Ägaren tycker katterna är jobbig.....
Finns det någon därute som kan hjälpa, kopierat från svenska katters diskussionsforum:
En dum dum människa som är kompis till en kompis ska avliva sina katter, mamma, pappa och barnet för att dom är för jobbiga ( okastrerade och hon har inga planer på att orka kastrera dom heller).
Info:
Hona
Långhårig, runt 3 år gammal och flerfärgad, kan vara en padda. STOR, väger runt 5 kg. går på p-piller.
Honan skulle trivas bäst om hon fick vara ensamkatt….
Pappa:
Grå vit silver tigrerad/spräcklig. Stor.
sonen:
Svart med vitt på bröstet.
alla är innekatter, keliga, gossiga och jätte trevliga!
Finns i Södertälje.
Gud så trisst! Ytterligare tre katter som är offer för männskors nyckfullhet. Men blir minst av allt glad.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilken människa
Stackars katter,,

Men vad i allsindar!! Vaddå jobbiga..avliva så fort det krävs lite tanke o ansträngning…herre gud..jag blir tokig snart!
Finns ingen respekt för liv någonstans…det är nånting alldeles fruktansvärt hur folk kan resonera..usch..säger jag bara!
Sidentass

Såna människor skulle tvingas ut och hjälpa till när katthemmen fångar in hemlösa katter, eller följa med till ett vanvårdshem el.dyl så kanske de lyckades skaffa sig lite empati.
#3 Det vekar mindre och mindre av respekt för andras liv och egendom numera. Otäck mentalitet!
Vad är jobbig för ngt??? :((( Tycker inte dom ska skaffa djur överhuvud taget då, AAARRRRGGGGG
USC vad arg och ledsen man blir när man hör och läser ngt sådan :(

Usch! Vilka människor det finns! De borde inte få ha katter eller andra djur. Vad ska man göra??? Jag blir så ledsen och arg.
Laddy, sambo med 4kissar
www.katta4strof.blogg.se
Bedrövligt med stor bokstav och fem utropstecken är vad det är. Felet är att det är så många olämpliga människro som blir kattägare…. De har väl fått en söt kattunge till skänks någon gång utan att tänka sig för vad det innebär att ha katt.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

asså det var den sämsta ursäkten jag hört för att göra sig av med sina katter.. Alla katter e jobbiga då o då, mina har varit extremt jobbiga de senaste 2 dagarna men inte f** funderar jag på att avliva dem för det… Snart börjar man undra hur människor e funtade egentligen
När jag läser sådan här tappar liksom min uttrycksförmåga. Stjäl ett citat istället:
"Det är synd om människorna!"
Det är många som defintivt inte förtjänar att ha katt.
//Lena