Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 8158 ggr
Tizzla
0

Nödrop från Hornbachkatterna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De minsta ungarna som synts där är nu 12 v och vi måste få stopp på förökningen. I vintras var där små ungar som försvann spårlöstGråter och det vill vi slippa den här vintern!

Därför kommer infångningsförsök att ske inom en snar framtid. Önskan är ju att de ska få komma till egna hem efter kastrering…men i absolut värsta nödfall får de komma tillbaka ut igen efter ca en veckas läktid inomhus. Just därför är det är lite brådskande att få detta gjort innan det blir ännu kallare ute.

Eftersom det är en väldigt olämplig miljö för katter vid Hornbach…med motorvägar och människor som saboterar och motarbetar från alla håll så hoppas vi slippa släppa ut katterna igen.

Sökes därför akut:

• godhjärtade männsikor med en gnutta tålamod  och en vrå över som kan ta in en misse eller två och erbjuda ett hem.
  • Även pengar till kastreringarna behövs. I dagsläget finns pengar till kastrering av två-tre katter beroende på kön…på ett ungefär. (Vargtassen kommer med en bättre redovisning senare.)

De katter som synts till vid ett eller annat tillfälle och som inte är infångade:

• 1 svart med lite vitt (sågs i våras), kön okänt, troligtvis ca 1 år gammal.
  • 1 blå (sågs i våras), kön okänt, troligtvis ca 1 år gammal.
  • 1 tigrerad (väldigt mörk), hona med 12 v gamla ungar (sågs med en nyfödd unge i munnen i början av juli).
  • Okänt antal ungar, dels de som är 12 v och förmodligen en eller ett par tidigare kullar. En svart och en rödaktig? (mkt snabb skymt) ungkatt har setts senaste månaden.

Kan ha skrivit något fel ovan då jag ju inte sett någon själv…men då får Vargtassen korrigeraFlört

Min MyskoKyss var ju en lite mysko katt som helt plötsligt satt i fällan utan att han visat sig tidigareFörvånad…sötaste gubben i lådan någonsin! Så det kan finnas fler än de som visat sig. Det går åt mycket mat och det är nästan omöjligt att få syn på dem bland sly och brännässlor.

Kan DU erbjuda ett hem till någon av dem? Kontakta Vargtassen i så fall…det är hon som håller i detta…själv sitter jag i an annan del av landet med min Mysko-ponke och försöker göra vad jag kan för missarna.

Har DU några kronor att avvara? PG till "Haga veterinär AB": 352414-7. Märk betalningen "Hittekatter" så hamnar de på Vargtassens "konto" och skriv gärna "Hornbachkatterna" också så blir de öronmärkta för dessa katter!

Länk till tråd nr 1 om katterna

Länk till tråd nr 2

Länk till tråd nr 3

Länk till Myskos artikel om veterinärbesök

Vargtassen
0

Tack TizzlaGlad

Putt för hem till HornbachkatternaFlört

Lena
0

Ohh ja det här brådskar verkligen! Bra tänkt att få stoppa på förökningstakten.

Vill även påminna om att Hornbachkatterna ingår i våra godkända insamlingar. Ett högakttuellt projekt att stödja för den som har en slant över.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vargtassen
0

Putt

Tizzla
0

Ingen som vill ha en liten Hornbachkatt?Förvånad De är väääldigt söta, väääldigt snälla…och bara en aning kräsnaFlört

Foton kommer att komma efter infångning…men det skulle vara bra att kunna börja planera transport och sånt redan nu. Lösningen där de får vara inomhus efter kastreringen är ju temporär och finns det inga hem så måste de ju släppas ut väldigt snart igenGråter

12-veckorsungarna är kanske de som mest behöver komma in för att överleva. Dessutom tror jag inte att Haga kastrerar så små…och att släppa ut dem okastrerade igen…hemska tanke!

Kanske finns det även någon dräktig hona…eller någon hona med mindre ungar…

Sidentass
0

Putt för dessa stackars missar…känns oroligt när kylan står för dörren..:_(

Debattia
0

Puttar upp för kissarna!! Någon som kan hjälpa dem,tillfälligt eller permanent????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[Liinda]
0

I vilken stad finns dom här katterna?

anebit
0

#7  I Malmö!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tizzla
0

Men transport kan säkert ordnas…om bara någon har en vrå att erbjudaGlad

Tizzla
0

Puttar upp för katterna!

