Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4800 ggr
cicismormor
0

Katt till min mormor

Hej

Jag skulle uppskatta jätte mycket för ett snabbt svar.

Min mormor har haft två st hittekatter sedan många många år. Tyvär fick vi ta bort den ena av dem för ett par månader sedan.

Idag fick vi även åka och ta bort hennes andra katt fläckis hette hon då hon fått en hjärnblödning. Hon var rätt så gammal. Min mormor äskar sina katter mycket högt och de är till stort sällskap för henne då hon är lite på sin ålders höst.

Vi vill gärna få tag på en eller två nya till henne nu och eftersom det finns många behövande katter så vill vi helst se att det blir katter som behöver ett nytt hem. Vi bor i borås och här finns inte djurens vänner längre ( tack gode gud) så jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att hitta katter i nöd så att säga.

Katterna kommer vara innekatter med koppelpromenader då mormor bor i lägenhet men jag kan garantera att de kommer få ett hem med mycket kärlek.

Vet nån vart jag kan vända mig?

Tacksam för svar

MVH Cecilia

gulliver
0

Hej Cecilia!

www.kks.nu Jag kan nog ta reda på om det finns katter i Boråstrakten. Kanske ofint att fråga men hur gammal är mormor?

Glömde totalt bort att sidan legat nere idag. Jag PM:ar dig istället.

kattarina
0

de går inte pma dig ..men ja vet 2 missar som e 7år ..vac steriliserade..tama…så fina missar

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

cicismormor
0

det låter jätte intressant vart finns de små liven någon stans?

kattarina
0

är de så att din mormor e intr så transport är de inga problem me…du kan få mitt nummer så kan vi pratas vid..dom finns i skåne men som sagt så transport är d einga problem me.0738986831

Myse missar

Josefa
0

Men de 2 katterna har väl ägare??

kattarina
0

nej josefa de har dom inte från å med idag

Myse missar

Alexej
0

Hej, jag har en kattköpare från Borås och ska dit snart med 2 katter. Om du är intresserad av en katt eller två från oss kan jag ta med den också.

En del katter finns på facebookssajten: Skaras hemlösa katter

och en del på katthemssajten: Evas Katthem

Vi har nog flera som skulle passa till en äldre person.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitzi tex har varit länge på katthemmet. Hon var ett tag också hos mig. En väldigt fin och kelig katt. Men ingen som har varit intresserad av henne:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Josefa
0

Vad då ingen ägare från och med idag? Är man ägare till en katt, så är man ägare till den tills man skaffat ny ägare till katten? Eller är katterna utslängda fr o m idag? Då kanske en polisanmälan är på plats.

kattarina
0

snälla du kissarna har ingen ägare nu..

Myse missar

Lena
0

Dert verkar som det finns gott om kissar som söker hem. Hoppas några av dem kan få komma till din mormor. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lillan7704
0

Vi har också flera katter som hade kunnat vara perfekta för din mormor! =)

Alla är kastrerade och vaccinerade.

Pälsbollarna i Höganäs

tuska
0

# 8   Det låter så sorgligt ingen som varit intresserad av fina Mitzi och suttit länge i väntan på sin tur att få flytta till nå eget.

Tänk om det ändå fans många mormor..er

Ankie
0

men fanns det inte några katter från Borås här inne som har varit hemlös ett tag, har för mig att det fanns en sån tråd nånstans……

kattarina
0

är dom inte intr av dom som ja nämde så kommer dom säkert leta vidare

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja då finns det ju verkligen att välja på.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Finns flera hos mig också som ingen varit intresserad av t ex fina Carmencita.

kattarina
0

ja den missen va verkligen söööt

Myse missar

persikahallon
0

hej ts! kan inte du aktivera din sajt så att det går att PMa dig? det vore jättefint, jag vill ge dig kontaktuppgifter till en jättebra tjej som har 2 heltama töser som söker hem. men jag vill inte lägga ut det såhär på öppet forum utan hennes tillstånd. Glad

tuska
0

# 17  Men så vacker katt.

"mormor" kan nog få hur många katter hon vill.

Hoppas dom hittar sin favorit katt- katter. bland alla bortglömda kissar

gulliver
0

#18 och 20 Tack! En av katterna från polisens uppstallningshem utanför Malmö som kom med sina fyra busungar som alla fått hem. Hon tar med glädje hand om alla moderlösa kattungar som kommer hit.

persikahallon
0

både mitzi och carmencita är riktiga pinglor. Kyss

kattarina
0

mormor hjälper dessa missar.så glad ja e nu..Skrattande

lycka till me era missar att dom får hem.de kommer bli en bra jul för mig…har hjälpt flera missar till bra hem

Myse missar

Hawknestgrove
0

har mormor fått sig kisse nu?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tuska
0

#23  fattar inte vilka kissar mormor hjälper Förvånad

kattarina
0

dom ja skrev här inne som va 7år

Myse missar

persikahallon
0

#26 vad hade hänt med dessa två som nu får flytta till mormor?

kattarina
0

som ja har sagt innan här så hjälper jag till att placera missar ..åh nu har jag lyckats igen..jag blir så glad för missarnas skull

Myse missar

Gullimat
0

Är det dom som din väninna togObestämd

kattarina
0

9..nä de är det inte.dom är kvar hos henne dom som hon har hjälpt..åh dom som är där stannar där permanent..

