Finns ev fälla i Malmö samt ev transportmöjlighet
Där jag bor står en märklig bur med endast ett hål som ingång på en av sidorna. Jag misstänker att det är en kattfälla då jag vet att de för några år sedan fångade in katter i området och kastrerade.
Iallfall så har fällan stått där i ett år ungefär och jag tycker nog att det vore bättre om den kom till nytta. Hade ngn ägt eller saknat den borde den ju inte vara kvar.
Nu vet jag inte riktigt om det är en fungerande fälla eller om den kan fixas till, men finns det ngn som kan sånt i Malmö så kontakta gärna mig så kanske du kan titta på den.
Ang transport så äger jag en bil men har ännu inget körkort, är det katter som behöver transport och det finns ngn som kan köra kan vi använda min bil.

sätt en lapp på fällan o skriv att du undrar vem som äger den,. står det mitt i nått bostadsområde??
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Kommunen måste märka ut sina fällor, så står det inget är det nog en privatfälla..Vi i KKS har fått flera fällor stulna under årens lopp, du har ingen bild på den?

Den står på en privat parkering där jag har bilen, så ja i ett bostadsområde. Jag tvivlar på att det går att sätta en lapp, här är ganska mkt snö och hade ngn ägt den hade de väl inte låtit den stå där.
Tyvärr har jag inget foto och ingen kamera, men tänk dig en hundbur som man har i bilen men med ett runt hål lagom för en katt på en sida.
Har den stått där sedan 1 år då är den bortglömt av någon…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Här finns bild på ett par kattfällor om du vill jämföra

Nej den ser inte ut som ngn av dom. Jag tror den är hemgjord av en bilhundbur.
och ingen inristning eller märkning på den? För har den stått där länge, så ta in den. Skriv en annons på Blocket och anmäl tpolisen och ta hem den. Dumt att den ska bli förstörd, för det blir den om den står ute en vinter till
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tyvärr är den stor och jag har absolut inte plats att ha den någonstans. Jag har inte tittat efter inristning eller märkning, den är täckt av snö och jag vet inte ens om det verkligen är en fälla eller ngt annat. Men är det en fälla tänkte jag att den kanske kunde komma till användning.

Har läst i din tidigare tråd där det stod att du bor på Möllevången
Beskrivningen stämmer annars in på den som har stått på äldreboendet, bredvid där Vargtassen har hand om TNR-projektet. Den har tidigare varit ett isolerat uppehälle och sovplats för en del av dessa katter. Dom som äger marken och huset där äldreboendet hyr in sig har tagit bort den.

Den kan användas och isoleras igen om den bara fick stå någonstans för ägare i området.

Jag har ju flyttat så det verkar vara din bur
Kan man inte fixa i ordning den och ha den i ett hörn på parkeringen där den står nu?

Du får gärna fråga ägaren till parkeringen om det går bra, så kan jag hjälpa till att isolera den