Snälla hjälp mig!
Min katt Egon rymde förskräckt och rädd från den nya lägenheten i rågsved för ca 1 ½ år sedan, och nu har en snäll kvinna hittat en katt utanför hennes arbetsplats som kan vara honom, beskrivningen stämmer på honom men hon har ej fått tag i ett kort på honom, jag flyttade tillbaka till frändefors som ligger ca 50 mil ifrån stockholm så jag kan tyvärr inte åka dit och hålla utkik själv… därför ber jag er om hjälp…
Jag ringde till akutgruppen och de tipsa att jag kunde skriva in här och be er om hjälp, kanske finns någon som bor nära som kanske kan fånga en bild på honom.
Han är creme färgad med tabby mönster på sidorna..runt ansikte och lite men inte mycket kortare svans än andra katter.. hans mormor var en blandning mellan perser , manx och bondkatt. han ser konstant bekymdrad ut och är väldigt skygg..
Adressen han har blivit sedd på är:
Götlundagatan 34 i Hagsätra (Bandhagen)
Jag ber er snälla snälla snälla hjälp mig att finna min älskade saknade katt Egon
OJ!!!!!!! Då puttar vi upp för KAtthemmen söder om Stockholm!!!! OCh för er som bor söder om Stockholm!!! Be damen i fråga att få hjälp av katthemmen i närheten med fälla! Du hittar en lista med länkar till kattehm under länkar här strax under sidhuvudet på sajten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo jag har ringt till katthem och akutgruppen men de bad om ett kort först för att jag verkligen ska se att det är min Egon..och tyvärr så har ej damen lyckats fångat ett kort på honom..
Oj… ja då hoppas vi att det finns hjälp att få av snälla folk i närheten
Annelie98 kan du skicka PM till mig om uppgifter till damen som sett kissen för att få lite mera kött på benen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Oj, här får du proffshjälp!!! Emjon är jätteduktig på sånt här!!!!
Hej kan tyvärr inte skicka pm till dig står att det inte är aktiverat :-/
tack tack tack
Upphittad: Tigrerad katt (Götlundav, Hagsätra) (9879)
http://www.katthemmet.nu/info/katter.php?archive_name=Hittekatter
det går! Om du väljer att gå in via skicka medelande och skriver Emjon i fältet till adressaten
Så nu har jag skickat o/
bra!!!!!
Hoppas det är din kisse som har varit synlig. Damen som sett honom är ju beredd att sätta ut fälla och vakta den v.b.
Håller tummarna!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oj då är det ju toppen
håller också tummarna för att kissen blir infångad
Maggan47
Nu har jag fått ditt PM och kontaktar damen i morgonbitti för som jag hoppas ett möte på eftermiddagen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Du är bara för gullig…….
# 14 åh vad kul att höra! jag hoppas innerligt att TS får tillbaka sin katt. underbart att det också finns omtänksamma och osjälviska människor ibland oss.
Usch börjar gråta.. Vet inte hur jag ska kunna tacka er tillräckligt för hjälpen och stödet, känns så underbart att det finns människor som er..
fast är också orolig över tänk om det inte är Egon? Var ska den lille stackaren ta vägen då…
ta hand om den lille ändå…….
Ja.. den lille kan endå inte va ute i kylan och frysa :( har 4 katter redan men finns det hjärterum finns det sjärterum
Jag håller tummarna att det är Egon! Det låter likt på beskrivningen
.
Tyvärr var det inte Egon, fast den kissen kommer nog hitta hem endå för det var en till som tappat bort sin katt i närheten.. hoppas den kommer hem igen

Vi får hoppas att Egon för länge sedan är upphittad, inlämnad på ett katthem och såld vidare till en underbar familj där han får mycket kärlek.