Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 2241 ggr
Delfinen
0

Kattungar hittades levande begravda

Läste i Hemmets journal om 2 svampplockare som hittade 3 små kattungar som hade begravts levande och lämnats för att dö. Som tur var hade den ena kattungen lyckats ta sig upp så pass så att dennes ynkliga pip uppfattades av svampplockarna.

Kattungarna finns nu hos Katthemet kattstugan som ligger i byn Istorp utanför halländska Horred.

Hur i hel***e kan någon göra så här?  Hur tänker folk? Tänker dom överhuvud taget? Har dom inga som helst känslor i kroppen när det gäller liv?

gustafsson38
0

GråterGråtermen snälla stackars små liv..varför gör människor på detta vis?har aldrig förstått de..vilken tur att dom hittades..stackars dessa kissar..de gör så ont i mitt hjärta att läsa sånt här

Alexej
0

Men var det inte för några veckor/månader?

Fruktansvärd! Tror jag läste nånstans att de trots allt klarade sig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Delfinen
0

#2 Vet inte när detta skall ha skett. Läste om det nu i dag i veckans nummer av Hemmets journal.

Men det kan inte ha hänt för så länge sedan. När artikeln skrevs så var kattungarna mellan 5-7 veckor gammla bara.

Kattungarna klarade sig. Var väldigt kritiskt för den ena som var så utorkad och dålig så den inte klarade att äta själv men överlevde med hjälp och kärlek från kvinnan som  har katthemmet.

Alexej
0

Det hemska är ju också att det finns en okastrerad hona och att nästa kull säkert också begravs levande.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gustafsson38
0

usch för dessa människor..f-n..blir såå argSkrikandes

Delfinen
0

Ja troligen är det som  du  säger Alexej. Har man gjort något sånt hemst en gång finns nog inga spärrar för att göra om det :(

Jag blir både arg, ledsen, förtvivlad och frustrerad….vet inte vad jag skall  göra, vet inte vad jag kan  göra, känner mig bara SÅ  maktlös.