Omstart Dräktig katta behöver hem etc
Den ursprungliga tråden blev kapad så jag börjar om igen.
Kattan är nu inhyst på ett kattpensionat på polisens bekostnad. De som ursprungligen tog in henne ringde till polisen och jag vet inte vad som sagts men den polis som tog emot samtalet kunde inte tänka sig att avliva en högdräktig katta. Därför bor hon nu på ett katt- och hundpensionat ett par hundra meter från mig.
Hur länge polisens frikostighet gäller vet nog ingen lika lite som någon vet vem har ansvaret för att få henne och ungarna placerade. Förhoppningsvis kommer det att stå något om kattan i lokaltidningen för hon som har pensionatet har en släkting som arbetar på en av våra tidningar.
Vem som än har ansvaret för placering lär goda förslag om placering att tacksamt tas emot.
Stackars lilla mamman! Ja hon behöver ju få komma till en trygg plats där hon får stanna så länge hon behöver med bebbarna och allt.
Hoppas någon ängel i trakten dyker upp!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Under de närmaste veckorna får man inte flytta på kattan men det vore ju bra om någon sedan kunde ta över så att kattugarna blir vana att vara med människor mer än de blir på pensionatet.
Förslag för lämpliga permanenta hem för kattugara behövs också för vi får verklige hoppas att det blir några friska krabater som kommer fram om ett par veckor.

puttar för missen, så skönt att hon får bo på pensionatet så länge..
Putt. men om det är polisen, så brukar det vara väldigt kort tid, eller hur?????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men polisen ville ju inte avliva en dräktig katta och han som tog beslutet har just djurärenden som arbetsuppgifter så han borde veta att kattungar inte får skiljas från sin mamma förrän de är 12 veckor.
Men hjälp mig med vad vi ska göra om kattungarna inte mår bra när de föds! Vi måste ju i alla händelser rädda kattan.
#5 Hur menar du? vad man ska göra om ungarna inte mår bra när de föds ?
De ungar som föds missbidade måste man ta bort.

Kan du inte prata med dom och fråga om det är OK att du gör allt du kan för att familjen ska få ett eget hem, stödhem eller vad som nu kan bli aktuellt? Så dom inte avlivar varken mor eller barn. 
Om polisen lämnat katten på kattpanget så betalar dom väl för den i tre månader. Har jag fel där. ?

Jag var och hämtade mamma och fyra ungar på ett pensionat som polisen lämnat in. Katterna skulle få vara kvar där i nio dygn. Det är tre-fyra år sedan, har svårt att tänka mig att tiden katterna får vara kvar, även om det är polisen som lämnat in dom, blivit längre.
Rätta mig om jag har fel.
# 6 Jag menar att om ungarna skulle dö får det inte bli så att det då inte spelar någon roll med mamman från polisens sida.
# 7 Jag känner ju henne som har pensionatet. Hon bor bara 200 m från mig. Ska gå och säga hej till kattan så fort jag hinner.
# 8 Hoppas att du har rätt.
Men är de på ett kattpensionat, eller är de på det där stället utanför Ängelholm dit som polisen tar upphittade hundar?
ja tre månader brukar ju inet vara vad det allmänna betalar för, tyvärr….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#11 Det är i Dalarna
Dalarna? Men fanns inte katten i Skåne?
#10 va bra att du är bekant med hon som har katta, fråga hur länge dom betalar för henne på panget. Jag kan inte bara tagit detta med 3 månader ur luften eller från en dröm. jag måste ha läst det nånstans
Nä det ser jag nu att det var i Mora. Det var den andra kissen jag tänkte på.
Annunaki Kontakta Pia. du som har lite koll på ärendet.