Min katt är rosslig i luftvägarna
Sen två år tillbaks har jag en ljuvlig katthona som mina släktingar hittat och tagit hand om innan jag fick henne. På sistone har jag märkt att när hon ligger på sidan eller ryggen och tar ett djupt andetag så rosslar det i luftvägarna, är osäker på om det är i näsan eller halsen. Men det låter som om det är tungt att andas djupare andetag.
I övrigt är hon en kärleksfull, glad och pigg katt. Hon har varit en rymmare innan jag fick henne så hon har varit ute några dygn under vintertid för två år sen. Är det någon har erfarenhet av liknande symptom?
Mycket tacksam för svar.
hitta en sida du kan läsa lite på,,
http://www.veterinaren.nu/artiklar/katt/luftvagarna/lunginflammation-katt/39
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Det är väldigt vanligt med astma hos katt. Hostar hon?
I vilket fall som helst tycker jag att du ska uppsöka en veterinär, helst imorgon, eller iaf i nästa vecka. Katter är duktiga på att dölja andningsproblem genom att ta det lugnare…när man väl märker att de har svårt att andas har det ofta gått väldigt långt
Jag hoppas det inte är något allvarligt med din kisse, men ett veterinärbesök är på sin plats. Lycka till!
då va detta en bra sida ja hitta
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

kattarina: Det var en jättebra sida, tack ska du ha!
Tizzla: Hon är ganska hoppig och alltid på lekhumör, gillar verkligen om att bli jagad genom lägenheten. Hon kan hålla på ett bra tag men blir ganska anfådd efter uppskattningsvis tio minuter, jag har trott att det beror på att hon är innekatt. Men jag ska ändå åka och kolla henne, vill ju att min lilla apa ska må bra.

Och ja, hon hostar inte iallafall!

Ja rusar de omkring som tokar är det inte konstigt om de blir lite andfådda
Men rosslande luftvägar bör kollas upp så att det inte blir något allvarligt av det…blir det allvarligt så blir det ju väldigt allvarligt. Låter som ni har ett gott liv ihop

Åhhh…en Mysko-katt
De är vinnare den där modellen med inbyggd medaljong
Rosslig andning kan oxå bero på att katten har nå fel på hjärtat, beställ tid för en allmän undersökning på din kisse det finns säkert hjälp den kan få. Berätta hur det går.

Jo, jag ska åka med henne till djursjukhuset på måndag. Jag håller er uppdaterade!

#10 Håller tummarna för att det ska gå bra på måndag!