Katt kan få hem i Borås
Vill så gärna kunna hjälpa en katt som söker hem men har svårt för att hitta bland alla anrop och annonser så jag vänder på det! Vi har två hankater idag och kan tänka oss att ta emot en katt som akut behöver nytt hem. Vaknade till 10 minus idag och det gör ont att veta att det finns så många hemlösa där ute. Bor på landet och har både plats och tid, kan vi hjälpa på något sätt??
Ge av dig själv det du vill ha av andra!
åh men du kommer nog som en ängel, för här finns det många som behöver hjälp…
Jag tar mig friheten, här finns några missar

Tack Anki!
Lille Nemo från Hornbach kanske…eller någon av de som fortfarande är kvar ute och väntar på hem? Kontakta Vargtassen om du tror att du kan ha plats för någon av dem…det skulle vara helt fantastiskt!
Det vore kanon om du kunde hjälpa någon av kissarna från Hornbach kolonin. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Inga problem förutom att jag bor i Borås och de katterna verkar vara i Malmö, eller? Jobbar ju hela dagarna så jag har inte möjlighet att sätta mig i bilen och åka till malmö, annars är det katter som har berört mig under min korta tid på sajten, de hade definitivt fått ett hem här!!

Transport ordnar vi på något vänster om du har ett hem att erbjuda!! Kim är ju just på väg till Stockholm med transportproffset Mison…och Borås är ju inte ens lika långt
Det vore underbart om lille Nemo, cirka 1 år gammal, nykastrerad och öronmärkt, slipper sättas ut i kylan igen nästa helg.
Han är en av Hornbachkatterna som behöver all vår hjälp. De vistas i svår milj. bl a nära en motorväg, deras bolådor har tidigare utsatts för skadegörelse och förra vintern fick de frästskador på mun och tassar pga salt och olja på parkeringen där. Jag hoppas han kan få komma till dig. Transport brukar alltid kunna ordnas.
SJÄLVKLART! Kan vi ordna med transport är han välkommen, nästa vecka är min man i Norrköping så jag har fullt ansvar för hästar och stall hemma och svårt för att komma i från till Malmö efter jobbet, det tar ju en stund att åka menar jag
Han är varmt välkommen och skulle det behövas kan vi säkert ta en till, kontoret är iordningställt med kattlåda, kattskålar och två egna sovplatser så den lille kan få lugn och ro innan han ska träffa Findus och Felix!

*glad i hela kroppen* Hur gamla är Findus och Felix?
Det här låter ju kanonbra! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#8 låter ju toppen, :) en till låter oxå toppen:)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Findus som är hittekatt är nu 5 år och Felix är 3, två snälla killar som mest ligger i soffan och pöser,-) Findus är en röd ståtlig hane medan Felix är gråtigrerad. Kanske skulle det även fungera med en liten kattunge om det finns en sådan som behöver hem
på så sätt skulle ju Nemo kunna ha en "kompis" på "sitt" rum tills han ska ut till "huliganerna" 
Som sagt plats finnes!!

Vilken härlig bild!
Det bör finnas kattungar där ute också…de ska bara gå i fällan…
helt fantastiskt, va glad jag blir…
Du är en pärla som kan hjälpa 
Den här tråden gör mig varm i hela kroppen och inte minst i hjärtat. Så underbart om du vill öppna ditt hem för dessa kissar som så väl behöver eget hem.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Helsingborgskolonin behöver ju också hjälp.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Så glad man blir!
Det känns helt underbart!
Findus, vilken söt kisse. Så härligt det ser ut på bilden
och så ser det ut varje kväll….ALLTID mellan mina knän antagligen för att jag alltid sover på rygg
och Felix nere vid husses fötter……funderar på¨att hitta en säng som är minst 2 meter bred!
Så mysigt ni har det
Det finns hemlösa katter i Borås också. En mamma och en unge som går ute och behöver komma in i värmen. De är skygga. Någon som kan hjälpa?

Toppen helt enkelt att du finns för en frusen liten misse!!
var går den mamman och ungen ?
#22 Du har PM
Hoppas mamman med ungen kan komma in. Det finns ett stort behov av hem i Borås för det finns inget katthem längre.
Om det inte funkar med kattmamman kan jag förmedla några adresser av folk i Borås som jobbar med hemlösa katter och behöver så klart jourhem. Hör av dig ifall per pm:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus