Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 5088 ggr
annebeate
0

*LÅST* AKUT RÄDDA KIM !

Hemlöse Lille Kim från området Hornbach i Malmö är nykastrerad, öronmärkt och behandlad med stronghold.

Han måste släppas ut i kylan i morgon onsdag kl 16.00 och kommer då att vistas nära en motorväg. Förutom kylan finns många faror där då han som nästan ensam katt i området får kämpa i kylan mot hunger och andra faror. Förra vintern var hemsk. Katterna som fanns där då fick frätskador på tassar och nos pga olja och salt på parkeringen i området.

SNÄLLA RÄDDA LILLE KIM! DU SOM KÄNNER ATT DU KAN GÖRA EN INSATS FÖR KIM  SOM STÖDHEM HÖR AV DIG MED DET SNARASTE. TRANSPORT KAN ALLTID ORDNAS.

Kan någon lägga in fotona på Kim från tråden "Nödrop från Hornbachkatterna", där kan du också läsa mer om Kim.

OBS! Det här är en tråd vars syfte är att hitta ett hem för katten Kim. Här ska bara skrivas sådant om har med hans räddning att göra. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att tas bort! OBS! Lena/Sajtvärd

Imasy
0

Men lilla arma katt då :(

Gud vad jag önskade att man hade det där bauta huset igen.

Hur gammal är denna katt på ett ungefär?

Vargtassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Kim.

Denna kommentar har tagits bort.
annebeate
0

De ansvariga arbetar för fullt på att försöka skaffa ett stödhem. Kastreringen gjordes innan det blev för kallt. Det gäller nu att koncentrera sig på att finna ett tillfälligt hem. Det andra kan vi diskutera sedan.

Imasy
0

Men vart finns Kim nu? Finns det möjlighet att han kan stanna där i ett par dagar till?

annebeate
0

#6 Han finns i Malmö. Skulle du kunna ta emot honom som stödhem om några dagar?

Imasy
0

Jag vet inte vart jag skulle göra av honom :/

Dessutom befinner jag mig långt ifrån Malmö.

Undrade mer varför han inte kan vara kvar där han är nu? Och om det inte finns möjlighet till några fler dagars tidsfrist.

bymaruska
0

Varför har jag två jakt hundar en katt och en sambo som broms! värst är sambon…….

Hittar Ni ett stödhem var som helst så betalar jag för transporten.

Snälla Snälla någon god rädda denna misse!

//M-H

miasofia
0

#0 Kan inte din dotter ta hand om honom ett tag?

annebeate
0

#10 Hon har tyvärr inte möjlighet till det.

Om bara någon kunde anmäla sig som stödhem ett litet tag så mera tid vinnes att skaffa honom ett hem. Som sagt transport brukar vi kunna ordna.Så generöst av dig Maruskaowille, jag tror säkert att andra också skulle vilja lämna ett bidrag så inte du ensam ska stå för kostnaden.Man vet ju aldrig var i landet det skulle kunna bli om vi har lyckan med oss.

[chouwa]
0

Katten är kastrerat vilket är toppen. Det är garanterat några hemlösa katter mindre.

Ligonskrutt
0

Har ni testat att höra med de som ställer upp som stödhem i Skåne? Gråter

annebeate
0

#13 Jag kan inte alla turer men jag vet att de ansvariga jobbar för fullt för Kims skull. Han måste bara "räddas" innan kl 16.00 i morgon.Just nu är bara frågan hur? Hoppas fortfarande på en hjälpande hand.

Alexej
0

Hoppas ni hittar snabbt ett bra hem. Jag kritiserade inte hjälpen eller kastreringen men att inte veta hur man ska göra sedan med katten på ett bra sätt. Och jag personligen tycker att det alltid finns plats hemma som nödlösning.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Glamgirl
0

Håller tummarna för att någon skall kunna ta in Kim!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

martdat
0

Har ni anonserat på Blocket? annars gör det på en gång,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gullan402
0

Hoppas att någon vänlig själ ger kissen husrum åtminstone tills såret definintivt är läkt.

(Själv har jag min djurkvot med råge fylld, det finns varken ekonomiskt utrymme eller fysiskt utrymme för fler eller tid för flera djur.)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Gullimat
0
kattassen
0

Jag la in en länk på sks forum också. Hoppas den lille KIM får hjälp. Jag har även länkat på min FB.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

har ni kollat med alla föreningar i skåneland? finns ju flera st, rädda katten, kks, Dv malmö är ok där nera va? nån som vet?, tex,

Gronstedt
0

Hade det varit bättre att lämna en lusig, maskig, okasterad katt? Nu har han i alla fall bättre utsikter att klara sig och ett antal av hans ungar slipper bli födda.

annebeate
0

Vad jag förstått söker man på alla tänkbara sätt efter åtminstone ett stödhem åt Kim. Timmarna går men än finns hoppet att någon ska kunna öppna sin dörr för honom. Det måste lyckas för Kims skull.Var snäll och sprid budskapet om Kim i er omgivning om ni inte själv kan ge en hjälpande hand. Det brådskar så!

anebit
0

Har lagt ut det på FB!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

annebeate
0

#25 Tack!

[chouwa]
0

Jag har också lagt ut det på FB!

kejal
0

Alltså, jag bor ju visserligen i Stockholm (Djursholm), det är kanske för långt bort. Men ifall Kim är frisk (då jag redan har en katt) och transport kan ordnas, så är han välkommen att bo här tills vidare.

Imasy
0

Toppen! :)

annebeate
0

#28 Stort tack,Glad jag har skickat ditt erbjudande vidare till ansvariga.

Gronstedt
0

#30: Är det inte bättre för den individuella katten att möta vintern avlusad, avmaskad och avhänt könsdriften, som ligger bakom så många skador på den egen och andras kroppar? Alternativet är ju i det här fallet att göra det med parasiter som tar krafter, mask som tar näring och könsdrift som tar energi, ger sårskador, förhindrar näringsintag och dessutom orsakar lidande och död för mångdubbelt fler kattindivider.

Nykastrerad, förresten. Han blev väl inte kastrerad igår? Och Hornbachgänget slutar väl inte jobba i morgon?

Vargtassen
0

#28# pmar dig

Lena
0

Ber alla att vakta på sin tunga (eller tangentbordet skulle man väl skriva). Vissa inlägg är lite väl hårda i sin ton. Hårda ord är det sista man behöver, när man sliter hårt ute i höstkylan med nödställda katter. Tänk på våra Skrivregler!

Vi pratar mycket om olika alternativ att rädda katter. När det gäller kattkolonier är det A&O att få stopp på förökningstakten. Därför är kastrering det allra viktigaste. Vilket är precis det eldsjälarna har prioriterat med Hornbachkolonin. Att vänta tills ett hem infinner sig innan man gjorde något skulle innebära att det blev ändå flera katter att ta hand om under tiden. Kolonin skulle helt enkelt aldrig ta slut, det skulle bara bli fler och fler katter som fick gå i kylan.

#28 Kanonbra om du kan ta hand om honom! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0

Vad är ett seriöst TNR-projekt?

Det förekommer flertalet olika förslag här på HITTEKATTER till hur man ska genomföra ett TNR-projekt.

Men TNR (trap, neneutering and relice) alltså fånga, kastrera och släppa fri… innebär som precis det som sägs i förkortningen!
Alltså något man använder när inget annat alternativ återstår!

Ni som bor ovanför Småland kan inte jämställa förhållanderna med de vi har södra Sverige, där katterna överlever kylan med fruktansvärt lidande, medans era vildkatter fryser ihjäl.

Men….
Har du som bor norr över plats för en katt så bara säg till….. Blir det inte en Hornbachkatt… så finns det massor av andra…
Som sagt….
Södra Sverige… betyder HÖG överlevnad och stort lidande!!!

Gronstedt
0

#35: Hornbachgänget letar vad jag förstår jourhem hela tiden, eftersom de hela tiden arbetar med kolonin. Ska de sluta med arbetet nu? Jag står fast vid att de har givit Kim mer än han hade för en vecka sedan, även om de inte har kunnat ge honom allt. För det ska de ha pris, inte ris!

UlrikaD
0

Ser nu att #28 erbjudit sig och hoppas verkligen att det löser sig.

Vet inte vad jag kan göra, jag bor inte heller i Skåne utan i Göteborg och har redan fyra egna katter plus 2 jourhemskatter.

Men om det inte går att lösa på något annat sätt och transport går att ordna hit så ordnar jag en plats åt honom ett tag.

