Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 5047 ggr
Ankie
0

*Låst*Akut, häller vatten å kastar sten efter katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kopierat text från KKS hemsida:

Denna fina katt kommer att skjutas om han går in i fällan. Han är en tamkatt men eftersom människor har hällt vatten på han och kastat sten efter han så är han mycket rädd. Den 7/11 går att läsa att skjutningen av Pelle är uppskjuten några dagar…Kan någon hjäpa denna fina kille.

Kan du hjälpa Pelle så kontakta Birgitta A omgående

birgitta.axelsson@kks.nu

**Jag lägger här in den nya tråd som handlar om fina katten Pelle som så tragiskt blev skjuten under sitt infångande. Jag låser denna tråd och hänvisar till den nya tråden där vi alla kan begrunda, sörja och ta till oss det ofattbara:
**

Katten Pelle skjuten!

Kattassen/ medarbetare

Ankie
0

det står inte vart Pelle finns….

hairballs
0

Har också sett inlägget om stackars Pelle. Han ska finnas i Karlshamn om jag inte har helt fel. En riktig snygging som jag hoppas att någon öppnar sin dörr och hjärta för innan det är försent!!

Jourhemmet
0

Stackars stackars Pelle Gråter

Ankie
0

ja vad är det med folk…har de inget hjärta…..har de tappat det på vägen eller vad är det frågan om…..Gråter jag gråter för att de inte bryr sig om de svaga…..

annebeate
0

Det har nu gått några dagar som det talas om hos KKS så jag har precis mailat Birgitta A för att kolla läget. Hoppas nu han inte redan avlivats för då kan kanske vi här på forumet göra en insats för Pelle. Människor är så grymma.Gråter

hairballs
0

Finns även en hemlös liten hona i Tollarp som riskerar avskjutning om det inte redan skett. Hon finns under Joannas katter. Stackaren ser så mager och sliten ut.

annebeate
0

#6 Jag såg bilderna, lilla kisse. GråterVar redan inlagt i slutet av juli månad.

Ankie
0

men snälla nån, alltså jag fattar inte..är nog inte meningen att jag ska fatta heller tror jag… tycker att det är så jävla ofattbart hur man bara kan göra så här….det är så många så många som riskerar att skjutas, bara avlivas så där, för ingen vill ha de där. De är precis som de är pest…ja vad kan man göra…

Ankie
0

#6 jag såg bilden nu, lilla lilla hjärtat va maktlösa man känner sig. Står att jägare har försökt skjuta henne men hon har lyckats att komma undan….Gråter

katternas
0

man blir så lessen när man läser sånt här..finns de nån här då som kan rädda kissarna

Sidentass
0

men snälla nån….mitt hjärta blöder..varför denna ondska och grymhet gentlemot försvarslösa små varelser..lilla vännen..så rädd, otrygg o ledsen han måste vara..jag önskar verkligen att jag hade möjlighet att försöka att hjälpa honom till att bli en trygg kisse igen…men han skulle inte trivas med ett gäng på sju andra katter..det tror jag iallafall inte…känns som att Pelle skulle behöva ett permanent hem så att han slipper flytta runt efter all denna otrygghet..till ett lugnt hem där man kan erbjuda massor av kärlek. och tålamod i väntan på att han ska återhämta sig…

Snälla någon..som känner någon som känner någon annan…

'putt!!!!!!!!

AgnetaB
0

Handlar väl om 2 saker. I första hand ett akut hem så katterna ej blir skjutna

o sedan hitta ett permanent hem. En död katt behöver ju inget hem. Om de

är hyfsat tama så borde de ju gå före typ förvildade katter även om man

kanske ej ska tänka så.

Sidentass
0

Jomen självklart är det viktigt att han får ett stödhem om det inte finns ett permanent i nuläget..mina ord var av önsketänkande..tycker så otroligt synd om denna misse..bara längtar efter att han ska få komma in i tryggheten..o slippa att flacka runt för mycket sen…

putt än en gång för pelle!

annebeate
0

Ingen som vet något om situationen för Pelle och honan i Tollarp? När man läst något sådant glömmar man inte. Här finns väl forummedlemmar som känner Birgitta A och kanske också Joanna hos KKS.

Alexej
0

fan, man blir så ledsen över alla katter som snabbt behöver kommer in. Hoppas någon ställer upp som nödhem! Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Putt igen!!

annebeate
0

Ingen som vet något om Pelles och honans situation i dag?

hairballs
0

#17 Fick du inget svar från Birgitta angående Pelle heller, för du mailade väl henne och frågade om jag inte minns fel?

Om hon ringer upp så kan du väl fråga? För jag vill också veta, tänker på dem ofta och undrar hur de har det och om de fortfarande lever.

Ankie
0

ja vad man tänker på de, men hon verkar vara svår att nå… säkert mycket att göra för de verkar ha upp över öronen med katter…

[eskils]
0

Finns det någon i Karlshamnstrakten som kan ta in lille Pelle i sitt badrum åtminstone några timmar och kolla om han är öronmärkt. Så han får bli varm och mätt igen.

Sedan kanske något katthem kan bereda en vrå åt honom. Eller polisen? Det verkar ju gälla livet nu!!! Gråter

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ankie
0

ja det enda jag kan göra är att putta å putta, finns det någon som har tid och möjlighet så sprid det vidare…om han nu lever dvs Gråter

Hawknestgrove
0

stackars kisse……..putt hur har det gått?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Birgitta A KKS ringde mig i kväll ang. Svarten Passade på att fråga om Pelle. Han lever och har ett stödhem i Malmö som väntar på honom.Glad Nu ska han bara infångas också, inte lätt han har  bl. forcerat någons kattluckor flera ggr.

Birgitta visste inget om katthonan i Tollarp.

Ankie
0

åh men så härligt då….

hairballs
0

En liten sten föll precis från hjärtat… Synd bara att alla dessa kattöden bygger upp stora stenhögar. Men om Pelle och Svarten snart låter sig fångas så är det guld värt!

Ska maila och fråga Joanna om Mia, om hon fått hem eller fortfarande leker katt och råtta med jägaren.

Ankie
0

ja men visst ja det var hon som hade jägaren efter sig hon med va? Men tänk hur det ska vara…

Sidentass
0

#24 Men så skönt att höra…

hairballs
0

Joanna berättade att lilla Mia har fått komma in i hennes nystartade katthem så även hon går säker nu. Skrattande

Ankie
0

åh men så underbart att höra men då är det pratkatten sonm jag skrev om i en annan tråd undrar hur det går för henne….

Ankie
0

men här har vi FINA FINA FINA Pelle som inte fick leva för nån jävla skjutglad idiot!!!!!!!

Usch va ledsen jag blir………GråterGråter

PUCKON!!!!!!!!!!!!!!!!

hairballs
0

GråterGråterGråter Han som hade ett stödhem väntandes och allt!! GråterGråterGråter

Ankie
0

ja jag blir då så ledsen ja så fy, sitter här å gråter över fina Pelle…. å blir så arg på dessa jävla idioter……

annebeate
0

Det finns nu en särskild tråd med anledning av lille Pelles tragiska död.Gråter

kattassen
0

Jag har i inlägg #0 förklarat om det ofattbara som hänt Pelle och låser därmed denna tråd. Vi fortsätter att bearbeta och sörja Pelle i den nya tråden:

Katten Pelle skjuten!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer