Jag söker akut hem!
Den 16 oktober hittade en kattflicka hem till oss. Mycket hungrig och frusen. Märktes direkt att det var en innekatt. Hon är väldigt tillgiven och älskar att kela.
Hennes mage var väldigt svullen när hon kom till oss. Men efter avmaskning och ordentlig mat ett par dagar rättade det till sig. Just nu bor hon ute i vår verkstad där de finns lite värme iaf. Men jag har redan två katter att försörja så jag kan inte behålla henne hur mycket jag än vill.
Jag har letat efter ägaren i tidning och på internet satt upp lappar med bild osv. Men utan resultat.
Det kan ju också vara en så kallad sommarkatt.
Snälla finns det någon som kan ge henne ett gott hem?
Var i Sverige finns du?

putt!!!
Jag bor i påarp utanför helsingborg. Skåne.
Det vore konstigt om hon inte vore dräktig 

Sätt in bild på Blocket, ring polisen
Lägg upp annons på Kattpolisen i Fokus
De finns ingen som vill kännas vid henne. Jag har provat med allt.
Nä hon är inte dräktig. Det är väl inget konstigt med de??
Hon e smärt och fin :)
Jag har till och med frågat vänner och bekanta om någon kan ta hand om henne. Men ingen har plats för fler kisar :(
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
SNÄLLA, RÄDDA DENNA LILLA SÖTA KATTFLICKA UTANFÖR HELSINGBORG!
Upphittaren som tagit hand om henne drygt en månad och som på olika sätt förgäves letat efter en möjlig ägare eller annat hem saknar möjlighet framöver att ta hand om henne.
Sökes någon vänlig människa i vårt land som kan öppna sin dörr för denna lilla kisse nu när vintern kommit.
har du kontaktat nått katthem i såne..eller andra ställen
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Ja jag har kontaktat katthem. Men utan resultat. Det är fullt och det ringer aldrig ens tillbaka.
Jag har lagt upp bild och info om henne på kattpolisen också.
Snälla någon hjälp mig ge kisen ett bra hem :)
har du kontaktat kattfoten i halland?
Myse missar
de va inte aktivt i denna tråden..som många andra så kontaktar man polis.katthem sätter upp lappar.anonns här..
Myse missar
Vad jag förstått har TS gjort allt för att skaffa ett hem till kattflickan. Att lämna till polisen kan vara bra i vissa fall men inte i andra. Tyvärr är inte alla polisenheter i landet inriktade på att aktivt skaffa hem utan tvärtom mycket snart avliva katten om ingen hör av sig. Det vore mer än sorgligt om denna lilla kattflicka skulle gå sådant öde till mötes.
ang upphittade katter.kan man ju anmäla till polisen
Myse missar
Anmäla kan man göra men inte lämna in katten till polisen om man inte vet med säkerhet hur gången är där. Hört allt för många fall där katten avlivats.
nä de ska man inte..anmäla att man hittat en kisse..ja de har ja me hört..de finns ju andra katthem
Myse missar
Jättebra att du engagerar dig för kissen ifråga!
Lägger in länken här till en artikel med tips på vad man bör göra när man hittat en katt.
Det man alltid bör börja med är att ringa och anmäla katten hos polisen. Uppfattade inte om du redan hade gjort det? Polisen för register över katter som anmälts försvunna och upphittade.
Sedan bör man undersöka om hon kan vara ID-märkt med chip hos någon som har en chipläsare. Veterinärer och polisen brukar ha det. Skulle hon vara ID-märkt kan man spåra ägaren.
När det gäller att hitta nytt hem kan jag rekomendera att du sätter ut annonser på de båda sajterna Omplacering iFokus och Djurannonser iFokus. Svenska Katters sida www.katter.nu har ett bra annonsforum för omplaceringar. Där är det mycket kattfolk som läser. Det brukar även vara fruktsamt att annonsera på Blocket.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
kan ju va nått för min väninna..ja ska be henne höra av sig
Myse missar
#18 så bra
Kattarina: Ja det hade varit jätte bra :)
de är lite svårt för henne att gå in här jusst nu.hon har flyttat åh inte fått in bredband än.men ja ska kontakta henne
Myse missar
Okej tack så mycket :)
Snälla någon det är så kallt ute och kisen känner sig ensam :(
Kattarina, har du fått kontakt med din vän? Lilla kattflicka
puttar denna
24,ja har pratat me henne åh hon hjälpte den kattfamilj som behövde hjälp..dom äldre katterna..ja håller på å kolla runt mer
Myse missar
23..ja har pratat me en tjej som bor i gbg..men hon undrar lite..är denna katt van vid andra katter?inte lätt att veta kanske.hon har även en liten hund.
Myse missar
kattarina, har du hört något från kiwisen09?
28.va heter hon?
Myse missar
#29 vet ej . Hoppas TS går in på tråden och kan svara på dina frågor. Den lilla kattflickan behöver så snabbt som möjligt ett hem.
ja nämde en tjej här..nu har hon hjälpt 2 små kattungar idag..
Myse missar
Jag vet ej om hon är van vid andra katter. Men det är säkert inget problem.
Jag jobbar dagtid så har inte haft tid o kolla här inne. Då jag inte har tillgång till data på arbetstid.
Det var ju synd att jag inte hann läsa inlägget försen nu :(
Kattarina jag hade kontakt med kattfoten i förgår. Och det hade inte plats plus att det hade ett ex antal på kö :(
det är därför ja tycker de är bra om man kan höras på tel när det gäller akut lägen..att skriva här inne alla sitter inte här hela tiden.
Myse missar
Okej ja det är klart är det någon som har tips eller kan ta hand om tösen så är mitt telefonnr: 0703568127
hej ja har pratat me en väninna från gbg .jusst nu är hon borta med jobbet..men hon kommer hem i helgen..hon skulle höra av sig sa hon
Myse missar
Okej det låter kanon :)
Det var inte så aktivt här inne tyvärr. Ingen som har något tips eller hört någon som kan ta hand om tösen??

