Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 3482 ggr
Praxis
0

Hamnkatten DimDim och Svalövskatten Lisa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara skicka en hälsning från dem och ett nytaget kort! De leker tillsammans varje dag och Lisa är superkelig och vill slicka en i ansiktet. DimDím har blivit mkt tamare och sover i min säng och man kan lyfta henne lite ibland.

På bilden är de ute på balkongen som blev innätad innan sommaren.

Ankie
0

åh men va fina de är…..Kyss

Nu måste jag uppdatera mig själv lite, visst var Dimdim otroligt skygg förut va och var det hon som måste gå på någon medicin eller?!

Praxis
0

För er som är nya och inte läst om henne innan: DimDim (då kallad Mimmi) i hamnen i feb 09 i Malmö innan hon fångades in och jag blev stödhem, senare permanenthem. Hennes mun var förstörd av forl, pälsen matt och smutsig och hon var livrädd för människor och kastade sig mot fönsterrutorna. Idag har hon inga tänder kvar, de sista drogs ut för ett halvår sen pga. de flyttat sig så hon inte kunde stänga munnen. Idag mår hon bra och ligger helst i soffan och jäser och får pälsen borstad.

Praxis
0

Dimdim var otroligt skygg, har blivit mycket bättre idag och har på sistone gjort stora framsteg. Dock är hon fortf rädd för nya människor. Hon slipper numera medicin sen vi drog ut de sista tänderna :) troligtvis var forl hennes största problem så veterinären tyckte inte hon behövde kortisonet. verkade varit lite frågetecken kring deras diagnos om autoimmun sjukdom så vi provade att ta bort medicinen och hon mår jättebra även utan den :)

Ankie
0

åh men precis, tack för infon. Men lilla lilla gumman så glad jag blir för hennes skull å otroligt tacksam att hon hamnade hos dig som gav henne chansen…..

kattassen
0

Detta var verkligen en trevlig läsning så här inför stundande helg! Så glad jag blir när jag ser att DimDim mår bra och är trygg. Dessutom nöjd med sin kompis ocksåSkrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Visst är de söta KyssKyss alltid tillsammans. Tanken på att de har det så bra i dag och blir så ompysslade av Praxis gör mig varm inombords. Dimdim är ett strålande exempel på att hur svårt det än kan te sig så ska man inte ge upp.Hon är i dag en underbar liten kattfröken precis som hennes  bästis Lisa Lurvas.

gulliver
0

Oh, så kul att höra från dig och töserna Praxis Skrattande.

Marga
0

Vad roligt att lilla Mimmi/Dimdim har fått det så bra! Glad

brutt
0

Vilken fin balkongbild på två kompisar, tänk att det har gått så bra för hamnkatten Mimmi( DimDim) sånt här värmer verkligen den frusnaste själen denna kalla dag.Kyss

Sidentass
0

Men det är ju helt underbart att få ta del av hur bra dom här goingarna har det nu..!

Tack för uppdateringen!

Vargtassen
0

Så söta de är ihopGlad

Gullimat
0

Underbart med en uppdatering på gulliga DimDimKyss. Tänker ofta på henne. Hon är ett verkligt bevis på att det går att få en skyggis tam, och frisk, härligt att hon också fick en kompis, som hon var van vid i Hamnen.

Bilden med grädden på nosen är så söt, den togs samtidigt med denna bild som inte är den bästa kvaliten, men så såg hon ut då.

Ankie
0

ja lilla gumman

annebeate
0

Gullimat, nog  gläds man. Idag är hon så fin i pälsen och verkar så nöjd. Glad Jag tänker ofta på hennes syster och undrar om hon fortfarande finns kvar i hamnen.

Blomsterkatten
0

Vilken historia verkligen underbar läsning.

Tänk att det verkligen går att få en så rädd katt  lugn.

Ankie
0

ja det tåls att man blir påmind om hur bra det kan gå, att det verkligen går med tålamod, kärlek, omtanke och allt vad du har gett DimDim, göra så kissen blir orädd …..

man blir så glad, så glad att läsa…. kommer ihåg va många som var så engagerade i DimDim och man var ju så orolig kommer jag ihåg när hon var sjuk och hur det skulle gå.

Det är så himla underbar läsning Kyss

Lena
0

Den här typen av solskenshistorier är helt underbara! Precis vad vi behöver få ta del av med jämna mellanrum. Det ger hopp och energi inför det framtida arbetet. Vilken fin bild du tagit Praxis!

Det där du beskriver med täderna är ganska typiskt. Katten brukar bli mycket bättre när väl tänderna är borta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Praxis
0

#12, oj den bilden har jag inte sett. kan fortfarande inland inte riktigt fatta att hon är samma katt som när hon bodde i hamnen (jag såg henne där en gång innan hon blev infångad). Hon brukar ligga och puta med rumpan mot min pojkvän och kräva att han borstar hennes päls, gärna i sisådär 15 minuter åt gången :)

anebit
0

Så underbart att få läsa om DimDim och hennes kompis och att DimDim blivit så  tam och även slipper medicin.

Tack för uppdateringen!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

annebeate
0

Berättelsen om DimDim inger sådant hopp när det gäller andra katter. DimDim är i dag en liten prinsessa som njuter av livet.Kyss Det kan kännas så svårt och hopplöst många gånger  men DimDim visar att även när det ser som mörkast ut kan allt förändras positivt. Det kräver mycker arbete och omtanke men det är det värt. Berättelsen om DimDim  inger säkert hos många styrka och beslutsamhet  när det gäller att hjälpa  hennes systrar och bröder runt om i landet som fortfarande finns därute och väntar på vår hjälp.