Kan någon hjälpa oss ?
Vi fick ett samtal ifrån en kvinna som har en katt som kommer till henne och som hon matar. Kvinnan arbetar hos en veterinär och talade om att hon matar en till två veckor och sen låter hon avliva den om hon inte hittat ägaren.
Vi vill absolut inte att han ska tas bort men har inget stödhem till den just nu. Finns det någon som kan tänka sig att bli stödhem till kissen och hjälpa oss. Det är en röd hankatt.
Pia
9Liv
Hon jabbar hos en vet. Då kan hon kolla om den är chipad kasterad har skabb, Hon kan väl bjuda till lite och annonsera under upphittad, kolla efterlysningar hos polisen. Har hon gjort allt detta eller matar hon honom bara ?
puttar upp för denna kisse
Jo jag förstod att hon skulle kolla om den var chippad och kastrerad ska tjata lite mer på henne men ändå så behöver vi ha ett hem där den kan få var iväntan på eget hem eller på att vi hittar ägaren.

Putt!! Någon som kan öppna dörren för en misse som längtar in i värmen…har tyvärr knök-fullt här med min septett!
ja har 2 jourhemskatter å mimmi nu..stackars kisse
putt för lille kissen
men snälla nån, konstigt att man inte kan mata katten lite längre när man har börjat då… rätt var det är så står det ju nån där….
Puttar för kissen hemskt om katten ska behöva dö, valde fel ställe….
När det nu pågår försök att hitta jourhem borde kvinnan kunna sansa sig lite till kan man tycka.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
stackars kisse å bli avlivad för inte ägaren inte hittas..usch
Om katten är tam så är det bara att lämna in den på närmsta Polisstation!
Om du hittar ett djur som verkar borttappat eller övergivet ska du kontakta polisen.
Ett djur som är borttappat räknas som hittegods och faller under hittegodslagen. Det innebär att om du omhändertar ett borttappat djur är du skyldig att anmäla det till polisen.
stackars kisse
#10 - fast då hamnar dom på FIA hemmet och jag vet inte om det gör så stor skillnad i vad som händer med kissen…
Fast anmälas ska det göras ändå till polisen, men man kan behålla katten tills ägare hittas. Fast självklart behövs mer tid än 2 veckor:((