Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3085 ggr
Destany
0

Hemlös katt i skurup?

Nu senast när jag var och hälsade på min pojkvän i Skurup så hann jag knappt ut bilen innan en katt sprang fram till mig. Det är en stor grå och vit katt. Min kille sa att den nog var hemlös men att nån längre bort matade den. När jag skulle åka hem så såg jag inte till den alls.. Så jag vet ju inte om den verkligen e hemlös eller ej, Jag kan tyvärr inte ta den för jag har 3 egna katter som e väldigt revir tänkande och jag får aldrig min kille att ta in den.

¨så jag undrar om där finns nån i närheten av skurup som e van vid såna här frågor och som har plats till den om den nu e hemlös.. Jag bor en bra bit ifrån skurup.

tacksam för svar o hjälp

Sherwood
0

Man måste ju vara helt säker på om en katt är hemlös. Däremot kan man ju efterlysa om man misstänker att så är fallet. Sen tar ju folk för givet att katten har en ägare, fast den inte har det och då dukar dessa stackare under i kylan.

Kajsa77
0

Lägg in annons på Kattpolisen här på iFokus och efterlys ev. ägare.

Finns även en grupp på facebook som heter "Vi längtar hem" där du också kan efterlysa.

Anmäl den hos polisen.

Om det går, sätt på den ett halsband med ett meddelande att om dom äger den att ringa dej.

Kommer inte på mer nu, säkert fler som kommer på fler saker…

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!