Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3264 ggr
gustafsson38
0

kontakt person halland

ja skulle vilja bli kontakt person i halland..

gustafsson38
0

puttar..de behövs ju hjälp

UlrikaD
0

Hur menar du med kontaktperson? Kanske bara jag som inte förstår. För någon förening?

gustafsson38
0

för jusst katter som kommer in under halland..leta jourhem å s¨å

HannaVastervik
0

Har vi kontaktpersoner för olika landskap här? Förstått det som att landskapsgränserna inte spelar någon roll härinne, brukar ju ordna sig ändå =)

gustafsson38
0

ursäkta att ja fråga.

Hawknestgrove
0

det kanske kan vara en ide att spinna vidare på lite???? Brainstorming kan vara väldigt nyttigt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gustafsson38
0

vadå

HannaVastervik
0

Absolut. Var inte menat som något elakt mot dig gustafsson heller om du tog det så.

gustafsson38
0

men de behövs ju hjälp..de är ju såååå många katter..men ok..

Hawknestgrove
0

Ja, man säger så här,  alla ideer är bra utom de dåliga. OCh det kan kanske så ett frö att man kan tänka på det och vidareutveckla…. vem vet?

gustafsson38
0

de va en ide ja fick

Hawknestgrove
0

ja och som sagt, tanken kan ju ligga där och kanske slå ut vid senare tillfälle

gustafsson38
0

ja föreslog detta för en här på forumet.åh hon tyckte de va bra,så sa hon me att ja skulle lägga ut de

Hawknestgrove
0

ja och det är inte en dum ide. Vi hade liknande system ett tag, när vi hade  koll på Blocket. Men ingen av oss som satt och kollade Blocket orkade till slut.

UlrikaD
0

Finns det inte kontaktpersoner via polisen osv?

Tänkte inom iller är vi några som polisen och andra ställen där det lämnas in upphittade djur kan kontakta om det kommer in någon.

Det är så man får en mink i vardagsrummet mitt i natten med poliseskort.Flört

kattassen
0

#15 Bättre 10 minkar i vardagsrummet än 1 i garderoben…Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gustafsson38
0

de va bara en tanke ..för å hjälpa till,,men tydligen behövs ingen hjälp

UlrikaD
0

#16 Beror på vilket humör de är på.Flört

#17 Varför säger du så? Folk spånar ju vidare på din idé. Man undrar hur det går till rent praktiskt bara. Man kan ju inte slå ifrån sig sådär bara.

kattassen
0

#18 En sak som är säker - aldrig en mink i garderoben i alla fallFlört

gustafsson38
0

denna tråd behöver inte finnas..de känns som de inte uppskattas..när man vill hjälpa till

kattassen
0

#17 Vad fick du det i från att det inte behövdes?… Sådant kan inte iscensättas genast. Man måste få jobba lite på idéerna som kommer fram.

Allt kan inte vara ja eller nej med en gång.

Hawknestgrove
0

jo, tänk inte så!!!! nuhar du sått ett frö. det kan kanske ligga där och gro ett tag, sen rätt vad det är, så kanske iden kan ta form……

UlrikaD
0

#19 Har ju faktiskt ingen egen erfarenhet av detta, jag får tro på ditt ord.Skrattande

#20 Men folk kan ju inte trolla och göra saker på 10 min. Du har ju fått massa respons på att det är en bra idé. Men det kan ju inte ske omedelbart, direkt, på stubinen.

Eller jag tror inte det iallafall.

gustafsson38
0

men de har ja aldrig sagt..allt tar tid som de sägs

UlrikaD
0

#24 Jag läste vad du skrev i #20.

Det är ju svårt att få respons om du vill att tråden ska tas bort.

Hawknestgrove
0

ja jag har också ju en gammal ide som ligger här på is jag med…. Väntar bara på att förverkligas….

gustafsson38
0

aha ok..åh va är de då

Hawknestgrove
0

en resande leksakskatt…. det föll på att man inte får lämna kvar något på tågen…… om du kommer ihåg, så kunde man läsa om nallar som reste jorden runt…..Men nu är det ju terrorstämpel på allt som blir kvarlämnat på tåg och flyg….

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

319 Eller en mink under kylskåpet som jag fickObestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då föredrar jag en mink under soffan.Flört

Ankie
0

Gustavsson, var det de du mena i din fråga till mig via pm:et? Glad

Där frågade du bara om du tyckte det var ok om du var Svartens försäkringsfadder, och det sa jag att det bestämmer du själv. Men sånt finns ju på KKS hemsida, det är väl Birgitta du ska prata med isåfall. Prata med henne du om det är de du menar. för det är ju bra det om du vill bli det.

Alexej
0

Gustavvsson, vad är det för en kattmamma med unge du har fått? var kommer den ifrån?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gulliver
0

Tycker att det är en utmärkt idé att söka pålitlig kontaktperson som kan göra hembesök hos nyanmälda stödhem som nu t ex i Halland.

Jag har redan noterat att gustafsson vill vara försäkringsfadder för Svarten. Måste höra med Agriaombudet hur man gör när katten inte är intagen. Har inte hunnit detta ännu.

gustafsson38
0

de va en tanke..även ni har ju ingen i halland..när vi pratades vid

tuska
0

Gustavsson.  Vänd dej till polisen de behöver akut hem till katter i varje län. Det är ur polisens kassa som du får ersättning/dygn..  det tråkiga med det är att det är under en mycket kort begränsad tid som dom står för ersättningen. Att vara akuthem ska nog LS oxå ha ett ord med i laget.

Hawknestgrove
0

se där…. gulliver komn ju på en jättebra utveckling i detta….

Lena
0

Absolut en bra idé som det går att spinna vidare på. Det vore naturligtvis en bra grej om det gick att upprätta lokala nätverk över landet. Som andra redan skrivit kan det ta lite tid innen det går att förverkliga idéerna. Det gäller att inte ge upp.

Hawknestgroves resekatterna har väl väntat på sitt förverkligande sedan 2007 tror jag. :) Synd att terroristauktionerna förstörde planerna där :( Men det kanske lugnar ned sig i världen någon gång.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"