Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 8212 ggr
Lena
0

Rymlingar; Eskilstuna/Flen tråd 3

På förekommen anledning vädjar jag till alla att hålla sig till sak - dvs bara skriva information som är relevant för att rädda dessa katter. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att rensas bort.

Den 1/10 lyckades två ungkatter, ca 5 månader gamla, att ta sig ur transportburen när de skulle flyttas från ett stödhem till att annat. Rymningen ägde rum på Edströms väg i Hälleforsnäs, ca 35 km från Eskilstuna, 1,5 km från Flen. Katterna är skygga och behöver fångas in med fälla.

Länk till den första tråden.

Länk till den andra tråden.

Bilder på rymlingarna:

Följande har hänt:

Efter en lite kaotisk start på veckan med diverse missförstånd har arbetet nu börjar ta form.

lillmymlan och mison har varit i Hälleforsnäs där de satt upp lappar, och rekonstruerat terrängen. Lappandet har nu börjat ge resultat och information kommer in kontinuerligt. Båda katterna har varit synliga i närheten av där de smet. De matas av folk på orten.

I skrivande stund är Lillmymlan och Mison åter igen påväg till Hälleforsnäs med fällor för ett nytt försök.  

En person på orten har erbjudit sig att ha katterna ett par dagar tills de kan hämtas av KKS. Det som återstår nu är att få in katterna i fällorna.  

kontaktman är Naquita som ni i första hand når på email: emma@kks.nu Då hon bor i Blekinge och stödhemmet flyttat från orten behövs hjälp av andra som finns på plats runt Eskilstuna/Flen.

Karta över området:

ESKILSTUNABOR!!fälla??

På förekommen anledning vädjar jag till alla att hålla sig till sak - dvs bara skriva information som är relevant för att rädda dessa katter. Ovidkommende kommentarer undanbedes och kommer att rensas bort.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
0

Kan ju inte lägga mig i så mycket i och med att jag befinner mig i Göteborg. MEN jag har de två syskonen till dessa två katterna hos mig i jourhem så jag vill lägg mig i lite iallafall.

Vad jag förstått av tidigare trådar så är det kontakten som är problemet, folk får inte reda på var de ska leta eller var katterna har setts till.

Varför lämnar man inte ut telefonnummer till varandra så att folk kan nås? Jag har full förståelse för att folk inte kan sitta vid datorn och uppdatera hela tiden, men när det gäller letande av levande varelser så kan man ju behöva snabb kontakt. Alltså telefon.

Vore det inte idé att Emma och de som letar bytte telefonnummer med varandra. Och stödhemmet som hade dem från början kanske också har någonting att bidra med var de har letat tidigare osv.

Mobiltelefon har ju faktiskt alla nu. Och är man på jobbet t.ex så funkar ju alltid ett sms under tiden så vet man att folk försökt nå en.

Hawknestgrove
0

Ok alltså vet lillmymlan och MIson vem det är som de ska härbärgera kater hos om de får tag i dem?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Har hört från emma som inte är hemma i nuläget och hon meddelar att allt är under kontroll och ni behöver inte oroa er utan lösning finns.

//Pia

Hawknestgrove
0

ska lillmymlan och mison  inte vakta då? SKa de blåsa av?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Emma har kontroll och har de haft kontakt med henne så vet de nog bäst själva vad som de gjort upp om.

//Pia

Lena
0

Lillmymlan har fått den information som behövs. Även om det har funnits vissa briser tidigare verkar ju detta vara avhjälpt nu.

Nu tycker jag vi koncenterar oss på att hålla tummarna för att katterna går i fällan. Det hade ju varit kanon!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Sotis är infångad och i tryggt förvar hos Evelina i Livbojan. Jag kommer personligen åka upp och hämta henne nästa vecka, och hoppas Pontus infunnit sig då med. Vi hoppas lapparna ger resultat och fällor kommer sättas ut fler gånger. Jag svarar inte på mail som är otrevliga, eller där jag redan svarat på frågan femtielva gånger.

jag ber alla som jagar mig precis överallt och tro sig ha rätt att mobba och kränka mig, backa, för snart har jag fått nog och kommer inte dra mig för att polisanmäla! Jag tänker inte hänga ut er såsom ni gjort med mig, men jag har fått otrevliga PM både här, mailen och facebook och undrar vad för människor som sitter bakom den andra datorn egentligen? Jag har inte varit för feg för att skriva här. jag har i respekt för andra inblandade som inte velat ge ut sina uppgifter inte skrivit ut allt och det måste ni respektera. Vi i Sverige har rätt till privatliv! Skriver jag att allt är under kontroll ska ni också tro på mig, vad är det annars för mening att jag ens uppdaterar om allt jag skriver ifrågasätts?? Det finns alltid två sidor av sanningen tänk på det!

Jag tänker inte utsätta andra för samma kränkning och mobbing, utan tar hellre all skit själv sålänge katterna kommer in.

Tänk om ni som tjabbat så mycket i trådarna istället skulle göra något för katterna under den tiden ni skriver era inlägg om hur förfärligt det är att jag inte uppdaterar, vad mycket ni skulle få gjort då istället för att hänga framför en dator dygnet runt och kräva uppdatering!

UlrikaD
0

Kissarna gör high-five här hemma och hoppas på snabb infångning av Pontus också.

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
0

#7 Vilken god nyhet att Sotis är infångad nu! Kalasbra helt enkelt! Nu får vi fortsätta att hålla tummarna.

Himla trisst med alla dessa påhopp! Man får ju skämmas å folks vägnar. Ibland verkar det som att internet förvandlar vissa människor till någon form av grottfolk från Hednatiden. :(

ANM: Tyvärr är vi tvungna att stänga den här tråden nu. Det går inte att få stopp på påhoppen och tråden har nu blivit anmäld till iFokus för granskning. Det är högst beklagligt.

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer