiana och Maruskaow verkar vara de som är beredda att göra något praktiskt och vettigt i den här sorgliga historien.
Kämpa på ni som har något vettigt att tillföra!
Jag har erbjudit mig att skicka min fälla
Jag har nämt att jag kan åka till Norje och sitta fällvakt, nu har jag inte tänkt att göra en dagsutflykt utan stannar några dagar och bor på hotell.
Jag kör självklart katten till stödhemmet eller ifall det visar sig vara akut med veterinärvård så åker jag till lämplig veterinär i närheten av stödhemmet självklart.
Det här är en kostnad runt 5000 kr med bensin och hotell. Slantar som jag helst skänkt till andra behövande katter.
Men jag tänker inte bara sitta ner på rumpan och veta att Svarten far illa och att ingen annan gör något.
Jag åker på måndag till Norje.
Så nu vill jag ha ALL INFORMATION KKS kan maila mig
Heder åt dig Maruska!
Detta är en bedrövlig historia som borde fått sitt slut för längesedan. Ska Svarten skjutas eller gå under pga av tafflighet? Detta ärende har från allra början skötts oerhårt dåligt. De som skulle infånga Svarten hade ingen som helst erfarenhet bl.a var det grannens dotter som skulle försöka hjälpa till. Jag är ännu en gång mycket besviken på KKS.KKS-katten Pelle sköts nyligen , ska Svarten gå samma öde till mötes? Jag har mailat flera gånger till den ansvarige hos KKS angående detta ärende , antingen inga svar alls eller svar som egentligen inte sagt någonting. Är det så KKS sköter ett ärende där en katt hotas med att bli skjuten. Det är för bedrövligt. Jag är beredd att bidra med pengar och delta i transport efter infångning av honom. Vi har väl inte ens av den ansvarige fått reda på exakt var han finns?
Vi må själva fira jul inne i värmen med god mat men tänk då samtidigt på Svarten som fortfarande kämpar där ute kanske helt utan mat och som går ett okänt öde till mötes.
Vill tacka Kristine i Falun för ett väldigt trevligt samtal,Vi 2 är berädda att åka ner dit svarten håller till,
Allt är lättare att på telefonen,Jag har erbjut min hjälp innan och det står kvar,Vem har all informatonen?
Myse missar

Nu har jag pratat med Kattarina(Jättetrevlig!!) i telefon.
Vi kan gemensamt åka ner till Svarten och fånga in honom.
Kruxet är att jag bor i Falun och hon bor i Varberg.
Vi behöver hjälp med resepengar för detta till synes hopplösa fall som det VERKLIGEN har gått troll i.
Vi tänker inte bo på hotell,utan tälta(ha!) eller vandrarhem.
Vi behöver information om exakt vart han brukar uppehålla sig och vem som har sett honom senast.
Dom som gav upp,var det samma människor som stödmatade honom? I så fall betyder det att han går helt utan mat….
Helt klart så ska infångaren ha betalt för resekostnader,inget snack om det.
Nu löser vi det här utan smutskastning från något håll.
Tiden är kort
UNDERBART MARUSKA!!! Det trevligaste jag läst i den här tråden på länge! Att du kan ta ansvar för både infångande, veterinärbesök och transport till Hairballs. Det är så man börjar gråta av glädje!!
Vi kan säkert allihop här bidra till att du får igen dina ekonomiska utlägg. Det blir en GOD JUL om Svarten äntligen kommer in i trygghet.

Bara så jag förstår, är ni nu tre som ska bege er ner till Norje (Maruska, kattarina och Kristine)?
216 Vi har pratat på telefonen jag och kristine,Så sa vi det att vi kunde åka till norje,
Myse missar
Oj, ser nu att även Kattarina och Kristine är beredda att åka till Sölvesborg. Jättebra, då kan ni ju samråda och hjälpas åt. Nu ökar chanserna! 
Tiden är kort som sagt.
Ni är underbara all tre. Naturligtvis måste ni kompenseras för era kostnader. Redan det att ni tar er tid är värt all beröm och uppskattning. Nu måste ni få veta exakt var Svarten uppehåller sig.
Vem har informationen om svarten?Birgitta a svarar inte
Myse missar
Det är korrekt! MEN först måste den/de ansvariga på KKS lämna all information om var katten befinner sig osv
Finns det överhuvudtaget någon som har skott på var Svarten uppehåller sig.
Norje är ju inte typ bara en parkeingsplats utan en ort.
Med andra ord katten kan finnas var som helst.
Ansvariga kontakta mig
Tiana har någon hennes telefonnummer?Hon va ju den som skulle ställa ut fällan
Myse missar

Har pm at Ankie som startat tråden. Kan hon veta vart han befinner sig,eller ha info om dom som vert vart han befinner sig+
Birgitta a får man ingen kontakt med,Tiana kanske man kan kontakta?
Myse missar

#223 Ankie bor långt därifrån och har nog inte mer info än någon annan här. Birgitta A från kks har den info som finns.
Fint att det planeras besök i Norje samt infångningsförsök.
Reskassan kan lämna bidrag till reskostnaderna i vanlig ordning. Det finns nog inte full täckning för 3 personers resor t.o.r. med övernattningar, men en slant som hjälp går allt att utfå enligt kassans regler.

birgitta har ju influensa, o då kan man va väldans sjuk, ett bra tag,,, inegn som har nr till de som matade o larmade? de är väll viktigast igentligen,,,??de som vet var han är o ung när han brukar visa sig?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#211, så ska det gå till. Snabba ryck och företagsamhet.
Bidrag kommer när Svarten är inne.
Tänk på att ju fler kockar gör oftast sämre soppa. Det ska vara folk, helst inte mer än en, närvarande som kan vakta en fälla utan att skrämma katten.

Vi tackar varmt för det Katttassen.
Det ser ut som om detta är den enda lösningen nu.
Vi är ju så många som kan hjälpa till rent praktiskt i alla fall.Vi får prata ihop oss om vilka som SKA åka ner.Förstår att vi alla inte kan åka ner och få reseersättning naturligtvis.
Ok.Birgitta verkar inte att vi kan få tag på så det får vi lämna därhän.
Finns det någon annan som har info om exakt vart han brukar uppehålla sig?
Ni tre resenärer kanske kan samråda per telefon i ett sk trepartssamtal. Så här gör man, enligt gammal broschyr jag hittade:
"Ring först upp en person, tryck R och telefonnumret till den andra personen. Tryck R3 när du får svar och alla tre kan delta i samtalet."
Som jag ser det finns det bara en person som kan lämna besked var exakt Svarten är och det är Birgitta Axelsson.
Influensa ska man ha respekt för men det har nu gått ett antal dagar och hon har även varit inne och skrivit på tråden så jag hoppas hon kan lämna svar.
Maruska, jag har skickat Pm till dig.
kattassen, jag skickar även Pm till dig.

Eskils:Bra ide.
Jag har tel.nr. 070-2530695
Det brukar vara flera här inne från KKS,någon av er andra måste väl kunna kontakta Birgitta och fråga var katten finns…
Debattia
Enligt Wikipedia bor det 674 personer i Norje (år 2005). så det är ju inte så stort, kanske 200 hushåll. Jag tror man håller reda på varandra väl i ett så litet samhälle. T ex i livsmedelsaffären kanske man kan få upplysningar om vem man ska prata med.
Har någon här mitt nummer?
Myse missar

Kan vi kanske ringa Birgitta?
birgitta@kks.nu eller på telefon 070-412 90 68.
NU bara 1 fråga till maruska vart bor du?
Myse missar
Alternativet för mig blir vandrahem för det blir ju billigast,Jag tar mig ner med tåg,
Kristine tar tåget ner va jag förstog på henne,
Jag tycker att det billigaste alternativet är ju bättre än det dyraste
Myse missar
Det är ju lättare få hjälp med ersättningen om det billigaste alternativet blir aktuellt,
Myse missar
Jag bor i Norrköping 35 mil från Norje!
Får jag bara all information som krävs för ett lyckat infångade under morgondagen så åker jag till Norje och bör vara där runt 13.00 måndag om väglaget är OK.
Helst skulle Svarten varit inmatad men det verkar omöjligt att få någon i området att BARA göra det till att börja med.
Men allt kanske klarnar om jag får kontakt med den som sitter på bra info om katten på KKS eller Tiana kanske kan bidra med det.
Jag kommer att lämna info här om och när jag åker och vart det går att träffa mig i Norje för dem som vill hjälpa till, ju fler ju bättre.
M
Jag bor ca 22 mil därifrån,Har du vart med när katter fångas in?
Myse missar
Jag har aldrig fångat en katt i fälla men det ska nog gå bra jag är inte helt tappad och har ett ganska gott omdöme.
Med du har ju erfarenhet så då ska det väl gå bra eller hur? Man måste vara optimisktisk och tänka att allt går bra bara man vill tillräckligt mycke.
M
Kristine har fångat en del katter,Jag har vart med flera gånger när katter fångats in,Vad jag har förstått så har du bestämt dig att åka maruska?
Myse missar
241 Ta det lugnt maruska,Jag bara ställde en fråga
Myse missar
Maruska kan du va vänlig att skriva det här som du skrev i tråden om sussi,Det har inte med sussie att göra,Åh vadå hela sverige???Skriv det här istället,
Myse missar

OK. Är det bestämt att du ska åka Marushka? Fast det beror väl på om du får info snart.
Vi håller en god ton nu och lägger ned energi på att samarbeta.
Det blir billigare om jag och Kattarina åker ner.
Vi tvivlar inte på din erfarenhet Marushka,men dom som betalar kanske tycker att det blir lite dyrt.
Vad tycker ni andra?
241 Ja det är inte konstigt om resekassan tar slut för din resa och hotell kostar ju en hel del,Men väldigt konstigt att du inte skriver det här när de handlar om svarten,Vad har ditt omdöme med katten att göra?Varför sa du inget här inne?Sen har du inte fångat in någon katt,Vilka är alla?
Myse missar
Jag ska vara extra tydlig nu! jag kommer att stå för alla mina kostnader för min ev resa till Norje. Vilket betyder att jag inte kommer att kräva några pengar från resekassan.
Om vi nu i stället skulle koncentrera oss på att få fram var exakt Svarten håller till. Birgitta A vet det och försök få kontakt med henne. Jag kan också försöka hjälpa till att nå henne.

Ja, inlägget i Sussie tråden var inte så diplomatiskt.
Klart att som du skriver att det"blir tomt i reskassan när hela sverige ska fånga in Svarten"
Vad menar du Marushka? Det är ju till dig pengarna går om du promt ska bo på hotell.
Varför? när det finns billigare alternativ OM vi tänker sansat………

Resekassan betalar väl inga hotell eller andra boende kostnader. Hur man övernattar bestämmer man väl själv och får också stå för själv.
Generöst av dig Maruskoville

ok. Men som hon menar så vill hon ha 5000 som inkluderar hotell och resa
Jag håller på Maruska. Hon ställer upp på både infångning, ev veterinärsbesök och hemkörning till stödhem. Och kommer med bil, vilket blir smidigast för Svarten.
Kristine,var snäll och sluta tjafsa med Maruska. Hon står för sina kostnader, vackert det tycker jag.

Kristine o Kattarina
Sluta nu. Var har hon skrivit det
Resekassan betalar inte hotellräkningar
Men snälla Kristine och kattarina, försök att förstå vad ni läser.
Reskassan betalar varken hotell eller vandrarhem.
Maruska betalar allt själv.
Sluta tjafsa nu!
#247 fantastisk engagemang! TACK OCH BRAVO! Vill gärna ändå försöka hjälpa till i slutänden ;-). Men nu kör vi till en början!! Kram.
#248 viktigast nu ja!! Anmälare finns, som länge försökte fånga in Svarten, men "givit upp", eller "tröttnat" el hur det nu uttryckts. Kriminellt i sig. Men minimum är att de ger sig till känna och talar om var Svarten kan befinna sig. Så sjuk kan Birgitta A inte vara att hon inte kan hjälpa till med detta.
VI BÖRJAR JU KOMMA NÅGONSTANS. LÅT OSS INTE BRÅKA OM SKITSAKER.
En kär gammal medlemm kanske,Vart står det någonstanns att hon betalar allt själv?Varför skulle resekontot bli tomt annars för?
Det här har jag läst bara
Det här är en kostnad runt 5000 kr med bensin och hotell. Slantar som jag helst skänkt till andra behövande katter.
Myse missar

Jag tjafsar inte i onödan,då jag alltid försöker hålla en god ton och vara diplomatisk.
Då får jag be om ursäkt i fall vi fattat fel Kattarina och jag.
Om man står för boende kostnadera själv så är det helt i sin ordning naturligtvis.
Jag är ingen missunsam person på något vis.
Vi kände bara att det blev orimligt dyrt OM hotell skulle bekostas med insamlade pengar när det finns billigare alternativ till buds.
#258 Läs och förstå först till nästa gång, innan du går på i ullstrumporna.
Är man tydligt från början så blir inga missförstånd
Myse missar

Väldigt luddigt det här. Det framkom inte att du skulle stå för kostnaderna själv från början. Men om du gör det så all heder och lycka till!
Har ingen lust att idiotförklaras då man försöker att hjälpa till.
Har alla fattat! jag reser till Norje med egen bil, med eget bensinkort, jag tar in på hotell "jag är lite bekväm därför passar det mig bättre med hotell än vandrarhem" OCH JAG BETALAR ALLT SJÄLV BARA FÖR SVARTENS SKULL. Jag tror faktiskt att jag kommer att bo i Sölvesborg då Norje saknar hotell.
När det gäller Sussi så har jag skickat för länge sedan till Sagolikas pappa 900 kr till Sussis kastrering. Nu ska det nya hemmet bekosta det själva. Därför ville jag att Sagolika skulle föra över 900 kr till resekassan så pengarna kom någon annan behövande katt tillgodo.
MED ANDRA ORD JAG BEHÖVER INTE FÅ 900 kr TILLBAKA.
Förstår alla det här nu?
Får jag bara tillräkligt med info så åker jag till Norje måndag och jag kommer att informera om detta här på forumet. Självklart är det jätte bra om flera kan möta upp. Ju större chans till att Svarten kan fångas in. Sen hur alla tar sig Norje osv är väl upp till var och än.
Marie-Helene

Comprende!
Tackar för det väldigt behövda FÖRTYDLIGANDET.
Lycka till!
VAD TYDLIG MARUSKA,men vi stannar hemma så´blir allt bra,,Sånt här är väldigt onödigt,Man blir ju idiotförklarad,Det ska inte va så här
Myse missar

Bra Kattarina!
Suck!
Va tydlig maruska,Men hoppas du får fångat svarten
Myse missar
#263, #264#265 och #267 Helt onödiga inlägg. Om ni har missat något som skrivits och någon förtydligar så ska väl inte den personen hoppas på. På vilket sätt blir ni idiotförklarade? Sen kan jag tycka att det är onödigt att ni båda ska åka och få betalt för att bo på vandrarhem. Räcker väl om en person åker i så fall. Då blir det ju billigare ändå.
Det står ingen stanns att hon betalar resan sjäv,Jo efter vi frågesatte,Är man inte tydlig nog så blir det missförstånd
Sen hennes sätt att utrycka sig när hon skriver,
Har man inte vart tydlig så blir det fel,
Jag själv blev på hoppad här flera gånger fasst jag har förklarat,Försökte ialla fall,
Tydligen skilnad på medlemmar och medlemmar,
Skriver i andra trådar som inte hör hemma där utan här,Varför skriver hon det inte här?Frågar man får man ingen förklarning,Självklart börjar man undra,Jag gör det ialla fall
Myse missar
I inlägg #247 står det klart och tydligt.
Efter man ifrågasatte så skrev hon det ja,Jag tänker inte skriva något fel här inne,Men läs i andra trådar om svarten tills nu,
Myse missar
#271 Om du själv har känt dig påhoppad för att folk har missförstått dig så kanske du själv inte ska göra likadant. Det vill säga kasta sten i glashus. Men det är ju lika lätt för dig trots egna erfarenheter att hoppa på någon annan, men du blir otroligt ledsen och sårad när någon gör det mot dig! Förstår inte logiken eller hur du tänker tyvärr.
Jag tror på att se om sitt eget hus först, och kanske se de fel o brister man själv har först och främst.
Du skriver att du inte ska skriva något mer i trådarna, utan bara läsa på detta forum. Inte erbjuda din hjälp för du blir bara dåligt bemött och misstrodd. Men jag tycker du skriver hela tiden o puschar på ganska hårt i vissa lägen. Sen blir du besviken för att det tar för lång tid m.m. Att jobba med infångningar kan ibland ta upp till en månad. Och allt handlar om att reka platser, mata in och till slut fånga in. Allt måste falla på plats. Så jag tror att när du har varit med om allt detta kanske kan sätta dig in i hur allt går till. För jag får en känsla av att du inte riktigt har koll på vad det innebär med infångning av katt som inte vill!

Jag fattade redan i # 211 att maruskowil betalar allt själv om hon åker. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

1) Jag ser att under natten har det tillkommit en hel del diskussioner om hur infångandet av Svarten skall avlöpa. Det som också har tillkommit är en del otrevliga inlägg. Jag har inte redigerat bort något ännu i denna tråden men vill fortsättningsvis att ni alla tänker på hur ni uttrycker er!!
Det gagnar inte Svarten om bråk och tramserier överskuggar arbetet. Håll sams och dividera inte om petitesser.
2) Vad gäller bidrag från Reskassan vill jag förtydliga att det är som förut, att resekostnader ersätts. Dock inte alltid "jämt över" det beror naturligtvis på hur kassan ser ut och vilka kostnader som uppstått. Man kan inte kräva något ur kassan utan man måste se det som ett bidrag. Övernattningskostndar ingår inte i nuläget. Som tidigare gäller också att bidrag betalas ut i efterhand - efter genomförd resa.
Heja maruskaow! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hejar också.
Hoppas alla uppgifter som behövs för hans infångande kan fås under dagen

maruskaowil. vilken go människa! , Önskar dig all lycka till med detta, hoppas att all info kommer fram snart om vart han befinner sig,
273 jag med,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Maruskaowille jag önskar också dig all lycka när det gäller infångningen av Svarten och du har i dina inlägg varit mycket tydlig med vad som gäller när det gäller din resa till Svarten. Underbart av dig att ställa upp och var rädd om dig under resan och vistelsen i Norje.
Om Tiana är frisk i början av veckan kan ni kanske samarbeta. Jag har skickat PM till dig i går.
Jippi, nu är det på G. Så bra att bollen är i gungning och nu rullar den snart. Först maruska, sen kattarina och Kristine och till sist maruska. Nu jädrar smäller det snart!!!!
det finns hopp om Svarten…. Nu borde han väl vara så uthungrad att han borde gå i fällan rätt snart….Hoppas!!!!
Vet att Kristine bor rätt långt därifrån med, 80 mil nästan va? Så du är otrolig som var villig att åka å hjälpa Svarten trots att du bor så långt bort. Kattarina oxå att du var villig att ställa upp.
Men hur går det med infon om vart Svarten finns då? Förstår ju om Birgitta är sjuk men vet ingen annan nåt? Det måste ju maruska veta

kanon av dej maruskaoville att kunna ställa upp på detta .. önskar dej rejält lycka till…
några nyheter om läget nu som framkommit?
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ingen kontakt med någon som pejl på läget!
Jag vill i första hand få kontakt med flickan eller vem det nu var som skulle från början försöka fånga Svarten.
Det ju faktiskt inte bara att ställa ut en fälla och tro att RÄTT katt sitter där. Jag har aldrig sett Svarten och måste självklart få någon kontakt med katten innan. Det skulle väl inte vara så lyckat att och åka iväg med fel katt till stödhemmet.
Jag ska koncentrera mig på att försöka få rätt kontakter i Norje till att börja med så att jag förhoppningsvis kan lokalisera Svarten.
Så tips mottages tacksamt.
Nu vill jag säga till alla som har förhoppningar om att Svartens sista dagar som hemlösing är räknaden inte ska bli besvikna om det kommer att ta sin tid, om inte katten är väldigt stationär och går rakt i fällan.
Hur som helst så kommer jag inte släppa det här nu, jag ska börja om från början helt enkelt.
M
Maruska, har du försökt nå Birgitta A på telefon?
#282 Mobilsvar!

Jag har mer eller mindre gett upp hoppet om Svarten så det kändes jättehärligt att titta in här idag och se så mycket engagemang! 
När man som mig inte har några möjligheter att hjälpa till med infångning så känner man sig så maktlös men tacksam över alla underbara människor som kan ge sig ut på fältet för att rädda liv! Tack!!!
håller med Anebit här står ju redan inlägg 211 att m står för sina kostnader.
MEn nu till Svarten. finns det överhuvudtaget några belägg för var kissen finns och om han finns fortfarande? OCh även om man har influensa, så är man väl inte så illa sjuk så man inte kan informerna om en katt.tänker på KKS kontaktperson.Och en hel drös med folk som ska vara med och vakta en fälla är väl ingen hit?
Maruska
jag har precis skickat nytt PM till dig.
# 286 det är rätt nu måste först katten lokaliseras! tänk han kanske redan sitter i stugvärmen hos någon snäll upphittare. Vem vet!
Jag startar en ny tråd om Svarten nu, i den tråden vill jag bara att vi pratar fakta och inget trams det leder ingenvart plus att vi börjar om från 0 vi raderar helt enkelt allt tidigare och alla spekulationer.
Jag ska läsa in mig i den första tråden under em och se vad som är viktigt där. Försöka få kontakt med Birgitta KKS och Tiana.
Om Tiana läser här skulle jag vara tacksam om du skickade ett PM till mig med ditt telefon nummer så jag kan ringa dig.
Marie-Helene
273 Om du inte har läst så skulle jag innan ha transporterat svarten till sitt nya hem,Så det kunde jag inte bara skita i och sluta skriva
här,Har du inte läst i tråden som handlar om sussie?Man undrar ju varför resekassan skulle ta slut,Men det förstås vad väl för att jag
och kristin skulle åka,Jo jag vet hur det fungerar och att låta någon åka dit som ingen erfarenhet har,Ingen har fått någon information
så snabbt innan som maruska ska ha,Men allt är frid och fröjd nu åker maruska och hämtar katten till sitt nya hem,
Att det blir missförstånd mellan oss här det blir det när man inte är tydlig,
Jag och kristne har läst här inne och man blir väldigt fundersam över ert tankesätt,
Det har nu gått en tid sen någon har försökt att fånga svarten och av min erfarenhet så ska väl katten ha visat sig i närheten först om
man ska kunna fånga han,Men håller han sig borta så går detta inte på några dagar,Om nu någon vet vart han finns nu,En del av er
tycker man ska vara erfaren när man fångar in honom andra tycker inte det,Jag är inte ute efter bråk,Man blir spydigt bemött när man försöker hjälpa till,
Så jag ber om ursäkt för det jag har skrivit om det har vart nått fel i det,
Myse missar
Jag har pratat med birgitta a och hon tycker att maruska ska lugna sig att åka,Tiana ska ju åka till svarten imorgon,Sen så är du ju
maruska villig att lägga ut 5000 kan du inte hjälpa till att lägga det på fäller som behövs till katterna?Vad jag förstog på birgitta så
tycker hon att det bässta är att tiana åker för hon bor närmare,
Myse missar
Viken soppa.
Nä det är det väl inte maruska lugnar sig att åka,Så får tiana åka som hon ska göra imorgon,
Myse missar
håller med tuska…… det är väl i så fall bäst, att tiana och marouschka talar ihop sig? och marouscka lägger väl sina pengar vart hon vill?
Birgitta A har ju varit liggande i influensa nu i någon vecka. Vad är det som säger att inte Tiana kommer att bli liggande lika länge? Det är bara bra om infångningsförsök görs så fort som möjligt. Helst innan jul.
Det bästa är om Tiana och Maruska tillsammans kunde ta tag i infångandet utan inblandning. Båda ger ett mycket gott och ansvarsfullt intryck.
Jag har skickat PM till dig Tiana.
När jag och den andra tjejen skulle åka då vad det onödigt med två stycken som åker,Nu ska det iallafall vara två som ska vara på plats,
Ni pratar emot er själva,
Birgitta berätta för mig att det va en annan katt som det tog 1 månad att fånga in,
Man kan inte sitta vid fällan och vakta,Katten kommer aldrig att gå in då,Svarten har aldrig sett tiana och maruska,Två okända människor som han inte har sett ska sitta och vakta fällan
Myse missar
Jättegulligt att ni anmält er för att hjälpa till, alla tre!!
Jag tror dock att det är nödvändigt att den som fångar in Svarten antingen har bil eller bor i närheten. Var ska man annars göra av den stora fällan medan man väntar på nästa buss, det kan ju dröja länge.
Från Norje till Göteborg tar det 4 timmar med tåg, 2 byten. Sista bussen vardagar går från Norje till Sölvesborg 17.45.
Kollade hos SJ på resa från Falun till Norje. Den resan tar nästan 8 timmar med 4 byten på vägen, den sista sträckan är buss från Sölvesborg.
Sedan är det ju också värsta resehelgen och många tåg är försenade etc.
Så jag tror Maruskas förslag är det mest realistiska.
Tiana bor närmare och har erfarenhet,
Birgitta a tycker att tiana ska åka till svarten och försöka fånga in han
Två stycken tyckte birgitta a att man inte skulle vara,
Jag har bil här utanför att kunna åka med,
Göra av fällan?Fanns det inte i närheten ?
Blir det nu så att allt går fel för det är två som åker dit till svarten då får ni ju ha en andra plan om han inte komer till fällan ,Han ska träffa två okända människor det räcker väl med en han inte känner?
Myse missar
Men ring birgitta och prata med henne vet ja så får hon förklara,
Myse missar
förut hade du inte bil, kattarina? eller körkort…. sa du i alla fall.
Maruskas förslag är absolut det bästa. Blir Tiana frisk och kan hjälpa till i infångandet vore det naturligtvis maximalt. Det måste äntligen bli ordning. Innan Tiana och Maruska kom in i bilden har det varit ett enda virrvarr där hjälp avböjts dessutom från KKS. Vi kan se det dystra resultatet. Jag hoppas innerligt att Birgitta A hör av sig nu och lämnar närmare information om var Svarten kan vara. Jag och andra har talat in på hennes mobil och hoppas nu på svar innan kvällen. Jag vet att Birgitta A också är angelägen om att få in honom.
Men kattarina låt dom sköta detta nu, dom vet nog vad dom gör. Släpp det.
Men va är nu detta?Sa du ialla fall?Jag har snälla grannar och snälla vänner,Men mitt förhållande eller vem eller vilka som kan köra vad spelar det för roll?
Myse missar
Men lyssnar ingen här vad birgitta har sagt???
Myse missar
kattarina sluta nu! Jag är ledsen att behöva skriva det men du bara stökar till det i tråden och du hjälper på inget sätt Svarten, tvärtom.
301 Birgitta ringde mig och bad mig skriva detta till er,Men ni lyssnar ju inte,
Myse missar
Men eftersom inte Birgitta kan vara med och hjälpa till vid infångandet så får dom som är snälla att göra det bestämma hur det ska gå till, inte Birgitta.
Ber du mig sluta?Om nu birgitta ville jag skulle skriva detta så ber du mig sluta,Ring birgitta så får hon förklara för er här inne det ni inte förstår,
Myse missar
Precis. och kan någon ta och låsa denna tråd nu, så får det bli en ny som inte är så svårladdad och full med onödigt svammel? Planering och organisation är ju toppen, men ska femtitolv olika pers bestämma hur en sak ska göras, utan att ens veta om och när man ska åka och om och var katten finns, så är allt sånt värdelöst vetande. JAg har min största tilltro till Tiana och MArouschka. KKS håller jag tyvärr inte högt numera, för en influensa är väl inte så jäklig, så man inte kan hålla sig ajour med ett kattärende.
Birgitta har haft flera månader på sig att försöka få in Svarten utan att komma någon vart. Det gick inte på hennes sätt. Då kan hon låta någon annan försöka, och vara behjälplig med det hon har att tillföra i ärendet.
#306 #309 ni har alldeles rätt.
Birgitta A måste bara lämna information till Maruska eller mig via PM var Svarten närmare finns annars försvåras infångandet avsevärt. Birgitta A vill väl och jag skulle tro eller är närmast säker på att hon läser tråden så var snäll och meddela närmare platsen och gärna även telnr till dem som försökte fånga in honom eftersom deras information kan vara av värde vid infångningen.
Enig med dig josefa,men gud, lås tråden någon medis!!!!!!
Och dessutom står det inte KKS stämplat i pannan på Svarten, så i princip så kan vem som helst som har möjlighet, plocka in honom utan att de har något med det att göra.
denna tråd kan låsas då en ny är gjord tycker jag….
#295 Onödigt att vara två som vill ha pengar från resekassan. Inte onödigt med två som ska hjälpas åt att få in kisse i fälla. Om man sitter o vaktar så är det ju självklart att man inte sitter ute utan i en bil så katten inte känner av en. Men som jag sade tidigare, lokalisera, mata in och fånga.

En medis är just inloggad igen - dvs jag
(Försöker hinna med lite julstök mellan varven också)
Jag låser denna tråd och hänvisar till den nya om Svarten