Kattungar ute i snön - AKUT!
Jobbar i hemtjänsten och hittade igår 3-4 kattungar + kattmamma hos en patient som har katterna ute på altanen där de hålelr till under ett bord med lakan/duk över. Var - 15 ute idag när jag var där och katterna verkar frysa. De får inte heller riktig mat utan mest havregrynsgröt. Enligt gubben är ungarna från i våras men enligt mig ser de inte äldre ut än max 12 veckor. Kanske beror på att de är undernärda? Tycker så synd om katterna och vet inte vad jag ska göra, har själv 3 katter i en liten lägenhet, eventuellt kunde jag kanske ta en av dem tillfälligt men hur ska jag kunna välja i så fall? Kattungarna finns på landet utanför Falköping. Vi kan transportera rimlig bit, ca 10-15 mil.
Hör av dig om du kan hjälpa till eller släppa in i värmen!!!
Synd jag bor i varberg det är lite för långt,Stackars missar där ute
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Ring katthemmen runt dig. Bråttom bråttom. Kan inte gubben ta in dom tills det är löst?
Det är ju inte säkert katthemmet har plats,Så jag hade tagit in
dom,Det är ju akut läge
Myse missar
>kattarina, har du möjlighet att släppa in dem om vi kör dem till varberg?
gubben verkar ovillig och "dement", långt ifrån alla höästar hemma där…
4 Jag har 7 missar hemma nu,Hur är det dom räknar när det gäller kattungar?
Myse missar
ok =/
ngt katthem som har plats så ropa gärna till…
Okay, det är vi som är ansvariga för Falköping. Då får du komma hit med de. Har mannen pengar för att betala veterinären?
0511-29219 Alexandra
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vet du hur det räknas när man tar mot kattungar?
Myse missar
#8 Menar du mig och vad menar du?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
9 Det var till ts den frågan,Men vet du vad som gäller när man tar mot kattungar under året?
Myse missar
Det finns väl en mamma med ungarna? Läste jag någonstans
11.Ja det står längst upp
Myse missar

#8 Jag tror du menar hur många vuxna katter man får ha utan tillstånd. Tror det är 9 vuxna katter (över 1 år) om jag inte missminner mig. Kattungar utöver.
Finns det någon som kan bekräfta detta?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja det stämmer
Jo 8 vuxna + kattungar ska funka.
Fast du måste ha tillstånd för att omplacera fler än 3 katter/år som inte är födda hos dig.
> Alexandra, kan jag komma förbi med dem i morgon eftermiddag?
15 Tack för informationen,Länsstyrelsen är inte snabba att höra av sig märker jag
Myse missar

Tack för att du, som hemtjänstpersonal och djurvän, bryr dig om både kisar och den dementa mannen.
Underbara Alexej att du kan hjälpa.
#16 Skrev du det innan eller efter vi pratades i telefon?
Gullimat, tycker också det är underbart när hemtjänsten bryr sig.
Kattmamman får sitta i badrummet men bättre än ute….
3 kattungar är inne men vi måste också få in mamman…

#20 Underbart! Håller nu tummarna för att mamman kommer in snart.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ni är för gulliga allihopp. Just detta att ta in dessa kattstackare i nöd, fast det verkar finnas vara katter till max i hemmet, är imponerande.
Så bra att du kan hjälpa dessa frusna kissar Alexej! :) Hoppas även mamman låter sig infångas!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
kattarina, allt du behöver veta finns i denna fil!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
24 Den går inte öppna
Myse missar

Underbart Alexej…!!! Du är en klippa!!!
Nu puttar jag för att mamman låter sig infångas också!
Ja, hon måste absolut in. Ungarna har mycket skabb och är undernärda men inte mager. De är kanske 13-15 veckor. Mamman måste tas med fällan men vi har lite folk i Falköping som kan fixa det.
Det är en vanlig pdf-fil kattarina. MEn du måste ha Adobe Reader för att öppan den(kostar inget att hämta hem)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack snälla Alexej för att du kunde släppa in dem!!! De förtjänar ett bra liv.