En barnbok om hemlösa katters historier
Hejsan, mitt namn är Carolina Persson. Jag jobbar med ett projekt i skolan och bestäme mig att göra något för hemlösa katter då jag själv blev insatt för ett år sen när min egna hankatt försvann och jag la upp annonser överallt.
Men tillbaka till mitt projekt.
Eftersom jag är bildestet och har sedan jag var liten skrivit massa små historier ville jag jobba med en barnbok och jag ville göra det till en vettig sak. Jag vill få barn att förstå att man aldrig ska överge sina katter. (T.ex sommarkatter). Jag kommer försöka leta upp ett företag som vill ge ut den och att 50 % i alla fall av inkomsten ska gå till just hemlösa katter.
Är det ingen som vill ge ut den kommer jag själv få den tryckt och sedan försöka sälja böckerna.
Men eftersom jag vill att historierna eller historien ska vara sann så vill jag höra med er här, på Hittekatter i fokus om historier.
Självklart kommer jag skriva vem som berättat det för mig, det enda jag kommer ta credits för är bilderna jag gör. :)
Och om ni tycker den här har hamnat fel så får ni ursäkta. Visste inte vart jag skulle lägga denna.
Och självklart kommer jag uppdatera er om hur det går. Är inne här och checkar varje dag så jag ser när jag får medelanden.
Mvh Carolina Persson
Vilken fin idé 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Toppenfin idé!! Önskar dig all lycka med att få den utgiven.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg. Det är en jättebra idé du har. Att hitta olika sätt att nå ut till barn tror jag är den bästa vägen att gå för att få en ändrad attityd till stånd för hemlösa katter.
Du har kommit till rätt sida för här finns det hur många kattöden som helst att läsa om. Om du tittar runt bland inlägg och artiklar är jag säker på att du hittar en hel del material till din bok.
Lycka till! Vi vill gärna följa ditt arbete och sedan köpa boken när den blir klar.
Minns en liknande bok som kom ut för några år sedan. "Ensamast i världen" tror jag den hette.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Önskar dej allt lycka till med skrivandet..mycket fin idé!!
Superfin idé! Lycka till, + köper så klart. :-)
Och tack Lena #3 för tipset, Ensammast i världen - hittade den gm att googla, av Magda Eggens 2003.

Mycket bra idé
. Köper också gärna minst en bok och håller tummarna för att du kan få den utgiven.
Väntar med spänning på uppdateringar från dig hur det framskrider med ditt projekt.
Ocea….Superbra ide tycker jag. Tror att många här kommer att både köpa och sprida info om att boken finns till salu när den är färdig.
Angående detta med förlag så kan jag tippsa om Vulkan om du inte redan vet om det. Kostar inte dig ett öre att trycka din bok då det är köparen som står för den kostnaden 

Jättebra idé. Kommer absolut att köpa ett ex. Det finns mycket inspriation på denna sajt eller om du surfar runt på olika katthems hemsidor.
#5 Vi har boken till salu hos oss på Sth Katthem. Magdalena Eggers som skrivit boken har suttit i koncentrationsläger och berättade för oss att boken egentligen handlar om sina upplevelser och om främlingsfientlighet
"Liten svart kattunge blir övergiven. Efter diverse äventyr blir han kompis med vit kattunge som har en familj som älskar henne. Förädrarna i familjen vill jaga iväg den svarta kattungen, men flickan i familjen säger att han också behöver ett hemoch kärlek. Svarta kattungen får flytta in och blir lika älskad som den vita kattunegn.
Sensmoralen är att vi ska sträcka ut en hand till den som inet har någonstans att ta vägen.
När vi ville sälja hennes bok på katthemmet blev hon först lite förvånad. Hon hade inte tänkt tanken att den kunde hjälpa övergivna katter, men samtidigt såg hon logiken och blev väldigt glad att hon även kunde hjälpa utsatta djur.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
En jättebra idé! På Wikkibloggen finns många katthistorier… Du kan få låna inspiration där - men du kan få leta, för bloggen innehåller SÅ mycket. *fniss*
Har köpt en annan bok "Ett kattliv"via Djurskyddet Mariefreds katthem - också med en hittekattsberättelse, och författarinnan Hjördis Piuva-Andersson hade tecknat och tryckt boken och gett sitt barnbarn Gabriella att sälja till förmån för katthemmet.
Så lycka till med författandet! Jag tror säkert att din bok kan bli bra också!
Mew2
Varför inte beställa ett ex av Stockholms Katthmem's kalender för 2011! Där finns gott om kattöden att spinna vidare på….. Vill du läsa en bok som visar hur en hittekatts öde kan påverka en hel bygd o fick ringar på vattnet långt utanför landet så kan jag rekomendera boken om bibliotekskatten, Dewey.
Liten uppdatering.
Bilder kommer när jag gått igenom min text.
Blev en saga jag själv skrivit om en sommarkatt som blir övergiven och hur det gick. Det kommer även vara en lycklig historia med där i. :)
Men så länge lägger jag upp en bild som gjordes med datamusen idag, hade lite tid över bland alla mina bilder och gjorde en halvslarvig bild men är ändå nöjd. :)
Ursäkta om bilden är stor. :/

#11 Jättefin!
Underbart!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Otroligt snyggt! Du har talang! *spinner*
Mew2
Underbart, vackert, gripande - begåvat! *nospussar*

Jättbra idé! Underbar text och bild i #11. Kommer garanterat att köpa en eller flera böcker av dig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
jag med!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det var en gripande text med bild som du har skapat! Jättebra!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"