Hem?

Pengar till kastrering?

Tänk så skönt om vi kunde hjälpas åt och åtminstone få slut på förökningen…eller ännu hellre att alla katterna fick någonstans att komma in!

Vargtassen
0

Puttar för hem så att vi slipper släppa ut dem i kylan igen.

Ankie
0

puttar

lillmymlan
0

putt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Tizzla
0

Har satt in en liten slant nu…framme imorgonGlad

Vargtassen
0

#14# TackGlad

Vargtassen
0

Putt

Vargtassen
0

Denna fina kille fick vi in i helgen.

Han är nu inlämnad för kastrering och öronmärkning, han får även stronghold,droncit.

Om det är någon som är intresserad av att ta in honom så är där tid tills på tisdag nästa vecka då vi är tvungna till att släppa ut honom igen tyvärr.

helming
0

Önskar jag kunde ta emot en kisse men jag har 6 små änglar och vågar inte ta in en ny kisse i flocken. Har vissa problem i dag men det funkar. Sätter in en liten slant i alla fall. Putt för kissarna.

Vargtassen
0

#18 TackGlad

annebeate
0

Hoppas att fine kattpojken #17 inte ska behöva släppas ut igen i kylan.Gråter Någon som kan ställa upp som stödhem? Transport i landet brukar vi kunna ordna.

Jag sätter under morgondagen också in en slant.

Vargtassen
0

#20 TackGlad

Tizzla
0

Söta pojken…med lite ärrade öronKyss Hoppas någon kan förbarma sig över honom och ge honom det hem han så väl behöver…

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Vargtassen
0

I dag har vi hämtat Kim som killen fick heta, han var som Tizzlas Mysko en stor överaskning (en katt vi inte sett eller räknat med).

De bedömde hans ålder till 5-6 år, han var ganska mager men frisk för övrigt.

Är det någon som vill ta hand om en gammal kattkille?

lillmymlan
0

Gammal? Det är ju en alldeles perfekt ålder Flört

*Nalle Puh*

annebeate
0

Kim är i sina bästa år. Ingen gamling alls. Glad Nu väntar han bara på ett hem.

Vargtassen
0

Ja vi håller tummarna för ett hem till KimFlört

Tizzla
0

Fast för gammal för att behöva åka ut i kylan igen…han behöver ett varmt hem att få må gott i…och helst bli lite bortskämdFlört

Vargtassen
0

En putt för KimFlört

annebeate
0

Puttar också för Kim. Inte ska han behöva ut i kylan i början på nästa vecka, denne fine kattpojke.

Lillbumbi
0

Vilken fin grabb! Kyss Han ser ut att bli en cool innekatt hos nån där han kan vräka sig i soffan o sängen.

Kan någon vänlig själ ta sig an gossen så han får äta sig stark och bli en riktig mysgrabb? Chansen är STOOOOOR att han kommer att bli en favvo eftersom han levt ute många år och farit illa, och kommer därför vara den/de tacksamma som tar hand om honom.

Hawknestgrove
0

putt för vackre KIM!!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

en liten passus… av någon underlig anledning, så har vi fått goda hem åt våra vuxna katter lättare än för de små…. Blocket och Stnb. på blocket har vi haft bra hjärteknipande textger. så det går….. lilla Esmeralda hade vi bara i stödhem 4 veckor och Dante och Divina Ok, de fick vänta i fem månader, men de första två var ju mitt i sommaren. Så bra annonser som uppdateras varje vecka är ett måste.

annebeate
0

Putt för lille söte Kim. Dagarna går och snart är det tisdag.Det får inte bli så att han då måste ut i kylan. Gråter

Transport brukar vi alltid kunna ordna.

Hoppas alla som kan stödjer ekonomiskt Hornbachkatterna.

Hawknestgrove
0

putt för lille Kim!!!!!

Vargtassen
0

Kim äter och dricker som han ska, han är en lugn (lite blyg) kille även smart för han visste vad kattlådan var till för direkt.

När vi skulle ta in honom i transportburen för en åktur till veterinären fräste han en gång men gjorde inga utfall.

