Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 4222 ggr
Alexej
0

Så ser en bandmask ut:)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är såna som växer i din katt….och syns sedan som riskorn på rumpan….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Josefa
0

Jaha, det stimulerar ju aptiten så här på förmiddagen. Bra bantningsmetod. I dubbel bemärkelse.

Gullimat
0

Tyst blir dom så långa, stackars katter som har såna i sina magar

Ligonskrutt
0

Å fy Tyst var inte beredd på att det var ett klipp när jag gick in på inlägget och vad det skulle handla om…men jag tittade självmant vidare så jag får skylla mej själv…en fråga: det är en annan sorts bandmask katter kan ha än den som människan kan få??

Alexej
0

Nej, det är samma. En katt här spydde ut en sån mask en gång. Trodde först att det var en blekt orm. Fast den var inte lika lång. Kanske en halv meter och död.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ligonskrutt
0

#4  oj!  stackars kisse :(  Obehaglig tanke att man skulle kunna smittas av katterna om de har bandmask. (har en aning maskfobi så höll på att svimma häromdagen när en av katterna hemma hade spytt upp en mask (en spolmask tror jag).)

Josefa
0

Nja, men då måste du nog dela byte med katten. Fast klart rå insjöfisk….

[DjurArken]
0

Kattens bandmask smittar inte från katt till människor. De segmenterna som släpps av masken utvecklar inte heller till bandmask om en katt (eller människa) skulle få i sig dessa. Det är gnagarna som äter upp dessa segment, som innehåller tusentals ägg, och som sedan utvecklar sig i gnagarens lever. När gnagaren uppäts av katten så utvecklas larverna till vuxna bandmask i katten. Rolig va? ;)

Sidentass
0

En sån överraskning fick jag på köksgolvet när en av katterna kräktes för några veckor sen - jag ilade iväg till apoteket o köpte maskmedel på en gång! Vidrigt..urkObestämd

Ligonskrutt
0

puh skönt, tänkte att det kunde smittas om man pussar katten tex…

IceJossan
0

Usch, det är så äckligt med magmask!! När man ser de små segmenten som kan komma ut där bak på katten, de små platta "riskornen" som rör sig, så ser det ju inte så farligt ut - de är ju så små. Det är nästan otänkbart att själva maskarna kan vara så enorma och leva innuti magen!!! *URK*

Men vad är det för mask som ser ut som pastaskruvar (fusilli)? Sådana kräktes min katt upp en gång, och det dröjde bra länge innan jag fattade att det var mask, för det såg verkligen ut som halvsmälta och uppluckrade pastaskruvar! Skrikandes

Josefa
0

Hakmask är det väl? Har också haft sådana spyor hos kattungar.