Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: tnrskygga-katter
Läst 3559 ggr
[DjurArken]
0

Artikel TNR i veterinärtidning

I Svensk Veterinärtidningens decembernummer har det publicerats en artikel som tar upp Veterinärförbundets Djurskyddkommitténs beslut att ta avstånd från TNR metoden. Artikeln har skrivits av bland annat Djurens Rätt, Djurens Jurister och Göteborgs Katthjälp.

Artikeln hittar du här:
http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1339&Itemid=112

Alexej
0

Läste den på FB. Skrämmande när fel personer uttalar sig om tusendtals liv. För mig är avskjutningsfasoner inget annat än de människoföraktande hitlertyskar som vill bli av med judar, zigenare, homosexuella osv genom avlivning. Ingen moral och empati.

Ingen hemlös katt vill vara hemlös men varför har de inte lika stor rätt att leva som ägda katter? Varför inte göra deras liv kattvänligt?

Handikappade kan man inte göra friska, gamla inte unga, sjuka ofta inte friska men vi avlivar de inte utan vi försöker göra deras liv så bra som möjligt. Precis som vi gör med TNR-katter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Det var en bra artikel.

Jag undrar varför man i Sverige inte kan lära sig av andra länder som har hållt på med TNR och visat att det fungerat.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Put

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

johnnys girl
0

Mycket välskriven artikel. Saklig och informativ. Hoppas att det kan få igång en bra debatt.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Lena
0

Mycket bra artikel som ikullkastar den kritiska hållningen Djurskyddskommittén lagt sig till med.

Det är förbaskat trisst att det ska vara så förskräckligt trögt här i Sverige att få acceptans för TNR metoden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[DjurArken]
0

Tack för berömmet Skäms

Det verkar ändå gå framåt för TNR rörelsen i Sverige. Ett debatt om TNR behövs och är viktigt, jag ser det som ett tecken på att metoden börjar tas på allvar. Det har tidigare publicerats ett antal insändare efter kommittens beslut i veterinärtidningen av veterinärer som tagit ställing för metoden. :)

T.o.m. i USA där det har jobbats med TNR i tiotals år debatterar för- och motståndare av metoden ff med varandra. Då vet ni vad vi kan se fram emot ;)

Alexej
0

Är ni med på informationsdagen med länsstyrelsen?

Tråd

[DjurArken]
0

#7 Misstänker det ja ;)

Alexej
0

Jag skulle gärna åka dit angående skygga katter och TNR. Jag fick tillstånd just för att jag ta in skygga katter men jag vet att andra fick "order" att inte ta in skygga katter när de sökte tillstånd.

majvi
0

En seger för katterna och kattvännerna i Leander,Texas.Fånga in och döda är ute,TNR är inne

http://www.shadowcats.net/read%20more/tnr%20legal%20in%20leander.php

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

#10 Härligt! Där kunde man maila till borgmästaren och det gjorde jag och tackade honom från oss i Sverige:)