Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 5479 ggr
Josefa
0

Så här på alla helgons dag....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill jag tända ett ljus för Yrsas lille dödfödde pojke Yngve.

Och för lilla Nora som fick somna in bara 3 veckor pga njurskador efter att ha kämpat så duktig , och hennes lille bror som dog knappt 2 timmar efter att han kom till mig och deras syskon som dött ännu tidigare. Allt pga misskötsel.

gulliver
0

Vilken fin tanke Josefa.

Jag tänder också ett ljus för alla hemlösa katter som lever i misär samt de som blir vanvårdade. Och de kattungar vi haft samt övriga katter som varit sjuka och trots allt kämpande inte klarat sig.

[ingvarisbjorn]
0

Mycket fin idé. Själv sänder jag även en tanke till alla er här inne som kämpar så hårt för utsatta katter. Även om ni inte är helgon per se, så är ni riktiga änglar i alla fall! Oskyldig

Josefa
0

Vill inte heller glömma skadade kissen från Gåsebäck, och alla andra kissar som föds oönskade och dör utan att någon saknar dem.

gulliver
0

#3 Så rätt, så rätt Josefa.

Sagolika
0

Sänder också en tanke till alla hemlösa katter som inte klarat sig och även till våra älskade, numera bortgångna katter som haft ett bra liv, men nu gått över till andra sidan och är mycket saknade.

Inte ens då katter är väl omskötta går det väl alla gånger. Här är ett kort på lille skogkattungen Aramis, som tyvärr fick somna in för några år sedan. Har aldrig glömt honom.

majvi
0

Jag tänder ett ljus för alla katter i världen där ingen människa vet att de någonsin har funnits.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Gullimat
0

Tänder också ett ljus för alla hemlösa misar som inte klarar det hårda livet ute och inte kan klara livet inne för det är för sent att rädda.

Tänker också på Lilla Nora och hennes syskon som inte klarade sig.

Kram till dig Josefa, du som viger ditt liv åt dom små.

[J96H]
0

Har också ikväll tänt ljus för alla kissar och de som arbetar för dessa och på något sätt bidrar till att katter har/får det bra/bättre!

Lite extra tänker jag på min änglakatt Rocky som fick somna in 2004 pga. ren idioti från "uppfödaren"…Rynkar på näsan

Jourhemmet
0

Usch, nu blev det mycket tårar Gråter

gustafsson38
0

åh ja får tända ett ljus för min gama kisse som fick somna in för 1 år sedan..saknar henne varje dag.

gustafsson38
0

även för alla hemlösa kissar som går en hemsk död till mötes.alla dessa kalla vintrar..

kattassen
0

Jag tänder ett ljus för alla kissar som blivit änglakatter och alla som lider i det tystaGråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

anebit
0

Tänder också ett ljus för änglakatterna  Oskyldig och alla stackars hemlösa som går där ute i kylan och hoppas på ett eget hem.  Gråter

Tänder även ett ljus för Rasmus Oskyldig som fick somna in på sin 17 års dag 10-09-31 p.g.a. en tumör i käken  Kyss  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

#13 Ja Rasmus änglakattGråter Självklart går tanken även till honom ikväll!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gulliver
0

Sniff och snörvel Gråter, vilken vacker men sorglig tråd detta blev.

Simson
0

Tänder ett ljus för Simson som blev 17 år o en vecka. Min egen lilla hjälte! Vila i frid du stora kämpe! Dog på Atos födelsedag. Även ett ljus för Simson's flickvän Lisa o hennes "syster".

Tänder ett ljus även för alla oönskade katter som far illa både ute och inne. Alla som dör i onödan.

Tänder ett ljus även för mamma och pappa som dött i onödan pga dåliga läkare.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

gustafsson38
0

åh många tårar å starka känsler här inneGråter

johnnys girl
0

Tänder ett ljus för min älskade Johnny…….saknaden är fortfarande stor.

Tänder även ett ljus för alla katter som aldrig var älskade av någon.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

UlrikaD
0

Du vill jag ta tillfället i akt att tända ett ljus för min underbara Tufsan som kom till mig bara 8 veckor gammal. Som dog fridfullt i sömnen i juli 12 år gammal. Saknar henne någonting oerhört.

Lena
0

Tänder ett ljus - ett solljus från regnbågens land - för alla katter som inte finns bland oss längre.

Ett ljus för alla katter som aldrig riktigt fick en ärlig chans.

För katter som fick leva sitt liv på skuggsidan dit solen aldrig nådde.

För katter som föddes till ett liv som ingen ska behöva leva.

Tänder även ett hoppet ljus att morgondagen ska bli bättre, för katterna och för människorna som har dem i sitt liv.

Vi bygger en bro till en bättre framtid där alla katter ska känna sig älskade och ha sin plats i solen. Vi bygger den till minnet av den smärta som skuggsidana katter fick uppleva, för att deras lidande inte ska vara förgäves.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

#20   Lena så vackert skrivet + vackert foto!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sabbekatt
0

Har inte hunnit läsa denna tråd förrän nu, men jag var ute i går och tände var sitt ljus för mina katter Sabrina och Julle. Jag saknar er…..Gråter

Hawknestgrove
0

Tack, LEna för de vackra orden……… hoppas att vi alla kan lägga en liten sten, eller en liten spik i denna bro…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Crisse-
0

Jag tände ett ljus för min hund som gick bort 25 oktober.