Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3733 ggr
camillamee
0

Bortsprungen kisse :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Natten till igår sprang en av mina stödhemskatter bort i Växjö. Hon är en tigrerad huskatt som heter Nissa. Jag har inte hittat henne ännu och ingen har hört av sig om att de har sett henne. Hon är väldigt blyg och jag är mycket tveksam till att hon skulle närma sig människor.

Det jag undrar är hur gör jag nu? Finns det någon med en fälla som de kan låna ut eller har ni andra tips?

All hjälpsamhet uppskattas!

Mvh// Camilla

Martina747
0

Fällor verka vara svåra att få tag i runt växjö området, jag ringde djurens vänner igår för att försöka få tag på en fälla men de ville inte låna ut någon=/

Katten Nissa bor på campus nu och om några dagar börjar säkert studenterna komma mer och mer och då blir säkert nissa ännu räddare.. så hon måste hittas snart.

annebeate
0

Någon här på forumet som bor i Växjö eller någorlunda i dess närhet som kan låna ut en fälla?!

Det är angeläget att få in henne innan studenterna börjar komma på allvar.

Lappar överallt i området gärna med hennes bild borde ge resultat. Förse lapparna med avrivningsremsor med ditt telnr så man lätt kan ringa.

Anmäl henne också försvunnen hos polisen om inte det redan är gjort.

Martina747
0

Ja det verka vara dåligt med fällor här i växjö området.. INGEN?

camillamee
0

har satt ut lappar i området…ska sätta ut fler och polisanmäld är hon redan. vi har varit ute och letat flera timmar flera gånger och har knappt ens hört något prassel i gräset :(.

martdat
0

har ni ringt Stina o Lill på DV med?, inte bara de nya? prata med vaktmästarna på området med, men denna katt är väll en DV katt? skumt att de inte vill låna ut fälla, att man inte kan lämna den obevakad förstår jag dock,  ,  säg till på Ridskolan och sätt upp lapp där med, så alla barnen håller ögona öppna,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

kan inte hitta nån efterlysning på blocket, sätt ut anons där med,

ett tipps i allfall,

Martina747
0

Det är inget Djurens vänner katt. utan en stöddis till KKS min fd stöddis..

martdat
0

oj, då har jag rört i hop missarna, hadde för mig att det var den som du tog på dv, ,förlåt för mitt röriga huve,  hoppas hon kommer tillrätta snart,  hm, nä nu får jag nog dumförklara mig själv,, åh så trög jag e, det e ju nissa som rymde sisst med,,

Martina747
0

nu är det annons inlagt på blocket och på smp. hoppas någon hör av sig snabbt. och att fälla kan lösas..

Lena
0

Läger in en bra artikel här som handlar om vad man bör göra när ens katt springer bort. Till artikeln!

Hoppas det ordnar sig! Glöm inte bort att leta i förråd, bodar, garage och liknande ställen. Inte alls ovanligt att katter smiter in och gömmer sig och sedan blir inlåsta av misstag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Camilla behöver en fälla. Katten Nissa behöver fångas in snarast möjligt.

Finns här ingen på forumet som bor i Växjö eller inom rimligt avstånd som kan hjälpa till?!Obestämd

Hawknestgrove
0

Putt!!!! finns någon som  kan hjälpa? Finns kanske fälla att illgå på Kompis?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

problemet med campus är att sätter man en fälla där så blir den stulen ganskla omgående elr vandaliserad.

att sitta o vakta med en transportbur med snöre o lite gott i som luktar, kanske makrill elr nått är ett alternativ att prova,

Martina747
0

hur går det? idag var annons inne i tidningen och det ligger inne på blocket med.

någon som har ringt?

martdat
0

hur går det? hur pass skygg e nissa nu?

Martina747
0

Nissa var framme hela tiden här hemma, dock var hon väldigt rädd för min äldsta katt,

Hon kommer inte fram när man ropar tror jag inte jallfall

martdat
0

undrar om hon vart synlig alls,,,eftersom hon precis flyttat dit så kan hon ju ha vandrat i väg…

Gunki
0

Hur har det gått, är det nån som sett till henne? Jag har för mig att hon varit på rymmen förut - var hittades hon då? Finns ju en möjlighet att hon försöker hitta tillbaka till Martina iom att hon precis hade flyttat.

Jag har två katter från samma vanvårdsärende, men tack och lov har de inte visat sig så intresserade av vad som finns utanför väggarna. Hoppas innerligt att Nissa ska komma till rätta.

martdat
0

Hur går det? kolla med polisen så anmälan är aktuell, jag ringde nämligen dem i dag angående en katt som jag misstänkte var på rymmen, och han jag pratade med sa att det bara fanns en enda efterlysning här, och det gällde en hankatt, nissa är ju en hona,,,,

#18 Nissa hittades sisst utanför martinas hus, de bor på samma staddsdel men inte i samma område,

finns lappar på Ica? be valtmästarna hålla koll om det inte redan är gjort.

martdat
0

putt? har hon kommit in? om inte så kan jag tala om att ica teleborg centrum,  har inga lappar nu , sätt järna upp där med bild, alla studenter handlar ju där så de kan ha ögona öppna,

martdat
0

Har nIssa vart synlig?  letas det än?

Martina747
0

de jag vet är att det finns fälla och jag antar att det letas, blocket har inte gett någonting.

martdat
0

håller tummarna då,