Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 706 ggr
morgan_kks
0

Höggravid hona söker stödhem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Någon som kan vara stödhem till denna högdräktiga hona Naquita tagit in (se bifogad bild):

Läs vidare på SKS forum, (lång tråd, se sida 4):
http://kattforum.se/viewtopic.php?t=85825&start=120&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Hör av er i s f!

Morgan

Naquita
0

tusen tack Morgan, var på väg o lägga en tråd här men kollade in i din först..*hoppas på att någon kan ta katten*

Lena
0

Men vilken fin kisse! Synd vi inte flyttat ännu för då hade vi haft husrum för akutkatter. (Blir till sommaren).

Sidentass var beredd i nödfall att hjälpa den andra dräktiga honkatten som det löst sig för. Hoppas hon eller någon annan kan.

Håller tummarna!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HannaAkutgruppen
0

Frågade på katttforum ifall transport kan ordnas..

Lena
0

#3 Ni är underbara i Akutgruppen!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Hur har det gått? Om det inte ordnat sig på något vis så kanske jag kan hjälpa till. Måste dock prata med sambon först. Det är fullt här hemma dessvärre. Men hon ska inte behöva föda ute!

Naquita
0

det har inte ordnat sig än:(

ska ordna en bolåda åt henne nu då jag känner ungarna o hon har "ryckningar" i bakbenen(förvärkar)

Naquita
0

STÖDHEM ÄR ORDNAT OM TRANSPORT TILL VÄXJÖ KAN ORDNAS!!(har tyvärr inte råd med bussen fram o tebax innan lönen kommer)

Lena
0

Vi får sätta ut en blänkare under transport önskas samt även göra det på www.katter.nu

Vad bra att det finns ett väntande stödhem nu. Vilken exakt resväg är det som det handlar om?

//Lena

Naquita
0

hon verkar vara på G :shock:
hon mjölktrampar, har lite ryckningar o andas snabbt..hmm..hoppas de e falskt alarm.

Naquita
0

ronneby-växjö

tussilago
0

hur mycket kostar buss ronneby-växjö? jag kan bidra, inte ska busspengarna vara ett problem när hon nu har någonstans att ta vägen :)

Naquita
0

min syster som pendlar mellan ronneby säger runt 60-70 kronor enkelresa, 140 kronor.

min perserhona har precis haft lunginflammation o min huskatts hjärtmedicin höämtades ut igår så pengarna tryter lite den här månaden:(

kattlover
0

Finns det ngn som kan åka buss med henne till Växjö`Kan hon transporteras per buss i nuvarande tillstånd?  Om det går så meddela gärna på vilket kontonummer man kan bidra till resan.

gubben
0

Men, men tänker ni flytta en hona som håller på att föda? Är det inte bättre att vänta tills hon har fått ungarna eller har jag missat något. Det måste ju bli fruktansvärt stressig för henne att bli flyttad så långt i det läget.

Sidentass
0

Om det inte ordnar sig på närmare håll så är jag beredd att öppna vårat arbetsrum för henne (såsom jag sa när det gällde den andra dräktiga missen)….men bäst för henne är kanske om akuthemmet finns närmare där katten befinner sig….sen som någon skrev här tidigare, är hon i födsloarbete är det nog lämpligast att låta bli att flytta henne nu…

Sidentass

Lena
0

Nej om födlsoarbetet är på gång är det naturligtvis inte lämpligt att hon flyttar just nu. Bästa i så fall att vänta ett tag. Vad bra att det ser ut att ordna sig i alla fall med hjälp till transportkostanaden.

//Lena

tussilago
0

--> 12

om ni ska flytta henne så kan jag betala för bussresan, inga problem! jag vet inte hur mycket jag hinner kolla in under kvällen men ska göra mitt bästa. jag har seb, så har du också det så kan ju pengarna gå över direkt! pm:a mig ditt kontonummer i så fall!

Alwyn
0

Ja låt henne föda nu i lugn å ro och vänta innan ni flyttar henne.

Naquita
0

vem har sagt att hon ska flyttas under förlossningen?

om hon börjar föda ska hon självklart inte flyttas någinstans, men än har hon bara förvärkar o de kan komma en vecka innan.

jag håller koll på henne,tro inget annat. har varit med om 4 kattförlossningar innan o lärt mig se tecknena:)(men ibland går de fort hihi)

jag kan lämna henne i växjö tidigast onsdag(eller måndag förmiddag ) jobbar dag måndag o tisdag sedan e jag ledig hela veckan,

Lena
0

#19 Det blev nog en missuppfattning i tråden. (Blir det väldigt lätt när man kommunicerar skriftligt har jag märkt).  Men vad bra ändå att det verkar lösa sig med allt nu.

//Lena

kattlover
0

Hur har det gått?

Naquita
0

det har löst sig. imorgon åker katten till sitt stödhem

Engla
0

Vad skönt att höra! Du får hålla oss uppdaterade hur det går med hennes ungar.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
0

Jättebra att det ordnat sig för den gravida missen!

Hoppas på bilder av de små bebisarna sedan………………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Härligt att höra att hon nu fått ett stödhem! Hoppas också få se modern och bebbarna sedan!

//Lena

Sidentass
0

Åhh vad härligt att det ordnat sig!! Så glad man blir:-)

Sidentass

camillasigge
0

Ja, vad skönt att det ordnade sig för den här missen också , å vad härligt, 

Camilla

morgan_kks
0

Kanske någon kan hjälpa denna McDonalds-hona som ni kan  läsa om här:

http://kattforum.se/viewtopic.php?t=102596

Så synd, såg paddan redan förra året med hennes första kull men plötsligt försvann de men honan nu tillbaka på nytt dräktig. Någon som vet någon… Ville inte starta ännu en ny tråd om detta då KKS redan har väldigt många trådar här Ledsen

Engla
0

Men det är väl jättebra om du lägger ut den, Morgan!!! Gör det!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Naquita
0

allt är bra med henne, ivläll åker hon:) hon var inte lika långt gången som jag trodde hon har nog någon vecka eller två kvar men nu ska hon få åka till sitt stödhem och spendera resten av sin därktighet i lugn och ro:)

Sidentass
0

så jätteskönt att det ordnat sig så för henne..

Sidentass

Lena
0

#30 Toppenbra att det ordande sig! :)

//Lena

Naquita
0

nu är hon på väg till sitt nya stödhem och mina katter slängde sig i sängen när sovrumsdörren öppnades igen;)