Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2949 ggr
Ankie
0

Nära att köra på katt!!!!

Usch ikväll när vi kom å körde vid sjukhuset så hoppade det upp en katt, men passa katten skrek jag till gubben. Katten kom undan. Sen sa jag så här, bäst att köra försiktigt så du inte kör på nån katt. Men vad händer, det hoppar fram en katt från sidan. Jag skriker igen, men passa katten. Gubben bromsar å girar å skriker neeej, men vi hörde ingen smäll och kände inte att vi kärde på den, vi trodde att vi gjorde det och när vi tittar åt sidan så står katten still och tittar på oss för att sedan springa iväg.

Jag hoppade ur bilen och gick i diket för att leta katten. Gubben kom efter med bilen och lyste, vi hittade katten som satt en bit upp och titta. Gubben gick fram till missen och tittade på den från nära håll, syntes inget och den gick som vanligt. Sen sprang kissen iväg som vanligt. Hoppas nu att det inte är något som kommer efter.

Ja fy tusan va jag blev chockad. Det är så mycket katter som springer där och jag tänker varje gång jag åker där att jag är livrädd för att köra på nån katt…

Lena
0

Usch vilken mardröm för er! Katter lever farligt när de får gå fritt ute på trafikerade vägar. Inte lätt att hinna stanna i ett sådant läge. Vilken tur ändå att det gick bra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

Ja vet inte om jag frågade men tror ni att det kan komma efter på katten eller? Jag tänkte om den blev skadad ändå…….

IceJossan
0

Tyvärr är nog inte de katterna speciellt långlivade, om de är så nonchalanta mot bilar :(