Myse missar

Gullimat
0

Men varför skulle dessa ha nytt hem

kattarina
0

29 menar ja..man ska inte flytta runt katter så..de är inte bra

Myse missar

Alexej
0

kattarina, idag steriliseras inga katter de kastreras…

kattarina
0

33.om jag kaller de så kan ja inte få göra de.

Myse missar

kattarina
0

de finns fler som säger så..men huvud saken folk förstår va man menar

Myse missar

Sidentass
0

Vad bra att det finns en mormor för ett par kissar…!!

Önskar allt allt nu ska gå riktigt bra:-)

Josefa
0

Och jag som trodde att det var hemlösa katter som skulle få hjälp här inne i första hand. För dj….gt att katter med ägare ska få tränga undan dem här inne också.

kattarina
0

men snälla josefa dom har ingen ägare

Myse missar

Vinterdag
0

Det finns två katter i Borås, som går ute och behöver komma in i värmen. Mycket akut. Katterna är något skygga. Mamma och en unge.

Alexej
0

#34 Nej kattarina, vill du accepteras som kattkunnig borde du veta skillnaden mellan en kastrering och en sterilisering. Likamycket som man borde anstränga sig att inte skriva för slarvig på en seriös sajt.

anebit
0

#38  Var har dom bott tills nu?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattarina
0

41 jag bara hjälper till att årdna permanenta hem.stödhem..

Myse missar

anebit
0

Men har dom gått ute hemlösa?

kattarina
0

40..åh du tycker jag skriver slarvigt..de finns fler än jag som säger så..de är tydligen mycke fel ja gör..men missarna har fått hem ialla fall.så en kattkunnig säger inte så menar du?konstigt iså fall.ja hör de ofta av kattkunniga

Myse missar

kattarina
0

40.åh ja skulle inte veta skillnaden ?för ja säger så?

Myse missar

Alexej
0

#44 Nej, kattarina, fel. En kattkunnig vet att honor inte strerileras längre utan kastreras. Tillhör liksom grundkunskaper.

kattarina
0

46..jaja du säger de.ja vet va det heter.men va gör de om jag säger så??så jag skulle inte va kattkunnig för de?detta va inte de som skulle skrivas här itråden..så är de nått mer så pma mig..

Myse missar

Josefa
0

Så du menar att det känns bra för dig att komma in här och se att någon vill hjälpa ett par katter som är hemlösa med tak över huvudet, och så trycker du in ett par katter där som en ägare faktiskt ansvarar för. Medan då 2 andra katter får fortsätta gå ute i snön.

kattarina
0

men snälla dessa missar har inget hem..

Myse missar

Josefa
0

Nä du skriver de ja….

kattarina
0

Kastrering/Sterilisering - Katt så kanske är bättre att skriva..

Myse missar

Alexej
0

Nej kattarina. Katter är inte steriliserade och därför är det fel att ens skriva det! Läs på innan du skriver!

persikahallon
0

men var kommer dom här två katterna ifrån då? jag var allmänt nyfiken. är det hemligt?

Alexej
0

Lika bra att avsluta tråden. Bra att 2 äldre katter fick ett nytt hem då ägaren hade tröttnad på de eller vad det nu var. Tråkigt att förmedla ägda katter på en sajt för hemlösa katter.

Cicismormor, lycka till med katterna! :)

Josefa
0

När en honkatt kastreras så opereras livmoder och äggstockar bort, vilket medför att hon slipper hormonerna, löpningarna, riskerna för sjukdomar i livmoder/äggstockar juvertumörer osv. Vid sterelisering klipps väl bara äggledarna av. Hon har fortfarande kvar hormonerna och löpningarna men kan inte bli dräktig. Enkelt förklarat.

soso
0

Kattarina, vill du skaffa nya hem till ägda katter är väl det bra, men var vänlig gör det någon annanstans, inte på Hittekatter!!

kattarina
0

56.en sak vill ja säg dig.dom jag hjälper har satt ut här innan åh behöver hjälp..jag ska be dom skriva här inne…ja kan sätta ut deras hemsida om du vill`?så kan du läsa om dom.väldigt trevliga människor

Myse missar

kattarina
0

jag tycker ni kan säg detta själva till kattjouren…dessa katter har inte ett hem..ja har tappat mitt intresse för att skriva här nu..ja hjälper kattjouren att placera katter..så alla ni här på denna sida säg de som ni säger till mig till kattjouren..dom är tacksamma för min hjälp..så fråga dom om katterna så får ni se.