Hellre det än att han ska ut igen. Är nog inte hållbart jättelänge i och med att jag har två hanar och jouris-pojken är okastrerad, men ett tag borde väl fungera. Annars har jag sagt att det blir inga nya jour-katter innan de andra två hittat sina nya hem. Men det här känns ju som ett undantagsfall.

Alexej
0

Bra, nu har redan 2 personer erbjudit sig.

Atiz, inte ens här finns vildkatter…och jag har tagit en del katter från Skåne och Blekinge.

Och TNR betyder: Trapp-Neuter-return

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#37 Absolut så ser jag också på det. Inte ris utan pris! :)

#38 Så bra om det går att ordna! PM:a Vargtassen!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Glamgirl
0

Bra gjort allihopa!
Nu har två erbjudit sig. Hoppas det löser sig! Hade jag inte haft kattsnuvisen här hemma så hade jag ställt upp!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

[chouwa]
0

Åh vad jag hoppas att det löser sig!
Här hemma är det dessvärre fullt upp :-(

Måste också säga att jag tycker att det är skitsnack och dumheter att man inte skulle kunna kastrera en katt och sedan släppa ut den. Alternativet med denna katt var (som nästan alltid) att låta den gå där den går och låta den vara (=en katt som oav får det svårt + riskerar producera fler hemlösingar) Ni som är så kritiska - är det verkligen bättre?

Jag tycker att ni gör ett fantastiskt jobb med katterna! Go for it!

Alexej
0

Glamgirl: Som vanligt med ett påhopp på mig. Har du inget annat att göra eller något eget för en gångs skull? Jag har fortfarande inte sett en tråd där du själv skriver om tex katter…. bara kritik och gärna på mig:)

De som känner mig vet att jag är bra insatt i TNR och att jag är en stor anhängare:) men TNR är mycket planering och inte bara matande efteråt. Och den tråden startades kvällen innan - 19 timmar innan katten ska släppas tillbaka.

Kanske dags att läsa lite om TNR?

Men skälvklart jättebra av Annebeata att ta initiativ och söker ett jourhem med en egen tråd:)

Atiz
0

obs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DENNA TRÅD HANDLAR OM KIM OCH HANS KOMPISAR!!!!! inget annat!!

persikahallon
0

snälla ni, lägg ner båda två. här startas tråd efter tråd om att vi ska hålla god ton och Lena gör inte mycket annat än agera dagisfröken. nu handlar det om att Kim ska få ett stödhem. punkt.

UlrikaD
0

#40 Jag har redan PM:at Vargtassen.

Jag är en person som de senaste 10 åren hållt på att hjälpa till som jourhem/akuthem/omplaceringar osv. Både med katter, men mest med smådjur och iller. Och jag förstår verkligen inte varför det måste bli tjafs och bråk jämt.

Alla jobbar för samma sak, djurens bästa, varför ska det bråkas?

Finns en anledning till att man håller på och jobbar i det tysta. Men det borde inte behöva vara så.

kattassen
0

Glamgirl, Chouwa, Alexej och även Atiz får en tillsägelse för att gått utanför ämnet genom att göra påhopp på varandras inlägg och lämna ämnet istället för att fokusera på katten i inlägg #0 Diskussioner om TNR och huruvida man skall återplacera kastrerade katter i ursprungsmiljön tar ni i ny tråd!

Det är viktigt att vi håller fokus på att rädda katten som tråden handlar om istället för att diskutera annat (för stunden ovidkommande). De ansvariga för räddningsaktionen av Hornbachkatterna har gjort den bedömning och arbetar för en lösning för Kim. Det måste vi respektera nu.

Dessutom skall vi inte åter igen hamna i en tråd där stämningen blir otrevlig och där tonen är hård och ohjälpsam.

annebeate
0

Hoppas hoppas nu att det ordnar sig till det bästa för lille Kim.

Denna tråd ska endast gälla Kim och hans räddning och inget annat.

Alexej
0

Accepterad:)

Lena
0

Jag har nu gått in och rensat i denna tråd ganska kraftigt. Jag har försökt ta bort allt som inte har med räddningen av Kim att göra.

Jag har även lagt till denna text i #0:

OBS! Det här en tråd vars syfte är att hitta ett hem för katten Kim. Här ska bara skrivas sådant om har med hans räddning att göra. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att tas bort!

Ber alla att respektera detta!

Vissa av de borttagna inläggen har varit brott mot våra skrivregler:

• personliga konflikter tas via PM och inte i öppna trådar på forumet.

