Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 6280 ggr
Debattia
0

Pälsbollarna i Helsingborg !

Startar upp en ny tråd för den andra börjar bli så seg nu.

Länk till gamla tråden!

Brukar redovisa kontot när jag startar en ny tråd men gör inte så den här gången för det är minus 2.300 hos vetten för tillfället så just nu måste vi vänta med att kunna hjälpa fler katter tills vi har fått mer ekonomisk stadga,så att säga.

Det är inte helt mörkt för har hittat några nya permanenta hem den sista tiden för några Pälsbollar och dom pengarna ska komma in på kontot,har också blivit lovad ekonomisk hjälp för Blå farbrorn.

Har också startat upp en hemsida där finns det lite mer ingående info om oss..

http://www.palsbollarna.onatima.se/

Har konto hos Smådjurskliniken DIN VETERINÄR . Ekvändan 2 . Helsingborg. "PÄLSBOLLARNA" Bank-giro 5142-4976.  Måste skriva pälsbollarna  på inbetalningskortet annars går pengarna till kliniken.

Vi är i behov av ekonomisk hjälp hela tiden!!!

Tack alla snälla djurvänner  som skickat pengar ! Det har hjälpt många katter som varit sjuka ,som blivit kastrerade,vaccinerade och märkta.GladDom får möjligheten att var helt klara inför sina nya kattliv .

Stort eller litet bidrag, allt är lika välkommet !

PÄLSBOLLAR I HELSINGBORG !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Den här helgen har varit fylld av smådj*****. Myrro skulle få ett permanent hem i helgen.Vet inte hur jag bar mig åt,men misslyckades två ggr med att få in honom i transportburen ,så var det kört.Väntade till nästa dag och försökte på nytt.Gick inte.Provade med olika sätt. En tjej ställde upp och kom och hjälpte mig,men det gick bara inte.Han är kvar och där blev inget hem.Tack och lov ringde dom Josefa så hon kunde placera en kissekatt där i stället.. Kanske var det ödet ??Myrro skulle kanske inte dit??

Debattia

katterna
0

Hej Lisbeth. Skickade ett sms innan idag. Vet du någon som vill ta hand om en kattfamilj? Finns en på rosenbergsgatan . Vet inte om det är någon katt från kattkolonin som fått ungar? Men fastighetstjejen som ringde ville att kks skulle hjälpa katterna innan dem går steget längre och kontaktar kanske kommunjägaren. Så Birgitta i kks ringde mig och fråga om jag kunde kolla upp kattmamman och ungarna. Så jag ska köra dit imorgon och ser om jag hittar några på den adressen jag fick. Men det behövs stödhem och kattfälla för att rädda kartfamiljen. Hälsningar My

Gullimat
0

Morgonputt innan jobbet

katterna
0

Hej Lisbeth. Det verkar vara kattkolonin som vi hållt på med innan. Jag var där idag. Men då var inga katter där. Jag har inte matdamens nr kvar längre. Men där är fler som matar. Två 80 åringar. Och katterna måste bort innan dem tar andra åtgärder. Hur många katter är kvar där? Hon från Helsingborgs hem snackar om

en mamma katt och fem kattungar varav en är död som blivit påkörd. Men på josefas sida om hennes kattmamma som ej fött än så är där någon längre upp i landet som erbjudit sig. Man kanske kan fråga henne, då josefas kattmamma inte fött än och kan inte transporteras så långt.

Josefa
0

Det hade väl varit bra om mamman hade kunnat åka upp dit, så inte fler av ungarna blir påkörda.

katterna
0

Ja jag har skickat meddelande till hon som erbjöd sig. Hoppas hon fortfarande kan :)

katterna
0

Har skrivit i din tråd ocksånu josefa.

Debattia
0

Det här med kattkolonin låter ju inte bra. Vad jag har förstått skall där inte vara några katter kvar nu.Märkligt????Kan det vara den kattmamman som jag inte fick ta in för vi hade olika syn på saken.Ta henne till mig var liksom inget liv för en katt.Den skulle inte vara fången.. Trodde då det hade ordnats på annat sätt??

Jag har telnr och kan ringa i morgon,kan pm:a dig numret också..

Hoppas hon i Eskelstuna kan ställa upp och hjälpa denna familj ??hÅLLER VERKLIGEN TUMMARNA FÖR DETTA!!!

Det värsta är att man inte kan ta hand om några fler själv på ett tag nu.Gråter Jag har kattfälla,men vi måste ju hitta hem först !!!!!!

Hoppas verkligen vi gör det innan kommunjägarna kommer dit.

Jag hade en familj som tittade på Tigras (kattmamman) ungar här i går. i dag fanns dom inte kvar där.Jag hittade dem på ett helt annat ställe,men nu börjar dom bli så stora så dom kommer springa runt själva snart och då blir det lättare att ta i dem….

Debattia

Debattia
0

Fick ett telefonsamtal med info om att det ska ha ordnat sig för denna kattfamilj.Hoppas verkligen det stämmer…

Debattia

Josefa
0

Men gällde det denna familjen eller den tama mamman med familj?

katterna
0

Det har löst sig för den tama mamman. Körde hon och ungarna till stödhem i Ljungby igår kväll. Men för den skygga mamman har det inte löst sig. Där borde va katter kvar i kolonin. Där var fullt med mat och vatten skålar där

Debattia
0

Hon sa till mig att hon skulle själv ordna det och hade själv bur???????Då var det bara en hona kvar där…

Debattia

katterna
0

Ja hon har en gammal kattfälla. Ingen aning hur många där är nu. Blir ju lätt att fler kommit dit när där är mat. Vilket dem absolut ska ha när där är fler katter kvar där. Menar bara att det kan ha kommit dit fler hemlösa eftersom där är mat och vi inte varit igång med kolonin på ett tag.

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

13.Jag tycker inte detta är klokt och känner mig besviken på mattanten samt en kvinna som bor där i närheten. Jag ville fånga in honan och ta hem den hit till mig, men hon tyckte inte det var något bra liv för en katt,att ha den i mitt sk,katthem utan hon skulle själv fånga in den och ordna det. Det var bara honan kvar och hade hon tagits in så hade där inte varit några fler nu. Sen skulle dom ju slutat satt dit mat .Det är absolut inget lämpligt ställe för katter.Den andra kvinnan skulle meddela mig ifall katten gick kvar där ute men har inte hört av sig alls.Nu fortsätter ju bara problemen där och just nu kan jag absolut inte ta in några fler, måste hitta hem först till de som nu behöver det.

Lite solsken i kattproblematiken är att pengar har kommit in på kontot så nu ligger jag på plus minus noll.

Tack alla berörda till den hjälpen !!

Hoppas på fortsatt ekonomisk hjälp så man kan börja hjälpa fler katter igen.

Har varit och lämnat Pyret hos den duktiga veterinären i dag för titthålskastrering. Dom kostnaderna tar jag från loppispengar jag fått in. Vetten sa till mig ! Var får du alla katter från ?? Jag träffar flera som tar hand om katter men du tar verkligen priset.Ingen annan har lämnat in så många katter till mig !!! Svarade,att då är det befogat med lite rabatt !!Flört

Debattia

Gullimat
0

Det är väl bevis som något vilket jättearbete du-ni gör. kram på digKyss

katterna
0

Ja det är för jäkligt hon/dem gjort på

detta sättet . Vaddå inte värdigt katt liv. Mycket bättre att få bo hos dig än utomhus. Tycker vi ska berätta för henne att helsingborgshem ringt och att detta nu ställt till med problem att dem inte tog in honan. Det var trots allt hon som bad om hjälp från hela början för att hon tyckte så synd om katterna. Hur har det förresten gått för ungkatterna hon tog in från kolonin?

Debattia
0

15.Tänkte efteråt så här: Han tror väl inte jag går och letar upp katter för att kunna besökla honom? Tänker på LenaPH:S sång om killen i affären..Flört

16. Du har ju varit hemma hos mig och sett .Hon tyckte inte om att den skulle hållas inomhus. Att det inte är något liv för en katt..

Det senaste jag hörde om ungkatterna så gick det bra.

Pyret ligger och tar igen sig i kväll.Allt har gått bra hos vetten.Hon har blivit kastrerad,vaccinerad och öronmärkt så nu är hon klar inför sin framtid.

Måste avsluta med en riktig Solskenshistoria !!!

Kommer ni ihåg Picasso som kom till sitt nya hem i Ängelholm.Släpptes ut ur buren.Altandörren stod på glänt och Picasso försvann ut i staden. Detta var i mitten på januari,tror jag.

I dag ringde en kvinna som trodde sig sett Picasso. Hon som lämnat honom i Ängelholm, åkte dit.Satt och väntade i 4 timmar.Så en kvart till.. Där kom Picasso..Han är nu hemma igen i stödhemmet och blir kvar där för all framtid…Glad

Debattia

Josefa
0

OjGlad.

Hur är det med honom?

Gullimat
0

Lille Picasso, man skall aldrig ge upp,hoppas han mår bra

vilda-hilda
0

Grattis, Grattis till Picasso.

Nalle

Debattia
0

Hon la mat på framsätet i bilen och lät dörren stå öppen. Picasso hoppade in och  dörren stängdes.Han var jättehungrig.Sen låg han och spann och klöste på sätet och pratade hela vägen hem.Sista biten låg han på ryggen och pratade..Vilken lycka!!!!Ska bli intressant höra hur det har gått med mötet där hemma med de andra katterna..

Debattia

Gullimat
0

Så bra att han inte var rädd för bilar i detta fallet.

xray
0

Så skönt att lilkissen kommit till rätta igen. Tänk om han hade kunnat prata och berätta var han varit.

Pälsbollarna i Höganäs

katterna
0

Hej debattia. Körde idag förbi kattkolonin. Då jag ser en skölpaddsfärgad katt springa ner från backen. Hon/han hade hängig mage. Jätte fin. Kan det va mamman? Vet du hur kattens teckning ser ut som skulle fått komma hem till dig?Jag körde efter den lite och den gick in på gården bakom buskarna . Där kattmataren bor.

Debattia
0

Det var en sköldpaddsfärgad hona.Då är det hon som fått ungar nu.

Debattia

Josefa
0

Det finns 3 svart/vita honor på Långvinkelsgatan också som har ungar. Var, är det ingen som vet, men två av kullarna är relativt nya medan den tredje är några veckor äldre.

katterna
0

Okej. Då vet jag hur den ser ut nu. Men jag såg inga ungar. Okej. Var ligger det josefa?

Josefa
0

Bakgårdarna  till Långvinkelsgatan som går ner mot centrum/kullagatan.

Debattia
0

Inget av dessa ställen är bra för några katter. Önskar det kommer in fler som kan ställa upp och hjälpa till med vår kattproblematik.Både permanenta hem och stöd samt ekonomisk hjälp.

Sätter in lite kort för att få lite balans i  problemen.

Debattia

Debattia
0

Dom växer de små liven.

Debattia

Lillan7704
0

Åh vad underbart att Picasso är tillbaka!!!!! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Om kattungarna på Långvinkelsgatan hittas av fel personer så blir de nackade om de är tillräckligt små. Annars ringer de kommunjägarn. De här tre honorna som går kvar där, är kvar tack vare att de inte går in i fällorna.

katterna
0

Smarta katter :). Är dem tama eller skygga? Borde kanske göra en tråd till akut hem för dem också?

Josefa
0

De är skygga. Jag kommer inte nära dem. De väntar tills man går därifrån om man lägger upp mat till dem.

Kvinnan som matar dem kan komma den ena honan ganska nära. Hon har i några år försökt fånga in henne när hon är dräktig, men har inte lyckats än så länge.

Det är så mycket bråk om de här katterna. Folk som bor där vill ha bort dem. Men mattanten har skinn på näsan och försvarar dem med näbbar och klor. Alltså hon vill också att katterna ska få ett hem. Hon försvarar dem mot grannarna som vill få dem skjutna, och blir anmäld stup i kvarten för att hon matar katterna.

Jag har varit där ett par gånger förr om åren och tagit in ungar när kvinnan ringt och sagt att nu har jägarn varit där och satt fällor. Dessa ungar har alltid varit snoriga och kletiga i ögonen. Och bitska till tusen.

Debattia
0

För ett bra tag sedan ringde en kvinna till mig för hon ville ha en katt.Efter att ha pratat med henne en stund berättade hon att hon och en väninna matade två honkatter ute på gården.Dom skulle köpa halsband till dem ,men dom skulle få gå kvar där ute. Jag tyckte då att hon först och främst skulle värna om de katterna innan hon funderade på att skaffa någon annan. Tror inte dom fick p-piller heller. Kan det vara något av dessa ställen tro????

Det är också sorgligt att dom matar dem men sen inte gör något mer.Dom kunde väl försöka söka hem,kastrera o.s.v.också.

Likadant dom som hör av sig och meddelar det finns katter där och där.Många ggr tycker dom sen dom gjort sitt och kan slappna av,istället för att hjälpa till och kämpa för katterna…

Debattia

linull
0

PICASSO mår fint han har varit ute och inspekterat sitt revir. Han pratar mycket. De andra katterna kände igen honom. Det finns en vildkatt som bråkar med honom kan ev  vara hans egen pappa som är riktigt sur för här finns inga villiga fruntimmer längre. Picasso gick direkt in i grannens trädgård och kollade poolen så han kan leka med vattnet i sommar. O  vad jag är glad att han är hemma.

Debattia
0

jag vet bara av en vildkatt i hela norden och den heter Linull.Då är väl den katten också en hemlösing som behöver hjälp mån tro.

Skönt att Picasso känner sig hemma och blivit respekterad av de andra kissemissarna.

Debattia

Debattia
0

Det har redan gått en månad sen bebbarna kom till världen och nu börjar dom balansera minsann.

Debattia

Debattia
0

Och äta själva.

Debattia

Debattia
0

Och någon som bara tittar på!

Debattia

linull
0

Vad vad det du skrev fialisa villiga fruntimmer qqqqq eeeee

Debattia
0

41 ! Nu får du vakna linull ! Har inte nämnt något om den kategorin !Tyst

Debattia

Debattia
0

Lite ny uppdatering ang kissemissarna.

Kattungarna växer och frodas och är klara för bra seriösa hem i början på augusti. Pyret är pigg igen efter sitt veterinärbesök med kastrering o.s.v. Öronmärkta pengar har kommit in på veterinärkontot till Blå farbrorn som den nye ägaren vill döpa till Gustaf. Han känner sig mer trygg och hemma nu.kommer och kalar och stryker sig mot benen,ska visa vilken snäll kille han är egentligen.

Josefa ! Fick en av dina kattkillar nytt hem nu i helgen eftersom min trotsfarbror vägrade flytta ???

En positiv sak är att det inte finns fler katter på Ikea-parkering,alla är intagna.

Debattia

Gullimat
0

Måste vara skönt Debattia, att alla katter är intagna på Ikea. Bra jobbat

Debattia
0

Två godingar ! Är lite rädd för att där finns något i sommarburarna som kan skada dem men hoppas verkligen det ska gå bra.Har förr aldrig haft så små i dom här burarna dygnet runt förut.

Debattia

katterna
0

Såna sötnosar :). Mycket bra att katterna på Ikea är intagna. Mycket bra jobbat :).

vilda-hilda
0

Åhhhhhhhhhhhh Sååååååååååå

Nalle

Debattia
0

46.Det känns faktiskt mycket bra att vi kunde hjälpa alla katterna där,för annars brukar det också hända att man bara kan rädda ett antal och vissa blir kvar . En av dem fick ett nytt bra permanent hem direkt,dom andra tre har vi inte hittat något till.En av dem har blivit klappbar. En man brukade ge Ikea-katterna mat.Han tror eller trodde ,vet inte om han har blivit övertygad.att dom blev avlivade.Trodde inte någon ville ta hand om såna katter..

Visst är dom goa de små !!!Mums fille babba !!! Två av dem har haft problem med ögonen så jag har nu baddat ett par dagar och tycker dom har blivit bättre,hoppas det fortsätter på den vägen.

Debattia

Gullimat
0

Längesedan man fick äran att gosa med sådana sötnosar

Det finns ännu värre faror ute, så det blir säkert jättebra.

Debattia
0

Ska jag döpa detta lilla livet till Blåbär ?? Har trott hela tiden det är en pojke,i dag tyckte jag det såg ut som en flicka??????? Den här har varit mest utsatt i ögonen.

Debattia

Lillan7704
0

Debattia:

Jag kommer inte in på er hemsida.. Ligger den nere eller är det något fel här hos mig?

Pälsbollarna i Höganäs

[GunillaR]
0

# 51 - Det stämmer att den ligger nere. Jag har nämligen sagt upp mitt abonnemang hos webbhotellet, det blev för dyrt. Ny sida kommer att läggas upp, men jag måste hitta någonstans där jag kan lägga den.

Den adressen jag har nu är via min portal och det är inte speciellt smart att lägga en kattsida där, så jag ska kolla upp snarast möjligt och lägga upp den igen precis som den var.

Lillan7704
0

Okej. Tack för förklaringen! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag har också legat nere ett tag men ska nu se till att komma igen.

Blå farbrorn har nu blivit kastrerad och hela köret,så nu väntar han bara på att hans nya matte och husse ska komma hem från semestern så han kan flytta hem till dem, så håller jag alla tummar och tassar för det ska gå bra.

Debattia

[GunillaR]
0

# 53 - Vi lägger kanske in sidan igen under min portal som en tillfällig lösning, innan vi vet hur det blir med Debattias nya bostad. Jag har precis föreslagit detta i ett pm till madame.

Debattia
0

kattungarna växer och frodas. Blå farbrorn,numera döpt till Gustaf flyttar till sitt nya hem i dag. Han är ju nu kastrerad,vaccinerad och märkt,med andra ord färdig för sin framtid som huskatt.

Debattia

Gullimat
0

Så söta så.Kyss

Lycka till "Blå Farbrorn Gustav"Kyss

Debattia
0

Nu har jag lämnat Gustaf i sitt nya hem och håller alla tummar och tassar för det ska gå bra.Tog med kameran och tänkte ta kort på honom i nya hemmet men han stack och gömde sig under en säng direkt.Får hälsa på honom om en vecka så där och se om han vill bli fotograferad då ???

Debattia

Gullimat
0

Det är du värd, att få iväg lite kisar till goa hem, och treObestämd till i morgon.

Alexej
0

Ni är så otroligt fantastika allihopa!!!!Kyss

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Vet inte vad det tagit åt kattmamman som jag har tills med ungarna i sommarburen. När jag kommer så springer ungarna emot mig och nu har även mamman börjat göra det,men hon fräser och springer ända fram till dörren och slår emot mig. Hon borde ju blivit tamare i stället för att behöva bli så ilsken. Någon som har erfarenhet av något liknande???

Debattia

Jourhemmet
0

Grattis jag har en helilsken katt hemma jag också. Hon har hoppat genom kattnätet i dörren två ggr för att komma åt de andra katterna.

Debattia
0

Ja, du,,,hon har varit så ilsken i dag så jag har inte kunnat komma åt att tömma sandlådan.

Debattia

Debattia
0

Kommer ni ihåg stallkatterna Sessan och Sussan. Sussan heter numer Tessan. Dom skulle svälta ihjäl eftersom dom inte var önskvärda i stallet. Detta var mamman och hennes dotter. Där fanns också fyra ungar som fick sina egna hem. Sussan hade stora kala fläckar i pälsen p.g.a. loppangrepp,dom hade magarna fulla av fluglarver.. Jag tog hand om dem,kastrerade o.s.v..Har nu varit och hälsat på dem, fick ett kort på Tessan men hon var inte så intresserad av att fotas. Hon har idag en helt underbar glansig päls. Springer ut och in .Ligger hos matte om nätterna, men man får fortfarande inte kela så mycket med henne,hon är lite skygg .Sessan håller mycket till på en bondgård som inte ligger så långt därifrån, hon var mycket sällan hemma, kanske påminner det om hennes uppväxt i stallet.

Jag håller fortfarande på och söker någonstans  dit jag kan flytta.Behöver kastrera tre kissemissar  som jag antingen letar hem till eller försöker ta med mig tills med de andra.

Känner ni för och har möjlighet får ni gärna skicka en slant till veterinärkontot så jag får möjlighet kastrera o.s.v.

Debattia

martdat
0

När ska du va ute ur huset? tycker så synd om dig,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Kan i alla fall bo kvar till sista augusti,sen får jag se men jag håller på och söker hela tiden,hoppas på att ha möjlighet hitta ett hus så jag kan fortsätta hjälpa djuren,men det är inte säkert det blir i Skåne.

Kommer snart vara mer aktiv på sidan för jag har fått möjlighet till en ny dator,den jag har nu går efter golvdraget,eller något liknande, den slocknar rätt vad det är när jag varit inne en stund.

Sätter in lite kort på kattungarna som jag hoppas kunna hitta hem till.Dom är 12 veckor den 1 augusti.Hade ett par som ville ha två men dom ångrade sig och ville vänta för dom ville resa mera ett tag till.Dom är avmaskade,tänker också vaccinera och chipsa dem innan dom flyttar.Någon här inne som vill öppna sitt hem för dessa ljuva pälsbollar?

Debattia

Debattia
0

Ser nu på kortet att dom har något i öronen .Vågar jag ge dem medel mot öronskabb nu eller är dom för små till det?

Debattia

Lillan7704
0

Det är ok när dom är 8 veckor. =)

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Mamman har varit så arg och försvarat sina små mot mig så jag har haft lite svårt pyssla om dem ordentligt men jag tycker hon börjar lugna sig nu.Har förr aldrig varit med om en sån arg mamma katt.

Debattia

Debattia
0

Okey ! Då vågar jag ge dem det nu.

Debattia

Debattia
0

Nu har kattungarna varit till veterinär och blivit undersökta.Det är två pojkar och två flickor. Dom är helt friska och hade ingen öronskabb utan det var enbart smuts dom hade i sina små öron.Jag har fått bort det mesta på dem nu. Mamman är fortfarande mycket arg på mig emellanåt, hon slänger sig på dörren när jag kommer ,fräser och morrar ,gillar mig visst inte alls ibland. Jag får ha en kvast framför mig och  lura henne  bakåt så jag kan komma åt och ge dem mat o.s.v.

Kattungarna har blivit vaccinerade och chipsmärkta. Jag träffade en grannfru hos veterinären och hon sökte efter två kattungar så två av dessa följde med henne hem direkt så nu är där bara två kvar som söker bra hem,Dom har blivit döpta till Blässe och Smillan.

Jag ska hälsa på dem på söndag.

Har varit och hälsat på Blå farbrorn och han har det jättebra med sin lilla busiga pälsbollskompis. Har även hälsat på katten Puma och han har börjat gå ut på altanen och ligger där och slappar i värmen.

Fia-Stina som fick nytt hem för ett par år sedan ska jag nu få rå om i tre dagar när husse och matte ska ut och resa.

Debattia

Debattia
0

Har nu fått igång min nya dator och det är rena himmelriket mot den förra.nu kan jag rulla trådarna snabbt som bara den och det går mycket,mycket fortare.Väntar på lite hjälp för jag kan inte sätta in kort ännu.

Debattia

Hawknestgrove
0

grattis till din nya!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Jag får väl ta och uppdatera lite så här på kvällningen.Tyvärr har det blivit så mycket annat också på sista tiden som måste bearbetas.

Det går bra för kattungarna i sitt nya hem,likaså för farbror Blå.

Sätter in ett kort på Blässe och Smillan som fortfarande inte fått något eget hem.

Debattia

Debattia
0

Två kattungar hittades på en kyrkogård ,dom var c:a 12-13 veckor,en bit från ungarna fanns två skålar med mat som spätts ut med regnvatten. En tjej som jobbar på kyrkogården har tagit in dem till sig under tiden vi söker hem till dem.Dom är heltama så någon har dumpat dem där.Undrar vad det är för människor som beter sig så????

En liten kattunge på c:a 12-13 veckor har sökt sig till en kille som bor tills med en kamphund och dom går inte tills. Det är en liten sköldpadda.Den har nu fått ett tillfälligt stödhem.Jag sätter in kort på henne så fort jag kan och hon behöver också ett nytt bra hem.Undrar om någon också har släppt ut henne till att klara sig själv?

Debattia

Alexej
0

Skönt att du är tillbaka. Saknad dig och dina katter. Hoppas du hittar "drömhuset".

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Tack så mycket Alexej.

Jag är både ledsen ,besviken och mycket förbannad, dels över mig själv.

De två kattungarna som jag placerade i ett som jag trodde var ett seriöst hem, där jag sett och pratat med människan under ett antal år och vet att dom alltid haft djur.Trodde de förstod sig på att mina kattungar behövde bara lite mer tid än katter som är födda inomhus. Jag har ringt och frågat hur det gått, fått till svar att det går bra men dom är rädda av sig.

I fredags får jag veta att dom inte finns där längre utan i ett stort stall, att dom ska bli stallkatter och fånga möss. Jag ville då ha numret till stallet samt åka och hämta dem. Får då till svar att dom är lämnade i andra hand till en tjej som rider vid det stallet, dom vet varken namn eller telefonnummer. Jag fick namnet på stallet Viarps stall utanför Landskrona.

Jag åkte dit ,frågade och letade efter dem. Ingen visste något om kattungarna.Det här stallet visade sig vara seriösa när det gäller katthållningen .Dom ville bara ha tama katter och ville därför inte ha några fler.Dom var kastrerade och fick mat var dag.Dom såg så friska och fina ut.Var till två stall till som inte låg så långt från detta stallet och letade.Ingen visste något och ingen hade sett dem. Jag lämnade hejdlöst ut mitt telefonnummer till alla och dom lovade ringa om de såg några. Väl hemkommen ringer telefonen och en tjej har sett en grårandig kattunge hoppa vid vägkanten, en annan tjej hade förut sett en helgrå vid en vägkant men kom inte ihåg var. Ordnade skjuts och åkte dit igen.Satt där och väntade, där kom en vit och grå kattunge med en mus i munnen, men det var tyvärr inte min.Den såg så säker och hemtam ut så den bodde nog på gården intill.

Jag har nu ringt och ringt men får inget svar hos de som lämnat bort kattungarna. Visserligen  fick jag till svar att de ringde när de hittat namn och adress, men de bör förstå jag vill ha tag i dem snabbt innan de blir helt förvildade,svälter ihjäl ,eller om dom redan är avlivade..

I dag ska en annan familj komam och titta på de två som jag har kvar, vet inte hur det går, men blir bara så rädd att dom också ska hamna i en oseriös familj.

Detta är jättejobbigt !!!!

Debattia

Lena
0

#77 Men fy så jobbigt. Förstår att du är grymt besviken. Det är det där som är så svårt att man inte alltid kan lite på människor. Det kan verka hur bra som helst och sedan blir det endå helgalet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Skrikandes

Vilka idioter! hoppas du få tillbaka ungarna!

anebit
0

Fy Fn såna människor!  Fattar inte varför dom inte kontaktade dig.

Usch får otäcka vibbar att dom inte finns mer Gråter  eftersom dom inte kan ge dig nummret till tjejen som dom påstår att dom lämnat dem till.

Det låter väldigt skumt!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Det är fruktansvärt.Jag vet inte om dom sitter och svälter vid en vägkant eller om dom har det bra,eller om dom lever överhuvudtaget. Fick ett sms att mitt telenr är överlämnat till den som tog dem och anser ärendet vara avslutat samt ett påpekande att dom inte är i min ägo längre.

Finns det någon som är här inne och som rider hos Viarps stall och ser en eller två kattungar så hör av er till mig.

Har även hittat ett hem till de två andra som jag varit och lämnat i dag.Tycker synd om mamman nu för det måste kännas bli av med sina ungar,samtidigt märkte jag idag att när den ena ungen närmade sig henne så fräste hon och motade honom, så kanske hon vill vara i fred från dem också nu.I kväll varken fräste hon eller gick till anfall mot mig vilket hon gjort sen hon fått ungarna.Har aldrig varit med om en sån vaktande mor förut..

Har även hälsat på Blå farbrorn i dag och han är så trygg och hemma nu i sitt nya kem med sin lilla kompis.Han beskyddar ungen. Matte hade stigit på honom en morgon för han är alltid i närheten av henne. Det blev ett bett och matte fick åka till docktorn och få medicin.

Sätter in ett kort på de två som jag inte vet var dom finns någonstans. Dom är nu 15 veckor gamla.

Debattia

anebit
0

Bara 15 veckor och borta!  ,:-(

Usch såna människor!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

förtsår du är besviken, jobbar man med hemlösa så borde folk fatta själva att man vill veta om det inte funkar,, skumt att det nämnda stallet inte visste om dem,,

Ligonskrutt
0

Nej men fy! var det personen som hade dem nu som smsade? Eller missförstod jag? De som du lämnade kattungarna till, hade de tecknat kontrakt med dej?

Gullimat
0

Ingen trevlig granne, henne skulle man vilja läxa upp. Hon måste väl veta vem som tog hand om kisarnaFörvånad Hoppas det ordnar sig

Ocea
0

Hejsan, nu är jag här igen! Denna gången är det en liten 8-10 veckor gammal kattunge som springer lös vid en soppstationen och mack nära Råå Maxi.

Det är en vit kattunge med svart svans och svart på huvudet. Såg första gången igår av min pappa då han tankade, den satt på betongkanten vid en av dem stora gröna avfallslådorna (hjärnsläpp på vad det heter).
Min pappa tipsade mig då han har fått reda på mitt nya projekt i skolan som kommer gå ut på att göra en barnbok för barn om övergivna katter och sommarkatter för att låta dem få in att det inte är bra.

Så jag åkte dit direkt igår kväll med system kamera och allt för att fota den till er men h*n syntes inte till.

Idag däremot såg jag den två gånger. Körde med min pappa för att tanka mammas bil och medan pappa tankade gick jag över vägen och lockade. Såg då bakdelen av kattungen och sen försvann den spårlöst. Bestämde sen med pappa att övsningsköra en stund och sne körde vi dit igen så jag skulle ha koll på vart bussarna stannade. Då såg vi den springa fram till en blå bil som stod där men när vi stannade sprang den iväg. Då trodde vi den sprang in under en av klädinsamlingarna och jag försökte locka med lite plasttrådar men han vågade inte komma ut.

Så jag tänkte höra om någon kan hjälpa mig fånga in den stackaren. Om det är så ska jag försöka övertala mina föräldrar att låta den vara hos oss tills den är stor nog att kunna säljas.

Kommer berätta om mitt projekt lite senare då jag kommer försöka ge ut böckerna senare och låta vinsten gå till bland annat er och andra föreningar. :)

Kontakta mig först och främst här i fokus och så ger jag er mitt mobil nummer.

// Carolina Persson

Debattia
0

Ocea ! jag ska kolla upp om jag kan hitta någon som hjälper dig med infångningen av kattungen….Du kanske behöver en fälla????

Debattia

Ocea
0

Ja, en kattfälla kommer garanterat behövas. Vad vi hittils har sett är det en ensam kattunge vilket oroar oss. För man borde ha sett mamma katt men vi tror tyvärr någon har dumpat den. :/ men jag är i skolan eventuellt bara nu på förmiddagen. Så jag tänkte planera att åka ut med kattbur, mat och sätta mig och vänta på katten.

Debattia
0

Vi har en fälla som du kan låna ett par dagar, sen måste jag fånga in en katthona och kastrera henne .Jag kan ringa dig om du mailar numret till mig ,så försöker vi hitta en tid.

Har fortfarande inte fått något svar om var kattungarna finns.

I morgon kommer Fiastina hem till mig och ska bo här i tre dagar när henens husse och matte tar lite semester.Fiastina var en sk vild katt,alltså en skyggis som jag hittade ett bra hem till för ett par år sedan. I dag är hon en jättefin kissemisse och lever ett bra liv fast hon har blivit lite tjock minsann. och nu ska jag få tillbaks henne på ett par dagar och det ska bli kul faktiskt, fast hon känner inte igen mig nu.Det är hon jag har på min avator.

Debattia

Hawknestgrove
0

Åh putt för den lilla…..

Ocea
0

Den är inte ensam! Upptäckte idag att det är två hungriga små kattungar!

Började locka lite med kattrop som funkat på mina katter. Dem små kattungarna sprang runt på andra sidan stängslet som galningar men icke kom dem närmare än en meter.

Kollade sen där jag la ut kattmat och där var det ren ätit. Efter 5 min förgäves att locka dem tillsammans med min lillasyster la jag ut ny mat till dem och vi satte oss i bilen. Tre min senare sprang båda två kattungarna dit och åt som dem aldrig ätit förut. Kunde till och med gå ut ur bilen och smyga mig fram en bit för att få lite foton. I morgon blir det systemkamera så det inte blir skakiga mobilbilder.

Men det som bekymrar mig mest är att när vi nu åkte hem igen efter konstaterat att vi behöver fixa skål med vatten och mer kattmat såg min lillasyster en större katt. En mager hona misstänker vi som sprang mot där kattungarna lever.

Men efter lite övertalande med min pappa har han gått med motvilligt att om kattungarna acepteras av våra honkatter så får dem bo hos oss tills dem är stora nog att flytta ut. Och allt ska gå på min bekostnad. :) Kommer bli dyrt men jag övertalade pappa att för mig blir det jättebra för mitt projektarbete. Att kunna skriva och rita en mer insatt barnbok om hemlösa katter.

Men kattbur vet jag inte riktigt om jag ska satsa än på med tanke på att dem är i alla fall två kattungar nu. :/

Bilden är i alla fall någon bild på ungarna. En svartvit och en tigrerad. :)

Hawknestgrove
0

ja men fälla är bra att få fast dem i men du bör ha hjälp av någon som är van…

Ocea
0

Jo :O Jag kommer garanterat behöva hjälp att få in dem. I morgon ska jag först på Riskettan på körskolan, men runt halv 12 tiden borde den vara slut och då sticker jag upp dit igen med kattmat och vatten.

Mitt telefonnr är 0734-223494.
Kan nås i morgon eftermiddag men inte nu ikväll för mobilen har slut på batterier.

Alexej
0

debattia är proffs på katter:)

Gullimat
0

Skall du fånga, hämta fällan först innan du matar. Det gäller att dom är lite hungriga

Ocea
0

Dem förökar sig ungarna! Nu var dem tre ungar varav den nya är en långhårig kattunge. :/ Idag kunde jag stå en och en halv meter ifrån dem utan att dem sprang iväg. Varav den fegaste var bara en meter från mig när den skulle springa till maten.
Dem är väldigt nyfikna men inte alls tama.
Tyvärr har mamma gått helt emot att låta dem bo hos oss, men ska ta med henne för att visa henne den långhåriga kattungen.. Blir mamma kär i den finns det en stor chans att den kommer få stanna hos oss resten av livet. :)

Men i morgon är jag i malmö fram till 5 ungefär och sen ledig söndag. Så om någon vill hjälpa mig fånga in ungarna skulle det vara en lättnad för mig. Även om jag tror att dem om några dagar kommer låta mig klappa dem eftersom dem börjar känna igen mig och lyssnar när jag pratar med dem.

Ny bild på alla tre ungarna. :)

Debattia
0

Vilka godingar ! Jag ringer dig i morgon. Lämna in ut den långhåriga till vem som helst och vänta i så fall ett par dagar innan du placerar den om den nu ska någon annan stans.

Hittills går det bra med mina sista kattungar i sitt nya hem.Jag håller tummar och allt att det ska fortsätta så.

Fiastina som jag hittade ett bra hem till för två år sedan är nu hemma hos mig och ska stanna ett par dagar.Så vacker hon har blivit .Sätter in ett kort på henne senare.

Debattia

Gullimat
0

Vem skall ta hand om ungarna?Obestämd

Debattia
0

Jag uppfattar det som att hon kan ta in dem tills hon hittar ett nytt hem till dem.

Debattia

Ocea
0

Ja, om jag lyckas övertala mina föräldrar kommer dem få bo hos oss tills dem är stora nog att få nytt hem. :) 
Har egentligen bara mamma kvar att övertala, då jag själv sagt att alla kostnader kommer jag ta ansvar för, bland annat att jag kommer ha ansvar för deras hälsa och att jag får hem till dem.

Men ring gärna i morgon. :)

Ocea
0

Kattungarna är borta! Puts väck! Syns inte till alls! Antagligen har någon varit och tagit dem eller så har kattmamman bestämt sig att flytta dem. :( Vi körde runt och letade men inga spår efter dem.
Är väldig orolig då jag såg dem som mina små skyddslingar och jag vill gärna att inget dumt ska hända dem. :/

Alexej
0

Kanske de bara gömde sig? Kanske någon/något skrämde de? Men chansen är ju stor att de kommer tillbaka.

Hoppas debattia kan hjälpa dig snart då kanske vi kan samla in lite pengar till vaccineringen?

Gullimat
0

Och sätt mat till dom

Ocea
0

Vi kommer fortsätta lägga ut mat för att se om det äts av det. :)
Och förhoppningsvis har dem bara gömt sig för dte såg ut som det varit vilt liv på soppstationen. Står massor av glasburkar med mat där så folk har väl skrämt dem rätt mycket. :/ Inte bra egentligen.

Men håll tummarna att dem är tillbaka i morgon. :)

Debattia
0

Håller tummarna att dom kommer tillbaks! Jag har också varit ute och letat mina två kattungar.Varit till andra stall i kväll,men tyvärr är det som att leta en nål i en höstack.

Debattia

Ocea
0

Inget nytt om kattungarna, tror inte någon har tagit dem eftersom dem var väldig skygga, men vi misstänker att fotbollsplanen som dem bott vid används igen och att dem när dem klippte gräsmatta eller något skrämde bort kattfamiljen. :/ Ska dit ikväll igen, ingen hade rört maten förra gången så.

Debattia
0

Ochea ! En man ringde mig idag om tre kattungar i Råå som bor på deras tomt. Det var en svart och vit,en helsvart som var långhårig samt en helsvart,dom var c:a 8 veckor trodde han,mamman hade inte visat sig på flera dagar,dom försvann ibland och höll till någon annanstans.Kan det vara dessa kattungar??I vilket fall så behöver dom tas omhand för dom kunde inte behålla dem.Dom lovade ta hand om mamman om hon dök upp samt kastrera henne, men inga kattungar.

En annan man ringde om en kattmamma och en unge som flyttat hem till deras trädgård, dom ska flytta därifrån 1 oktober och har ingenstans att göra av katterna,dom matar dem nu men sen????

Jag har fortfarande inte fått veta något mer om kattungarna som jag placerade.En dag när jag ringde råkade kvinnan svara,när jag presenterade mig så skrek hon hallå,hallå!! Som hon inte låtsades höra mig ,sen slängde hon på luren.Dagen därpå ringde en annan kvinna upp och sa hon hade tagit hand om kattungarna, men jag skulle inte få komma och hälsa på dem. Hon sa dom var i stallet om dagarna och i huset om nätterna. Mycket märkligt eftersom det tar tid innan dom blir så hemtama.Dom verkar alls inte seriösa dessa människor..Tyvärr!!

Debattia

Ocea
0

Det låter som dem, kan åka och hämta om det är så, har varit oroligt och vi har åkt dit och kollat. :) har övertalat pappa. Om det är så ring mig gärna, har tid denna veckan.

Hawknestgrove
0

Vad är det för idiotfolk, som  säger att de kan ställa upp som stödhem och sen uppför sig så?????

Josefa
0

putt

Josefa
0

Putt igen..

Lena
0

Kan de försvunna kattungarna i #81  ha samband med de två kattungarna som dumpats i ett stall. Till tråden Vilsna Kattungar.

Dessa kattungar dök upp i ett stall omkring den 28-29/8.

Lägger in bilderna på Debattias katter här:

Och katterna i tråden Vilsna kattungar här:

Vilsna kattungar

Är det månne samma kattungar?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Jag tror det är mina kattungar.Måste få kontakt med hon som skrivit tråden.

Kattungarna i Råå har fått ett stödhem hos en stor djurvän som får presentera sig själv om h<n känner för det.Mamman får stanna och dom har lovat kastrera henne. En kattunge avled,hade stora sår på kroppen,så den hade varit utsatt för något????

Debattia

Debattia
0

Här har varit visning på huset flera ggr,men än har ingen köpare bestämts. Jag har varit och tittat på ett hus i Hälsingland som är rena paradiset för mig och mina katter. Håller på och lägger bud på det och får besked i morgon om jag får det eller inte… Men det finns säkert smådjävlar med i spelet, för såna brukar alltid dyka upp och ställa till det,tycker jag.

Har varit och hälsat på Puma,han har börjat gå ute också nu,han håller sig bara runt huset och är inte intresserad av några upptäckarfärder.

Har även hälsat på Blå farbrorn och han har det också jättebra,han har en röd liten busig kompis och dom håller ihop ,tvättar varandra och busar.

Jag hade också Fiastina här hos mig några dagar när husse och matte var på semester.Fiastina har bott hos dem i två år nu.Hon är en riktigt bortskämd liten dam. Sista dagen fick jag klappa henne annars var hon reserverad, lilla stumpan.

Nu sitter jag och hoppas på att dom ska lyckas fånga in kattungarna och komma hem till mig med dem i kväll.

Debattia

Ankie
0

Nämen Debattia ska du till mina trakter :), vart är det i Hälsingland då? Jag bor i Bollnäs

Debattia
0

4 mil till Bollnäs,1mil till Söderhamn,6 mil till Hudiksvall…Tyst

Debattia

Lillan7704
0

NEJ! Du FÅR INTE flytta Debattia!!

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

#116 haha men det du var inte lätt den.. jag är ju så dålig på geografi

Debattia
0

Lillan ,det är inte säkert jag får det huset ,men jag måste flytta någonstans.

Anki. Du vet var Natan Söderblom föddes,ellerhur???

Debattia

Ankie
0

Aha, näe men jag googlade på det så nu vet jag om det är dit du ska flytta. Men du ska flytta från Helsingborg till linets landskap Hälsingland?

Lillan7704
0

Jag vet Dabattia… Vi vill inte förlora dig bara!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag spelade lite hemlighetsfull bara. Jag är ju bördig från Trönö i Hälsingland.

Lillan,Sverige har krymt.Jag kommer  fortsätta hjälpa på något sätt fast jag flyttar.Det var ju en kille här inne som skulle köra transporter av katter,han kanske gör det nu.

DET VAR MINA KATTUNGAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Debattia

Lillan7704
0

UNDERBART!!!!!!!!!!!! Vad glad jag blir att du fått tillbaka dom!!!!!!      SkrattandeSkrattandeSkrattandeKyss

Pälsbollarna i Höganäs

Tizzla
0

Fantastiskt! Såå glad att de kom tillrätta och att de i stallet fick hjälp…Glad Vilken tur att de var samma!

Debattia
0

Ja, nu kan jag sluta undra var dom finns och om dom fortfanade finns kvar i livet. Ska även försöka få tag i hon som ringde mig och påstod dom var inne i hennes hus om nätterna och i stallet om dagarna.Tyvärr verkar det vara många katter i det här stallet som behöver hjälp.Jag ska åka dit ,ev i kväll och kolla upp det…

Debattia

Ocea
0

Skönt att höra med rååkatterna! :) Har varit bekymrad eftersom jag inte hört något på länge. Såren kan kanske ha uppstått då dem var vid soppstationen då dem sprang genom staket som var trasigt? Hade varit kul att få reda på hur dem har det nu.. :)

Debattia
0

126. Har hört det ska finnas katter vid sopstationen där fortfarande. Såren har u tyvärr inte blivit av staketet…Kattungarna har det jättebra nu.

Debattia

Ocea
0

Är det fler katter där? Vi brukar tanka där och kolla läget, men kan säkert köra dit och checka idag, behöver ändå ut och övningsköra. :)

martdat
0

Har du polisanmält för dumpningen?

Lena
0

#125 Debattia det finns även billiga hus i Dalsland! Ett litet tips bara!

Det där stallet verkar vara av skriande behov av hjälp med sina katter. Ett TNR projekt hade inte suttit i vägen.

Hur mår kattungarna annars nu när de har landat?

Debattia
0

130.Tack för tipsen! Jag letar ett billigt hus som ligger för sig själv,med några uthus och bra utemiljö för katter.Måste bo någonstans där jag känner några och kan få hjälp med djuren till vette o.s.v.

Kattungarna mår bra ,dom äter enormt glupskt fortfarande och den gråvita känner jag skellet på. Undrar vad dom fått för mat egentligen??? Tyvärr kan jag förmodligen inte behålla dem själva utan måste söka hem till dem sen dom varit hos veterinären.Kan nog kastrera dem nu också. Men nu är jag dubbelt rädd för att dom ska råka ut för något tokigt hem igen…..Kan kanske inte ta alla med mig,men jag hoppas på det.

Jag hittade ett bra ställe men det verkar inte som jag får det,en annan är med och bjuder hela tiden och ger sig inte…

Tänk om vi kunde vara några stycken med samma intressen som skaffade oss ett hus tillsammans.Kanske inte hade varit så dumt,eller?????

Debattia

Gullimat
0

Har dom namn dom små sötnosarna

Debattia
0

Sätter in lite nya bilder på kissemissarna. Kattungarna har blivit kompis med mina övriga pojk och kattflickor nu.Här är Prisse och Sesse.

.

Debattia

Debattia
0

Här är Grayboy och Prisse.

Debattia

Debattia
0

Här är Blueberry.Tänk att dom kom till rätta igen.Helt fantastiskt. Funderar på att försöka behålla dem själv.

Debattia

Debattia
0

Avslutningsvis ett litet upp åt lyftande kort

Debattia

Alexej
0

Underbart att du fick tillbaka dina katter!!!Kyss

Gullimat
0

Blueberry och GrayboyKyss lyckliga kisarSkrattande och vilka fina namn dom fick.

Debattia
0

Här kommer en liten uppdatering på Blå farbrorn. Här ligger han i sitt nya hem med sin kompis.

Debattia

Debattia
0

Dom har det riktigt mysigt dessa  katt herrar.

Debattia

Debattia
0

Matte hade trampat Blå farbrorn på svansen två ggr och han bet henne båda ggr. Första gången fick hon uppsöka läkare men sista gången gick det mycket bättre, bara lite jod på såret. Hon har nu köpt en plinga och satt runt halsen på honom så hon lättare kan höra när han är i närheten.

Debattia

Josefa
0

Så underbart att se. Tänk anmälaren som nästan var lite rädd för kissen.Och nu har han fått en kattkompis också.

Gullimat
0

Heja dig Debattia. Underbart när det blir så bra

Hur går det med flytten

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.