Kan du inte behålla henne ett tag om du får ekonomisk hjälp? För så som jag läste det så har du inte ekonomin till att försörja en tredje katt? Jag hade så gärna velat hjälpa till men jag har inte plats. 
Helst inte eftersom jag redan har två katter. De är synd om henne att hon ska bo i garaget. Jag är också rädd att hon ska bli dräktig här ute eftersom jag inte tror att hon e steriliserad :(
Jag har fått tag i ett journummer som jag ska prova ringa. Men jag hoppas inte på för mycket.
de snöar redan å värre blir de.åh kallare blir de..kissen kommer bli dig evigt tacksam om hon får komma in i värmen..åh sånt värmer i hjärtat.
Myse missar
Putt för lilla kattflickan.
Finns det inte någon som kan öppna sin dörr för henne?!
puttar
hur går det med jourhemmet?
Undrar också hur det går. Så synd om den lilla kattflickan som när det är så kallt och snöigt behöver komma in i värmen och bli älskad.
Sök efter alla möjligheter i lugn och ro, eftersom katten är inne i värmen o säkerligen står ut med det, bara den slipper gå ut i kylan. Hoppas det löser sig för dig. Skriv gärna sedan hur det går.
Putt för den lilla hemlösa…….. har någon en tillfällig vrå där hon kan få värme och bli kastrerad?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har pratat med kattfoten i halland. De hade ingen möjlighet att ta in henne :( Då det hade fullt och många på kö.
Hon får stanna i verkstaden så länge jag kan ha henne. Men hoppas på att någon vänlig själ vill hjälpa hjärtegrynet.
Hon har börjat äta upp sig nu är väldigt matglad :) Kommer säkerligen bli en tjockis ;)
Putt för ett hem till lilla kattflickan.
#47 Så bra att du kan ha henne tills vidare i avvaktan på ett hem. Att hon äter bra är ett gott tecken.
Tack alla snälla själar där ute för att ni försöker hjälpa :)
Någon som har andra tips på katthem i skånetrakten??

Har du kollat efter chipmäkning hos polis eller veterinär? Har du annonserat på Blocket och i HD?
Jag har inte annonserat på blocket. Men om någon verkligen saknade henne så borde de ju också satt ut annonser på blocket o kattsidor o dyl. Och jag har kollat allt. Men jag tror att det är en kise som blivit utkastad. Då vi har väldigt många sådana katter här i området. Jag har kollat med folk som bor i byn också men inget. Så vad jag vet har hon ingen ägare och det är synd.
#51 Om du har rätt är det sorgligt. Hur kan man bete sig så. Hon ser så rar ut på bilden och jag önskar att någon skulle kunna öppna sitt hem för henne så hon riktigt kunde komma in i värmen och få leva älskad som någons egen lilla katt.

Kolla hos vetten om hon är chippad och kastrerad. Kan du få det gjort är chansen större att någon vill ge henne ett hem
Att hon har börjat "äta upp sig" kan bero på att hon är dräktig.
Ja man vet aldrig om hon är dräktig eftersom de springer himla massa katter här ute. Det är bara synd om hon är det, för jag varken kan eller vill ta fler katter till mig.
Som sagt hade jag inte haft egna katter hade jag tagit in henne. Men det går inte.
Men vi får se vad som händer.
Jag har gjort vad jag kan och jag ger henne mat o vatten o en plats att sova på så länge.
Kattarina har du hört något från din vännina?
putt för den lilla flickan…..
min väninna har hjälpt andra missar från skåne till hedekas
Myse missar
Aha okej.
Fortfarande ingen som Kan/vill släppa in kisen ??
tydligen inte någon som kan…

pUTTAR UPP DENNA VIKTIGA TRÅD