Verkar inte svår att få tam med lite tålamod.

tuska
0

Vem har övergivit dej Kim gubben.Förvånad

Hoppas att någon gillar dej lika mycket som jag gör.  Innan tisdag tror jag att någon har fått upp ögonen och ser det jag serKyss

annebeate
0

Kim en liten blyg kattpojke förtjänar att äntligen få ett hem, om än "bara" ett stödhem tillsvidare. Han förtjänar annat än att nu på tisdag sättas ut i kylan igen. Hjälp honom snälla ni!!!

Gullimat
0

Puttar för kisen som aldrig tidigare synts till i dom täta snåren

Vargtassen
0

putt

annebeate
0

putt för lille Kim.

Tisdag är snart här och han behöver ett hem innan dess. Inte ska han behöva komma ut i kylan igen och tvingas fortsätta sitt liv som hemlös utekatt  där framtiden är så oviss.Gråter

Ankie
0

puttar för Kim

Tizzla
0

Hoppet är det sista som överger en…men Kim har nu bara några dagar kvar innan han måste tillbaka ut till det hårda livet vid Hornbach…

Ska han behöva kämpa för sin överlevnad ännu en iskall vinter eller finns det en mjuk soffa för honom någonstans?

annebeate
0

Visst är det bara några dagar kvar nu och värmen och tryggheten kan snart vara över för lille Kim.

Finns ingen hjälp att få? Ska han behöva sättas ut i kylan till ett ovisst öde?Gråter

Vargtassen
0

Denna lilla tjej/kille fick vi in nu i helgen, ytterliggare en katt som inte synts till tidigare..

Han/hon kommer att bli kastrerad nu i veckan.

Återkommer med info.

Hawknestgrove
0

puttar också för de små Hormbachskatterna……

lillmymlan
0

nattputt för kissarna

*Nalle Puh*

annebeate
0

I morgon tisdag kommer lille Kim att sättas ut i kylan om ingen anmäler sig som stödhem åt honom. Det börjar bli allt kallare. Kim har fått känna av att någon brytt sig om honom. Det vore sorgligt om han nu skulle behöva lämna tryggheten och värmen och gå ett okänt öde till mötes. Gråter

Snälla, du som kan öppna din dörr för honom! 

Gläds åt att ytterligare en liten kisse kommit in.Glad

[chouwa]
0

#48: Kanske kan det göras en egen tråd för lille Kim för dem som inte följer denna tråden? Vi kanske även kan lägga ut en blänkare på kattpolisen och omplacering?
Håller tummarna för att Kim skall slippa sättas ut i kylan igen!

gulliver
0

Åh, vilka fina kattherrar ni fångar in Skrattande.

Puttar för stödhem till tjusige Kim och även till nyinfångade vackr* pantern.

Vargtassen
0

Tråkigt nog närmar sig dagen då vi måste släppa ut Kim. Tidsfristen är satt till i övermorgon onsdag kl 16.00.

För att kunna ta in fler katter och kastrera  så att de slipper föröka sig i den tråkiga miljön det är ute på hornbach så är vi tvungna till att göra så här.

Är det någon som känner att de kanske har en plats över för Kim så snälla hör av er innan kl 16.00 på onsdag.

Han är en jättefin kille.

annebeate
0

Finns verkligen ingen hjälp att få för Kim? GråterGråterGråter

Ankie
0

åh men lilla lilla vännen, hoppas det finns plats för han hos nån så han slipper ut i kylan. Finns det krypin där för katterna?

Ankie
0

jag läste inlägg #0, usch det verkar ju inte vara nån bra miljö…

finns detta på face, hittekatter har ju en grupp där med…

annebeate
0

Det vore bra med en egen tråd för lille Kim. Nu börjar det snart bli riktigt krisigt

Lena
0

Jag kan lägga ut tråden på FB.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vargtassen
0

#53# Vi har placerat ut bolådor som de dock inte vill använda, kanske på grund av att de blivit förstörda ett par gånger.

#56# Gärna det.

Var på iFokus kan jag sätta in en tråd om Kim ? Kattpolisen ?

[chouwa]
0

#57: Jag har satt ut två stycken trådar om Kim och länkat till denna sida. Gjorde det tidigare idag.

Vargtassen
0

#58# Tusen tackGlad Var ?

lillmymlan
0

Putt för Kim!

*Nalle Puh*

[chouwa]
0

#59: Djurhem och omplacering.
Vi kanske får lägga den på kattpolisen också, om vi frågar snällt! :-)

annebeate
0

Putt för lille Kim!

