Nu har kolonikattena äntligen ett hem
I söndags fick jag genom mina kollegor på Kattjouren ett tips angående några hemlösa kattungar på Ärtholmens koloniområde i Malmö. Då vintern hittills varit grym mot alla hemlösa små vänner har alla inom nätverket händerna fulla med att rädda så många vi bara kan.
Tiden var knapp och jag valde därför för att agera snabbt och har de senaste dagarna varit väldigt engagerad inom detta. Jag bestämde mig snart för att göra allt som står i min makt för att kattena skulle få ett hem.
Efter många iskalla kvällar med ficklampan i hand och kattmaten i andra, kan jag nu äntligen känna en lättnad då tre stycken nu är varma och trygga i mitt hem. Två kvarstår men de är på ingång för att återförenas med sina syskon.
Inom en snar framtid kommer dessa små rackare behöva nya hem då mitt bara är tillfälligt, så håll gärna utkik efter nya inlägg från mig. Fram tills dess ska vi tillsammans njuta av en underbar jul!
men sån underbar läsning…..:)
Kan inte annat än beundra dig och dom som gör allt för dessa små katter i vinterkylan.

Härligt att du kunde ta in dom små
Underbart!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Himla bra jobbat av dig! Tusen Julrosor!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"