Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 4096 ggr
LilyRosebutiken
0

vit och svart katt söker hem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vit katt hanne 13 v och svart spräcklig katt hona behöver permanent hem (bor nu i stödhem) men nu är det akut. behöver hem snarast..

Katthemsmatten
0

TS, du kanske ska tala om var katterna befinner sig för att underlätta för ev. intressenter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Ankie
0

men va fin då, men precis vart är detta?

Ankie
0

djurens chans kanske kan hjälpa…

LilyRosebutiken
0

norrbotten finns dom..

Hawknestgrove
0

Putt för dessa skönheter!!!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

LilyRosebutiken
0

dom förtjänar en 2:a chans.. stödhemmet kan inte ha dom hur länge som helst…   det går säkert att ordna transport.. altid är det nån som ska åka hem till jul och dom små kan åka med.

här finns filmklipp på dom söta.. även kontakt till hon som har dom nu.

http://www.facebook.com/pages/Foreningen-Kattakuten-i-Norrbotten/336270607408

LilyRosebutiken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hawknestgrove
0

Putt, men ett stödhem har väl inte hjärta att kicka ut dem bara? Har ni annonserat ut dem på Blocket? Föeningen Kattakuten har jag ju  väldigt stort förtroende för, är tom medlem där…..

LilyRosebutiken
0

jo visst självklart vill inte stödhemmet avlivadom men det är många katter som behöver hem och dom blir fler och fler.. finns annons på blocket och söker nya hem på FB , så det är nödrop…

jag kan inte förstå varför ingen vill ha dom , så otroligt söta.. hande man inte haft fullt hemma hade jag tagit dom. men är det fullt så är det.. dessutom måste man ha tid för alla sina djur..

Hawknestgrove
0

Men de är ju bara bebbar….. 13 veckor….. Putt för dessa två söta kissebarn!!!!

UlrikaD
0

Är de stödhem på egen hand eller via en förening? Tar man in katter i stödhem så får man ju se till att ta hand om dem tills de får nya hem. Inte avlivningshota dem efter ett tag. Det är ju inte så att de befunnit sig i stödhemmet i något år direkt med tanke på katternas ålder.

kattassen
0

Om man ser till den vita kattungen (13 veckor) så är den lätt att omplacera med lite engagemang. Den kan väl som UlrikaD säger inte varit i stödhemmet särskilt länge heller. Eller är det ett krav att de skall till samma hem?

Blocketannonser på vita katter brukar ge en hel del svar. Tidningsannonser med bild är också jättebra.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

LilyRosebutiken
0

Ja den borde ge många svar och det blev svar på annonsen men ingen som hörde av sig.. den är privat omhändertagen pga fullt i föreningen.. så det är kris nu.. vet ej hur länge den varit i stödhemmet men veckor i allafall och när den blev 12v satte hon ut annons.. men som sakt inga seriösa.. hjälp mig!

Jourhemmet
0

Förnya annonsen på Blocket. Man måste vara envis.

Issa
0

Den med svart är en svartsköldpadda, så söt!

LilyRosebutiken
0

svartsköldpadda.. nä det är en katt… fniss…   ja, jag vet inte vad det heter färgen..  jag vill så gärna att dom får hem snarast..

kattassen
0

#16 Jodå det är allt en svartsköldpaddaFlört Genetiskt är det visst endast honor som blir trefärgade (alltså med alla tre grundfärgerna vit/svart/röd. Blir en hane trefärgad är han steril sägs det. (Rätta mig om jag har fel)

Jag har också en sköldpaddsfärgad hona som jag alltid får frågan om hos veterinären… "Är hon stingslig?" Skrattande Men det är världens snällaste gumma. Tydligen har visst sköldpaddsfärgade honor ryktet om sig att vara lite smågrinigaFlört

Josefa
0

Men är kattungarna 13 veckor så har de bara annonserats i en vecka. Det tar tid att hitta bra hem till katter, även kattungar. Det får man ta med i beräkningen när man tar hand om dem. Jag har kattungar som har varit utannonserade i månader. Skulle inte komma på tanken att börja prata om avlivning.  Tycker det är viktigare att de katter som går där ute i kylan nu, får komma inomhus, än att de katter om redan har tak över huvudet får permanenta hem.

kattassen
0

#18 Absolut! De hemlösa har prio 1 just nu!!

LilyRosebutiken
0

jag tycker ju också det är hemst.. hittade nytt hem åt kissarna men då tycker stödhemmet och kattakuten norrbotten det är för långt för katterna att resa..( det var ju dock i södra sverige) men jag förstår inte är det inte bättre att dom är oroliga i några timmar istället för avlivas i onödan.. men jag vet inte det är inte mina katter.. ???

Jourhemmet
0

Varför är det så bråttom med att bli av med dom?

LilyRosebutiken
0

jag vet inte.. kanske hon har för fullt hemma , har hundvalp också.. här är annonsen..

http://www.blocket.se/lulea/Puff___Piipen_30662971.htm?ca=1_9&w=1

UlrikaD
0

Två hittekatter som helst ska till samma hem. Varför kostar de olika då?

Tror att de bilderna lockar inte särskilt mycket folk, den bilden som ligger här i tråden är ju mycket bättre.

Hawknestgrove
0

skulle tro, att prisskillnaden  är för att det kostar med att kastrera en hona än en hane och att det kanske är mer eftertraktat med vita katter än sködpaddsfärgade. och så har hanen blå ögon….

UlrikaD
0

#24 Kanske. Men det är kanske något man ska fundera på om det nu är så himla akut….

Josefa
0

Men är katterna kastrerade då? Isf borde ju honan vara dyrare än hanen.

UlrikaD
0

#26 Känns väl knappast troligt vid 13 veckor.

Jourhemmet
0

Dom är inte kastrerade. Jag har mejlat henne om att förnya annonsen och sänka priset.

LilyRosebutiken
0

vita kissen har fått hem nu .. tack för att ni bryr er..

Josefa
0

Hoppas den kom till ett bra hem med kattkompis.

Ligonskrutt
0

så härligt att ena kissen fått hem :)  hoppas hem hittas till den andra snart också! 

# 24  hur är det nu med vita katter med blå ögon? någonstanns läste jag att 80 % av de katterna är döva och 20% av alla vita katter. eh?? stämmer det verkligen? Ifall man inte är säker på att kattungen är hörande hoppas jag att det nya hemmet är medveten om risken, så inte "returnerar" katten eller så :/

Hawknestgrove
0

ja, deet är ju inget farligt handikapp om man håller katten inne. men det bör ju kollas upp!! då är det lilla svartsköldpaddan som behöver ett hem nu!!!! någon?????

LilyRosebutiken
0

sköldpaddan kvar hon vill ha ett hem i norrbotten…  kärleksfullt hem sökes…

Hawknestgrove
0

putt för den lilla paddan!!!!

LilyRosebutiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer bild på sötnosen.. finns det verkligen ingen här som vill ha henne och gärna i norrbotten..

Hawknestgrove
0

lilla söta flickan, kan ingen ge henne ett hem?

Puma77
0

Katterna har fått nya hem så jag låser denna tråd på TS begäran.

//Pia

Inlägget är låst för nya kommentarer