Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 964 ggr
anebit
0

Ännu en kattplågare

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Nej fy för den lede! Nu blir jag galen!!! Fy dj***lar! Der verkar gå en löpeld av djurplågare genom landet just nu. Vilken tur att kissen hittades i tid och att de nu polisanmält brottet. Här har KKS gjort en fin insats igen som vårdar den stackars utsatta kissen! Måtte förövaren åka fast! Vederbörande kanske skulle pröva på att sätta sig själv med buntband runt halsen mitt ute i storskogen?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Sjukt! Men det är ändå bra att tidningar skriver mer och mer om sånt. Vi kan bara fortsätter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Är det verkligen en ökning av djurplågare? Är det inte bara en ökad medvetenhet hos allmänheten och media? Ett ökat allmänt motstånd mot alla sjuka människor som gör såna här horribla saker mot oskyldiga. Jag hoppas att det är medvetenheten som ökar. Det vore hemskt annars!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Efvis
0

J*vla idioter det finns!

Men nån måste ju veta, nån måste ju se att någons röda katt helt plösligt är försvunnen och ser artikeln eller någon måste ju sakna sin röda katt och efterlyser den. Alltså det måste ju bara vara så i dessa fall att någon/några människor vet och skulle kunna (anonymt) tipsa polis, press ja nån som bryr sig. Eller hur?.

Så personens lortiga byk hängs ut tll allmän beskådan och bespottning. Tvi vale!..jag skulle gärna vilja vara den första att skicka iväg en rejäl loska. TViii!

Hälsningar Efvis

modellflickan
0

¤MORR¤ ¤SVORDOMAR¤

Sidentass
0

Fyyy F**N!!!

Vad är det för ligister som går lösa i vårt samhälle!!

Hårda straff till de skyldiga..så att man nån gång för evigt lär sig att man inte kan handskas på detta vis med oskyldiga djur!

Jag blir rasande av ilska, skulle jag ertappa drägglet finns risken att man skulle hamna på hinseberg!

Tusen rosor till kattkommando syd som tagit sig an missen o vårdar den…hoppas innerligt att misse hittar en husse eller matte sedan som kan ge den all den kärlek o trygghet som finns…tror att det hemmet finns…

Sidentass

Lena
0

#3 Det kan säkert vara så att det just nu är en trend hos massmedia att bevaka den här typen av händelser. Bra förståss att det uppmärksammas. Massmedia ger många gånger en skev bild av verkligheten då det är lätt att tro att det bara är det som får utrymme i tidningar och TV är det som händer.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Be27
0

Där finns tyvärr också den risk att det blir värre av att uppmärksammas. Jag så det t ex i Danmark när någon hade börjat tortera hästar. Så snart det hade varit i tidningar och TV exploderade det och inga vågade att ha deres hästar ute då det plötsligt hade blivit "vardagsmat" i hele landet att snitta upp deras genitalier. Der var också de teenagere som gick in i en barninstitution och dödade några kaniner på ett fruktansvärt sät och andra igen som slet huvudet av en svan. Min point är att där finns så sjuka människor der är redo att göra vad som helst för "15 minutes of fame" (även i det dolda) och hittar de ut av att man kan få det vid att göra fula saker mot dyr, ja så gör de det…

Simson
0

#8: Nä men fy f*n!!Skrikandes Finns det verkligen CopyCats inom djurplågeri"branschen" också?!! Kan de inte vara "kreativ" på varandra istället för på oskyldiga djur!! Gråter

Lena
0

#8 Den risken finns säkert också. När det gäller störda individer sker ju tyvärr inte handlandet utifrån ett rationellt tankemönster. Fast det blir ju fel om man ska tiga om det också. Bättre lagstiftning och högre påföljder behövs. Vad personer med den här typen av störningar bäst behöver är olika former av behandlingar. Det ska inte gå att hålla på….

//Lena

Simson
0

#10: När vi "vanliga" tänker rationellt så är det så svårt att tänka sig in i hur ett sånt psyke fungerar och det gör det hela så mycket svårare. Beteendet går inte att förstå.

Bättre lagstiftning är enda som fungerar. Med högre påföljd också. Som det är nu så rinner allt mellan fingrarna med max en smäll på dem.

För männsikor finns det "psykundersökningar" när de misshandlat etc. Finns även det för djurmisshandlare?? Dvs får de också genomgå en "psykutredning"?? Annars skulle väl det också läggas in i lagstiftningen egentligen. Friska är de inte! Behandling behöver de.

Lena
0

#11 Misstänker tyvärr att det inte ses som allvarligt nog för en sådan utredning när någon går lös på djur. Om det gjordes kunde man säkert förhindra att människor drabbas i ett senarte skede. De flesta störda individer som begår våldsbrott mot människor brukar (har det visat sig) börja med djur och sedan gå vidare…. Det gäller att se signalerna i tid.

//Lena

Jenna-Gun
0

*SVORDOMAR*

Simson
0

#12: Tror inte de blir rationella i sitt tankemönster bara för att det gäller människor. De gör nog ingen skillnad på vem de misshandlar. Tyvärr! De går nog, som du säger, från djur till människor. Inte bara de som är "sjuka" utan även helt "friska" typer. Kommer de undan ökar de våldsbenägenheten och sänker ribban på vad de ger sig på.

"We can judge the heart of a man by his treatment of animals"
RALPH WALDO EMERSON ( 1803-1882 )

Polisen och Djurpoliserna i USA samarbetar numera mer eftersom de ser kopplingen mellan droger/misshandel/hundkamper/djurmisshandel. Något "bra"  med erfarenhet iaf.

vanessa
0

#11 Det var en bra fråga, om det finns vård för dem. För det lär det inte göra. Men ska definitivt ta upp det framöver. Det är som en jurist har gått igenom massa misshandels fall mot kvinnor och barn. Hon har insett att djuren som varit involverade i det hela har nonchalerats. Och håller på att ändra inställningen för det inom polisväsendet. För djuren är ofta de första som råkar illa ut, och ofta är det som håller kvinnorna kvar i dessa hemska situationer. Hoppas hon lyckas. För då kan djuren räddas tidigt, och då kan familjen räddas och (oftast) männen straffas. 

Jag tycker att det är bra att det uppmärksammans, för även om det finns copy cats, dåligt uttryck i detta fall, så får folk upp ögonen för det som dagligen omger oss. Åter så vore det bra med projekt REDE. Puttar upp den tråden, snart. För ska man förändra saker, måste man förändra från grunden. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#15 Absolut - REDE-projektet är en bra väg att börja med. Ett himla fint material måste jag säga.

//Lena

Hawknestgrove
0

Morgan, så vitt jag vet, så fick den  kissen ett lyckligt och fint hem, eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....