Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2525 ggr
Annakarintranhult
0

HJÄLP! JÄTTEAKUT!

Hemlös halvtam katthona med fem ungar som kommer att bli skjutna  med största sannolikhet på måndag den 11:e okt. Vi behöver jourhem p.g.a.att vi håller på med katthemsverksamhet och våra rum för nyinkomna katter är upptagna med katter som vi ej vacc.ännu. Det verkar som några ungar kan ha kattsnuva därför kan vi ej ta emot dem förren vi ser att de är friska. Det är alltså ett tillfälligt jourhemsåtagande vi söker med ljus&lykta,vi önskar det med max 10 mils radie från stråvalla i Halland och bistår med medel samt råd och kunskap.

Mvh Karin M. samt Anki.

0706926137,0707960086.

[chouwa]
0

Usch då :-(
Jag håller tummar och tår för att någon/några har möjlighet att hjälpa kattfamiljen!

Hawknestgrove
0

putt…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Kolla med Djurskyddsföreningen i Mölnlycke. 031-88 88 80

http://www.djurskydd.com/

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ankie
0

men ojoj hoppas att det ordnar sig på nåt vis…

puttar denna

freudiana
0

Hur gamla är ungarna? Är de tama? Ev kan jag ställa upp som stödhem tills småkissarna är stora nog att flytta. Bor i GBG men har inga problem med att komma hämta kissarna. Är de svåra att få in i bur tror du?

Kan komma hämta dem imorrn redan om det verkligen krisar!

annebeate
0

#5 Har kontakt nåtts?

kattassen
0

#5 Det låter utmärkt! Ring eller sms.a på mobilnumren ovan ifall inte TS är vid datorn. Det verkar brådska!

SMMM
0

#5 Karin ligger och sover just nu. Hon är sjuk nämligen. Men kommer med all säkerhet att svara dig såfort hon vaknar imorrn. Annars så kan du ringa henne på numret i första inlägget redan kl 07:00 imorron.

Annakarintranhult
0

TOPPEN jag har kontaktat  anki  om att du kan ställa upp det  handlar bara om den tiden som det tar  för de ungar som verkar ha snuva att bli friska, sen vågar vi ta in dem,Två av ungarna är redan tingade  när de är friska och hunnit bli  som vi får gissa 12 veckor.  Ungarna +mamman är lite skygga men det brukar reletivt snabbt försvinna, vi ger dig tipps hur du kan göra, då i alla fall jag Karin har en hel del erfarenhet av sådana katter. Men nu till problemet hur får vi kontakt med dig? Jag och min familj har en hemsida www. tranhult .se där har du alla våra telefonnr + adress + mailadress.Helst vill jag att Du ringer då det går fortast.

Med Ödmjuka och oerhört tacksamma hälsningar Karin.

[chouwa]
0

#5: Åh hoppas att dom små kissarna kan bo hos dig!
Håller tummarna för att allt skall ordna sig!

Annakarintranhult
0

Enligt anki som kontaktade mig så skall kattungarna vara 4-5 veckor det är ju svårt att bedöma, jag har inte själv sett dem och har inte en aning om var i stråvalla de finns, såg på din hemsida att du själv har katter men de är väl vacc.?Anki sa till mig att de troligtvis finns kvar men hon kan inte garantera nånting, då länsveterinären inte ger något som helst stöd utan snarare tvärtom, enligt honom så skall alla katter bort. Anki skall jobba nu i natt men imorgon skall vi åka ut sa Anki när hon ringde efter att ha sovit efter gångna nattens arbete.Men det är fortfarande JÄTTEAKUT! PÅ onsdag skall jag arbeta liksom torsdag och fredag, och då kan inte jag hjäjpa till och för varje dag som går så MINSKAS chanserna att RÄDDA katterna RADIKALT.Jag har uppfattat på Anki att det är i morgon som det gäller nu eftersom vi inget hört från Dig i GBG. Har du ändrat dig? det är bra om vi får veta. SNÄLLA FINNS DET NÅGON ANNAN SOM KAN TÄNKA SIG HA DEM HOS I NÅGOT LITET UTRYMME T.EX. TOALETTRUMMET, DET ÄR LAGOM STORT NU I BÖRJAN DÅ DE ÄR HALVTAMA, DE BRUKAR SOM REGEL BLI TAMA DÄR PÅ MINDRE ÄN 14 dgr, OCH DÅ ÄR DE FÖRMODLIGEN FRISKA FRÅN SNUVAN, OCH DÅ KAN NÅN AV OSS HÄMTA DEM. MVH KARIN M: samt Anki.

Annakarintranhult
0

Enligt anki som kontaktade mig så skall kattungarna vara 4-5 veckor det är ju svårt att bedöma, jag har inte själv sett dem och har inte en aning om var i stråvalla de finns, såg på din hemsida att du själv har katter men de är väl vacc.?Anki sa till mig att de troligtvis finns kvar men hon kan inte garantera nånting, då länsveterinären inte ger något som helst stöd utan snarare tvärtom, enligt honom så skall alla katter bort. Anki skall jobba nu i natt men imorgon skall vi åka ut sa Anki när hon ringde efter att ha sovit efter gångna nattens arbete.Men det är fortfarande JÄTTEAKUT! PÅ onsdag skall jag arbeta liksom torsdag och fredag, och då kan inte jag hjäjpa till och för varje dag som går så MINSKAS chanserna att RÄDDA katterna RADIKALT.Jag har uppfattat på Anki att det är i morgon som det gäller nu eftersom vi inget hört från Dig i GBG. Har du ändrat dig? det är bra om vi får veta. SNÄLLA FINNS DET NÅGON ANNAN SOM KAN TÄNKA SIG HA DEM HOS I NÅGOT LITET UTRYMME T.EX. TOALETTRUMMET, DET ÄR LAGOM STORT NU I BÖRJAN DÅ DE ÄR HALVTAMA, DE BRUKAR SOM REGEL BLI TAMA DÄR PÅ MINDRE ÄN 14 dgr, OCH DÅ ÄR DE FÖRMODLIGEN FRISKA FRÅN SNUVAN, OCH DÅ KAN NÅN AV OSS HÄMTA DEM. MVH KARIN M: samt Anki.

Annakarintranhult
0

kattassen
0

Kan ni inte höra med Djurskyddsföreningen 031-88 88 80 de har ju karantän också och om flera av ungarna redan är tingade borde de ju inte vara så svårövertalade.

Sidentass
0

Åhhh jag önskar av hela mitt hjärta att det ordnar sig för de små….

Vinterdag
0

Putt!

Ankie
0

men ojoj men tänk att inte länsveterinären inte kan ge lite mer tidsfrist nu när ni ,ska rädda kissarna…. Ska det vara å svårt å rucka på….

puttar verkligen för dessa kissar

UlrikaD
0

Vad man önskar att man bodde större, bor ju i Göteborg. Men med fyra egna katter, två jourkatter och ett gäng på nio illrar så är det fysiskt omöjligt.

Håller tassarna för en lösning.

annebeate
0

putt……..för dessa katter, så akut!

helming
0

Men om det bara är för en så kort tid så kan jag, fast jag bor ju i Linköping? Kan vi ordna det? Har ingen dirkekt erfarenhet av skyggisar men ett stort katthjärta och 6 egna tamkatter.  Ring mig imorgon i så fall. /Marie 0733 841148

freudiana
0

Efter överläggning med min man, som inte ville har fler katter hemma har jag nu ordnat så att jag kan ta emot dem på vårt landställe! Det ligger dessutom en jättebra veterinär i närheten dit jag kan ta kisssarna för hälsoundersökning/vaccination.

Ledsen att jag tagit tid på mig att höra av mig igen, men jag har som sagt försökt övertala min man…

Ring mig imorgon, eller så ringer jag er så snart som möjligt! Jag kan komma och hämta katterna imorrn eftermiddag. Jag har tidigare tagit hand om hemlösa katter och omplacerat dom. Mina två egna katter blev dumpade som kattungar, men är numera de mest älskade och bortskämda kissarna i världen :-)

Mitt tfn nr 0702-787553

Kram, Lisa

[chouwa]
0

#21: Så fantastiskt fint av dig! Stor eloge som tar dig an kissarna!!

annebeate
0

Stort tack Freudiana för din omtanke om dessa små!Glad

Ankie
0

åh men vilken lycka…. för kissarna som får fortsätta att leva….

hoppas nu att det går att fånga in de alla

Ankie
0

puttar denna med tanke på frågan i #25

Hawknestgrove
0

ja jag puttar också för det……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

helming
0

Jag kan tyvärr tyvärr inte vara stödhem utan endast  jouhem tillfälligt om det är en akut situation. Ledsen.

freudiana
0

Egentligen skulle jag och min man åkt till Spanien nästa vecka  och lånat en väns lyxiga hus vid havet i 2 veckor…MEN jag ställde in det för att prioritera att ta hand om denna lilla hemlösa kattfamilj.Låg vaken om nätterna och oroade mig över dom  så att jag fick magknip.  Min man tycker att jag är helt från vettet och är besviken att det inte blir någon Spanien-semester….inte just nu iaf.

Anki, Karin och jag försöker samordna de praktiska detaljerna med att fånga in kissarna samt transport, sedan får de ett kärleksfullt stödhem hos mig tills de är redo att flytta.

Det svåraste blir att placera en vuxen honkatt…jag kan verkligen inte ta emot en  till kisse permanent som jag bor idag. Min man och jag letar hus på landet med plats för djurhem :-) men det kommer att ta ett tag innan vi flyttar…

Kram på er!

Ankie
0

puttar med tanke om hur det går?

freudiana
0

Vi ska fånga in katterna på fredag, jag hoppas att det går  bra. Kattungarna är inga problem med, men mamman är halvtam och kan vara svårfångad. Hoppas verkligen att vi lyckas fånga in allihop!

helming
0

Lycka till och TACK för att du prioriterade kattfamiljen. Så fantastiskt fint gjort!

Lena
0

Så fint gjort av dig att priotera dessa katter i nöd. Håller tummarna för att infångandet och allt går bra. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"