De flesta av de borttagna inläggen var dock inte brott mot skrivreglerna utan togs bort då det var sidodiskussioner som stal uppmärksamhet från trådens viktiga ämne. Den som t.ex. vill diskutera TNR får gärna göra det i en särskild tråd. Här gäller det nu att hitta en lösning för Kim.

Hinner inte PMa alla som fått sina inlägg bortagna/redigerade då jag är på språng till jobbet.

Mari
0

Har ni hittat någon som kan ställa upp för Kim?

Annars finns det några personer i Skåne som har skrivit upp sig på djurhem.ifokus akuthemslista, testa att ta kontakt med dem. Det finns även personer från hela Sverige med på denna lista, kanske någon kan ställa upp om transport går at lösa?

Det finns även en lista där personer skriver upp sig som kan ställa upp som djurvakt eller semesterhem, kanske det finns någon som kan ställa upp?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vargtassen
0

#55# Tack, kollar den tråden.

Hawknestgrove
0

Oj, det verkar ju finnas lösningar nu för lille KIm! Vore ju toppen……. OCh ska han åka långt, så finns ju Daisys reskassA!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

soso
0

Har det ordnat sig för Kim nu?

kattassen
0

#57 Absolut den möjligheten finnsGlad

Sidentass
0

Ser att det verkar ordna sig för stackars missen nu till slut..jag har ju som bekant fullt här med min septett..men vi har pratat hemma vid om att jag kan upplåta en liten vrå i riktigt akuta lägen..i väntan på ett  stödhem..men nu är ju inte det aktuellt i Kims fall…

Fortsatt tumhållning här..!

MariannE11
0

någon som vet hur det gått?… håller tummarna här..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Ännu en kisse som berör in i hjärteroten och jag hoppas att det är ordnat för Kim nu. Flera har ju erbjudit sig så hoppet står till dem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

ja utsläppstiden är ju paaserad nu?

martdat
0

kejal ahr ju erbjudit sig att ta honom, har detta kunnat ordnats, har kontakt tagits?

Vargtassen
0

Kim har fått ett stödhem, mer info kommer senare i kvällGlad

kattassen
0

#65 Gôtt!Skrattande

brutt
0

65.Glädjande nyheter så skönt för Kim.

emjon
0

Härliga nyheterGlad

Ankie
0

åh men va skönt att höra

längtar tills vi får höra mer….

destiny
0
Lena
0

#65 Kanonbra att det har ordnat sig. Nu blev jag riktigt glad här! :)

soso
0

Kim får bo hos mig.

Jag har tvekat in i det längsta, för det kanske inte är det bästa med en skyggis och två hundar som är MYCKET intresserade av katter. Men det har ju gått rätt bra förut (Svante från campingen, och Gubben men han var tam).

Kim får stanna här så länge det behövs, så får vi hoppas att vi kan hitta ett permanent hem till honom.

Imasy
0

men så härligt :)

Hawknestgrove
0

underbart att höra detta

annebeate
0

Stort tack Soso! GladÄnnu en skåning som beger sig norrutFlört Känns så härligt just nu!Glad

Vargtassen
0

Ett stort tack till dig sosoGlad

Skall försöka ordna transport Malmö-Stockholm.

Även ett stort tack till alla er som hjälpt till att putta och engagerat er i KimGlad

kattassen
0

#76 Är han kvar tills han får resa eller måste han bli utsläppt nu? Kl.16 idag var ju deadlineObestämd

#72 Tack snälla soso för att du öppnar ditt hem för Kim!Skrattande

Ja ni vet att Daisys reskassa kan bidra för den som behöver en bensinpeng eller tågbiljett.

Hawknestgrove
0

putt för  nåon som kan sätta sig på tåg med KIM!!! Var finns KIm nu? säker, så han inte blir utsläppt bara för att det dröjer med transport?

annebeate
0

Nu gäller det att ordna transport mellan Malmö- Stockholm. Ska någon köra den sträckan snart? Annars kanske några kan hjälpas åt längs vägen med slutstation Stockholm.

martdat
0

enklast är väll att någon sätter sig på tåget, går väll direkttåg? nån som har pensionärs elr strdentrabbat, annars 'är det väll skitdyrt,, bara en tankle, bortsett från pengarna så är det ju bekvämt och smidigt,

annebeate
0

#80 Jag håller med men frågan är om någon har möjlighet till det snart.

