Katt sökes (Uddevalla)
Hej!
Det är så att min mamma och hennes man söker en kisse att dela sitt liv med. Vi har tidigare haft utekatter, men tanken är att den nya katten ska vara inne och få komma ut i sele om den vill.
De kraven som finns är att det är en tam och kelig katt, ska fungera med andra katter och hundar, då det finns en katt och en hund i huset (mina djur). Den ska självklart även trivas med att vara innekatt.
Dessutom så ska den finnas i närheten av oss, alternativt att vi kan hjälpas åt med transport. Vi bor i Uddevalla. Finns eventuellt möjlighet att hämta katt i närheten av Öland också, eftersom vi har stuga där och är där då och då.
Vi är väldigt öppna för förslag, och jag har redan kollat runt en hel del här och på de sidor jag har hittat och vidarebefodrat dem till min mamma. Dock skadar det ju inte att fråga här också! :)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
puttar upp för detta.

Min lilla jouris låter perfekt för er. Han älskar våran hund och våra egna katter, fast dom tycker inte det är lika kul då han är så mycket sällskapligare än vad våra gamla surisar är. Han gillar att städa också då han har en förmåga att dra runt disktrasorna i huset. Han tycker tydligen inte jag gör det tillräckligt ofta!
Har precis satt in en annons på blocket på denna underbara, keliga, busiga, gosiga Marshall
Marshall är ju urmysig;)
//Pia
Hej, Tessa i Vänersborg söker akut hem till några kattungar.
Vore underbart om hon kunde få hjälp!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Att ta ut katten i sele är helt perfekt. Min Ludde, som snart är 7 år blir överlycklig när jag tar ner selen. Han älskar hundar, speciellt svarta, men just nu vill jag inte ta ut honom, eftersom det finns en väldigt agressiv dansk-svensk gårdshund här. Hon är understimulerad, kommer aldrig ut på promenader, och ger sig på både större hundar, människor och katter. Ägaren skiter fullständigt i att hundar inte får vara lösa i trädgården. Länsstyrelsen har varit hos honom minst 2 ggr, troligen 3, men för övrigt gör de inget. Bitandet har polisanmälts, men de struntar i det.
Det är väldigt tryggt att ha en innekatt och de brukar trivas tillsammans med både andra katter och hundar, så det går säkert bra. Ännu bättre är det att du vände dej just hit, eftersom det finns många här, som kan förmedla en katt, som passar.
Lycka till!
Mettan
[Omplaceras] Perserhona
Jag hjälper till att omplacera en perserhona.
Hon är renrasig dock utan stamtavla, 4 år gammal.
Hon har bott ihop med andra katter och det har funkat bra just nu bor hon med en hund. I sitt tidigare hem så har ägaren varit elak mot henne så hon tycker det är obehagligt att bli buren men man kan bära henne men hon brukar jama då. Hon är inte steriliserad och inte vaccinerad men avmaskad.
Finns i Motala. Skicka pm så kan ni få kontaktinformation
Sandraaa pm henne om katten
Tack för alla svar, jag och min mamma har suttit och kollat på allt vi kan hitta i närheten nu (även förslagen här), och vi har mailat Trollhättans kattsluss om en kisse där. Nu återstår det bara att se om det blir något av det, och vi får hoppas att de tycker att kissen passar oss! 
Med vänlig hälsning
Trollhättans KAttsluss i all ära, men förut så har de tyvärr haft som krav att katterna de placerar ska gå ut alltså ensamma… inget bra enligt mig.Vet inte om de fortfarande har den dumma regeln. Likaså har Haldens Dyrebeskyttelse också det kravet. Det är därför vi inte samarbetar helhjärtat med dem.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tja, det står ju inte direkt att de ska få gå ute fritt, men det är nog det de menar, nu när du säger det…
Aja, vi får väl se vad de säger, de verkar ju lite udda… När jag läste lite på deras sida så märkte jag dessutom att de har som krav att jourhem inte har egna katter. Seriöst, hur många finns det som är engagerade i hemlösa katter och inte har några egna? Låter väldigt märkligt.
Med vänlig hälsning
ja …. som vi säger här uppe i hörnet… Önska i den ena näven och sk*t i den andra, så får du se i vilken du får mest…..MEn de är bra ananrs… MEn jag tycker det är lite fel att nobba folk som vill ha innekatter. Jag dansar av lycka när folk säger att de ska ha sina katter inne. OCh vi har nobbat folk som vill ha utegående katt på fel ställe helt. det var en gubbe som ringde från centrala Strömstad och ville köpa Dante. HAn skulle gå ut inne i stadskärnan. HAn fick inte köpa katt av oss i alla fall…. Vi har ju kastrerade två små kattflickor kvar. 17 -18 veckor. OCh Uddevalla är ju inte så långt från Strömstad
Vi har kikat på Kattkedjans sida, men när vi satt och kikade runt så tyckte mamma faktiskt att hon skulle föredra en äldre katt. Vi tyckte inte att vi hittade så många katter som passade in, då vi inte vill ha en utekatt, och vi vill bara ha en katt. På många sidor så var det syskonpar eller liknande som bara placerades ut tillsammans. Dessutom var det ju många kattungar, vilket ju är något vi kan tänka oss tror jag, men helst en vuxen.
Sedan så vill man ju att det ska kännas "rätt" när man ser och läser om katten, och då finns det faktiskt inte så många alternativ här i närheten. Konstigt va, att det känns som att det knappt finns en katt för oss… :P
Med vänlig hälsning

Men !!!!!!!
Det måste finnas hur många katter som helst även för er.
Kolla in alla katthemsannonser ni hittar dom här på Hittekatter.
Själv fann jag en perfekt kille på Katthemmet Kompis för 5 veckor sedan. Ligger i Nybro ett stenkast från Öland.
Ni kan läsa om honom på Katthemmets blogg.
Mmmmmmmmm Nospuss på honom
Han har redan varit utställningskatt och införlivats med en hel hög Gamlingar. älst 14:om yngst 10.
Fast vi hade egentligen velat ha en 10-årig vacker hona från Örebro katthem som dock ville vara ensamkatt tyvärr. Gillade att gå ut i sele och tom. åka cykel i ryggsäck.
Så ge inte upp. Lusläs Katthemmens annonser.
Nalle

Finns det inga katter som klarade sig i Stenungsunds kolonin i jourhem?
Kolla dessutom KKS sida, dom har ju jourhem i nästan hela Sverige. Bl.a. Emma har en katt placerad i jourhem i Brastad. Det är väl inte så långt från Uddevalla?
Vi har en del äldre i Skara. Tyvärr har inte många av våra vuxna kommit upp på hemsidan. http://www.evaskatthem.se/
Några vuxna finns hos mig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
En av katterna är rädd för andra katter. Hon är ca 6-8 månader men fortfarande för lite och mager för hennes ålder. Hon är väldigt kelig. Fångades vid stationen där hon hade sökt mat under några veckor. Ingen ägare har hört av sig.
Tydligen så hade de ringt från Kattslussen nästan precis efter att vi hade mailat! Dessutom så bor katten i jourhem här i Uddevalla. Det enda problemet är att de som har honom ska åka på semester, och det ska min mamma och hennes man också, och det verkade vara samtidigt. Känns ju lite dumt att ta en ny katt och sedan åka iväg. Vi bor ju i samma hus, men i olika lägenheter i vårt hus, så det finns ju självklart kattvakt, men att vänta efter semestern vore ju att föredra,
Det där katthemmet i Skara hade jag helt missat! Går det inte vägen med den här katten så ska vi kolla där. Jag blev ju helt kär i många av kattungarna där, haha. Jag skulle kunna ta fyra stycken på stört! 
Att kolla KKS är ju också en idé, Brastad är nära ja. Lite tråkigt bara att det är mycket att kolla igenom för att försöka hitta katter i närheten, men jag ska kolla lite nu.
Med vänlig hälsning

Det låter som god idé att vänta med att flytta kissen till efter semestern. Annars blir han ny i sin miljö och tillika ensam mestadels om ingen bor i lägenheten.
Lycka till med nya kompisen - vem det än blir
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Fick mail från en kvinna här i borås…kanske en bit för dig att åka men i alla fall…hon mailade mig om en katt som är 8 år. Pga. separation "måste" hon avliva katten imorgon. en kastrerad hona…jag har själv inte möjlighet att ta hand om henne men kanske kan vara något för er? kvinnan heter annelie och har telefonnummer: 070-469 80 07

#19 Oj kom hon på att hon skulle separera i går eller?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
hon skrev att hon i ren desperation bokat tid till katten hos vet. hon hade tydligen haft ute katten på borastorget men inte hittat något hem till den…vet inte hur mycket tid eller energi hon lagt på att hitta något hem till den…fick som sagt bara ett mail från henne…
men då är det ju verkligen brådskande för den katten, som skulle avlivas imorrn
får hoppas att hem löses sig här för dessa kissar
Du har redan blivit tipsad här om "mina" kattungar, men vill slå ett extra slag för dem - de är helt ljuvliga. Fortfarande något skygga, men blir tamare för varje dag som går. Vi bor i Vänersborg. Ska så fort jag hinner, lägga ut presentation på hemsidan om ungarna som individer. De ska imorgon till veterinären för behandling av deras rinnande ögon. Det ska vara snabbt åtgärdat. Ungarna ska också vaccineras. De är jättehärliga, leker och sprallar, - svårt att inte bli kär i dem =)
#19 Borås är lite långt ja, men usch vad trött man blir när folk hamnar i situationer där de "måste" bli av med katten på stört. Tror nog att det är väldigt få fall där det verkligen är så. Oftast så kan man få det att fungera om man verkligen vill.
#24 Jag blev helt kär i "dina" kattungar tessa, men det blev inte min mamma dessvärre.
Vi har i alla fall fått ett samtal från Tigers jourhem nu, och vi ska hälsa på honom på söndag! Han lever som innekatt i jourhemmet och det fungerar jättebra tydligen. Nu gäller det bara att se om vi trivs med honom och att han trivs med oss. Annars så fortsätter letandet.
Med vänlig hälsning
Lycka till i letandet…det finns massor med fina och mysiga kissar där ute som behöver och längtar efter ett permanent hem…hoppas ni hittar er favvo. 
#25: Roligt att höra, men trist att din mamma inte delar din uppfattning - men man ska följa sin magkänsla.. Ska inom kort uppdatera hemsidan med mer info om kattungarna. Vill inte att folk skräms bort pga de "uschliga" fotona på ungarna, som togs innan de fångades in. De har idag påbörjat behandling för deras rinnande ögon och kommer enligt veterinär, snart vara som "nya" =) Lycka till med besöket hos Tiger!
tessa så söta de är fast de är krassliga på bilderna. håller med om att bättre bilder borde ge dem mera rättvisa….