Kalle finns nu i himlen
Jag kan nästan inte skriva för mina ögon rinner av tårar!!!
Lille Kalle som tog en bit av hjärta och gjorde det till sitt….
Jag är så ledsen så ledsen så jag vet inte vad.. Trodde ju och hoppades in i det sista men det gick ändå inte. 
, han fick fara…..
Djurskyddet var iväg med Kalle till vet idag. Kalle var gammal, okastrerad, vett trodde han hade gått ute länge länge. Tänderna var i dåligt skick, han hade inflammation, hans huvud var svullet. Hans inre organ hade tagit stryk. Jag vet att jag tänkte på det när jag var där sist att jag tyckte hans huvud det såg mer svullet ut än de andra gångerna jag var där å hälsade på han innan.
De som åkte med han tyckte det var så konstigt att han gick in i transportburen själmant utan att äta blötmaten med lugnade i. Han reagerade inte heller i buren när de åkte med han. Gick även bra hos vett. Kan ni begripa denna rädda och skygga katt som bara fräste när man var i hans närhet. Kan han ha kännt på sig tro.
Men vettes råd var av humana skäl att låta han gå vidare. Det var så mycket som var fel på lilla fina Kalle. Nu när jag tänker på det så tyckte jag att han såg så sorgsen ut när jag satt där med han, precis som han hade givit upp eller han hade kanske ont vad vet jag….många tankar nu….Usch vad detta gör ont!!!!
Det var väl nån mening med att jag skulle vara där med han i fredags hela dagen….
Tänk att en sån liten varelse kan ta sån stor plats och att jag kan känna en sån stor kärlek till en varelse som jag lärde känna i 2 månader. Han har lämnat ett stort avtryck i mig och jag kommer aldrig aldrig att glömma denna fina kisse. Jag som önskade av hela mitt hjärta att han skulle få känna kärlek och få känna sig älskad och önskad i en familj, nu blev det inte så….Så himla ledsen

vad ledsen man blir.
Kalle, jorden menade inte väl för dig och många av dina kattkompisar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

blir så lesen att det ska behöva vara såhär,, men tur han fick somna in hoss vett i en trygg famn o inte i en snödriva ensam ,frusen o hungrig, Kram,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lille gammelpojken…
Men gud så sorgligt att Kalle inte orkade mera. Har hört berättas om andra skygga katter som när slutet nalkas nästan blivit helt tama. Han måste ändå ha förstått att ni ville honom väl och kunde hjälpa honom från hans plågor.
Hade ju önskat att han skulle få vara med om livets goda under några år. Men nu blev det inte så… En ängel kom förbi…
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lille Kalle…… så bra att du fick somna i ro!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie, jag gråter med dig. 
Men tack vare dig fick han vara mätt, slippa frysa sin sista tid och somna in i lugn och ro.
fasst man inte har haft kissen lång tid så känns de..åh man känner med katten..som 8 säger så fick han de varmt åh skönt sin sista tid.åh de va tack vare dig.
kram på dig ankie
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Vad tråkigt att han var så sjuk!! Ankie, du gjorde verkligen allt för Kalle, och tack vare dig lider han inte mer nu.
#6 men hur kan det bli så, vad är det som händer då Lena? Att de nästan blir tama när slutet nalkas.

Tack Ankie för att du gav denna kille en chans till ett nytt bra liv.
Tack Ankie för att du gav denna kille ett värdigt slut i värme o kärlek.
Tack Ankie för att du gav denna kille ditt hjärta! Det kände han!
Tack Ankie!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Bättre kärlek en kort tid av sitt liv än ingen kärlek alls. Du var en ängel som lyste upp en tid av hans liv. En stor kram till dig Ankie!!!
Pälsbollarna i Höganäs
ja ibland kan jag tänka att han inte sprang på mig nåt år tidigare, då hade jag kanske kunnat rädda han. Nu blev det inte så men jag kan ändå inte sluta tänka om…. Tänk när jag såg han strutta omkring där på Flackåker och han såg ut som han var herre på täppan. Han såg verkligen morsk ut och honkatterna var rädd för han, det såg jag. Lilla lilla vännen!!! De gånger jag satt där upp och pratade med dig och du bara tittade på mig. Att det skulle sluta så här…

Jag kommer så väl ihåg första gången jag hörde talas om han, då hade han varit in till grannen och gått genom deras kattlucka och försökte få mat. Jag vet hon sa att det blev ett herrans liv på deras bägge hundar och deras katt, det hade blivit slagsmål därinne. Och jag vet hon sa att innan vi fick ut han…Stackarn!! Detta gjorde han inte bara en gång utan 3 ggr. Jag vet att jag tänkte men snälla nån, det måste ju vara nåt alldeles extra om en katt utsätter sig för det. Han måste ju vara utsvulten. Sen var det igång….Lilla lilla Kalle……du är älskad av mig och de på djurskyddet

Lille Kalle, så sorgligt,
när du Anki gjorde allt och önskade honom det allra bästa.
Ankie din omtanke om Kalle var så rörande. Han kände absolut av din kärlek. Han fick sin sista tid känna av både kärlek och omtanke tack vare dig. Han blev lugn för han kände säkert en inre frid inför sin färd mot det vackra Regnbågslandet.
Stort tack Ankie och en stor kram till dig.
jag vet inte varför de gör så….om de känner något..Tror han kände din kärlek och oro…
hade en superskyggis vi försökt få in i ett halvår. kvällen innan han åkte till veterinären tittade han på mig, började spinna och buffade på min hand…..Det kommer jag aldrig glömma

Lille kissevännen…har t har gått över regnbågsbron där inga sjukdomar existerar..där finns bara kärlek. och innerlig värme…
Förstår så väl att det gör ont, mycket ont..och sorgen tar sin tid..försök att tänka som så att Kalle fick känna sig älskad in i det sista…nu har han blivit omhändertagen av våra kattänglar som väntat på när tiden var mogen för Kalle att komma dit..
Stor och varm tröst-och styrkekram…
Lider med dig Ankie, det är så tungt så tungt att mista en kär vän.