Finns där inte någon någonstans i Sverige som kan ställa upp för honom som stödhem? Tanken på att han annars på onsdag ska sättas tillbaks ut i ett trist kallt område gör en så bedrövad. Gråter

Snälla hjälp lille Kim!

LaSadie
0

Om inte vår Lea är en riktig ragata mot nya katter och inte trivs med att dela husse och matte skulle vi vara stödhem. Men i nuläget är det inte möjligt om man ska tänka på de redan permanenta ägarna av oss Gråter

annebeate
0

I morgon onsdag måste lille Kim åter släppas ut i kylan och ovissheten om inget stödhem hittas.Gråter

Snälla hjälp honom!

Tizzla
0

Jag har ju inte varit så aktiv i den här tråden…trots att det var jag som startade den så är det ju Vargtassens tråd…men nu måste jag gå in och säga tack till alla som försöker hjälpa tillKyss

Mitt hjärta blöder för dessa kissar och jag önskar verkligen att jag kunnat ta in dem alla…tyvärr är det inte så…så jag får liksom er andra sitta här och hoppas av hela mitt hjärta att ett hem till den lugne Kim dyker upp! Kanske kunde han tom få flytta ihop med den vackra Myskoliknande kissen i #45Glad som även h*n snart är desperat efter ett hem.

annebeate
0

AKUT AKUT AKUT AKUT

Nu är det mindre än ett dygn kvar tills lille Kim måste släppas ut i kylan Gråter. Kan inte någon ta hand om honom, om så bara för en kortare tid så mer tid ges att hitta ett stöd-/ permanenthem?

Snälla, hjälp lille Kim!

Schniigel
0

Gud vad synd att höra, vid Hornbach i Malmö är ju verkigen inget bra ställe för en liten katt att bo på…

Detta kommer kanske låta hemskt men är det verkligen humanare att släppa ut honom igen, är inte avlivning ett bättre alternativ då? Har vi otur så blir det ju en lika kall vinter i år som förra året och då var det ju många djur som frös- och svalt ihjäl :-/

Hoppas verkligen att det kommer någon nu i sista sekunden och hjälper honom!!

Hawknestgrove
0

stackars kisse… finns inge so kan tain honom lite snabbt<+

tuska
0

Uffa mej det här låter inte gott för kisse, trodde att det skulle finnas någon som kunde förbarma sej över honom.

Då blir det väl att den stackaren får gå vind för våg och frysa i vinterSkrikandes

Vargtassen
0

Det känns extra tråkigt att behöva släppa ut Kim i morgon eftersom det verkar vara få katter kvar.

Den enda i nuläge med säkerhet vi vet finns kvar är en svarttigre hona som vi såg komma bärandes på en unge i somras, hon var på plats när vi fångade den svarta pantern i helgen, tyvärr fick vi inte syn på ungen/ungarna.

Den svartvita och den grå har vi inte sett till sedan i våras, de kan ha flyttat eller förolyckats på den närliggande motorvägen.

Nisselina
0

Putt!

annebeate
0

Timmarna går och risken att lille Kim ska behöva sättas ut i kylan blir allt större.GråterGråterGråter

Stödhem sökes desperat!  Lille Kim ska väl inte i morgon behövas sättas ut i det trista  Hornbachområdet nära en motorväg som nästan ensam katt där.

Schniigel
0

Som jag nämnde: det är verkligen inget kul alternativ men är det inte humanare att avliva honom?

Finns det inte stor risk att han fryser ihjäl om det blir en så kall vinter i år igen?

Kan tyvärr inte ta emot honom själv men det gör ont i hjärtat att höra om det..

tuska
0

Gör en NY tråd om katten Kim. fort som attan

[chouwa]
0

#74: Jag måste hålla med

[chouwa]
0

Med all samlad information och bilder

Schniigel
0

Jag skickar runt information på facebook!

annebeate
0

Tack Schniigel!

Tizzla
0

#73 Kanske har du rätt…men om man avlivar så har man inte gett katten den mista lilla chans.

Han har klarat sig i ett antal år och verkar frisk så chansen finns att han klarar ännu en vinter…risken finns att han inte gör detGråter 

Det är en högst olämplig miljö, men det är en miljö han känner som hemma…i valet mellan pest och kolera…vad väljer manObestämd

Om han släpps ut finns det ju en liten, liten chans att han någon gång kan få ett hem…och som kastrerad borde livet iaf bli lite lättare där ute.

Tack till alla er som engagerar er och sprider informationen!

Vargtassen
0

Den svarta pantern är nu kastrerad, öronmärkt och har fått stronghold/droncit.

Det är en kille på ca 1 år.

Han släpps inte ut förrän nästa helg 24 oktober då han ska vara färdigläkt.

Är det någon som skulle vilja ta hand om honom (Nemo) så pma mig.

Obs! De katter som släpps ut kommer att ha tillgång till mat, vatten och bolådor.

Tizzla
0

En Mysko-brorsa måste det ju nästan vara…eller vad tror niFlört

Hoppas att han kan hitta ett hem innan nästa helg…

Vargtassen
0

Fina MyskoGlad

Schniigel
0

En riktig sötnos!

Hur gick det för Kim? blev han utsläppt eller fick han ett hem i värmen?

Vargtassen
0

Kim har fått ett hem och förhoppningsvis snart transport ditGlad

Schniigel
0

Gud vad skönt att höra :D vart i sverige ska han flytta?

Hoppas att lille Nemo också får det, jag fortsätter att "annonsera" om dom på facebook! :)

Vargtassen
0

#85# Till soso i StockholmGlad

Schniigel
0

Ah okej! vad kul.. nä jag åker sträckan Norrköping-Malmö nästa vecka men ska tyvärr inte upp till Stockholm så då kan jag ju inte riktigt hjälp till :-/

Kul att ha n

Schniigel
0

Kul att han fått ett hem * (säger jag än en gång haha)

Tizzla
0

Hoppas på samma tur för Nemo och dem som är kvar uteGlad

Lena
0

Nu när det löst sig både med hem och resa för Kim, fortsätter vi att hålla tummarna för de andra katterna.

annebeate
0

Jag hoppas att Nemo har samma tur som lille Kim som just nu är på väg till Stockholm  och sitt nya hem.

Förutom kylan är det  en farlig miljö Hornbachkatterna lever i bl.a nära en motorväg, bolådor har tidigare slagits sönder m m .Gråter

Hoppas vi på forumet ska kunna hjälpa lille Nemo.

Ankie
0

är det en katt kvar?

Tizzla
0

Det är flera katter kvar ute, bla en mamma med ungar…och så Nemo som är inne och kastrerad…väntar på hem eller i värsta fall måste bli utsläppt igen…

findusfelix
0

Vi kan ta emot en katt eller fler om det är så, men vi bor i BORÅS…har jag fattat helt fel men finns inte dessa katterna i Malmö? Har någon vägarna förbi så är de dock välkomna Oskyldig

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Tizzla
0

GladFlörtGlad Blir så otroligt glad! Transport måste gå att lösa, det är ju inte världens ändeFlört Vargtassen kommer nog in snart och svarar…det är ju hon som har alla fakta som finns om katterna…

Vargtassen
0

#94# pmar digGlad

Ankie
0

jippi, jippi, jippi…..

MariannE11
0

Glad

emjon
0

Så underbart om det löser sig för Nemo och kanske även en kompis ocksåGlad.

Det känns som det lossnat lite nu för Hornbachkissarna vore ju underbart om någon kunde ta in mamma med ungar också.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Tizzla
0

Findusfelix…fortsätter här så den andra tråden får vara för transportenFlört Du, Mison, Soso mfl har verkligen gjort min dag! Ska fira med ett bad så fort jag vet att Mison är hemma…tills dess får jag dansa…och sjunga liteOskyldig

Två små missar har fått hem…tralalala ???????????

Solo-amici
0

Hej! Jag skulle också kunna ta emot en katt då min katt Bitch behöver en kompis, och ev. vara tillfälligt hem för någon annan. Bor också i Borås.

Vargtassen
0

#101# Pmar dig

Tizzla
0

Nämen…vad är det jag läserFörvånadGladKyss

Solo-amici
0

#103 Rätt människor och djur, vid rätt tidpunkt ? Bifogar en bild på min Bissekatt :) Å, som hon älskar att fotograferas :) Hon tycker hon gör sig såå bra på bild :)

Tizzla
0

Sån tur ska missarna kanske ha iblandFlört

Du…*viskar så hon inte blir för mallig* Hon gör sig bra på bild!

findusfelix
0

Suveränt om flera Hornbach kissar kan få ett hem i Borås,-)

Tizzla
0

Det skulle vara helt underbart…*väntar på uppdatering* Har ni kommit i kontakt med varandra Solo-Amici och Vargtassen?

Håller tummarna för att alla katterna får komma in i värmen…och att de går i fällan snabbt som ögat nu så Nemo slipper sitta och vänta.

Hawknestgrove
0

Ok, men Mison kan inte köra alla. Så nu får vi hoppas på att andra i denna landsända kan åka/köra?

Tizzla
0

Ja Mison är väl värd lite "vila" efter gårdagens långkörning!

Solo-amici
0

#107 Nu har jag pratat med Susanne :)
Hon ville att jag skulle bekräfta att jag är en av de (få) som vill ta hand om en av dessa herrelösa katter. Vilket jag vill!

Mvh Anneli

Hawknestgrove
0

toppen….ja jag vill men kan inte. fyra katter och en sambo och en jämthund på två rum och kök, då är det fullt hus

kattassen
0

#110 Det låter suveränt! Hoppas det går att samordna transporten för dessa katter från Skåne som nu skall resa Västkusten upp till Varberg och Borås.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tizzla
0

JIPPIGladKyssGlad Detta är fantastiskt! TRE Hornbachkatter som fått någonstans att ta vägen på ett dygn…jag är helt överväldigad!

#112 Det skulle ju vara väldigt bra om det gick att samordna! det gäller nu "bara" att det går in några katter i fällor och att någon kan åka med dem när det är dags…*håller alla tummar jag har*

emjon
0

Otroligt bra sååå glad jag blir att det äntligen vänt och blåser lite medvind för VargtassenGlad

Stort tack till dig Solo-Amici som också öppnar ditt hem för en hemlösingGlad.

gustafsson38
0

har mamman med ungar fått hem

kattassen
0

För transporterna se tråden nedan:

Transporter Skåne-Borås

Hawknestgrove
0

Putt för flera resor!!!!

Vargtassen
0

#115#pmar dig.

MariannE11
0

vad härligt att läsa!

[sheserazade]
0

Villket jobb du gör vargtassen

kattassen
0

Var finns katterna som skall till Borås? I Malmö eller Helsingborg? På samma ställe?

Tizzla
0

#121 De blivande Boråskatterna finns i Malmö…förhoppningsvis snart på samma ställe! Dvs när två till har gått i fällan…just nu är bara Nemo inne och de andra är kvar ute vid Hornbach.

Nu när hem finns kommer det ju att göras infångningsförsök så fort det är möjligt. Du kommer säkerligen få pm från Vargtassen imorgon (idag) med info om vilka dagar som gällerFlört

Tizzla
0

Nu är det tumhållning för att katter går i fällor som gäller…tänker inte släppa förrän jag hör att minst två till är inne…oavsett hur lång tid det tar.

piamaria
0

Här hålls både tummar och tassar att katterna förstår sitt eget bästa och går i fällan.  Ta chansen katter att komma in i värmen! Skrattande

Vargtassen
0

I veckan fick vi in en kattkille till (Nicko).

Vi ska försöka få in en katt till innan transporten i morgon fredag som också skall till Borås.

Pengarna på kontot räcker inte till den katten och det finns fler som ska in.

Finns det någon som kan hjälpa till med ett bidrag till dessa katter ?

Tizzla
0

Håller alla tummar här för en katt till…och pengar till kastreringen!

Vargtassen
0

Denna lilla kille/tjej fick vi in i kväll.

Blir kastrerad i morgon och får åka med kattassen till Borås.

Tyvärr ett bur foto.

Tizzla
0

Dags att börja sjunga och dansa igenFlört ????????

Gud så lik Mysko i ansiktetFörvånadKyss

Härligt att det nu finns tre katter som kan få åka till Borås samtidigt.

kattassen
0

Hurra! Det blev en triss i allafall!Skrattande

Tizzla
0

Med snön som vräkte ner här igår natt och regnet som öser ner nu känns det extra skönt att man kan få bli alldeles varm i hjärtatKyss

Stort TACK till Vargtassen och medhjälpare som kämpar på i ur och skur, till findusfelix och Solo-amici som erbjuder några välbehövande katter en varm, torr och trygg plats, till kattassen som kör katterna till sina nya hem…och naturligtvis till er som stödjer katterna med ett ekonomiskt bidrag! Rosor i mängder till erKyssGlad

emjon
0

Kan bara hålla med dig TizzlaGlad

lillmymlan
0

Så himla härligt! Rosor till er alla! Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

och puttr för Hornbachs katter…. psst… jag ska få en tavla till av May Jansson  kanske något för Hornbachs katter?