Myse missar

tuska
0

#58   Det har varit jädrans enkelt att skriva det på en gång att du hjälper kattjouren istället för alla dessa GÅTOR och man ska gissa sej fram med allt du skriver, med detta blir lätt irritation.

Bra att du hjälper hemlösa frysande katter.

Förr i världen steriliserades katter i dag kastreras de, de knipsar inte bara av äggledare de tar bort rubbet.

Josefa
0

Jaha…jag som trodde att Kattjouren inte skickade "sina" katter för långt bort, eftersom de då inte kunde kolla hemmet. Och dessutom så omplacerar Kattjouren inte bara hemlösa katter utan katter som ägarna aaabsolut inte kan ha längre. Och de katterna ska faktiskt inte ta hittekatternas plats här inne på HiF. Inte när det går så många katter där ute i snön nu som behöver ett hem.  

Tycker jag.

Jourhemmet
0

Håller fullständigt med. Låt dom hemlösa frysande katterna här inne på hittekatter få ett hem först och främst.

Ankie
0

näe jag kan faktiskt hålla med i det som sägs, finns så många här inne som är hemlösa som fortfarande går kvar ute i kylan, skulle banne mig finnas nåt slags av kösystem här inne. Tänker bland annat på katterna Gulliver hjälper….

Jag skulle oxå kunna skylta för djurskyddets katter här på tråden men det gör jag inte, varför jo för mig känns det oetiskt att göra så. Det skulle inte kännas bra på något vis när jag vet hur det kämpas för alla dessa missar i snön och i denna kyla som så väl behöver nån…

Näe nog tycker jag att det var lite fräckt att bara komma in å skriva så där du hade väl kunnat skyltat för nån av katterna här inne på detta forum, så det var dumt…

Bra att 2 kissar fick ett hem nu kan de ta in 2 till men nästa gång Nettan skylta för alla katterna här inne, för du har väl sett hur många som vill ha hjälp….

Alexej
0

kattarina, till mig skrev du att katterna kommer från en veterinärs hemsidan??? Eller handlade ditt mail om dina kunskaper om kastreringen som du hittade på en veterinärs hemsida? Bra om du kunde skriva så att man förstår vad du menar!

Eller kommer katterna från Kattjourens hemsidan, har de redan tagit bort annonsen?

Jourhemmet
0

Usch säger jag bara.. ge f..n i att leta hem åt ägda katter härinne.

Gullimat
0

Usch, säger jag också. Sluta leta katter på blocket som redan har ägare. Kollar du upp hemmen

Josefa
0

De katter som är avlivningshotade av sina ägare behöver visserligen också hem, men alla de skygga hemlösa kissarna har ingen chans att slåss om plats i hem på andra kattforum, så därför är det så sorgligt att en människa som faktiskt är medlem på HiF tränger sig före alla skyggisar och trycker in två tama katter på skyggisarnas bekostnad. Här inne. Till ett hem som erbjuder två hemlösa ett hem.

Att mormor tar emot dessa två katter, kan man inte säga något om. Hon vill ju hjälpa två katter.

kattarina
0

texten kommer från en vetr hemsida.en väldigt stor skilnad..ja förstår inte va ni får allt ifrån.men de är så ni måsste ha nån att hacka på så är de..

Myse missar

Ankie
0

tycker denna tråd kan låsas eftersom mormor har hittat katter, det blir bara en massa tok annars…

anebit
0

Men snälla Kattarina katter på en veterinärs hemsida är just katter som haft en ägare och som ägaren inte vill ha kvar längre utan dumpar den på andra människor och vill att dom ska fixa nya hem.

Det förstår du väl!

Människor som inte tar ansvar för sina katter, visst är det synd om katterna men då får dom annonsera på andra platser efter hem

Vore fint om du kan länka till veterinärens sida.

Jättebra att du hjälper katter att få hem, men de som blivit dumpade hos en veterinär hör inte hemma på denna sida.

tuska
0

Det är för att du skriver så man får gissa sej till va du menar och va du gör för insatser för förvildade katter och katter som idetta läge fryser ihjäl.  

Du får berätta lite mer detaljerat, jag har då inte förstått vilka katter du räddar för att de ska slippa frysa och svälta ihjäl.

Själv kan jag bara bidra ekonomiskt till utsatta katter och oftast låta andra avgöra vart bidraget bäst behövs.

kattarina
0

katterna kommer inte från en vetr hemsida…texten kom från en vetr hemsida..en stor skilnad väl

Myse missar

anebit
0

Låser nu denna tråd eftersom vi inte kommer längre och mormor har fått sina katter.

tuska
0

Vilken Text ?

Inlägget är låst för nya kommentarer