Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 2322 ggr
CharlotteK
0

När snön faller, vinden viner och kylan kommer..

..tänker jag på alla små som fryser där ute. Men jag känner även glädje för de som faktiskt har tak över huvudet, inga kalla tassar och mat i magen.

Alla vi som arbetar för att minska just denna lilla del av eländet i världen, ta en stund till eftertanke! Fundera över vilka liv som hade varit så svåra just idag om det inte hade varit för dig?

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sovrummet fullt med 11 katter nu. Katter som har förstörd mina tapeter, mina gardiner, som kostar en massa pengar, som har bajsad i mina kläder men också katter som annars skulle vara ute nu och frysa. Kattungar som lekar för fullt nu och som ute inte hade en möjlighet att dra sig undan eller att överleva vintern. Äldre katter med sönderfrusna öron och många år där ute bakom sig och som ligger på fönsterbrädan och tittar ut i snön. Undrar vad de tänker nu?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

bymaruska
0

#1 att du är en Ängel

destiny
0

Tänker mycket på katterna som går ute. Gråter Blir glad över att familjen som sitter på mitt badrum just nu är inne men jag bara väntar på att dom ska flytta vidare hur underbara dom än är. Sen ska vi ut och fånga nästa familj. Och när den flyttat vidare vet jag ytterligare en familj som vi förhoppningsvis ska få in i värmen. Förutom ett par vuxna katter som vi också ska försöka få in. Det är kallt även här nere i södra Sverige nu även om vi sluppit snö än så länge. Men igår regnade det iskalla småspik. Gråter Vi kan inte göra så mycket mer nu förrän det finns stödhem till katterna som redan är inne. Gråter