Tizzla
0

Tack, vilket erbjudande! Naturligtvis vill katterna ha en tavla vid sin matplatsFlört Nä men allvarligt…det skulle vara helt fantastiskt. Pengarna på kontot räcker ju inte för kastrering av den som blev fångad idag…och det är fler kvar som ska in!

Tizzla
0

Nu ska de väl snart vara på väg till sina nya hem…sötbollarnaGlad

Fler hem behövs till dem som är kvar ute…och pengar så att de kan kastreras.

Mysko hälsar att han firade morgonen med att gå runt och spinna, trampa och trycka sig mot mattes hand…samtidigt som han tittade på fåglarna och snön utanför…livet kan inte bli bättre säger hanFlört

Vargtassen
0

Det blev en kille till (Mio) 3-4 år.

Nemo, Nicko och Mio är nu på väg till Borås tillsammans med Kattassen.

Önskar dem alla en lugn och trygg resa.

Ett stort tack till Kattassen som gjorde resan möjligGlad

Tizzla
0

Väntar med spänning på att få höra att de kommit fram till Borås och att allt har gått bra. Hoppas de ska trivas i sina nya hem.

gustafsson38
0

hoppas allt gått bra

findusfelix
0

Här kommer första rapporten från den lilla katttrissen! Resan från Landvetter till Borås gick bra, alldeles tyst och lugnt därbak i bilen, undrar vilka tankar som har fait i deras huvud under tiden….

Nemo har hittat en hög utkiksplats där han sitter och kikar på oss med sina vackra ögon, vilken skönhet!!

Mio den lille nykastrerade har tagit sig ur sin avdelning och krupit längst in i garderoben, dock hann han med ett besök på lådan!!!!

Nicko vill inte lämna sin bur utan han sitter mest och kikar ut men anser att tryggheten i buren är mer värd än allt annat just nu. Jag ställde fram lite mat och då sträckte han nyfiket på halsen så han är nog snart på väg ut,-))

Kommer deifinitivt bli svårt att välja mellan Mio och Nicko…..Nicko är en kopia av våran kille som fick avlivas i våras pga av cancer.

Kan villigt erkänna att tårarna strömmade rejält när jag såg honom!!

Vi kommer att skicka flera rapporter allt eftersom men håll nu tummarna för att alla ska trivas!!

kattassen
0

#139 Vad skönt att höra att den sista etappen också gick bra. Från Malmö var det helt tyst i baksätet så jag tvivlade nästan på att de var vid livFlört

Nicko och Mio tycks vara bröder och likaledes med Kim tror man. De är ju likadana allihopGlad

Frågan är om man delar på bröderna?Obestämd Fast det får ni väl se om de är tajta eller tvärtom.

Lycka till med de små liven!

Lena
0

Härligt att höra att resan gått så bra och att kissarna nu har landat hemma hos dig.

Vill också tacka dig, vargtassen, kattassen och alla andra inblande. Har tänkt mycket på kattassen som åkt så långt under säsongens första "vinterdag".

Tizzla
0

Åh så roligt att höra att allt gått braGlad

Vargtassen
0

Är glad att allt gick braGlad

anebit
0

Så underbar läsning i denna tråd.  

3 st Hornbachkatter som kommit in i värmen och stödhem.  HURRA!

Eloge till alla inblandade!  Ingen nämnd ingen glömd!

kattassen
0

#141 Ja det var ingen rolig resa under förmiddagen söderut. Jag hade änglavakt då jag kom till Frillesås och isgatan var ett faktum. "Någon slags nederbörd" hade bildat ett flera centimeter tjockt lager is på ett par kilometer lång sträcka. Som tur var såg jag detta i tid och hann sänka hastigheten till krypkörning. Strax efter jag passerat blev det totalkaos när summa 13 bilar for runt i såväl norrgående som södergående filer. Det var totalstopp i nästan 2 timmar, men jag hann som sagt passera innan detta utbröt. Hörde hela vägen trafikradion med sin varning om detta.

På hemvägen var det sommarväglag, sol och +9 grader. Det är så märkligt hur det växlar snabbt.

Tizzla
0

Ja det är snabba växlingar och livsfarligt så här års! Har du hört något om hur det gick för dem som råkade illa ut?

Väldigt, väldigt skönt att det gick bra för dig och katterna iafGlad 

Stort tack för att du gjorde denna resa!!

anebit
0

#145   Vad sa jag om dubbdäck kattassen?

Tur att det gick bra iaf!

kattassen
0

#147 Japp det hade varit att rekommendera helt klart åtminstone på de 2 km som det var snö. Resterande 56 km var det torr asfaltFlört

findusfelix
0

Fast du hade ju otur med annat….Tyst ha ha, hoppas det blir bra!!

Tack än en gång för att du körde!!

kattassen
0

#149 Haha, jo det var ju pricken över i-et. Men så snabb behandling har jag aldrig varit med om tidigare.
Tack!!Glad

soso
0

Vad skönt att allt har gått bra!!

Hawknestgrove
0

ja, nu han  jag inte till May idag, men jag lovar, den tavlan, om den kommer och det gör den, den dedikerar jag till Hornbachskatterna….

Vargtassen
0

#152# Så generöst, vet inte hur jag skall tacka digGladGlad

gustafsson38
0

152 va är de för tavla

Tizzla
0

#152 JättejättesnälltKyss

Tizzla
0

Det kommer lite mer pengar till Hagakontot på tisdagFlört

Det finns fler katter där ute som behöver hem! Snälla…någon!?

Snart är vintern här och om det nu ska bli den kallaste vintern på 1000 år så kommer det inte att vara lätt för katterna där uteGråter Mat får de ju…men det är svårare med vatten när det är kallt. De får naturligtvis vatten men det fryser snabbt..vilket gör att katterna söker sig till parkeringen med salt, glykol, olja, bensin och gud vet vad för att få något att dricka.

Vill åter igen tacka Soso som gav Kim chansen till ett liv inneGlad och findusfelix som öppnade sitt hem för Nemo, Nicko och Mio trots att det bara var meningen att hon skulle ha två av dem…så kan det gå…och jag är glad att de tre hamnade hos just digFlört Ni är guld värda tjejerKyss

Schniigel
0

Har ni någon aning om hur många katter som är kvar?

Jag ska hem till Malmö idag så jag kan sätta upp en lapp i trappan där hemma och höra om någon är intresserad av att "bli med kise" .

Om jag skulle få tag på någon som är intresserad vart ska jag då hänvisa dom (nummer eller mail) för det är ju inte alla som har i fokus ;)

Tizzla
0

Inte mycket till aning tyvärrObestämd pga att det är mycket växtlighet och katterna håller sig undan.

De som står i #0 har ju hållt sig från fällorna så de bör vara kvar, sen har en svart och en blå-vit katt synts till senare (troligtvis årets ungar).

Va…har inte alla ifokusFörvånadFlört Det är ju Vargtassen som har koll på katterna så hon får skicka dig ett pm med kontaktuppgifter när hon kommer in och läser här. Skulle ju vara absolut det bästa om hem kunde hittas i Malmö så de slapp åka så långt!

Stort, stort tack för att du vill hjälpa tillKyss

Vargtassen
0

#157# Pm:ar digGlad

Vi tror 4 vuxna, ungarna vet vi inte hur många, vi har sett en.

Vargtassen
0

Redovisning Kim.

Vargtassen
0

Redovisning vacc Kim.

Vargtassen
0

Redovisning Nemo.

Vargtassen
0

Redovisning vacc Nemo.

Vargtassen
0

Redovisning Nicko.

Vargtassen
0

Redovisning Mio.

Vargtassen
0

Redovisning konto.

Tizzla
0

Nu har denna tråd blivit lång så jag startade en ny.

Denna tråd kan låsas.

Debattia
0

Puttar upp för alla kissarna.Vilket fantastiskt jobb ni gör!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

kattassen
0

Hur är läget i kolonin nu? Är där många kvar?Rynkar på näsan

Gullimat
0

Tizzla har bett om att tråden skall låsas, det finns en ny

Lena
0

Tråden låses på TS begäran.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer