Akuthjälp behövs för hona i Lund
En 4-årig hona bor i ett prång utanför en lägenhet där hon födde en unge som fått hem. Den som hittade henne gjorde en insamling i området och fick iväg honan för sterilisering, vaccinering och tandvård, men kan inte ta hem den - hon har 6 katter redan.
Katten kom tillbaka till prånget och i förrgår kom hon till en kvinna som tyvärr släppte in henne direkt till sina två katter och då kissade honan och åkte ut direkt. Suck!
Ägaren till lägenheten i prånget är opålitlig och har två egna katter som går ut bakvägen. Han antyder att katten måste bort och man vet att han tagit katter till skogen tidigare och skjutit dem.
Själv har jag 2 förvildade katter och är sjuk och kan inte ha henne annars hade jag gjort ett försök. Finns det någon som kan ge henne ett hem tillfälligt tills lösning hittats?
Jag har mejlat Hennum som är medlem här och jag kan lämna telefonnumret till damen som går till prånget och matar.
Alltid olyckligt med dessa SOS-inlägg, men detta är ett tyvärr.
hur har det gått här?
Kollat med KKS?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Putt!
putt……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....