MariannE11
0

härliga nyheter… o vad fint att han bo hos dej soso.. älskar dej….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

ja men som  Mardtat säger, enklast är ju om nån sätter sig på tåget.

[chouwa]
0

Underbart att höra!
Fantastisk insats!

Vargtassen
0

Har ordnat så att Kim får sitta kvar på samma ställe åtminstånde över helgen.

Alexej
0

Super!

HannaVastervik
0

Hittade denna i djurtransport:  http://djurtransport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=cd7dfe2f-d6e7-4ba8-842d-3b3fa63fa3e0&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Vet inte hur långt det är mellan Malmö och Hässleholm, men så långt borde det väl inte vara? Är ju i samma landskap iaf =)

Hawknestgrove
0

8,6 mil inte mer…..Det går ju även tåg mellan MAlmö och Hässleholm,

kattassen
0

#87 Aha jag såg också denna tråd. 17 oktober var väl retur till sthlm?

Hawknestgrove
0

skrivit i tråden och länkat hit. MEn det ska väl inte vara så svårt för någon  i Malmö att sätta sig på tåget till Stockholm+ Det går ju ursnabbt nu för tiden….

HannaVastervik
0

aaa =)

anebit
0

Underbart!  Skrattande  Kyss

miasofia
0

Hoppas nån kan fixa transport till Kim snarast. 

Det borde väl inte vara omöjligt.

Tack soso för att du är så snäll och hjälper Kim..

Hawknestgrove
0

ja det är ju vad jag förstår deadline på söndag…..

Sidentass
0

Vad underbart att det ordnat sig för missen…kattguld i massor till dej som öppnat hemmet för Kim..och eloger till alla inblandade som hjälper Kim på vägen!

Hawknestgrove
0

Putt för resa, finns det?

Vargtassen
0

Har inte fått något svar ännu. Återkommer med info så fort som möjligt.

Tizzla
0

Underbart SosoKyss Såna välgärningar värmer i själen!

Måste påpeka att anledningen till tidsgränsen var för att han inte skulle hinna börja fälla av om det hade varit tvunget att släppa ut honom igen. Han skulle få vara inne och läka en vecka efter kastreringen…inte längre för att han skulle slippa frysa där ute…men nu ska han ju få vara inne *jublar*

Hoppas någon i Malmötrakten kan sätta sig på tåget till Soso! Det var väl tom någon som erbjöd sig betala resan?

Lena
0

Angående transport - skriv gärna även inne på www.katter.nu också samt på de andra kattsajterna här på iFokus.

Katthemsmatten
0

Vargtassen, jag har PMat dig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
0

Här är ännu en transportannons från Djurtransport: Ingen återresa förrän den 25/10 och "bara" Malmö-Norrköping men det är ju en bit på väg och resten kanske går att fixa.

http://djurtransport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3e7ea333-5b8b-48d5-8ddc-7cfe0ed770c6&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup#Comment

Lena
0

Låter ju som ett alternativ! Det är bara 16 mil sedan mellan Norrköping och Stockholm.

Katthemsmatten
0

Transporten från Norrköping kan ordnas. Kontakta mig via PM.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Vargtassen
0

#103#TackGladTransport är ordnad.

Mison är en riktig ängel, hon hämtar Kim i Malmö på lördag förmiddag och kör honom upp till soso i Stockholm.

Ett jätte tack till alla som hjälpt tillGlad

emjon
0

Så härliga nyheter och Mison är underbar en riktig katternas ängel som hjälpt till så många gånger och inte bara när det behövts transport.

Stort tack till Mison som ställer upp än en gångGlad

Tizzla
0

Tack gulliga Mison! Alltid den som ställer upp för katternaKyss

Soso…är du redo för Kim på lördag dåFlört

Josefa
0

Duktig Mison!

lillmymlan
0

Så himla go du är Mison som ställer upp, vilken resa!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

soso
0

Mison är en ängel! Det blir andra katten som hon kör till mig. Den förra var ju Gubben.

Jag är redo för Kim. Har inhandlat en elementsäng i dag Glad. Han kommer också att få Gubbens fina Bumbisbädd.

Ska också hämta upp dörren till köket som står i källaren, så det går att stänga om honom till att börja med.

Tizzla
0

Perfekt Soso…tror Kim kommer att trivas hos digGlad

Ni är änglar båda två…som hjälpte Gubben…och nu Kim!

