Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3842 ggr
[Anunnaki]
0

Dräktig katta behöver jourhem/permanent hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kattan på bilden har tagits omhand av en kvinna som bor i Mora. Denna katta har varit på drift ett tag men är helt tam. Tyvärr har hon haft ett halsband på sig som hon försökt att bli av med och därför fått in ena benet i halsbandet med följden att det skavt upp ett köttsår i armhålan. Kattan väntar dessutom barn om ett par veckor.

Nu behöver kattan någonstans att ta vägen för kvinnan som har henne säger sig inte kunna ha kattan mer än tillfälligt eftersom det finns fyra andra katter i huset varav två inte vill ha mer kattsällskap. Det blev förstås inte bättre av att en veterinär sagt att det inte går att ha mer än de fyra som redan finns!!

Så var finns det någon som kan ta hand om henne tills hon fått sina barn och tolv veckor framåt eller ge henne ett permanent hem plus ombesörja att barnen får goda hem när det är dags.

PS

Det är samma katta som Avesta katthem har en tråd om och samma katta som jag skrev om på Katter angående faran med halsband.

Tizzla
0

Men går det inte att hitta ägaren…en sån måste ju finnas om hon är tam och har haft halsband?

Mippi
0

Det var jag som skrev om henne igår!Glad

Har Britt-Marie kontaktat dig oxå?

Mippi
0

Jaha var det i armhålan såret satt jag trodde det var runt halsen.

Stackars misse…

Granadina
0

Lilla gummanRynkar på näsan Hoppas att det finns ett hem där ute. Avskyr att vara pâ detta forum och inte kunna hjälpa till…

[Anunnaki]
0

#1 Det fanns ingen info på halsbandet enligt kvinnan. Kanske har det funnits någon som har försvunnit.

Tizzla
0

Men med annonser och lappar…någon saknar henne säkert *hoppas iaf det*

Fast under letandes gång måste hon ju få en trygg plats att få sina små…

kattassen
0

Kolla även på katter.ifokus

Där finns ibland folk som vill ha kattungar och som kanske kan tänka sig att hjälpa en mamms också

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

senappso
0

#0 är du säker på att hon får ungar om ett endast ett par veckor?

Annars finns det ju veterinärer som tar bort fostren, hur hemskt det än är, så slipper oönskade katter att födas. Har ni kollat den möjligheten?

Antar att situationen i Dalarna är lika ohållbar som i övriga Sverige med hemlösa katter.

[Anunnaki]
0

# 8 Det är en veterinär som bedömt att kattan ska få ungar om cirka två veckor och det var i måndags. Den veterinär som det gäller litar jag inte på men nu var det kvinnan som har katten hos sig som for till veterinären. Denna katta är också ett exempel på hur dumt det är att ge sin katta p-piller.

Sidentass
0

Åhhh…stackars lilla kissen..skulle så gärna vilja ta hand om henne..men jag har sju katter..så det skulle inte fungera på något bra sätt..
putt för missen! hon behöver ju få ett stödhem nu innan det är dags att föda..

[Anunnaki]
0

De som nu har katten inne hos sig ömsom gråter över kattan, ömsom vill de bli av med henne och ömsom har de släppt ut henne. Såret har blivit värre men de iddes inte åka hem till mig och få antibiotika trots att jag hade rätt sort och hade pratat med veterinär.

Kattan behöver få komma till ro någonstans inom någon dag.

Hawknestgrove
0

Va f****n…. arma djur! det är inte ditt fel, men hon kunde faktiskt få abort!!!!! Ingen fara med det för i det tillstånd non är, så kan hon ju dels lägga sina ungar ute i kylan, dels inte ens klara förlossningen!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tizzla
0

F-n att man inte bor i Dalarna och har ett ledigt rumGråter Håller verkligen tummarna för att hon får en trygg plats att vara på!

Josefa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#Sidentass

Sju katter är inget att oja sig över…

Ankie
0

josefa är det dina allihop? Så fina de är….¨å så många ….

Josefa
0

Jodu Ankie, jag har många kissebebisar. Fast en del av dem har flyttat till egna hem nu. Fotot togs för någon månad sedan.

Ska tillägga att jag har tillstånd. Ifall någon undrar.

hairballs
0

Hahaha, jag satte min yngsta flicka att försöka räkna dem när jag tyckte att hon klättrade för mycket på mig! Skrattande Men Josefa, får du någonsin sova?

Josefa
0

Suck nä. Trodde det skulle bli lite bättre nu, när ingen behöver flaskmatas. Nu håller de party, när jag går och lägger mig. Och sedan efter någon timme försöker de tränga mig ur sängen.

tuska
0

Du skulle ha 110x2 säng och själv ligga i mittenSkrattande

tuska
0

TS. Har du fått tag på någon som förbarmar sej över kattmamman ?

prodigy
0

#14 Ser helt underbart ut! Fast det måste vara slitsamt måste ditt liv vara mycket rikt med så många kissar! Härligt att alla ser ut att vara sams också…Glad

Josefa
0

Ha, jag har en ganska bred säng. Problemet är att de flesta helst ska ligga på mig eller så nära som möjligt.

tuska
0

# 22  känner så väl igen det där, jag minns inte en natt som jag sovit så där jättebra. Alla katter har sin plats och man ligger som i ett skruvstä.Skrattande

UlrikaD
0

#14 Mina illrar vill komma hem till dig och leka. Massa kattsvansar att jaga ju.Flört

[Anunnaki]
0

Kattan är nu inhyst på ett kattpensionat på polisens bekostnad. De som ursprungligen tog in henne ringde till polisen och jag vet inte vad som sagts men den polis som tog emot samtalet kunde inte tänka sig att avliva en högdräktig katta. Därför bor hon nu på ett katt- och hundpensionat ett par hundra meter från mig.

Hur länge polisens frikostighet gäller vet nog ingen lika lite som någon vet vem har ansvaret för att få henne och ungarna placerade. Förhoppningsvis kommer det att stå något om kattan i lokaltidningen för hon har pensionatet har en släkting som arbetar på en av våra tidningar.

Vem som än har ansvaret för placering lär goda förslag tacksamt tas emot.

Josefa
0

Har inte Gulliver hämtat en del katter på kattpensionat som polisen plockat in? Och Lillan  i Pälsbollarna?

gulliver
0

#26 Det stämmer Josefa, 17 katter blev det innan det inte gick att ta in fler här hemma. Några har fått permanent hem och några finns i stödhem. Det var polisens chefsjurist i Skåne som godkände att KKS tog över katterna.

Imasy
0

Låser denna då TS gjort en ny tråd om katten.

Inlägget är låst för nya kommentarer