Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3666 ggr
pia-app
0

Pettson behöver nytt stödhem nu !!!!

Fick ett samtal ifrån ett av våra stödhem att hon inte kan ha kvar Pettson pga personliga skäl.

Pettson är en energisk underbar röd kattkille som hittades i ett sommarstugeområde i augusti. Han är nog ca 1,5 år. Fungerar bra med andra katter.

Finns det någon som vill ta sig an honom och bli stödhem åt oss snabbt ?

Vi försöker just nu pussla för att få in de katter som går ute och det här var inte riktigt vad som behövdes .

Pia

9Liv

pia-app
0

puttar upp lille Pettson själv

[ingvarisbjorn]
0

Var i Sverige finns han? Södra?

russin
0

Putt för Pettson

pia-app
0

#2 Pettson finns i Norrköping men vi kan självklart skjutsa en bit.

Pia

russin
0

mera putt för Pettson

Hawknestgrove
0

putt för lilla fina PettsonGråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattarina
0

så långt är jag med,varför kan hon inte ha kvar katten?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Hawknestgrove
0

IBland så kan livet komma emellan…. hur tråkigt det än kan låta….

kattarina
0

alla andra kanske vet vilka 9 liv är,och varför katten behöver ett nytt hem,men dom som inget vet,så detta är en sida även för katter som ska placeras av personliga skäl?

Myse missar

soso
0

#9 Katten är ju i akuthem.

kattarina
0

vart står de?jag hittar bara stödhem

Myse missar

soso
0

#11 Skulle det göra någon skillnad?

kattarina
0

om det ska stå varför så ska det väl gälla alla här inne?inte bara mig

Myse missar

Hawknestgrove
0

realistiskt så är det ju ingen skillnad på stödhem och akuthem. MEn jag tänker mig akuthem är något som kan vara tidsbegränsat. ett stödhem  får aldrig frivilligt utan giltiga skäl säga att jag inte kan längre.MEn som sagt, livet kan komma emellan med anledningar som inte vi har med att göra. Kan vara dödsfall eller olycka till exempel, eller tråkigheter inom familjen, som ingen annan har med att göra.

kattarina
0

vad jag menar är att skriver jag inte varför,eller som man ska göra,så säger ni till mig,det står ju att vi ska skriva så mycke som möjligt,man kanske ska gissa sig till varför?så jag kan skriva pga av personliga skäl utan att behöva svara på varför?

Myse missar

destiny
0

Förklaringen till denna tråden står i första inlägget.

Gronstedt
0

#15: Den här tråden handlar om en hittekatt, vilket anges mycket tydligt i #0. Sökande efter/förflyttning mellan stödhem till hittekatter är inte detsamma som omplacering av ägda djur.

TS anger tydligt i #0 att det handlar om en hittekatt och berättar var den kommit ifrån och ingen behöver undra och fråga om det.

anebit
0

Länk till föreningen 9Liv

Här kan du/ni läsa om föreningen som hjälper hemlösa katter som går ute och fryser.

Ts jobbar där.

Detta är ingen ägd katt utan han har gått ute i  kylan och är i stödhem och nu kan inte stödhemmet ha kvar honom.

Det är en enorm skillnad mot en ägd katt som ägaren bara vill kasta över ansvaret på andra så att dom ska fixa nya hem annars hotar dom med avlivning.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

pia-app
0

Jag vill inte utlämna en annan människa utan hoppas på att ni litar på mig och katten är som sagt en hittekatt som kom till oss i augusti.

Vi kallar alla som hjälper oss för stödhem både de som är för kortare och längre tid. Jag förstår att ni kanske kallar det akut och stödhem

Har nu ev en intressent som vill ha Pettson och som jag ska träffa i morgon.

Vi har fått in flera stödhemsanmälningar sedan reportagen i tidning och tv men också fler katter så nu sitter jag för fullt och bokar in besök hos dessa hem för att kunna placera ut katterna hos rätt personer.

På em fick vi in två små kattflickor från soc som kom från ett hem fullt med sopor och som inte fått tillräckligt med mat och vatten så nu ligger en framför mig här vid datorn och spinner och dom måste jag verkligen se till att dom får nytt hem för jag kan bara inte ha fler katter här.

Pia

9Liv

pia-app
0

Hurra! Pettson har fått ett stödhem och (håll tummarna)fungerar det mellan stödmatte och honom så vill hon nog adoptera honom.

Dom två små kattflickorna har också fått ett toppenstödhem hos en tjej som knappt kunde bärga sig tills dom kom i kväll.

Nu ska jag glädja mig åt det här hela kvällen innnan vi tar tag i nya besvärligheter i morgon.

Pia

9Liv

russin
0

Härliga nyheter PiaSkrattande

Hawknestgrove
0

grattis åt att det gått så bra!!!