Gullimat
0

En stor Rosbukett till Mison, hittekatternas egen chaufför, och mycket mycket mer.

[sarasvati]
0

Underbart att läsa detta! Soso och Mison, ni är änglar.

Lena
0

Ja men så bra då att alltsammans har löst sig nu. ;)

annebeate
0

Så fint lille Kim får det hos dig SosoGlad

Stort tack till dig Mison som ställer upp och gör denna långa resa. Du är värd ett helt fång rosor, så omtänksamt av dig. Du har ett hjärta av guld.

Lena
0

Det är jättebra när det finns människor som kan tänka sig hjälpa till på det här sättet, samt när energin läggs på rätt saker = rädda katterna därute. Om vi gör det hela tiden blir det en bättre värld därute - Eller hur? Sedan trro jag även att goda handlingar smittar av sig.

Transportören har redan fått sig en ros-tråd denna vecka som ni med fördel kan fylla på i om ni vill. ;)

kattassen
0

Jag har också sagt att det går att bidra från Daisy-kassan åter en gång till mison om hon kör.

Däremot har det gått en hel del ur kassan nu det senaste så den som vill sätta in en liten slant är varmt välkommen!

Daisys Reskassa

Det är så bra att vi har en liten buffert i kassan ifall det kommer akutlägen.Glad

bymaruska
0

OJ OJ Vad fantastiskt att Kim får komma till Dig soso!

Från början erbjöd jag mig att stå för transport kostnaden om det fanns någon GOD som tog sig an katten KIM.

Nu ser jag att kostnaden är löst via resekassan, jag fyller därför på den med motsvarande belopp som går åt nu.

Så tacksam om jag kan få ett PM av ansvarig när kostnaden är klar så jag vet hur mycket jag ska sätta in.

HURRA för soso o Mison som gör detta möjligt!

kattassen
0

#117 Men maruskaowille du har ju redan fyllt på med mer än råge tidigare. Det finns så det räcker denna gången!

bymaruska
0

Jag vet att det finns en del pengar i resekassan!

Men det är mitt sätt att bidra, jag har ingen möjlighet att ta emot en stöd kisse vilken jag önskar varje dag att jag kunde, men tyvärr det går inte.

Sen tycker jag att det är viktigt att det finns bra med medel i en sådan här kassa, ingen vet vad som står bakom dörren. Om 10 minuter dyker det upp något jätte akut och pengar måste fram snabbt. Det är då det är viktigt att det finns att ta av.

Så jag sätter in kostnaden för KIM!

//M-H

kattassen
0

#119 Gulle dej!Skrattande

Pelusa
0

Vad glad man blir över den här tråden idag.

Gulle er allihopa :)

soso
0

#119 Du är så snäll, du bidrog mycket till Gubben också!!

bymaruska
0

#122 Gubben jaa! joo jag känner väldans för de missar som har de sämsta oddsen och haft det tufft eller som i det här fallet. Visst kastrerad med dömd till ett liv i missär. 

Alltså ingen helt lätt uppgift att ta sig an. Så det är tur Ni finns som öppnar era hem för dessa katter.

Jag vet soso att KIM får det jätte bra nu och det gör mig så fruktanstvärt glad.

Lycka till!

Marie-Helene

Ankie
0

Härlig läsning, sånt här gör en varm i hjärtat :)

Hawknestgrove
0

Åh så underbart. och som sagt, mison bör få ordentlig hel milersättning. För hjärta av guld, men inte så mycket guld i plånboken, så hon behöver det!!!!!!

annebeate
0

#125 Jag kan bara hålla med. Så lång körning  så jag tycker även att Mison ska få en slant till förtäring under resan. Vi kan väl fylla på Daisys reskassa. Beundransvärda Mison är värd lite färdkost också.

Hawknestgrove
0

ja en sån människa…. jag bara tappar hakan. hon gillar verkligen att köra bil…….

Sagolika
0

Fantastisk insats Mison!

annebeate
0

Nu på förmiddagen lämnar Kim Malmö tillsammans med Mison. Lycklig resa! GladHoppas på rapporter sedan när han nått Stockholm.

lillmymlan
0

Fick sms av Mison för ett tag sedan, halt på vägarna, men hon hade precis passerat Jönköping då :) Hon lovade att köra försiktigt! Glad

*Nalle Puh*

bymaruska
0

å det är jätte halt! polisen går ut med varningar hela tiden.

Men Mison är säkert en förståndig tjej och håller igen på hastigheten.

Jag är så lycklig för KIM, tack soso Du är god >^..^<

Trevlig helg på ER, nu ska jag ha date med snabel dragaren ett par timmar…..

//M-H

Lena
0

Då håller vi tummarna att resan avlöper väl utan allt för mycket bekymmer trots det hala väglaget. Ja nu är hösten definitivt kommen här i landet.

anebit
0

Hoppas att resan gått bra i det hala väglaget!

Simson
0

Kör försiktigt! Nosgos o kramar!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

soso
0

Kim har kommit och Mison är på väg hem.

Jag har ställt fram mat, vatten och låda till Kim, får väl se när han vågar sig ur transportburen. Dörren till köket är stängd så han får vara i fred nu, det har varit mycket för honom! Han har fräst åt mig!

Vargtassen är så snäll, hade skickat med mat, godis och leksaker! Tack än en gång!

Jag kommer så klart att skriva här hur det går, bilder kommer också och säkert massor med frågor.

lillmymlan
0

Härligt att Kim är framme :) det ska bli så spännande att få följa honom :)

*Nalle Puh*

Vargtassen
0

Glad

lillmymlan
0

#137. Kyss

*Nalle Puh*

annebeate
0

Så skönt att resan gått bra. Både Mison och Kim är säkert jättetrötta nu. Än en gång stort tack till såväl Mison, Soso som Vargtassen.Glad 

Ser framemot rapporter och bilder på lille Kim.Glad

Tizzla
0

En fräs…Flört Det var bara förnamnet av vad Mysko gjorde när han var ny här…andedräkten kändes på flera meters avstånd…men han har artat sig väldigt braGuld i mun

Önskar dig ett stort lycka till med Kim-ponken!

emjon
0

Lilla plutten vad skönt att han nu är framme och kan börja sitt nya liv. Blir roligt att följa er när allt lugnat ner sig för lilla Kim och jag önskar också lycka till.

bymaruska
0

Oj vad roligt att KIM har kommit fram!

En jätte kram till Dig Mison som kört denna långa väg och med höstens första halka under däcken.

En jätte kram till Dig soso som öppnat Din dörr för ännu ett katt öde.

Jag blir så jätte lycklig av människor som Er.

>^..^<

M-H

Simson
0

Vad skönt att läsa att resan gått bra! Hoppas fortsatta resa också blir lugn! Längtar till att Mison skriver att hon är hemma!

Grattis Kim o Soso!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Vargtassen
0

Nu är mison lyckligt hemmaGlad

Lena
0

#135 Ska bli spännande att följa Kim här på sajten. Skönt att höra att resan har gott bra. :)

Hawknestgrove
0

ja Mison gullegumman…. Tänk er, att tjejen i stället för att fira sitt BECEkörkort med Ålandstripp som hon skulle bli bjuden på, sätter sig i bilen och kör130 mil och liten skygg katt…. DET kallar jag för katthjälte!!!!!

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kallar jag också en katthjälte, och hur många resor har Mison inte gjort för dessa utsatta katter, 1.0000 röda rosor till dig Mison, och Soso såklart som gjort det möjligt för Kim att komma in

Maggan47

soso
0

Mison är helt fantastisk!!!

martdat
0

#148 ja visst är hon:) den är ingen liten körning hon gjorde, synd hon inte passerade jät denna gången dock,,,

Hawknestgrove
0

OCh vad jag förstår, så körde hon helt ensam denna gången.

Hawknestgrove
0

ja det är väl hennes tredje elelr fjärde kattresa……

Lena
0

Avstängingar är inget som vi diskuterar på öppen sajt.

Blomsterkatten
0

Vilka underbara personer som har hjälpt katten in i värmen o trygheten.

Lena
0

Nu när den här räddningsauktionen är tillända med lyckligt slut låser jag den akuta räddningstråden.

För den som vill följa Kims öden och äventyr i sitt nya hem hänvisar vi till denna tråd.

Och för dem som vill fortsätta att hylla jourhemmet, chaufören och andra inblandade finns det sedan tidigare en möjlighet att gör det i denna Dagens Ros tråd.

Nu hoppas vi att flera Hornbackkatter får komma in i värmen innan vintern. Läs mera om de andra katterna i kolonin här.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer