Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2782 ggr
Puma77
0

OT. Tillskott i familjen Puma ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För er som inte vet om det så har vi i familjen Puma ett litet tillskott ifamiljen. Vi är i första hand jourhem till en liten omplaceringsvovve som kommer från Skaras hemlösa katter.

Hon är helt underbar och så otroligt snäll och foglig. Fångar allas hjärtan och ingen kan gå förbi henne utan ett litet leende eller klappa henne och hon finner sig i uppmärksamheten.

Lite rädd ute när det kommer andra hundar nära och lite tveksam ibland när vissa personer dock inte alla vi möter.

Igår tog jag med henne till ishallen och tittade när min brorson hade hockeymatch och hon låg och sov i min famn och reagerade inte på varken periodklockan, speakern eller när folk skrek när det blev mål.

Det enda problemet är att hon fäst sig så otroligt vid mig att hon har lite separationsångest och står och ylar och skäller. Har kunnat löst det hittils men nu får vi se denna vecka hur det kommer att gå, blir ju lite ensamhetsträning och det går bättre och bättre även om det är en lång bit kvar.

//Pia

Lena
0

Hon är underbart söt den lilla stumpan! Kul att allt går så bra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puma77
0

Ja allt går jättebra förutom separationsångesten tyvärr. Men hellre små framsteg där än inga alls. Idag ska jag gå till affären och lämna henne så får vi se hur det går;)

Tror det kommer att gå med tid men frågan är om jag har just den tiden. Hoppas innerligt det för jag vill ju att hon ska få stanna och äntligen få känna sig hemma.

Hon följer mig inte helt överallt längre när jag går på toa elelr ut i köket heller längre utan kan ligga kvar och sova och bara det är ett framsteg;)

//Pia

Alexej
0

Det är nog väldigt viktigt att hon har "sin" plats. Det blir nog bra, det var ju så mycket nytt för henne sista tiden. Hennes kompisar försvann och hon träffade många nya människor.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Ja hon har sin plats här och fårfällen ligger hon på jämt. den ligger på golvet bredvid där jag sitter vid datorn. I sängen får hon vara och sover där vid fotänden och katterna mer högre upp. Den platsen har hon själv valt så katterna har anpassat sig efter det.

Men en sak är säker, hon verkligen ÄLSKAR snön ;) och snart ska vi ut i ovädret igen;)

//Pia

anebit
0

Sötnosen!   Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

vrålsöt…. är det en pekinges? kommer från vanvårdshem?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

men va fin då…:) hoppas att det ordnar sig….

gulliver
0

En sådan liten sötnos Kyss.

Puma77
0

Cindy kommer från ett hem där ägaren fått djurförbud. Hon är två år och ska tydligen vara blandras men man ser mest Tibetansk Spaniel i henne vilket är ganska lik Pekinesen.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh lilla gumman…….hoppas ni kommer bra överens!

Puma77
0

Cindy är världens goaste måste jag säga och hon har så mycket gulliga tokerier för sig.

//Pia

kattassen
0

Det är en liten godbit du har fått hemSkrattande Så fint att det går bra och att lilla Cindy fick ett gott hem!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

kan du skiljas från henne sen, elelr blir det med henne som med  kissarna?

Puma77
0

Funkar allt så är tanken på att hon ska få stanna givetvis. Idag har jag jobbat ovh hon har varit själv hemma med katterna. Idag är ju den dagen på min förmiddagsvecka som hon är hemma längst. de andra dagarna jobbar jag ju inte så länge. Tror att allt gått bra och ingen lapp i lådan om att hon hållt grannarna vakna än i varje fall;)

//Pia

Hawknestgrove
0

vad bra………

Alexej
0

Det låter bra. Hon är verkligen underbar, en genomsnäll hund:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Ja det är hon verkligen. Hon var överlycklig och hoppade runt som en liten harunge när vi gick ut efter jag kom hem från jobbet. sen låg vi och sov middag i sängen och efter det låg vi i soffan och såg på film. Ska snart ut och ta kvällkisset;)

//Pia

Gullimat
0

Lycka till med lilla Cindy så sötKyss och hoppas hon får stanna hos dig

Puma77
0

Igår var vi ju ute i snöovädret och så här kan man se ut så;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Så fin bild!!!!!

Alexej
0

Vilken härlig bild!!!